خانه دسته‌بندی نشده رفع جوش‌های ناحیه شانه و کمر با استفاده از روش‌های طب سنتی

رفع جوش‌های ناحیه شانه و کمر با استفاده از روش‌های طب سنتی

توسط kakooti
رفع جوش‌های ناحیه شانه و کمر با استفاده از روش‌های طب سنتی

از عواملی که باعث ایجاد جوش در ناحیه شانه و کمر می‌شوند، می‌توان به استفاده از غذاهای ناسالم، استرس و نگرانی، خواب نامناسب، مشکلات هورمونی، سندرم تخمدان و پلی کستیک، زندگی در مناطقی که دارای آب وهوای گرم و خشک است، استفاده از داروها و مواد آرایشی و بهداشتی و…. اشاره نمود.

گاهی از اوقات نیز این جوش‌ها پس از درمان به وسیله‌ی لیزر، اصلاح، اپیلاسیون و یا بر اثر برخی بیماری‌ها مانند دیابت ایجاد می‌شوند. گاهی نیز بر اثر کاهش سیستم ایمنی بدن این جوش‌ها پدیدار می‌شوند.

جوش‌های ناحیه‌ی شانه و کمر مربوط به سن خاصی نیست و ممکن است هر فردی در هر سنی دچار این عارضه‌ی پوستی شود. جوش‌های ناحیه‌ی سرشانه و کمر ممکن است دردناک، قرمز و دارای تورم باشند زیرا منافذ در این نقاط بدن بزرگتر هستند.

انواع جوش‌ها در ناحیه شانه و کمر

– جوش‌های سرسفید: این جوش‌ها بر اثر کامدون‌های بسته در بدن ایجاد می‌شوند.

– جوش‌های سرسیاه: این جوش‌ها زمانیکه که فولیکول‌های متصل در سطح پوست باز می‌شوند ایجاد می‌گردد.

– کورک‌ها: این نوع جوش‌ها حالت برجستگی دارند و به رنگ صورتی هستند.

– چرک دانه ها: نوع دیگر جوش‌های ناحیه‌ی شانه و کمر به صورت دانه‌های چرکی هستند که اغلب دردناک هستند و داخل آنها چرک‌ سفید و یا زرد رنگ است.

– ندول‌ها: این نوع ضایعه زمانی ایجاد می‌گردد که جوشها در لایه‌های عمیق پوست رشد می‌کنند و عموما دردناک هستند.

– کیست‌ها: این نوع از جوش‌ها، از سایر موارد ذکر شده بزرگتر و دردناک‌ترند که باعث ایجاد زخم در سطح پوست می‌شوند.

برای رفع جوش‌های ناحیه شانه و کمر از چه غذاهایی استفاده کنیم؟

– استفاده از غذاهایی که دارای فیبر هستند برای رفع این عارضه‌ی پوستی مناسبند. مانند: کلم بروکلی، بادام هندی، نخود، تخم کدو، ارده و…

– برای رفع جوشهای ناحیه شانه و کمر بهتر است از مواد غذایی که سرشار از ویتامین A است، استفاده شود. مانند: کاهو، برگ چغندر، کلم بروکلی، هویج، سیب‌زمینی شیرین، اسفناج و…

– استفاده از مواد غذایی دارای فیبر، دسته‌ی دیگری از مواد غذایی هستند که کمک شایانی به رفع این عارضه‌ی پوستی خواهند کرد مانند: انواع سبزیجات، آجیل‌ها، میوه‌ها، انواع دانه‌ها و جو دوسر.

– گروه دیگر، مواد غذایی هستند که به بهبود عملکرد کبد کمک می‌کنند مانند: انواع کلم‌ها مانند گل کلم، کلم پیچ، کلم بروکلی و استفاده از سبزیجات سبز برگ و میوه‌هایی که دارای فیبر بالایی هستند مثل سیب و گلابی.

برای درمان جوش ناحیه شانه و کمر می‌توان از روش‌های ساده و در عین حال کارساز خانگی استفاده نمود. ما در این مقاله به معرفی این روش‌های طبیعی و خانگی می‌پردازیم و امیدواریم مورد رضایت و استفاده‌ی شما عزیزان قرار گیرد. پس با ما همراه باشید.

معرفی بهترین روش‌های طبیعی و خانگی برای رفع جوش‌های ناحیه شانه و کمر:

استفاده از لیموترش روشی مناسب برای رفع جوش ناحیه شانه و کمر

یکی از روش‌های ساده و ارزان و در عین حال بسیار مفید خانگی که طب سنتی استفاده از آن را برای رفع این عارضه بسیار توصیه می‌کند، استفاده از لیموترش است. برای استفاده از این روش به یک عدد لیموترش نیاز داریم. آن را از وسط برش دهید و آب آن را بگیرید. از یک تکه پنبه کمک بگیرید و آن را آغشته به آب لیموترش کنید و به نقاط مورد نظر بدنتان پوشش دهید. اجازه دهید برای مدت زمان یک‌ ربع الی بیست دقیقه باقی بماند و سپس با آب ولرم شستشو دهید. از این روش به طور مرتب و روزانه، دو الی سه مرتبه استفاده کنید تا بهبودی کامل حاصل شود.

استفاده از روغن زیتون روشی مناسب برای رفع جوش ناحیه شانه و کمر

استفاده از روغن طبیعی زیتون از دیگر روش‌های پیشنهادی طب سنتی برای رفع جوش شانه و کم است. برای استفاده از این روش به مقداری روغن زیتون و یک تکه پنبه نیاز دارید. پنبه را به روغن زیتون آغشته کنید و آن را به تمامی نقاط مورد نظر بمالید. پس از گذشت مدت زمان یک ربع الی بیست دقیقه با آب گرم شستشو دهید. با انجام روزانه یک الی دو مرتبه از این روش خانگی حتما به نتیج عالی دست خواهید یافت.

استفاده از عسل روشی مناسب برای رفع جوش ناحیه شانه و کمر

عسل دارای خواص ضدعفونی کنندگی است و به همین دلیل برای درمان جوش شانه و کمر به عزیزان مبتلا پیشنهاد می‌گردد. برای استفاده به این صورت عمل کنید که مقداری از عسل را به روی نقاط شانه و کمر خود پوشش دهید. عسل باید برای مدت زمان بیست الی سی دقیقه باقی بماند و سپس با آب نیمه‌گرم به آرامی شستشو دهید. از این روش به طور روزانه یک الی دو مرتبه استفاده نمایید تا شاهد روند هر چه سریعتر بهبودی خود باشید.

استفاده از دارچین روشی مناسب برای رفع جوش ناحیه شانه و کمر

استفاده از گیاه پرخاصیت دارچین گزینه‌ی انتخابی دیگر طب سنتی برای رفع جوش شانه و کمر است. برای استفاده از این روش به یک الی دو قاشق غذاخوری پودر دارچین و مقداری عسل یا آب برای خمیر کردن نیاز داریم. پودر دارچین را در ظرفی بریزید و به آن عسل و یا آب اضافه کنید تا خمیری شکل شوند. خمیر حاصل شده را روی شانه و کمر خود بمالید و پس از گذشت ده الی پانزده دقیقه با آب ولرم شستشو دهید. این روش را به طور روزانه یک بار انجام دهید تا نتایج مطلوب حاصل شود. استفاده از عسل در این ترکیب برای گرفتن نتایج بهتر ذکر شده است.

استفاده از ضماد لوبیا روشی مناسب برای رفع جوش ناحیه شانه و کمر

اگر شما نیز جزء آن دسته عزیزانی هستید که از جوش‌های ناحیه شانه و کمر خود رنج می‌برید و به دنبال روشی برای از بین بردن آن هستید، ما به شما توصیه می‌کنیم از ضماد لوبیا استفاده کنید. برای تهیه این ضماد به مقداری لوبیا سبز تازه نیاز داریم. لوبیا را در میکسر بریزید و به خوبی له کنید. حالا به آن مقدار کمی آب اضافه کنید تا کمی رقیق شود. دقت کنید که این ضماد نه باید خیلی سفت باشد و نه خیلی شل. حالا این ترکیب را روی تمامی نقاط مورد نظر پوشش دهید. اجازه دهید ضماد برای مدت زمان بیست الی سی دقیقه بر روی پوستتان باقی بماند و سپس با آب ولرم شستشو دهید. از این روش ساده و ارزان ولی در عین حال بسیار مفید و کارساز، به طور روزانه و مرتب استفاده کنید تا بهبودی کامل حاصل شود.

استفاده از گیاه نعناع فلفلی روشی مناسب برای رفع جوش ناحیه شانه و کمر

در طب سنتی از گیاه نعناع فلفی برای رفع جوش شانه و کمر استفاده می‌شود. شما عزیزان به راحتی می‌توانید این گیاه را از عطاری تهیه کنید و مورد استفاده قرار دهید. برای استفاده از این روش به مقداری برگ‌های گیاه نعناع فلفلی نیاز داریم که آن را در ظرفی بریزید و به خوبی له کنید. برای اینکار می‌توانید از میکسر کمک بگیرید. پس از آنکه گیاه کاملا له شد، آب آن را بگیرید و به کمک تکه‌ای پنبه آن را روی تمام نواحی مورد نظر پوشش دهید و پس از گذشت یک ربع الی بیست دقیقه با آب ولرم به آرامی شستشو دهید. آب برگ‌های نعناع فلفلی همانند اسکراپ عمل می‌کند. از این روش چند بار در روز استفاده کنید و شاهد اثرات نویدبخش آن باشید.

استفاده از جودوسر روشی مناسب برای رفع جوش ناحیه شانه و کمر

برای درمان جوش شانه و کمر می‌توان از جو دوسر کمک گرفت. برای استفاده از این روش به این صورت عمل کنید که مقدار دو الی سه قاشق غذاخوری جودوسر را با آب ترکیب کنید. این ترکیب را روی نقاط مورد نظر پوشش دهید و پس از گذشت پانزده الی بیست دقیقه با آب ولرم شستشو دهید. با استفاده‌ی دو بار در هفته از این روش حتما به نتایج مطلوب دست خواهید یافت.

استفاده از آووکادو روشی مناسب برای رفع جوش شانه و کمر

گیاه آووکادو برای رفع ضایعات پوستی از جمله جوش شانه و کمر بسیار مفید و موثر است. برای استفاده از این روش خانگی و طبیعی به نصف یک عدد آووکادو، مقدار دو الی سه قاشق غذاخوری عسل طبیعی و یک چهارم فنجان جو دوسر نیاز داریم. تمامی مواد را در ظرفی با یکدیگر مخلوط کنید تا ترکیب یکنواختی حاصل شود. از این ترکیب بعد از حمام کردن استفاده کنید به این صورت که مواد را روی نقاط مورد نظر برای مدت زمان بیست الی سی دقیقه پوشش دهید و سپس با آب ولرم شستشو دهید. از این روش هفته‌ای دو الی سه مرتبه استفاده کنید تا از شر این عارضه‌ی پوستی خلاص شوید.

استفاده از سرکه سیب قرمز روشی مناسب برای رفع جوش شانه و کمر

سرکه سیب قرمز دارای خواص ضدالتهابی و ضد باکتریایی است و به همین دلیل برای رفع این عارضه بسیار مناسب است. برای استفاده از این روش به یک الی قاشق غذاخوری سرکه سیب قرمز فیلتر نشده و یک الی یک‌ونیم لیوان آب نیاز داریم. دو مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و از آن برای ضدعفونی کردن نقاط مورد نظر استفاده کنید. اجازه دهید این ترکیب برای ده الی دوازده دقیقه باقی بماند و سپس با آب ولرم شستشو دهید. و در آخر نیز از یک مرطوب کننده بر پایه آب استفاده کنید. برای درمان کامل و خلاص شدن از این عارضه‌ی ناخوشایند، این روش را یک الی دو مرتبه در روز انجام دهید.

استفاده از روغن درخت چای روشی مناسب برای رفع جوش ناحیه شانه و کمر

روغن درخت چای دارای خواص ضدالتهابی و ضدعفونی کنندگی دارد. با استفاده از این روغن و نفوذ کردن کردن آن به عمق پوست، جوش‌ها درمان و التهاب و قرمزی آن کاهش می‌یابد. برای استفاده از این روش به دو الی سه قطره از روغن درخت چای نیاز داریم که آن را روی پنبه بریزید و آن را به نقاط مورد نظر خود اعمال کنید. این روغن باید برای مدت زمان یک ربع الی بیست دقیقه باقی بماند و سپس با آب گرم شستشو دهید. این روش را برای گرفتن نتایج مطلوب یک بار در روز تکرار کنید.

استفاده از گیاه آلوئه‌ورا روشی مناسب برای رفع جوش ناحیه شانه و کمر

گیاه آلوئه‌ورا از دیگر گیاهانی است که برای رفع عارضه‌های پوستی در طب سنتی جایگاه ویژه‌ای دارد. برای گرفتن نتایج مطلوب و بهبودی کامل روزانه دو الی سه مرتبه از ژل آلوئه‌ورا استفاده کنید. به این صورت که یک برگ‌ آلوئه‌ورا برش دهید و ژل آن را خارج کنید. ژل را روی تمامی نقاط مورد نظر بمالید و اجازه دهید برای مدت زمان بیست الی سی دقیقه باقی بماند و سپس با آب ولرم شستشو دهید. استفاده از ژل آلوئه ورا باعث افزایش تولید سلو‌ل‌های سالم پوست می‌گردد.

استفاده از شکر قهوه‌ای روشی مناسب برای رفع جوش ناحیه شانه و کمر

شکر قهوه‌ای باعث از بین بردن سلول‌های مرده پوست می‌گردد و استفاده از آن برای رفع جوش ناحیه شانه و کمر بسیار مناسب است. برای استفاده از این روش درمانی به یک الی دو قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای و مقداری شیر تازه نیاز داریم. دو مواد را در ظرفی با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید و آن را به کمک یک تکه پنبه روی شانه و کمرتان پوشش دهید و پس از گذشت ده الی پانزده دقیقه شستشو دهید. این ترکیب باعث مرطوب شدن و تغذیه پوست می‌گردد. با استفاده‌ی روزانه از این روش خانگی حتما به نتایج عالی دست خواهید یافت.

شما عزیزان می‌توانید از نمک نیز به جای شکر قهوه‌ای استفاده کنید، با این تفاوت که شکر قهوه‌ای ملایم‌تر است و دارای اسید گلیکولیک می‌باشد.

استفاده از گوجه فرنگی روشی مناسب برای رفع جوش ناحیه شانه و کمر

گوجه‌ فرنگی خاصیت اسیدی دارد و به همین دلیل استفاده از آن برای درمان جوش شانه و کمر توصیه می‌گردد. برای این روش کافیست یک عدد گوجه را برش نازک دهید و آن را روی نقاط مورد نظر برای مدت ده الی پانزده دقیقه قرار دهید و پس از گذشت مدت زمان ذکر شده با آب ولرم شستشو دهید. روند بهبودی شما زمانی سرعت خواهد گرفت که این روش درمانی را به طور مرتب انجام دهید. 

 

 

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.