خانه دسته‌بندی نشده  آشنایی با طرز تهیه انواع ماسک زیبایی با زردچوبه

 آشنایی با طرز تهیه انواع ماسک زیبایی با زردچوبه

توسط مدیر مجله
 آشنایی با طرز تهیه انواع ماسک زیبایی با زردچوبه

زردچوبه از گیاهان خانواده‌ی زنجبیل است که دارای ریشه‌ای زرد رنگ می‌باشد. گیاه زردچوبه دارای طولی به اندازه‌ی یک و نیم متر و ساقه‌های متورم گونه است که همانند سنبل گل می‌دهد. این گل‌ها به رنگ سبز مایل به زرد هستند. ایران، تایلند و هند از مناطق گرمسیری هستند که گیاه زردچوبه در آنجا رشد می‌کند. گیاه زردچوبه دارای ترکیبات مختلفی است که استفاده از آن برای سلامت پوست و مو بسیار مفید می‌باشند. از گیاه زردچوبه به راحتی می‌توان در منزل انواع ماسک صورت تهیه نمود و از فواید بی‌نظیر آنها بهره برد. شما عزیزان نیز می‌توانید برای درمان و زیبایی پوست خود از این گیاه معجزه‌آسا استفاده نمایید.

 در این مقاله از سایت کاکوتی قصد بر این داریم تا شما را با طرز تهیه انواع ماسک صورت با زردچوبه و خواص درمانی هر کدام آشنا کنیم. امیدواریم مطالب این هفته از سایت، مورد پسند و استفاده‌ی شما قرار گیرد. در ابتدا توضیحی مختصر از گیاه زردچوبه ارائه می‌دهیم و سپس به طرز تهیه انواع ماسک با این گیاه می‌پردازیم. با ما تا پایان مقاله همراه باشید.

زردچوبه دارای ترکیبات مختلفی است که ماده‌ی فعال اصلی در این گیاه، کورکومین می‌اشد. کورکومین دارای خواص ضد التهابی، ضد اکسیدانی و آنتی باکتریالی است. از دیگر ترکیبات مهم در گیاه زردچوبه می‌توان به اسیدهای والرینیک، فلاندرن، کاپریلیک و سابی اشاره نمود. از زمان‌های گذشته تا به امروز از گیاه زردچوبه به عنوان ادویه و رنگ دهنده در آشپزی استفاده می‌شد. برای بهره‌وری از خواص دارویی و بهداشتی گیاه زردچوبه می‌توان از آن به صورت پودر، عصاره، کپسول و یا به عنوان ادویه در تهیه انواع غذاها استفاده نمود. در طب سنتی استفاده از گیاه زردچوبه برای مواردی همچون کاهش وزن و لاغری، درمان بیماری‌های گوارشی، درمان بیماری‌های التهابی، قلبی و عروقی، پیشگیری از ابتلا به بیماری سرطان، کنترل دیابت، سلامت پوست ومو، رفع سیاهی دور چشم، درمان جوش و آکنه، پیشگیری از ریزش مو، کاهش چین و چروک‌های پوستی، درمان کبد چرب، پیشگیری از مشکلات مغزی، درمان افسردگی، مناسب برای سلامت بانوان، درمان سنگ کلیه و سنگ صفرا، کاهش چربی خون و… استفاده می‌شود.

گیاه زردچوبه در کنار تمام مزایا و خواص درمانی فراوانی که دارد، مصرف بیش از حد آن باعث ایجاد عوارضی در فرد مصرف کننده می‌شود. در صورتی که این گیاه بیش از اندازه مصرف گردد، فرد مصرف کننده ممکن است با حالاتی نظیر حالت تهوع شدید، خونریزی، افت فشار خون، مشکلات و دردهای معده، بروز مشکلات باروری، سردردهای شدید و مزمن، فقر آهن، افزایش قند خون و دیابت، ناباروری و سنگ کلیه رو به رو شود. لازم به ذکر است، در صورتی که فرد مصرف کننده قبلا به بیماری‌هایی نظیر سنگ کلیه، دردهای معده و دستگاه گوارشی، دیابت و یا فشار خون مبتلا بوده، بهتر است در مصرف گیاه زردچوبه احتیاط بیشتری را به خرج دهد و حتما قبل از استفاده از این گیاه با پزشک متخصص مشورت کند. با این کار از بروز خطرات احتمالی پیشگیری می‌شود.

خواص گیاه زردچوبه چه از نظر سلامتی و دارویی، و چه از لحاظ زیبایی و درمان پوست و مو به اثبات رسیده است. به طوری که از آن می‌توان به طرق‌های مختلف استفاده نمود. از این گیاه می‌توان هم به صورت مستقیم بر روی سطح پوست بدن استفاده نمود، و هم از آن ماسک زردچوبه تهیه کرد و برای درمان پوست و زیبایی از آن بهره برد. در ادامه با طرز تهیه انواع ماسک زیبایی با زردچوبه و خواص درمانی آنها آشنا می‌شویم. با ما همراه باشید.

ماسک زردچوبه، پودر دارچین، روغن زیتون، نمک و شکر، روشن کننده و پاک کننده‌ی پوست صورت

همانطور که در بالا اشاره نمودیم، گیاه زردچوبه جزء گیاهانی است که در طب سنتی از آن برای درمان و زیبایی پوست استفاده می‌شود. همچنین گیاه زردچوبه، یک پاک کننده‌ی طبیعی پوست است و از آن می‌توان برای پاکسازی عمیق پوست استفاده نمود. برای تهیه این ماسک فوق‌العاده به پودر زردچوبه به میزان یک قاشق چایخوری، پودر دارچین به میزان یک قاشق چایخوری، روغن زیتون دو قاشق چایخوری و نمک و شکر به میزان نصف قاشق چایخوری نیاز داریم. ابتدا پودر زردچوبه به همراه پودر دارچین را با مقدار کافی روغن زیتون مخلوط کنید تا خمیری حاصل شود. در نهایت نمک و شکر مخلوط کنید تا کاملا یکدست و یکنواخت شوند. ماسک را بر روی پوست تمیز خود که قبلا با شوینده مناسب شسته و خشک کرده‌اید پوشش دهید. اجازه دهید ماسک برای مدت زمان یک ربع الی بیست دقیقه باقی بماند و سپس با آب ولرم شستشو دهید. از این ماسک یک الی دو بار در هفته استفاده نمایید تا نتایج دلخواه و مثبت حاصل شود.

ماسک زردچوبه، شیر و عسل، درمان جوش و آکنه

اگر شما نیز جزء آن دسته از افرادی هستید که از بروز جوش و آکنه بر روی پوست صورتتان خسته شده‌اید و به دنبال روشی برای درمان آنها هستید، اما تا به حال به نتیجه نرسیده‌اید، پیشنهاد ما به شما عزیزان استفاده از ماسک زردچوبه به همراه شیر و عسل است. شیر خام غنی از اسید لاکتیک است و به همین خاطر در این ماسک به عنوان یک لایه بردار ملایم و طبیعی به کار برده می‌شود. همچنین شیر دارای خواص ضد پیری است و در صورتی که به طور منظم و مداوم استفاده شود، پوست را عاری از هر گونه عیب و نقص می‌کند. زردچوبه نیز به دلیل دارا بودن خواص ضد التهابی، آنتی باکتریال و آنتی اکسیدانی برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی بسیار مفید می‌باشد. استفاده از این گیاه معجزه‌آسا به جهت کاهش لک‌های ناشی از جوش و آکنه نیز بسیار کارآمد است. برای تهیه این ماسک خانگی و طبیعی به یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه، دو قاشق چایخوری شیر و یک قاشق غذاخوری عسل نیاز داریم. در ظرفی تمامی مواد را با یکدیگر مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند. این مخلوط باید کمی رقیق باشد. با کمک یک براش آرایشی مقداری از ماسک را به آرامی بر روی پوست تمیز خود پوشش دهید و پس از گذشت ده الی پانزده دقیقه با آب ولرم شستشو دهید. با استفاده‌ی یک الی دو بار در هفته از این روش خانگی، شما با نتایج مثبت رو به رو خواهید شد.   

ماسک زردچوبه به همراه آب نیشکر، مناسب برای لیفتینگ پوست صورت

 ماسک پودر زردچوبه به همراه آب نیشکر، از جمله ماسک‌هایی است که در صورت استفاده‌ی مرتب و مداوم از آن برای لیفت صورت بسیار مفید می‌باشد. اگر استفاده از ماسک زردچوبه این نگرانی را برایتان به وجود می‌آورد که پوستتان زرد شود، پس از شستشوی ماسک، با یک تکه پنبه مقداری شیر را بر روی پوستتان پوشش دهید. برای تهیه این ماسک به یک الی دو قاشق غذاخوری پودر زردچوبه و یک قاشق غذاخوری آب نیشکر نیاز داریم. در ظرفی دو مواد را با یکدیگر مخلوط کنید تا خمیر نرمی حاصل شود. خمیر حاصل شده را بر روی نواحی از پوست خود که نیاز به لیفت دارد، پوشش دهید و پس از گذشت ده الی پانزده دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک زردچوبه، عسل، شیر و گلاب، مناسب برای درمان آکنه‌های مزمن

برای تهیه این ماسک خانگی به دو قاشق غذاخوری پودر زردچوبه، دو قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق غذاخوری شیر و یک قاشق غذاخوری گلاب نیاز داریم. مواد را پس از مخلوط کردن و یکدست شدن بر روی پوست تمیز خود پوشش دهید و پس از گذشت ده الی پانزده دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک زردچوبه به همراه شیر یا گلاب، کاهش دهنده‌ی منافذ باز پوست

زردچوبه یک گزینه‌ی بسیار عالی برای افراد دارای پوست منافذ باز پوست می‌باشد. گیاه زردچوبه به دلیل دارا بودن خواص آنتی باکتریالی، از رشد باکتری‌هایی که در منافذ باز رشد کرده و ملتهب شده، پیشگیری می‌کند. برای تهیه این ماسک به یک قاشق غذاخوری پودر زردچوبه و یک قاشق غذاخوری شیر یا گلاب نیاز داریم. دو مواد را در ظرفی با یکدیگر مخلوط کنید تا خمیر نرمی حاصل شود. خمیر را بر روی مناطق مورد نظر پوشش دهید و اجازه دهید برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه باقی بماند. پس از گذشت مدت زمان ذکر شده پوست خود را به آرامی با آب ولرم شستشو دهید. از این ماسک یک بار در هفته استفاده کنید. برای اینکه زردچوبه لباستان را لک نکند، از یک حوله بر روی شانه و ناحیه‌ی قفسه سینه استفاده کنید.

ماسک زردچوبه به همراه عرق نعناع، درمان کننده‌ی جای جوش

اگر به دنبال یک ماسک طبیعی و خانگی مناسب برای رفع جای جوش و آکنه هستید، استفاده از ماسک زردچوبه به همراه عرق نعناع را فراموش نکنید. مطمئن باشید از امتحان این ماسک پشیمان نمی‌شوید. برای تهیه این ماسک، به یک الی دو قاشق غذاخوری پودر زردچوبه و دو الی سه قاشق غذاخوری عرق نعناع نیاز داریم. زردچوبه را در ظرفی بریزید و به آن کم کم عرق نعناع را اضافه کنید تا خمیری نرم حاصل شود. خمیر حاصل شده را بر روی پوست تمیز خود پوشش دهید و پس از گذشت یک ربع الی بیست دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک پودر زردچوبه به همراه روغن زیتون، درخشان کننده‌ی پوست صورت

زردچوبه به دلیل دارا بودن عناصر و ترکیبات موثر در خود باعث تصفیه‌ی خون و تغذیه‌ی کامل پوست شده و بدین ترتیب زیبایی و شفافیت شگفت انگیزی را برای پوست به ارمغان می‌آورد. زردچوبه به عنوان یک داروی گیاهی، با دارا بودن خواص ضد التهابی، آنتی باکتریالی و ضد قارچی، در کاهش التهابات پوستی، تغییر رنگ پوست، رفع جوش و آکنه، لک و… بسیار موثر عمل می‌کند. برای تهیه این ماسک شگفت انگیز به یک الی دو قاشق غذاخوری پودر زردچوبه و مقداری روغن زیتون نیاز داریم. زردچوبه را در ظرفی بریزید و به آن کم کم روغن زیتون اضافه کنید تا خمیر لطیف و یکدستی حاصل شود. خمیر را برای مدت زمان یک ربع الی بیست دقیقه بر روی پوست تمیز خود پوشش دهید و سپس با آب ولرم شستشو دهید. در صورتی که از این ماسک به طور منظم و مداوم استفاده کنید، با تغییر رنگ پوست و زیبایی آن رو به رو خواهید شد.      

ماسک زردچوبه، عسل خام و ماست پر چرب، درمان کننده‌ی خشکی پوست

کورکومین نام ترکیب فعالی است که در زردچوبه موجود است. بیشتر خواص درمانی گیاه زردچوبه به دلیل وجود این ترکیب فعال می‌باشد. زمانی که از ماسک زردچوبه استفاده می‌شود، پوست رطوبت خود را باز میابد و جوان‌سازی دوباره‌ی سلول‌های پوستی انجام می‌گیرد. در نتیجه بافت پوست بهبود یافته و پوست به مرور زمان روشن‌تر می‌شود. برای تهیه این ماسک، به نصف قاشق چایخوری پودر زردچوبه، یک قاشق چایخوری عسل خام و یک قاشق چایخوری ماست پرچرب یا روغن زیتون و یا روغن آرگان نیاز داریم. تمامی مواد را در ظرفی با یکدیگر مخلوط کنید و پس از یکدست شدن، آن را بر روی پوست تمیز خود اعمال کنید. پانزده دقیقه صبر کنید تا ماسک خشک شود و سپس با آب ولرم پوست خود را شستشو دهید. از این ماسک دو بار در هفته استفاده کنید.

ماسک زردچوبه، برگ درخت چریش و خامه، رطوبت رسان پوست

برگ‌های درخت چریش قادرند رطوبت پوست را افزایش، و احساس خارش و ناراحتی ناشی از خشکی پوست را کاهش دهند. همچنین این برگ‌ها بهبود سلامت عمومی پوست و جوان‌سازی سلول‎‌های پوستی را به همراه دارند. برای تهیه این ماسک به دو قاشق غذاخوری پودر برگ درخت چریش، یک قاشق غذاخوری پودر زردچوبه، یک قاشق چای‌خوری خامه یا عسل و مقداری آب نیاز داریم. مواد را پس از یکدست شدن به مدت زمان ده الی دوازده دقیقه بر روی پوست خود پوشش، و سپس با آب ولرم شستشو دهید. از این ماسک هر چهار الی پنج روز یک بار می‌توانید استفاده کنید.

ماسک زردچوبه و آب لیمو ترش، درمان کننده‌ی رنگدانه‌های پوستی

 زردچوبه به دلیل دارا بودن عناصر مفید در خود قادر است رنگدانه‌های پوست صورت، گردن و… را به دلیل دارا بودن خواص سفید کنندگی درمان کند. همچنین این گیاه، پوست را از عفونت دور نگاه می‌دارد. برای تهیه این ماسک به یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه و یک قاشق چایخوری آب لیمو ترش تازه نیاز داریم. مواد را پس از یکدست شدن بر روی نقاط مبتلا به رنگدانه پوشش، و پس از گذشت یک ربع الی بیست دقیقه با اب ولرم شستشو دهید.

نکته: قبل از استفاده از ماسک زردچوبه و هر نوع ماسک دیگر، انجام تست حساسیت الزامی است. به این صورت که ابتدا مقداری از ماسک را بر روی یک نقطه از پوست بدن مانند بازو، اعمال کنید. پس از گذشت پانزده الی بیست دقیقه و در صورت نداشتن هیچ گونه علائم حساسیت، استفاده از ماسک برای پوست صورت، بلامانع است.       

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.