خانه دسته‌بندی نشده دفع سنگ کلیه با استفاده از روش‌های طب سنتی

دفع سنگ کلیه با استفاده از روش‌های طب سنتی

توسط kakooti
دفع سنگ کلیه با استفاده از روش‌های طب سنتی

سنگ کلیه از جمله بیماری‌های بسیار دردناک است که افراد بسیاری آن را تجربه کرده‌اند. از دیدگاه طب سنتی علت اصلی این بیماری، بلغم محجر یعنی بلغمی که به صورت سنگ درآمده است، می‌باشد. از دیگر دلایل عمده‌ی پدید آورنده‌ی سنگ کلیه، مزاج سرد کلیه‌ها می‌باشد. هنگامی که بلغم در کلیه‌هایی که دارای مزاج سرد هستند، باقی می‌ماند، بلغم تبدیل به یک حالت کریستالی و بلوری می‌شود. کریستال‌ها به یکدیگر وصل می‌شوند و سنگ کلیه را ایجاد می‌کنند. گاهی فرد مبتلا به سنگ کلیه است اما هیچ گونه علائمی ندارد و فقط در هنگامی که سنگ‌ها جا به جا شوند، فرد احساس درد و ناراحتی می‌کند. با انجام آزمایش ادرار می‌توان وجود سنگ کلیه را تشخیص داد و این آزمایش حتی به پیشگیری از سنگ کلیه کمک خواهد کرد به شرط آنکه درمان در زمان مناسب صورت گرفته باشد.

برای دفع سنگ کلیه می‌توان از روش‌های طبیعی و خانگی استفاده نمود که ما در این مقاله به معرفی بهترین و برترین دمنوش‌ها و معجون‌های گیاهی می‌پردازیم که امیدواریم مورد رضایت و استفاده‌ی شما عزیزان قرار گیرد. پس با ما همراه باشید.

معرفی بهترین دمنوش‌ها و معجون‌های گیاهی برای دفع سنگ کلیه :

استفاده از دمنوش برگ توت‌فرنگی روشی مناسب برای دفع سنگ کلیه

توصیه‌ی طب سنتی به عزیزانی که از مشکل سنگ کلیه رنج می‌برند این است که از دمنوش طبیعی برگ توت‌فرنگی استفاده کنند. استفاده از این دمنوش کمک شایانی به دفع این عارضه‌ی بسیار دردناک خواهد کرد. برای استفاده از این روش خانگی و طبیعی و برای تهیه‌ی این دمنوش به چهل گرم برگ توت‌فرنگی نیاز داریم که بایستی آن را در ظرفی بریزید و به آن مقدار یک لیتر آب اضافه کنید. ترکیب را روی حرارت بگذارید تا به جوش آید. اجازه دهید برای مدت زمان سه الی چهار دقیقه به همین صورت بجوشد و پس از اتمام مدت زمان ذکر شده آن را از روی حرارت بردارید و از صافی عبور دهید. از این دمنوش هر پنج ساعت یک بار یک فنجان بنوشید تا شاهد نتایج مطلوب باشید.

  استفاده از دمنوش دانه‌ی بوداده خرمالو روشی مناسب برای دفع سنگ کلیه

دمنوش مناسب دیگری که برای دفع سنگ کلیه به شما عزیزان مبتلا معرفی می‌کنیم، دمنوش دانه‌ی بوداده خرمالو است که در طب سنتی استفاده از آن بسیار پیشنهاد شده است. برای تهیه‌ی این دمنوش طبیعی، به مقداری دانه‌ی خرمالو نیاز داریم که آنها را در ابتدا بو دهید و سپس در آسیاب پودر کنید. حالا مقدار یک قاشق چایخوری از این پودر را در قوری بریزید و به آن مقدار یک لیوان آب جوش اضافه کنید. قوری را روی حرارت غیرمستقیم مثل بخار کتری قرار دهید تا برای مدت زمان پانزده الی بیست دقیقه به خوبی دم بکشد. پس از اتمام این مدت زمان آن را در فنجان بریزید و نوش جان کنید. از این دمنوش به طور روزانه دو الی سه فنجان میل کنید تا بهبودی حاصل شود.

استفاده از دمنوش برگ پنیرک روشی مناسب برای دفع سنگ کلیه

اگر شما نیز جزء آن دسته عزیزانی هستید که از عارضه‌ی سنگ کلیه رنج می‌برید و به دنبال روش طبیعی و خانگی برای رفع آن هستید، پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که از دمنوش برگ پنیرک استفاده کنید. برای تهیه این دمنوش به مقدار صد گرم برگ پنیرک نیاز داریم که آن را در ظرفی بریزید و به آن مقدار یک الی یک لیترونیم آب اضافه کنید. ظرف را روی حرات قرار دهید تا به جوش آید. آنگاه اجازه دهید برای مدت زمان دو الی سه دقیقه بر روی حرارت ملایم جوش بخورد. پس از گذشت این مدت زمان آن را از صافی عبور دهید و قبل از استفاده به آن مقدار یک قاشق غذاخوری روغن زیتون اضافه کنید. این دمنوش را قبل از هر وعده‌ی غذایی به مقدار یک فنجان مصرف کنید تا بهبودی حاصل شود.

اما عزیزانی که از وجود سنگ کلیه همواره درد می‌کشند، به این شکل عمل کنند که مقدار صد گرم برگ پنیرک را با مقدار صد گرم گیاه بابونه را در ظرفی بریزند و مقدار دو لیتر آب به آن اضافه کنند. حالا ظرف را بر روی حرات قرار دهند تا به جوش آید. زمان جوش خوردن باید برای مدت زمان دو الی سه دقیقه باشد. پس از اتمام این مدت زمان آن را از صافی عبور دهند و به آن مقدار یک قاشق غذاخوری روغن زیتون اضافه کنند. با مصرف مرتب این دمنوش قبل از هر وعده‌ی غذایی، سنگ‌ها خرد می‌شوند و بدون هیچ گونه دردی از بدن دفع می‌شوند. بنابراین عزیزان مبتلا حتما این روش را در خانه امتحان کنند و از نتایج اثربخش آن بهره ببرند.

استفاده از دمنوش قاصدک روشی مناسب برای دفع سنگ کلیه

گیاه قاصدک گزینه‌ی انتخابی دیگر طب سنتی برای دفع سنگ کلیه است. عزیزان مبتلا به سنگ کلیه در خانه و به راحتی از این گیاه دمنوشی تهیه کنید و از فواید بی‌نظیر آن بهره ببرید. برای تهیه این دمنوش به یک قاشق غذاخوری برگ خشک شده‌ی قاصدک نیاز داریم که آن را در قوری بریزید و به آن مقدار یک لیوان آب جوش اضافه کنید. قوری را روی حرارت غیرمستقیم قرار دهید تا برای مدت زمان پنج الی ده دقیقه به خوبی دم بکشد. پس از گذشت این مدت زمان آن را از صافی عبور دهید و نوش جان کنید. این دمنوش را به طور روزانه مصرف کنید تا شاهد نتایج عالی باشید.

استفاده از معجون عسل و ریحان روشی مناسب برای دفع سنگ کلیه

از دیگر روش‌های خانگی و طبیعی برای دفع سنگ کلیه، استفاده از معجون عسل و ریحان است. برای تهیه این معجون به یک مشت ریحان تازه و همچنین یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی نیاز داریم. آب ریحان را بگیرید و مقدار یک قاشق غذاخوری آب ریحان را با عسل مخلوط کنید و صبح‌ها به صورت ناشتا مصرف کنید. این معجون را به طور مرتب برای مدت زمان شش ماه مصرف کنید تا سنگ‌ها از مجاری ادراری به راحتی دفع شوند.

استفاده از معجون عسل و سیاه دانه روشی مناسب برای دفع سنگ کلیه

از معجون‌های بسیار عالی و شناخته شده در طب سنتی برای دفع سنگ کلیه، معجون عسل و سیاه دانه است. برای تهیه این معجون به صد گرم سیاه دانه و پانصد گرم عسل طبیعی نیاز داریم. در ظرفی دو مواد را با یکدیگر مخلوط کنید. این ترکیب را در ظرفی دربسته نگهداری کنید. استفاده روزانه‌ی  این معجون به مقدار سه قاشق چایخوری، برای مدت دو ماه نتایج مطلوب را به ارمغان خواهد آورد.

  استفاده از ترکیب آب کرفس و عرق بهار نارنج روشی مناسب برای دفع سنگ کلیه

از ترکیبات بسیار مفید که استفاده از آن کمک شایانی به دفع سنگ کلیه می‌کند، ترکیب آب کرفس و عرق بهار نارنج است. برای تهیه این ترکیب به این صورت عمل کنید که مقدار دو الی سه قاشق غذاخوری از آب کرفس را با سه الی چهار قاشق غذاخوری عرق بهار نارنج مخلوط کنید و قبل از هر غذا میل کنید.

استفاده از دمنوش گزنه روشی مناسب برای دفع سنگ کلیه

گیاه گزنه با تعادل بخشیدن به سیستم ادراری و با افزایش میزان آن، در دفع سنگ‌های کلیه نقش بسزایی دارد. مصرف چای گزنه به سلامت کلیه‌ها کمک می‌کند و با افزایش میزان ادرار از گسترش سنگ‌های کلیه پیشگیری می‌کند. برای تهیه این دمنوش به یک مشت گزنه‌ی تازه و یا مقدار یک الی دو قاشق غذاخوری گزنه‌ی خشک شده نیاز داریم که آن را در قوری بریزید و به آن یک الی دو لیوان آب جوش اضافه کنید. قوری را روی حرارت غیرمستقیم قرار دهید تا برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه به خوبی دم بکشد. پس از گذشت این مدت زمان آن را از صافی عبور دهید و نوش جان کنید. از این دمنوش روزانه یک الی دو فنجان مصرف کنید تا از شر این عارضه‌ی دردناک رهایی یابید.

استفاده از دمنوش مریم گلی روشی مناسب برای دفع سنگ کلیه

مصرف چای مریم گلی نیز از دیگر دمنوش‌های موثر در طب سنتی برای دفع سنگ کلیه است. این چای ادارآور است و از این طریق به دفع سموم از بدن کمک شایانی می‌کند. برای تهیه این دمنوش به یک الی دو قاشق غذاخوری گیاه خشک شده‌ی مریم گلی نیاز داریم که شما عزیزان به راحتی می‌توانید آن را از عطاری‌ها تهیه کنید. مقدار مواد مورد نیاز را در قوری بریزید و به آن یک الی دو لیوان آب جوش اضافه کنید. قوری را برای مدت زمان یک‌ربع الی بیست دقیقه روی حرارت غیرمستقیم قرار دهید تا به خوبی دم بکشد. پس از گذشت این مدت زمان آن را از صافی عبور دهید و نوش جان کنید. این دمنوش را برای مدت چند وقت به طور روزانه و مرتب مصرف کنید تا بهبودی کامل حاصل شود.

 استفاده از دمنوش قاصدک روشی مناسب برای دفع سنگ کلیه

تحقیقات نشان داده شده است که مصرف دمنوش قاصدک برای بهبود نارسایی کلیه بسیار مفید است. همچنین ریشه ‌ی قاصدک نیز برای دفع سنگ کلیه اثربخش است زیراخاصیت ادرارآوری دارد. برای تهیه این دمنوش به یک الی دو قاشق غذاخوری ریشه‌ی قاصدک نیاز داریم که آن را در ظرفی بریزید و به آن مقدار یک لیوان آب اضافه کنید. ظرف را بر روی حرارت مستقیم قرار دهید تابه جوش آید. پس از جوش آمدن اجازه دهید برای مدت زمان سه الی چهار دقیقه جوش بخورد. پس از گذشت این مدت زمان آن را از صافی عبور دهید و نوش جان کنید. با مصرف مرتب و همیشگی این دمنوش حتما به نتایج عالی دست خواهید یافت.

لازم به تذکر است که افراد مبتلا به بیماری کیسه صفرا از مصرف این دمنوش پرهیز کنند. همچنین در هنگام مصرف این دمنوش از خوردن  داروهای ضد فشارخون و دیابت باید پرهیز شود.

 استفاده از دمنوش گل صد تومانی روشی مناسب برای دفع سنگ کلیه

طبق تحقیقات به عمل آمده، عناصر مفید موجود در گیاه گل صد تومانی برای سلامت کلیه و دفع سنگ‌های کلیه بسیار مفید است. بنابراین پیشنهاد طب سنتی به عزیزانی که از عارضه‌ی دردناک سنگ کلیه رنج می‌برند این است که در خانه و با کمترین هزینه از این گیاه دمنوشی تهیه و مصرف نمایند و از فواید بی نظیر آن بهره ببرند. برای تهیه این دمنوش به دو قاشق چایخوری گیاه خشک شده‌ی گل صدتومانی نیاز داریم. گیاه را در داخل قوری بریزید و با اضافه کردن یک لیوان آب جوش، اجازه دهید برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه به خوبی دم بکشد. سپس آن را از صافی عبور دهید و نوش جان کنید. این دمنوش را برای مدت چند ماه به طور مرتب و روزانه مصرف کنید تا از شر این عارضه رهایی یابید.

استفاده از دمنوش جعفری روشی مناسب برای دفع سنگ کلیه

اگر شما نیز جزء آن دسته عزیزانی هستید که از عارضه‌ی سنگ کلیه رنج می‌برید و به دنبال روشی طبیعی برای دفع آنها و سلامت دستگاه ادراری خود هستید، پیشنهاد ما به شما این است که گیاه جعفری را امتحان کنید. از این گیاه به راحتی در خانه دمنوشی تهیه و نوش جان کنید. برای تهیه این دمنوش به پانصد گرم جعفری تازه نیاز داریم که آن را در ظرفی بریزید و به آن یک‌ونیم لیتر آب اضافه کنید. ظرف را روی حرارت قرار دهید تا محتوای آن به جوش آیدو سپس اجازه دهید برای مدت زمان سه الی چهار دقیقه به همین صورت جوش بخورد. پس از گذشت این مدت زمان آن را از صافی عبور دهید و به طور روزانه یک الی دو فنجان میل کنید. با مصرف مرتب به مدت چهل روز شاهد دفع شدن سنگ‌های کوچک در کلیه‌هایتان می‌شوید و از درد و ناراحتی آن رهایی می‌یابید.

مصرف دمنوش دارچین روشی مناسب برای دفع سنگ کلیه

دارچین گیاهی با ترکیبات مفید است که مصرف آن باعث متعادل شدن سطح گلوکز در بدن می‌شود. همانطور که می‌دانیم افزایش گلوکز در بدن باعث نارسایی کلیه می‌گردد. بنابراین با مصرف دمنوش دارچین به حفظ سلامت کلیه‌هایتان بپردازید و خود را از وجود سنگ‌های کلیه و دردهای عذاب‌آور آن نجات دهید. برای تهیه این دمنوش به چند عدد چوب دارچین نیاز داریم که آن را در قوری بریزید و به آن یک لیوان آب جوش اضافه کنید. اجازه دهید دمنوش برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه دم بکشد و سپس نوش جان کنید.    

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.