خانه دسته‌بندی نشده درمان التهاب مفاصل با راهکارهای طب سنتی

درمان التهاب مفاصل با راهکارهای طب سنتی

توسط kakooti

زمانی که پا به سن می‌گذارید، ممکن است با انواع دردهای مفصلی مانند التهاب، آرتروز، پوکی استخوان و … مواجه شوید. یکی از دردناک‌ترین دردهای مفصلی، التهاب مفاصل است. به طوری که اگر به دنبال درمان التهاب مفاصل نباشید، دردهای غیرقابل تحملی گریبانگیر شما خواهد بود؛ بنابراین بهتر است با پیشگیری و تغذیه مناسب از بروز این بیماری در سن پیری جلوگیری کنید.

ما در این مقاله از مجله کاکوتی قصد داریم تا شما را با نحوه درمان ورم و التهاب مفاصل آشنا کنیم. اثرات تسکین‌دهنده‌ی گیاهان دارویی کمک می‌کند تا درد مفاصل خود را فراموش کنید.

علل بروز التهاب و ورم مفاصل

التهاب و ورم مفاصل بر اثر عوامل مختلفی به مرور زمان در فرد ایجاد می‌شود. از جمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وجود اخلاط چهارگانه در مفاصل که منجر به ضعف آن می‌شود.
  • خارج شدن مزاج مفصل از حالت طبیعی
  • خوردن زیاد و مشکل در هضم غذا
  • انجام فعالیت‌های سنگین بعد از خوردن غذا
  • یبوست و عدم کار کردن شکم
  • انواع بیماری‌ها مانند بیماری نقرس، لوپوس، راشیتیسم و …
  • شکستگی‌های استخوانی
  • بیماری‌های عفونی

علائم درد مفاصل

التهاب مفاصل همیشه همراه با یکی از علائم زیر است. در صورت داشتن هر یک از علائم زیر بهتر است نسبت به درمان التهاب مفاصل اقدام نمایید. این علائم شامل:

  • تورم قرمزی در قسمت استخوان پا و دست
  • درد بسیار در قسمت‌های مختلف مفاصل
  • وجود درد بیش از ۳ روز
  • احساس تب

درمان التهاب مفاصل در طب سنتی

کاهش درد با زردچوبه: خواص ضد التهابی زردچوبه، درد مفاصل شما را به خوبی از بین می‌برد. چرا که این ادویه خوش رنگ، حاوی ترکیبات شیمیایی محرکی است که التهاب استخوانی را کاهش می‌دهد. به طوری که با مصرف زردچوبه، ورم مفاصل و استخوان‌های شما، همانند تاثیر یک ایبوپروفن می‌تواند التهاب را کاهش دهد.

توجه به این نکته ضروری است که مصرف بیش از اندازه زردچوبه برای کسانی که دچار دیابت هستند، منع مصرف دارد؛ بنابراین بهتر است که قبل از مصرف با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

معجزه زنجبیل برای کاهش التهاب مفاصل: اگر دچار التهاب و ورم مفاصل هستید، برای درمان التهاب مفاصل از معجزه زنجبیل استفاده کنید. این ماده غذایی با طبع گرم و تند خود، التیام‌بخش دردهای مفاصل مانند التهاب، آرتروز و … است.  مصرف روزانه‌ی زنجبیل می‌تواند دردهای عضلانی را تا ۲۵ درصد کاهش دهد.

برای مصرف می‌توانید این ماده غذایی ارزشمند را به صورت پودر در غذا استفاده کنید. همچنین می‌توانید زنجبیل تازه را به چای اضافه کرده و همراه با مقدار کمی عسل نوش جان کنید.

از آنجایی که زنجبیل باعث انعقاد خون می‌شود؛ بنابراین بهتر است قبل از مصرف با پزشک متخصص مشورت کنید.

سرکه سیب، کاهش دهنده درد مفاصل: برای تسکین دردهای مفاصل، سرکه سیب یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است. سرکه سیب به دلیل دارا بودن کلسیم، منیزیم، پتاسیم و فسفر می‌تواند مواد سمی مفاصل را از بین ببرد. برای درمان کافی است تا هر روز به صورت ناشتا مقدار یک فنجان آب گرم را به همراه یک قاشق چای‌خوری سرکه سیب و عسل نوش جان کنید.

درمان طبیعی درد مفاصل با سنجد: ترکیبات موجود در میوه سنجد، برای درمان التهاب مفاصل بسیار راه گشا است. برای این منظور کافی است تا روزانه دو قاشق سنجد همراه با شیر را به صورت ناشتا مصرف کنید.

کاهش دردهای مفصلی با معجزه روغن‌های گیاهی

دارچین، مسکن قوی برای درد مفاصل: برای درمان التهاب مفاصل، دارچین را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این ادویه خوش طعم خواص ضد التهابی داشته و دردهای مفاصل شما را تسکین می‌بخشد. برای درمان کافی است تا هر روز مقدار یک فنجان آب گرم را با یک قاشق چای‌خوری دارچین و عسل ترکیب کرده و نوش جان کنید. همچنین می‌توانید ترکیب عسل و دارچین را بر روی ناحیه درد خود مالیده و به آرامی ماساژ دهید.

ماساژ با روغن بادام تلخ: اگر از دردهای التهاب مفاصل خود خسته شده‌اید، ماساژ با روغن بادام تلخ را امتحان کنید. ماساژ مفاصل به کمک روغن بادام تلخ، برای درمان التهاب مفاصل معجزه می‌کند.

کندر، یک گیاه داروی ضد التهاب: پزشکان طب سنتی معتقدند که گیاه کندر خواص ضد التهابی داشته و جایگزین بسیار مناسب برای درمان دردهای مفاصل است. برای درمان می‌توانید این گیاه را به صورت موضعی نیز استفاده کنید.

ماساژ با روغن زیتون: برای تسکین و کاهش دردهای استخوانی، ماساژ با روغن زیتون را امتحان کنید. روغن زیتون مفصل‌های شما را نرم و منعطف کرده و التهاب آن را از بین می‌برد.

درمان درد و تورم مفاصل با روغن نارگیل: اگر مفاصل دست و پای شما دچار التهاب شده است، ماساژ با روغن نارگیل را حتما امتحان کنید. از آنجایی که ماساژ باعث بهبود گردش خون می‌شود، دردهای ناشی از التهاب  را تکسین می‌بخشد.

درمان التهاب مفاصل با روغن خردل: اگر می‌خواهید که به طور طبیعی و بدون مصرف داروهای شیمیایی، التهاب مفاصل خود را درمان کنید، ماساژ با روغن خردل را از دست ندهید. برای این منظور کافی است تا ۲ قاشق مربا خوری روغن خردل به همراه ۵ حبه سیر رنده شده را با یکدیگر ترکیب کنید. سپس آن را به زانوهای خود بمالید. این ضماد شفابخش دردهای مفصلی شما را از کاهش می‌دهد.

نتیجه‌گیری نهایی

دردهای مفصلی مانند التهاب و تورم مفاصل از جمله دردهای شایع در بین افراد مسن است. در صورت بروز هر یک از علائم التهاب مفاصل بهتر است نسبت به درمان به موقع آن اقدام نمایید. اگر با مصرف داروهای گیاهی و ماساژ با روغن‌های طبیعی درد شما همچنان وجود داشت، بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید.

برای تهیه داروهای گیاهی می‌توانید به فروشگاه اینترنتی کاکوتی مراجعه کنید. در صورت داشتن هرگونه سوال یا مشاوره جهت تهیه انواع روغن‌ها و عرقیجات‌های گیاهی می‌توانید با مشاورین ما در سایت در تماس باشید.

 

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.