خانه دسته‌بندی نشده  آشنایی با برترین روغن‌های گیاهی برای رفع چین و چروک پوست

 آشنایی با برترین روغن‌های گیاهی برای رفع چین و چروک پوست

توسط kakooti
 آشنایی با برترین روغن‌های گیاهی برای رفع چین و چروک پوست

چین و چروک پوست یکی از ناخوشایندترین رخدادهایی است که به مروز در پوست ایجاد می‌گردد. این اتفاق ناخوشایند باعث پیرتر نشان دادن سن افراد و کاهش اعتماد به نفس می‌گردد. بنابراین الزامی است که از سنین جوانی به فکر مراقبت از پوست خود باشیم تا شاهد این ماجرا نباشیم. مراقبت از پوست به این معنا نیست که هزینه‌های هنگفتی را پرداخت کنید، بلکه با کمترین هزینه و با روش‌های خانگی خواهید توانست از بروز این عوارض پیشگیری نمایید. یکی از این روش‌های خانگی، استفاده از روغن‌های گیاهی است. در این مقاله سعی بر این داریم که شما عزیزان همراه را با انواع روغن‌های گیاهی و طبیعی و خواص درمانی آنها برای درمان و پیشگیری از ایجاد چین و چروک پوست آشنا کنیم. امیدواریم مطالب این مقاله مورد استفاده و پسند شما قرار گیرد. با ما همراه باشید.

فواید استفاده از روغن‌های گیاهی برای پیشگیری و درمان چین و چروک پوست چیست؟

به طور کلی روغن‌های گیاهی و طبیعی به دو دسته روغن‌های ضروری یا اساسی و حامل تقسیم می‌گردند. روغن‌های ضروری یا اساسی، بهترین جایگزین برای کرم‌های ضد چروک هستند. این روغن‌ها دارای دو ویژگی‌ آنتی اکسیدانی و مرطوب کنندگی می‌باشند که تاثیر فراوانی در پیشگیری و درمان چروک‌های پوستی دارند. همانطور که می‌دانیم آنتی اکسیدان‌ها نقش مبارزه علیه رادیکال‌های آزاد را برعهده دارند. روغن‌های ضروری غنی از این خاصیت می‌باشند و در کنترل و مهار فعالیت رادیکال‌های آزاد و استرس اکسیداتیو بر روی پوست نقش بسزایی دارند. این عمل و فعالیت باعث زیبایی و جوان سازی پوست می‌گردد. ویژگی دوم روغن‌های ضروری و اساسی رطوبت دهی پوست است. زمانی که پوست رطوبت کافی داشته باشد و از خشکی دور بماند، پوست دچار چین و چروک نمی‌گردد. با افزایش سن، پوست رطوبت خود را به مرور از دست می‌دهد و چین و چروک‌ها نمایان می‌شوند. استفاده از روغن‌های ضروری به همراه روغن‌های حامل با متعادل کردن رطوبت پوست از این امر پیشگیری می‌کند.

آشنایی با بهترین روغن‌های گیاهی برای پیشگیری و درمان چین و چروک پوست

روغن گل محمدی

روغن گل محمدی از گران‌ترین روغن‌های ضروری در جهان به شمار می‌‌رود. دلیل این امر تولید میزان کمی روغن از ۳۰۰۰ بخش گل می‌باشد. در طب سنتی از این روغن از زمان‌های دور به عنوان سلامتی و جوان‌سازی پوست استفاده می‌شد. روغن گل محمدی دارای خواص آنتی اکسیدانی و آنتی باکتریال است. شما عزیزان می‌توانید روزانه چند قطره از این روغن را بر روی پوست تمیز خود که قبلا با شوینده مناسب شسته و خشک کرده‌اید پوشش دهید. استفاده مداوم و مرتب از این روغن شما را با نتایج عالی و مطلوب مواجه خواهد کرد.

روغن چوب صندل

روغن چوب صندل از دیگر روغن‌های گیاهی و طبیعی است که شما را در این امر یاری خواهد نمود. از دیرباز، چوب صندل بخش مهمی از اقدامات درمانی علم باستانی و کهن هند به شمار می‌رفت. چوب صندل دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است و با مبارزه علیه رادیکال‌های آزاد و با کاهش استرس اکسیداتیو، در سلامت و جوان‌سازی پوست شما نقش موثری دارد. بنابراین روغن چوب صندل در لیست بهترین روغن‌های گیاهی ضد چروک پوست قرار می‌گیرد.  آزمایشات بالینی نشان می‌دهد که این روغن در درمان زگیل، پسوریازیس، آکنه و اگزما نیز بسیار موثر عمل می‌کند.

روغن گل شمعدانی

شاید نام روغن گل شمعدانی کمتر به گوش خورده باشد، اما این روغن داری خواص و فواید بی‍‌شماری برای پوست است. این روغن دارای خواص ضد عفونی کنندگی است و استفاده از آن باعث تحریک و عوارض جانبی در پوست نمی‌گردد. در طب سنتی از روغن گل شمعدانی در درمان اگزما و درماتیت استفاده می‌گردد. روغن گل شمعدانی با دارا بودن خاصیت آنتی اکسیدانی و با کاهش و متعادل نمودن چربی یا سبوم بیش از حد پوست، باعث جوانسازی و شاداب‌تر شدن پوست می‌گردد.

روغن کندر

استفاده از روغن کندر باعث تقویت مکانیسم دفاعی پوست شده و از آن در مقابل باکترهای مضر محافظت می‌کند. همچنین روغن کندر باعث انعطاف و الاسیسته پوست می‌گردد. تحقیقات حاکی از آن است که روغن کندر به دلیل دارا بودن خاصیت ضدالتهابی باعث تحریک رشد بافت پوست شده و از التهاب آن پیشگیری می‌کند. استفاده از روغن کند باعث بهبود جای زخم و کشیدگی‌های ناشی از افزایش وزن و یا زایمان، می‌گردد. بدین ترتیب می‌توان گفت روغن کندر یکی از برترین روغن‌های طبیعی به جهت پیشگیری و رفع چروک پوست می‌باشد.

روغن مریم گلی

روغن مریم گلی از دیگر روغن‌های برتر طبیعی است که در طب سنتی از آن به جهت از بین بردن چین و چروک پوست استفاده می‌گردد. این ضد افسردگی طبیعی، دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است و از پوست در مقابل آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد مضر محافظت می‌کند. رادیکال‌های آزاد عاملی اساسی در پیری زودرس پوست می‌باشند. با استفاده‌ی مرتب و مداوم از روغن مریم گلی، این آسیب به حداقل می‌رسد و پوست سال‌ها جوان و شاداب باقی می‌ماند.

روغن تخم هویج

روغن تخم هویج به دلیل محافظت پوست در مقابل آفتاب، دارای جایگاه بالایی در طب سنتی است. روغن تخم هویج به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی عمل نموده و با دارا بودن خاصیت آنتی اکسیدانی از تجزیه سلول‌های سالم پوست پیشگیری می‌کند و بدین ترتیب به جوان ماندن پوست کمک شایانی می‌کند.

روغن گل سرخ

روغن گل سرخ علاوه بر دارا بودن خاصیت ضدالتهابی، غنی از لینولئیک اسید، کاراتنوئیدها و توکوفرول‌هایی مانند ویتامین E است که تمامی این ترکیبات دارای خواص ضد پیری می‌باشند. همچنین روغن گل سرخ به دلیل سرشار بودن از فنولیک اسید، در پیشگیری از التهاب و استرس اکسیداتیو پوست پیشگیری می‌کند. بنابراین روغن گل سرخ نیز در رده‌ی  برترین روغن‌های طبیعی ضد چروک پوست قرار می‌گیرد.

روغن یلانگ یلانگ

روغن ضروری یلانگ یلانگ که کمتر نام آن شنیده شده است، با دارا بودن خاصیت آنتی اکسیدانی و مهار فعالیت‌های رادیکال‌های آزاد از پوست محافظت نموده و از برترین روغن‌های طبیعی برای پیشگیری از چین و چروک پوست به شمار می‌رود. استفاده از روغن یلانگ یلانگ به بازسازی پوست کمک کرده و بدین ترتیب از ایجاد چین و چروک‌های ناشی از افزایش سن و عوامل محیطی پیشگیری می‌کند.

روغن رزماری

در طب سنتی استفاده از روغن رزماری به جهت از بین بردن چین و چروک پوست بسیار توصیه می‌گردد. روغن رزماری دارای ترکیبات آنتی اکسیدانی و آنتی باکتریال است و از پوست در مقابل آسیب‌های محیطی محافظت می‌کند. استفاده از این روغن باعث کاهش التهاب پوست می‌شود. با استفاده‌ی مداوم و روزانه از این روغن، پس از یک هفته شاهد نتایج مطلوب خواهید بود.

روغن لیمو

روغن لیمو نیز به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی و داشتن ویتامین C در خود، گزینه‌ی دیگر طب سنتی برای پیشگیری و درمان چین و چروک پوست است. به طور کلی در تهیه کرم‌های ضد چروک از ویتامین C و آنتی اکسیدان استفاده می‌گردد که این دو ترکیب به طور طبیعی در این روغن موجود است. روغن لیمو علاوه بر داشتن خاصیت ضد چروک، از تیرگی پوست پیشگیری کرده و به مقابله علیه باکتری‌ها و اشعه‌های مضر خورشید می‌پردازد. استفاده از روغن لیمو در استحکام پوست نقش بسزایی دارد و از پیری پوست پیشگیری می‌کند. از روغن لیمو بهتر است شب‌ها استفاده گردد، زیرا استفاده از روغن مرکبات و روغن لیمو باعث افزایش حساسیت پوست می‌شود و بهتر است از این روغن‌ها در شب به دلیل وجود نداشتن نور خورشید استفاده شود.

روغن درخت کانانگا

شاید نام درخت کانانگا کمتر به گوش شما خورده باشد، اما در صنعت عطر سازی از این درخت استفاده فراوانی می‌شود. روغن کانانگا به دلیل داشتن ترکیبات ضد چروک در خود در جوانسازی پوست نقش بسزایی دارد. تحقیقات حاکی از آن است که روغن کانانگا در بهبود مشکلات مربوط به پروتئین و لیپید پوست کمک شایانی می‌کند و با داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی در خود، از پوست در مقابل آسیب‌های محیطی محافظت می‌کند.

روغن شکوفه نارنج

از دیگر روغن‌های طبیعی در طب سنتی با خاصیت ضد چروک می‌توان به روغن شکوفه نارنج اشاره نمود. استفاده از این روغن از بروز مشکلات پوستی نظیر عفونت، خارش و التهاب پیشگیری می‌کند و با کلاژن سازی در بهبود انعطاف و زیبایی هر چه تمام‌تر پوست نقش بسزایی دارد.

روغن انار

روغن انار دارای خواص بیشماری برای سلامت بدن و پوست می‌باشد. این روغن غنی از ترکیبات آنتی اکسیدانی است و به همین دلیل از بروز التهاب، لک‌های پوستی و سایر مشکلات پوستی پیشگیری می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد استفاده مرتب و مداوم از روغن انار در جوانسازی و شادابی پوست  نقش بسیار موثری دارد.    

روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس دارای خواص ضد استرس و بهبود اختلالات خواب است. همانطور که می‌دانیم داشتن آرامش و خواب آرام در زیبایی و جوانسازی پوست بسیار موثر است. روغن اسطوخودوس با دارا بودن این خواص از چین و چروک زودرس پوست پیشگیری کرده و با رطوبت رسانی به پوست به درمان خشکی و عوارض ناشی از آن یعنی چین و چروک می‌پردازد.

روغن جوجوبا

در طب سنتی سالیان زیادی است که از روغن جوجوبا به عنوان یک درمان موثر به جهت پیشگیری و درمان چین و چروک پوست استفاده می‌شود. استفاده از روغن جوجوبا به دلیل داشتن خاصیت آبرسانی و کلاژن سازی، از خشکی و چین و چروک پوست پیشگیری کرده و در جوانسازی آن نقش بسیار موثری دارد. همچنین در طب سنتی از روغن جوجوبا برای درمان جوش و آکنه، رفع التهابات و سایر مشکلات پوستی استفاده می‌گردد.

روغن ویتامین E

روغن ویتامین E نیز به دلیل غنی بودن از ترکیبات آنتی اکسیدانی در رده برترین روغن‌های طبیعی و گیاهی برای درمان چین و چروک پوست قرار می‌گیرد. روغن ویتامین E با دارا بودن خاصیت آنتی اکسیدانی  به تنظیم و تعادل چربی پوست، رفع چین و چروک  و سایرمشکلات پوستی نظیر تیرگی پوست می‌پردازد.

روغن هسته انگور

از دیرباز در یونان باستان از روغن هسته انگور به جهت درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شد. روغن هسته انگور غنی از آنتی اکسیدان است و علاوه بر خاصیت ضد چروک، در درمان سایر مشکلات پوستی نظیر التهابات، زخم یا اسکار پوست بسیار موثر عمل می‌نماید.  

روغن زردآلو

روغن زردآلو از دیگر روغن‌های طبیعی و گیاهی است که  از آن در طب سنتی به جهت پیشگیری و درمان چین و چروک پوست استفاده می‌شود. این روغن همانند روغن ویتامین E و روغن هسته انگور به دلیل داشتن مواد مغذی در خود، تاثیر بسیار زیادی در سلامت و جوانسازی پوست دارد. روغن زردآلو سرشار از ویتامین E است و استفاده از آن باعث پاکسازی، آبرسانی و رفع خشکی پوست می‌شود و بدین ترتیب جوانی را برای پوست شما به ارمغان می‌آورد.

روغن بادام

از پرطرفدار و پرکاربردترین روغن‌های طبیعی و گیاهی برای رفع چین و چروک پوست، می‌توان به روغن بادام اشاره نمود. روغن بادام به دلیل دارا بودن ترکیبات ضد التهاب در خود از ابتلا به بیماری‌های پوستی نظیر اگزما پیشگیری کرده و در درمان تیرگی پوست، رفع خشکی پوست و درمان اسکار یا زخم بسیار موثر عمل می‌نماید.

روغن آووکادو

میوه‌ی آووکادو به دلیل داشتن روغن و چربی‌های مفید در خود در سلامت قلب نقش بسزایی دارد. همچنین از این میوه در صنعت محصولات مراقبت پوستی استفاده می‌گردد. روغن آووکادو سرشار از آنتی اکسیدان و خواص ضدالتهابی است. همچنین روغن آووکادو با کلاژن سازی پوست، چین و چروک و مشکلات پوستی را از بین می‌برد و بدین ترتیب پوستی جوان را به شما عزیزان هدیه می‌دهد.

روغن آرگان

روغن آرگان که از میوه درخت آرگان حاصل می‌شود، در طب سنتی به عنوان یک محصول مراقبت پوستی شناخته شده است. امروزه از روغن آرگان در تهیه بسیاری از کرم‌های ضد چروک موجود در بازار استفاده می‌شود. این روغن یکی از بهترین روغن‌های طبیعی برای چین و چروک پوست است که با کلاژن سازی، پوستی جوان و زیبا را برای شما عزیزان به ارمغان می‌آورد.

روغن نارگیل

روغن نارگیل یک نرم کننده‌ی طبیعی پوست است که در ترمیم و بازسازی پوست تاثیر بسزلیی دارد و به سرعت از طریق اپیدرم پوست جذب می‌گردد. روغن نارگیل حاوی مقادیر بالایی ویتامین E، اسید آمینه مورد نیاز پوست، اسید لوریک و اسید کاپریلیک است که از این طریق از پپوست در مقابل آسیب‌های محیطی محافظت می‌کند. روغن نارگیل متشکل از اسیدهای چرب اشباع شده است و بدین ترتیب رطوبت پوست را حفظ کرده و از تبخیر رطوبت داخلی پوست پیشگیری می‌کند.   ‌

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.