خانه دسته‌بندی نشده  آشنایی با طرز تهیه انواع ماسک مو با روغن آرگان

 آشنایی با طرز تهیه انواع ماسک مو با روغن آرگان

توسط مدیر مجله
 آشنایی با طرز تهیه انواع ماسک مو با روغن آرگان

روغن آرگان از جمله روغن‌های گیاهی که از خواص درمانی بسیار فراوان برخوردار است. این روغن گیاهی سرشار از مواد مغذی و انواع ویتامین‌ها همچون ویتامین A،   ویتامین C و ویتامین E می‌باشد. همچنین این روغن دارای آنتی اکسیدان‌ها، اسید لینولئیک و اسیدهای چرب امگا۶ است. در طب سنتی از روغن آرگان به دلیل دارا بودن خواص درمانی فراوان برای تهیه انواع ماسک مو استفاده می‌شود. سال‌های زیادی است که خانم‌ها از روغن آرگان، به عنوان روغن تراپی برای زیبایی و سلامت موهای خود استفاده می‌کنند. در تهیه محصولات شیمیایی پوست و مو از روغن گیاهی آرگان استفاده می‌شود و کارایی این روغن در تهیه این محصولات آرایشی نیازی به اثبات ندارد. در خانه نیز با مواد طبیعی دیگر می‌توان انواع ماسک مو تهیه نمود. در صورتی که این ماسک‌ها به صورت روتین مصرف گردند، سلامت و زیبایی موی شما تا حد بسیار زیادی تامین می‌گردد. روغن آرگان به تنهایی دارای خواص بی‌شماری برای مو می‌باشد، اما این خواص در صورتی که با مواد طبیعی دیگر ترکیب شوند، دو چندان می‌شوند.

در این مقاله از سایت کاکوتی قصد بر این داریم تا شما عزیزان را با طرز تهیه انواع ماسک مو و خواص درمانی آن در طب سنتی آشنا کنیم. امیدواریم مطالب این مقاله مورد استفاده و رضایت شما قرار گیرد. اگر می‌خواهید موهایی صاف، درخشان، سالم و زیبا داشته باشید، با ما همراه باشید تا با طرز تهیه این ماسک‌های معجزه‌آسا آشنا شوید.

دلایل ضرورت استفاده از ماسک‌های روغن آرگان برای مو

  • یکی از دلایل ضرورت استفاده از ماسک‌های روغن آرگان برای مو، پیشگیری از خشک شدن و ترمیم موهای آسیب دیده می‌باشد. استفاده‌ی مداوم از وسایل حرارتی نظیر سشوار، اتوی مو و …، استعمال مواد شوینده و شرایط آب و هوایی موجب نازک، خشکی، شکنندگی و خشن شدن موهای ابریشمی می‌شوند. وجود مواد مغذی در روغن آرگان، موهای زیبای شما را قبل از آنکه دیگر قابل درمان نباشند، ترمیم نموده و سلامت و زیبایی را به آنها بازمی‌گرداند. در واقع روغن آرگان به دلیل دارا بودن ویتامین E فراوان در خود، باعث ترمیم موهای خشک و آسیب دیده می‌شود.
  • از دیگر دلایل ضرورت استفاده از روغن آرگان برای مو، تقویت آنها به دلیل وجود اسیدهای چرب در خود می‌باشد. موها نیز همانند سایر نقاط بدن برای سلامت و رشد خود نیازمند به غذا می‌باشند. عدم وجود هر گونه ویتامین و مواد مغذی موجب ضعیف شدن و از بین رفتن موها می‌شود. در نتیجه تارهای مو نازک و بی حالت شده و دیگر هیچ خاصیتی ندارند. بنابراین یک روش کاملا طبیعی و گیاهی برای تقویت و رشد موها، استفاده از روغن تراپی و انواع ماسک موهای تهیه شده با این روغن معجزه‌آسا می‌باشد.
  • روغن آرگان به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان‌های فراوان، در درمان انواع عارضه‌های پوست سر و مو بسیار کارآمد است. گاهی اوقات پوست سر با عارضه‌هایی نظیر شوره که ناشی از التهابات و عفونت‌ها می‌باشند، رو به رو می‌شود. از طرف دیگر این عارضه‌های پوستی خود در ایجاد موخوره و شکستگی یا قارچ مو، نقش دارند. استفاده از ماسک‌های روغن آرگان همانند یک درمان طبیعی و در عین حال قدرتمند عمل نموده که تقریبا تمامی این عارضه‌ها را برطرف می‌کنند.

آشنایی با انواع ماسک مو با روغن آرگان

ماسک روغن آرگان، عسل م روغن نارگیل، مناسب برای موهای خشک

ماسک روغن آرگان به همراه عسل و روغن نارگیل، از ماسک‌های غنی از ویتامین است که حاوی تمامی مواد مورد نیاز برای موهای خشک می‌باشد. این ماسک شامل مواد تشکیل دهنده‌ای است که ریشه و تار موها را به مواد مورد نیازشان می‌رساند. برای تهیه این ماسک خانگی به یک قاشق غذاخوری روغن آرگان، یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی و یک الی دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل نیاز داریم. برای تهیه، ابتدا در یک ظرف شیشه‌ای روغن آرگان به همراه عسل و روغن نارگیل را ترکیب کنید. مواد را به خوبی هم بزنید تا کاملا صاف و یکدست شوند. برای اینکار می‌توانید از مخلوط‌کن استفاده کنید. در صورت در دسترس نبودن مخلوط‌کن، می‌توانید از شعله ملایم برای ترکیب شدن مواد استفاده نمایید. پس از یکدست شدن مواد، بهتر است موهای خود را به  چند قسمت تقسیم کنید و هر قسمت را به نوبت آغشته به ماسک نمایید. بیشترین تمرکز خود را بر روی قسمت ساقه‌ها و نوک موها بگذارید. یعنی در ابتدا به بخش‌های خشک مو که ضعیف‌تر هستند رسیدگی کنید و سپس به باقی قسمت‌ها بپردازید. پس از آنکه تمامی قسمت‌ها را به مواد آغشته کردید، اجازه دهید تا برای مدت زمان بیست الی سی دقیقه به همین صورت باقی بماند و سپس با شامپوی مناسب موهایتان را شسته و آبکشی نمایید و در نهایت از یک حوله تمیز و خشک برای گرفتن رطوبت موهایتان استفاده کنید.

ماسک روغن آرگان، چای سبز و آب لیمو ترش، مناسب برای موهای چرب

اگر شما نیز جزء افرادی هستید که از چربی بیش از حد موهایتان خسته شده‌اید و راه‌های مختلفی را امتحان کرده‌اید اما به نتیجه نرسیده‌اید، این ماسک همان روشی است که شما به آن نیاز دارید. تمامی مواد موجود در این ماسک به خوبی از عهده‌ی کنترل و تنظیم چربی سر بر می‌آیند، به طوری که نه موها خشک شوند و نه چربی آن در حد آزار دهنده باشد. برای تهیه این ماسک به نصف قاشق غذاخوری روغن آرگان، نصف فنجان چای سبز، یک فنجان آب و ده قطره آب لیمو ترش تازه نیاز داریم. ابتدا چای سبز را دم کنید. پس از دم کردن، نصف فنجان چای سبز را با یک فنجان آب مخلوط کنید و بر روی حرارت قرار دهید. اجازه دهید این ترکیب به جوش آید و برای مدت زمان پنج دقیقه به همین حالت باقی بماند. پس از گذشت مدت زمان ذکر شده، ترکیب را از روی شعله بردارید و در یک کاسه‌ی شیشه‌ای بریزید. اجازه دهید مواد سرد شوند و سپس باقی مواد را به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند. موهایتان را پس از تقسیم بندی آغشته به مواد کنید. اجازه دهید ماسک برای مدت زمان چهل دقیقه بر روی موهایتان باقی بماند و سپس شامپو و آبکشی نمایید و با یک حوله تمیز برای گرفتن رطوبت موها استفاده نمایید.        

ماسک روغن آرگان، روغن نارگیل، عسل و موز، مناسب برای درمان ریزش مو

ریزش مو عارضه‌ای است که امروزه اغلب افراد دچار آن می‌شوند. این عارضه بر زیبایی فرد بسیار تاثیرگذار است. در دنیا شاید ده‌ها و یا شاید صدها شامپو و لوسیون برای درمان ریزش مو وجود داشته باشد که گاهی برای فرد عوارض ناخوشایندی را به دنبال دارد. اما استفاده از یک روش کاملا طبیعی، می‌تواند یک روش کاملا موثر بدون هیچ گونه عوارض باشد. در طب سنتی استفاده از روغن آرگان و تهیه ماسک با آن، بسیار توصیه شده است. برای تهیه این ماسک خانگی به یک قاشق غذاخوری روغن آرگان، یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل، یک قاشق غذاخوری عسل و یک عدد موز رسیده نیاز داریم. در یک ظرف شیشه‌ای تمامی مواد را با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید تا یک بافت کاملا یکدست حاصل شود. از ماسک برای پوشش دهی ساقه‌های مو استفاده کنید. به مدت پانزده دقیقه اجازه دهید ماسک بر روی موهایتان باقی بماند و سپس موها را با شامپوی مناسب شسته و آبکشی نمایید. در نهایت از یک حوله‌ی تمیز برای خشک کردن موهایتان استفاده کنید.

ماسک روغن آرگان و سرکه سیب، مناسب برای موهای آسیب دیده

مواد طبیعی که در ماسک روغن آرگان و سرکه سیب وجود دارند، می‌توانند در درمان موهای آسیب دیده بسیار موثر عمل نمایند. زمانی که از ابزارهای حرارتی برای حالت دهی موها استفاده می‌شود، یا مواد شوینده و لوسیون‌های آرایشی نامناسب خریداری و مصرف گردد، موها به مرور زمان دچار آسیب جدی می‌شوند. استفاده‌ی منظم و مداوم از ماسک روغن آرگان و سرکه سیب می‌تواند یک راهکار عالی برای تقویت و بهبود موهای آسیب دیده باشد. برای تهیه این ماسک معجزه‌آسا به دو قاشق غذاخوری روغن آرگان و یک قاشق غذاخوری سرکه سیب نیاز داریم. در ابتدا هر دو ماده را در ظرف شیشه‌ای بریزید و به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید تا کاملا یکدست شوند. ساقه موهای خود را آغشته به این ماسک کنید. اجازه دهید ماسک برای مدت زمان پانزده الی بیست دقیقه بر روی موهایتان باقی بماند. پس از گذشت مدت زمان ذکر شده موهایتان را شامپو و آبکشی نمایید.

ماسک روغن آرگان، عسل، سرکه سیب و ماست، مناسب برای موهای رنگ شده

یکی از عوامل آسیب زننده به موها، استفاده از رنگ مو می‌باشد. رنگ مو در کنار زیبایی خیره کننده‌ای که دارد، به دلیل دارا بودن ترکیبات شیمیایی در خود، موجب از بین رفتن سلامت و شادابی موها می‌شود. خوشبختانه راهکاری وجود دارد که از طریق آن می‌توان سلامت موهای رنگ شده را تضمین نمود. یکی از این راهکارهای طبیعی و خانگی، استفاده از ماسک روغن آرگان به همراه عسل، سرکه سیب و ماست است. برای تهیه این ماسک به یک قاشق غذاخوری روغن آرگان، یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق غذاخوری سرکه سیب و یک فنجان ماست نیاز داریم. تمامی مواد را در یک ظرف شیشه‌ای با یکدیگر مخلوط کنید تا ترکیبی یکدست حاصل شود. موهایتان را تقسیم بندی کنید و با ماسک حاصل شده، هر قسمت را آغشته به مواد کنید. اجازه دهید این ماسک برای مدت زمان یک ربع الی بیست دقیقه بر روی موهایتان باقی بماند و سپس شامپو و آبکشی نمایید.

 ماسک روغن آرگان به همراه روغن بیدمشک، مناسب برای انواع مو

استفاده از ماسک روغن آرگان به همراه روغن بیدمشک به جهت بهبود سلامت کلی و ظاهر انواع موها توصیه شده است. مزیت استفاده از این ماسک این است که با هر نوع مویی سازگاری دارد. در صورتی که این ماسک به طور منظم و به صورت مداوم مصرف گردد، از موخوره و شکنندگی موها پیشگیری شده و به مرور موها نرم و لطیف می‌شوند. برای تهیه این ماسک مو به این صورت عمل نمایید که بسته به اندازه‌ی موهای خود، از هر دو نوع روغن به میزان مساوی استفاده کنید. از این ماسک برای پوشش دهی سرتا سر ساقه موها استفاده کنید. از باقی مانده‌ی ماسک نیز برای پوست سر خود استفاده کنید. با یک حوله‌ی گرم موهایتان را بپوشانید. اجازه دهید ماسک برای مدت زمان پنجاه الی شصت دقیقه به همین صورت باقی بماند. پس از گذشت مدت زمان ذکر شده، موهایتان را با شامپوی مناسب شسته، و با آب ولرم آبکشی نمایید. در صورتی که از این ماسک به مدت دو ماه، و هر هفته دو مرتبه استفاده کنید، شاهد نتایج عالی قرار خواهید گرفت.

ماسک روغن آرگان، روغن کرچک، آب لیمو ترش و عسل، مغذی و پیشگیری کننده از موخوره موها

یک روش کاملا طبیعی و خانگی به جهت تغذیه، رشد و پیشگیری از ایجاد موخوره موها، استفاده از ماسک روغن آرگان به همراه روغن کرچک، آب لیمو ترش و عسل است. در صورتی که از این ماسک هر هفته و یا هر ده روز، یک بار استفاده شود و سپس یک ماه به موها استراحت داده، و مجدد استفاده از ماسک مو شروع شود، نوک موها تغذیه و از شکاف موها پیشگیری می‌شود. برای تهیه این ماسک مو به  یک قاشق غذاخوری روغن آرگان، یک قاشق غذاخوری روغن کرچک، یک قاشق غذاخوری آب لیمو ترش تازه و یک قاشق غذاخوری عسل نیاز داریم. ابتدا در ظرفی روغن آرگان و کرچک را مخلوط کرده و بر روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا کمی گرم شود. در ظرفی دیگر عسل و آب لیمو ترش را مخلوط کنید و روغن را به آن اضافه کنید. ماسک را به طور کامل بر روی پوست سر خود پوشش دهید و با کمک یک شانه آن را به تمامی طول مو پخش کنید. اجازه دهید ماسک برای مدت زمان یک ساعت باقی بماند و سپس موهایتان را شامپو و آبکشی کنید.

ماسک روغن آرگان، روغن زیتون، روغن اسطوخودوس، روغن مریم گلی و زرده تخم‌مرغ، مناسب برای موهای شکننده

برای تهیه این ماسک به یک قاشق چایخوری روغن آرگان، دو قاشق چایخوری روغن زیتون، ده قطره روغن اسطوخودوس، پنج قطره روغن مریم گلی و یک عدد زرده تخم‌مرغ نیاز داریم. تمامی مواد را در ظرفی با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید و از آن برای پوشش دهی تمامی قسمت‌های مو استفاده کنید. پس از گذشت مدت زمان یک ربع الی بیست دقیقه موهایتان را شامپو و آبکشی نمایید.  

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.