خانه دسته‌بندی نشده آشنایی با آووکادو و خواص درمانی آن در طب سنتی

آشنایی با آووکادو و خواص درمانی آن در طب سنتی

توسط kakooti
آشنایی با آووکادو و خواص درمانی آن در طب سنتی

گلابی تمساح یا آووکادو یکی از مغذی‌ترین میوه‌های بسیار خوش‌ طعم جهان است. این میوه به رنگ سبز است و دارای هسته‌ای درشت است. درخت آووکادو در مناطق استوایی و گرم می‌روید و ارتفاع آن تا بیست متر می‌رسد. درخت آووکادو بومی مکزیک است و سرشار از ویتامین‌های E، C، B ،A ،K و پتاسیم، منیزیم، فیبر و پروتئین است. میوه‌ی آووکادو غنی از چربی‌های غیراشباع است و برای سلامت انسان بسیار مفید می‌باشد.

فواید میوه‌ی آووکادو برای سلامت بدن

– یکی از فواید و مزایای آووکادو، بهبود سلامت قلب است.

– از دیگر مزایای این میوه‌ی خوش طعم، به تعادل رساندن هورمون در بدن است.

– سلامت دستگاه گوارش

– میوه‌ی آووکادو برای کاهش وزن و حفظ تعادل قند خون در بدن بسیار موثر است.

– از دیگر فواید این میوه‌ی گرانبها می‌توان به این مورد اشاره کرد که استفاده از آن باعث کاهش فشار خون می‌شود.

 یکی از فواید بسیار اثربخش این میوه، حفظ سلامت پوست صورت و بدن است. در ادامه به معرفی خواص درمانی آووکادو برای پوست و سایر نقاط بدن و همچنین ماسک‌های تهیه شده از آن اشاره می‌کنیم که امیدواریم مورد رضایت و پسند شما عزیزان قرار گیرد. اما نکته ای که قبل از هر چیزی باید به شما عزیزان تذکر دهیم این است که قبل از استفاده از هر گونه ماسک، ابتدا مقداری از آن را بر روی پوست دست خود برای مدت زمان یک ربع الی بیست دقیقه امتحان کنید و در صورت نداشتن هیچ گونه حساسیتی آن را بر روی پوست صورت و نقاط حساس بدن استفاده نمایید.

استفاده از آووکادو گزینه‌ای مناسب برای جوان سازی پوست صورت

میوه‌ی آووکادو با دارا بودن عناصر مفید باعث از بین رفتن چین‌و چروک و شادابی پوست می‌شود.

ماسک آووکادو برای جوان سازی پوست

اگر به دنبال روشی خانگی و طبیعی برای شادابی و جوان‌ سازی پوست خود هستید، از ماسک آووکادو استفاده کنید. برای تهیه این ماسک به یک عدد آووکادو نیاز داریم که آن را در ظرفی بگذارید و اندکی آب به آن اضافه کنید. ظرف را بر روی شعله‌ی ملایم قرار دهید تا آووکادو پخته شود. پس از پخته شدن آن را از روی حرارت بردارید و به خوبی له کنید. اجازه دهید دمای آن کاسته شود. پس از کاسته شدن دما آن را به روی پوست صورت و گردن خود که قبلا با یک شوینده‌ی مناسب شسته و خشک کرده‌اید بمالید. اجازه دهید این ماسک معجزه‌گر برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه باقی بماند و سپس با آب گرم شستشو دهید. از این ماسک به طور منظم استفاده کنید تا شاهد نتایج اثربخش شوید.

 استفاده از آووکادو مناسب برای بهبود پوست خشک

از خواص آووکادو می‌توان به رطوبت دهی آن اشاره نمود. بنابراین آووکادو با دارا بودن این خواص، برای پوست‌های خشک بسیار مناسب می‌باشد.

ماسک آووکادو و شیر برای پوست خشک

توصیه‌ی طب سنتی به افرادی که دارای پوستی خشک هستند این است که از ماسک آووکادو و شیر استفاده کنند. برای تهیه این ماسک به یک عدد آووکادوی رسیده و یک فنجان شیر نیاز داریم. دو مواد را در مخلوط‌ کن بریزید و به خوبی هم بزنید. ماسک شما آماده است آن را به پوست صورت خود پوشش دهید و اجازه دهید تا خشک شود. پس از خشک شدن با آب ولرم شستشو دهید. از این ماسک دو الی سه مرتبه در هفته استفاده کنید تا خشکی پوستتان برطرف شود.

 استفاده از آووکادو مناسب برای رطوبت دهی به پوست

همانطور که می‌دانیم آووکادو دارای خواص نرم‌ کنندگی و رطوبت دهی است. بنابراین از این میوه می‌توانید برای پوست دست و پای خود که خشک و ضمخت شده است استفاده کنید.

ماسک آووکادو و جو دوسر برای رطوبت دهی به پوست

برای نرم کنندگی و رطوبت دهی به پوست دست و پای خود کافیست یک عدد آووکادوی رسیده را در ظرفی به خوبی له کنید و به آن مقدار یک قاشق غذاخوری پودر جو دوسر و یک قاشق غذاخوری شکر اضافه کنید. تمامی مواد را با یکدیگر مخلوط کنید تا یکدست شوند و سپس مقداری از آن را به پوست دست و پای خود بمالید و کمی ماساژ دهید و پس از گذشت پنج الی ده دقیقه با آب ولرم شستشو دهید. از این ماسک به یک روز درمیان استفاده کنید و از فواید بی‌نظیر آن بهره ببرید.

 استفاده از آووکادو مناسب برای پاکسازی پوست صورت

آووکادو در طب سنتی به عنوان یک پاک کننده ی طبیعی پوست شناخته شده است و به همین دلیل می‌توان در خانه به راحتی از آن برای پاکسازی پوست صورت استفاده نمود.

ماسک آووکادو، عسل و شیر برای پاکسازی پوست صورت

برای تهیه این ماسک به یک الی دو قاشق غذاخوری آووکادو، یک قاشق غذاخوری عسل و دو قاشق غذاخوری شیر نیاز داریم. تمامی مواد را در ظرفی با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید تا یکدست و یکنواخت شوند. مقداری از این ماسک را بر روی پوست تمیز صورت و گردن خود پوشش دهید و پس از گذشت پانزده الی بیست دقیقه با آب ولرم شستشو دهید. با انجام مرتب این روش خانگی و طبیعی حتما به نتایج مثبت دست خواهید یافت.

 استفاده از آووکادو مناسب برای افزایش رشد مو

خاصیت آبرسانی و رطوبت دهی آووکادو باعث شده است که در طب سنتی از آن برای رشد و تقویت مو استفاده شود. بنابراین اگر به دنبال روشی طبیعی و خانگی برای افزایش رشد موهایتان هستید، ماسک آووکادو را امتحان کنید. برای تهیه این ماسک به نصف یک عدد آووکادو و یک الی دو قاشق غذاخوری روغن آووکادو نیاز داریم. دو مواد را در ظرفی با یکدیگر مخلوط کنید و آن را به پوست سر و موهایتان پوشش دهید. به آرامی برای مدت یک الی دو دقیقه ماساژ دهید و پس از گذشت پانزده الی بیست دقیقه، ابتدا موهایتان را شامپو و سپس با آب ولرم آبکشی کنید.

 استفاده از آووکادو مناسب برای درمان موخوره

اگر شما هم جزء آن دسته از عزیزانی هستید که از موخوره رنج می برید و به دنبال روشی برای درمان آن هستید، ما به شما استفاده از آووکادو را پیشنهاد می‌کنیم.

ماسک آووکادو، تخم‌مرغ و روغن زیتون برای درمان موخوره

برای تهیه این ماسک خانگی به یک عدد آووکادو، یک عدد تخم‌مرغ و یک قاشق چایخوری روغن زیتون نیاز داریم. تمامی مواد را در ظرفی با یکدیگر مخلوط کنید تا یکدست و یکنواخت شوند. حالا این ماسک را به موهای خود بزنید و کمی ماساژ دهید. اجازه دهید ماسک برای مدت زمان ده الی بیست دقیقه باقی بماند و سپس با آب ولرم شستشو دهید. از این ماسک یک الی دو بار در هفته استفاده کنید تا بهبودی حاصل شود.

 استفاده از آووکادو مناسب برای درمان شوره‌ی سر

از دیگر کاربردهای آووکادو در زمینه‌ی سلامت پوست ومو، استفاده از آن برای درمان شوره‌ی سر است. برای این منظور کافیست یک عدد آووکادوی رسیده را در ظرفی بریزید و به خوبی له کنید. آن را به پوست سر و موهایتان بمالید و برای مدت زمان یک الی دو دقیقه به آرامی ماساژ دهید و پس از گذشت ده الی پانزده دقیقه موهایتان را شامپو و آبکشی کنید.

 استفاده از آووکادو به عنوان براق کننده‌ی موی سر

با استفاده از ماسک آووکادو، آرزوی خود برای داشتن موهایی زیبا و براق را برآورده خواهید کرد. پس حتما این ماسک را در خانه امتحان کنید و از نتایج عالی آن بهره‌مند شوید.

ماسک آووکادو، روغن نارگیل و زرده‌ی تخم‌مرغ برای براق کردن موی سر

یک عدد آووکادوی رسیده را در ظرفی بریزید و به خوبی له کنید. حالا به آن یک زرده‌ی تخم‌مرغ اضافه کنید و شروع به هم زدن کنید. در آخر نیز به این ترکیب یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل اضافه کنید. پس از یکدست شدن مواد، آن را به موها و پوست سرتان بزنید و پس از ماساژ دادن، اجازه دهید پانزده الی بیست دقیقه باقی بماند. با اتمام زمان ذکر شده موهایتان را شامپو و آبکشی نمایید. از این ماسک یک الی دو مرتبه در هفته استفاده کنید و شاهد موهای براق و درخشان خود باشید.

 استفاده از آووکادو مناسب برای کودکان و نوزادان

آووکادو به دلیل دارا بودن خواص ضدمیکروبی و ضدالتهابی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان می‌شود. همچنین آووکادو به دلیل دارا بودن ویتامین‌های A ،K ،C ،E و مواد معدنی مانند آهن، کلسیم، سدیم و پتاسیم مورد نیاز بدن نوزادان و کودکان را تامین می‌کند.   

 استفاده از آووکادو مناسب برای لاغری و کاهش وزن

آووکادو با دارا بودن چربی‌های غیراشباع، اشتها را کم می‌کند و به همین دلیل یکی از گزینه‌های بسیار عالی در طب سنتی برای کاهش وزن و لاغری است.شما عزیزان به دلیل وجود فیبر بالا و کربوهیدات بسیار کم در آووکادو می‌توانید با خوردن روزانه یک عدد آووکادو، شاهد وزن ایده‌آل و لاغری خود باشید. پس حتما این روش خانگی و طبیعی را در امتحان کنید و از نتایج آن بهره ببرید.

استفاده از آووکادو مناسب برای دوران بارداری

خانم‌های بارداری که دچار حالت تهوع و استفراغ هستند می‌توانند برای پیشگیری از این حالت ناخوشایند از میوه‌ی آووکادو استفاده کنند. آووکادو دارای مقادیر بسیار بالایی اسید فولیک می‌باشد و به همین خاطر استفاده از آن در خانم‌های باردار مانع خطر سقط جنین  و ایجاد نقص لوله عصبی در جنین می‌گردد.

 استفاده از آووکادو مناسب برای مشکلات معده و دستگاه  گوارش

آووکادو به دلیل داشتن فیبر بالا، در بهبود هضم غذا، درمان یبوست، مشکلات معده، زخم معده و ناراحتی‌های دستگاه گوارش بسیار کارآمد است. هر عدد آووکادو تقریبا بین یازده الی هفده گرم فیبر دارد. بنابراین عزیرانی که دارای این مشکلات هستند با قرار دادن این میوه در سبد غذایی روزانه‌ی خود، می‌توانند از این ناراحتی‌ها، رهایی یابند.

 استفاده از آووکادو درمانی مناسب برای مشکلات کبد و کبد چرب

پیشنهاد طب سنتی به عزیزانی که دچار مشکلات کبدی و کبد چرب هستند، این است که از میوه‌ی مغزی آووکادو استفاده کنند. زیرا آووکادو، این میوه‌ی استوایی دارای مقادیر بالای فیبر و چربی‌های سالم است و به همین خاطر برای بهبود مشکلات کبدی بسیار مناسب است.

 استفاده از آووکادو برای درمان دیابت و قند خون

از دیگر فواید و کاربرد آووکادو، استفاده از آن برای درمان دیابت و قند خون است. طبق پژوهشهای انجام شده، اسیدهای چرب موجود در آووکادو باعث به تعادل رساندن میزان قند خون و گلوکز خون می‌گردد. در طب سنتی علاوه بر استفاده‌ی میوه‌ی آووکادو، از برگ آن نیز برای درمان دیابت استفاده می‌شود. شما عزیزان می توانید از برگ آووکادو دمنوشی تهیه و نوش جان کنید. برای تهیه این دمنوش به این صورت عمل کنید که کمی از برگ آووکادو را در قوری بریزید و به آن یک لیوان آب جوش اضافه کنید. قوری را بر روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا برای پنج الی ده دقیقه دم بکشد و سپس نوش جان کنید.

 استفاده از آووکادو گزینه‌ای مناسب برای درمان فشارخون، سلامت قلب و کاهش کلسترول و چربی خون

وجود پتاسیم و استرول گیاهی طبیعی بتا-سیتوستورول در آووکادو، باعث سلامت قلب و عروق، کاهش کلسترول و درمان فشار خون بالا می شود. بنابراین عزیزانی که از این مشکلات رنج می برند به طور روزانه از این میوه‌ی پرخاصیت استفاده کنند و شاهد روند هر چه سریعتر بهبودی خود باشند.

 استفاده از آووکادو به عنوان یک گیاه ضد سرطان

یک راه طبیعی برای پیشگیری از روند رشد سلول‌های سرطانی و کاهش عوارض ناشی از شیمی درمانی، استفاده از میوه‌ی آووکادو است. پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد که فیتوکمیکال‌های موجود در آووکادو از رشد سلول‌های سرطانی پیشگیری کرده و باعث آپوپتوز این سلول‌ها می‌گردد.

 استفاده از آووکادو برای حفظ سلامت چشم

وجود آنتی اکسیدان و مواد مغذی در آووکادو، به حفظ سلامت چشم کمک شایانی می‌کند. همچنین تحقیقات نشان می‌دهد که این مواد مغذی، فرد را از خطر ابتلا به آب مروارید محافظت می‌کند.

 خواص درمانی هسته آووکادو

در طب سنتی از هسته‌ی آووکادو برای درمان خستگی، استرس و افسردگی، درمان اسهال، کاهش وزن و لاغری، درمان مشکلات تیروئید، پیشگیری از بیماری صرع و تومورهای سرطانی و درمان جوش و آکنه استفاده می‌شود. شما عزیزان می‌توانید از هسته‌ی این میوه‌ی مغذی دمنوشی تهیه و نوش جان کنید. برای تهیه این دمنوش به این صورت عمل کنید که هسته‌ی آووکادو را در ظرفی بگذارید و کمی بو دهید. پس از این مرحله، به آن دو لیوان آب اضافه کنید و اجازه دهید برای مدت ده دقیقه جوش بخورد. از این دمنوش سه الی چهار فنجان در روز استفاده کنید. 

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.