خانه دسته‌بندی نشده  آشنایی با طرز تهیه انواع ماسک زیبایی با جو دوسر

 آشنایی با طرز تهیه انواع ماسک زیبایی با جو دوسر

توسط مدیر مجله
 آشنایی با طرز تهیه انواع ماسک زیبایی با جو دوسر

ماسک جو دوسر از جمله ماسک‌هایی است که استفاده از آن برای جوانی و زیبایی پوست بسیار مفید است. جو دوسر از جمله غلات خوراکی است که قرار دادن آن در رژیم غذایی به دلیل دارا بودن فواید فراوان برای سلامتی و زیبایی، توصیه می‌شود. در طب سنتی استفاده از این غله کامل، برای تهیه ماسک‌های زیبایی به جهت تقویت و تغذیه پوست، توصیه می‌شود.

در این مقاله از سایت کاکوتی با شما عزیزان همراه شده‌ایم تا به اتفاق هم، با طرز تهیه انواع ماسک زیبایی با جو دوسر و خواص درمانی آنها آشنا شویم. امیدواریم این مطالب مورد استفاده و رضایت شما قرار گیرد. با ما همراه باشید.

خواص ماسک جو دوسر برای پوست

خواص و فواید درمانی جو دوسر برای سلامت و زیبایی پوست در حدی است که استفاده از آن برای تهیه انواع ماسک خانگی توصیه می‌شود. خاصیت مرطوب کنندگی و رطوبت رسانی به پوست، پاکسازی پوست، لایه بردار طبیعی پوست، رفع خشکی پوست، بستن منافذ باز پوست، رفع جوش، آکنه و التهابات پوستی، برطرف کننده چین و چروک‌های پوست و برطرف کننده‌ی خارش پوستی ناشی از اگزما و پسوریازیس، از جمله خواص درمانی ماسک جو دوسر برای پوست است.           

آشنایی با طرز تهیه انواع ماسک زیبایی با جو دوسر

ماسک جو دوسر، شیر و مغز بادام، شفاف کننده‌ی پوست

جو دوسر به دلیل دارا بودن عناصر و ترکیبات موثر در خود به درخشان شدن و شفافیت هر چه تمام‌تر پوست کمک شایانی می‌کند. برای تهیه این ماسک زیبایی به یک قاشق غذاخوری جو دوسر، دو قاشق غذاخوری شیر و سه عدد مغز بادام نیاز داریم. در ابتدا بادام‌ها را پودر کنید و سپس شیر و جو دوسر را به آن اضافه کنید. به خوبی هم بزنید تا کاملا صاف و یکدست شوند. پس از آن که جو دوسر نرم شد، ماسک را بر روی پوست تمیز خود که قبلا با شوینده مناسب شسته و خشک کرده‌اید، پوشش دهید و پس از گذشت یک ربع الی بیست دقیقه با آب ولرم شستشو دهید. از این ماسک هفته‌ای یک الی دو مرتبه استفاده کنید، تا نتایج مثبت حاصل شود.

ماسک جو دوسر، روغن جوجوبا، شکر قهوه‌ای، عسل و روغن اسطوخودوس، برطرف کننده‌ی جای جوش

این ماسک یک لایه‌بردار طبیعی است. زمانی که جو دوسر با روغن جوجوبا ترکیب می‌شود، سلول‌های مرده پوست، لایه‌برداری شده و چربی اضافی آن گرفته می‌شود. در نتیجه با پوستی روشن و شفاف رو به رو خواهید شد. برای تهیه این ماسک طبیعی و خانگی به یک قاشق غذاخوری پودر جو دوسر، یک قاشق غذاخوری روغن جوجوبا، یک قاشق چای‌خوری شکر قهوه‌ای، یک قاشق چای‌خوری عسل و چند قطره روغن اسطوخودوس نیاز داریم. تمامی مواد را در ظرفی بریزید و به خوبی هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. مخلوط را بر روی پوست تمیز خود اعمال کنید و به آرامی و با حرکات دورانی پوست خود را کمی ماساژ دهید. اجازه دهید ماسک برای مدت زمان ده دقیقه باقی بماند و سپس با آب ولرم شستشو دهید. از این اسکراپ طبیعی، یک بار در هفته استفاده کنید تا مشکلات پوستی به تدریج  برطرف گردد.

ماسک پودر جو دوسر، آب لیمو ترش تازه و ژل آلوئه‌ورا، مناسب برای افراد دارای پوست چرب

اگر پوست چربی دارید و برای تنظیم میزان چربی سطح پوستتان به دنبال روشی طبیعی هستید، استفاده از ماسک پودر جو دوسر، لیمو ترش و ژل آلوئه‌ورا، می‌تواند یک گزینه عالی برای رفع این مشکل باشد. جو دوسر پوست را لایه‌برداری می‌کند، لیمو ترش نیز چربی اضافی پوست را می‌گیرد. با استفاده از این ماسک، سلول‌های مرده‌ی پوست پاک شده و منافذ باز به مرور کوچک‌تر خواهند شد. برای تهیه این ماسک، به دو قاشق غذاخوری پودر جو دوسر، یک الی دو قاشق غذاخوری آب لیمو ترش تازه و یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا نیاز داریم. جو دوسر را با آب لیمو ترش مخلوط کنید تا خمیر یکنواختی حاصل شود. خمیر را برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه بر روی پوست تمیز خود پوشش دهید و سپس با آب سرد شستشو دهید. در نهایت نیز از ژل آلوئه‌ورا برای مرطوب کردن پوست خود استفاده کنید. از این ماسک هفته‌ای یک مرتبه استفاده کنید.

ماسک جو دوسر، ماسک، گلاب و آبلیمو ترش، برطرف کننده‌ی لک‌های پوستی

لک‌های قهوه‌ای پوست به دلایل مختلف، مانند آفتاب سوختگی یا جوش و آکنه به وجود می‌آیند. برای برطرف شدن این ضایعه‌ی پوستی می‌توانید از این ماسک استفاده کنید. ماست به دلیل دارا بودن اسید لاکتیک در خود به روشن شدن پوست کمک شایانی می‌کند. برای تهیه این ماسک به دو قاشق غذاخوری پودر جو دوسر، دو قاشق غذاخوری ماست، یک قاشق چای‌خوری گلاب و یک قاشق چای‌خوری آب لیمو ترش تازه نیاز داریم. تمامی مواد را در ظرفی به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید تا خمیر یکنواختی حاصل شود. ماسک را برای مدت زمان پانزده الی بیست دقیقه بر روی پوست تمیز خود پوشش دهید و سپس با آب ولرم شستشو دهید. به جهت از بین بردن لک‌های قهوه‌ای، از این ماسک هفته‌ای دو بار استفاده کنید.

ماسک جو دوسر، عسل، سرکه سفید، آب لیمو ترش تازه و آب گرم، لایه بردار پوست

در این ماسک از سرکه سفید به دلیل دارا بودن خاصیت اسیدی، به جهت لایه برداری سطحی پوست استفاده می‌شود. استفاده از این ماسک برای از بین بردن جای جوش‌ها نیز بسیار مناسب است. لازم به ذکر است، اگر پوست حساسی دارید از این ماسک استفاده نکنید. برای تهیه این ماسک خانگی به دو الی سه قاشق غذاخوری پودر جو دوسر، یک قاشق چای‌خوری عسل، یک قاشق چای‌خوری سرکه سفید، چند قطره آب لیمو ترش تازه و مقداری آب گرم نیاز داریم. تمامی مواد را در ظرفی بریزید و اجازه دهید جو به خوبی خیس بخورد و نرم شود. ماسک را برای مدت زمان چهار الی پنج دقیقه بر روی پوست تمیز خود پوشش دهید و پس از گذشت مدت زمان ذکر شده با آب ولرم شستشو دهید. از این ماسک یک بار در هفته استفاده کنید تا به نتایج دلخواه دست یابید.

ماسک پودر جو دوسر، زردچوبه، آرد نخودچی، گلاب و شیر، تنظیم کننده‌ی چربی پوست

استفاده از این ماسک برای متعادل کردن میزان چربی سطح پوست مناسب است. در پوست چرب، احتمال ایجاد جوش و آکنه بیشتر است. زمانی که از این ماسک استفاده شود، چربی اضافه پوست گرفته می‌شود و پوست درخشان و شاداب می‌گردد. برای تهیه این ماسک به دو قاشق غذاخوری پودر جو دوسر، نوک قاشق چای‌خوری زردچوبه، دو قاشق غذاخوری آرد نخودچی، یک قاشق چای‌خوری گلاب و مقداری شیر نیاز داریم. مواد را در ظرفی با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید تا خمیر نرمی حاصل شود. ماسک را برای مدت زمان پانزده الی بیست دقیقه بر روی پوست تمیز خود پوشش دهید و سپس با آب ولرم شستشو دهید. از این ماسک می‌توانید یک الی دو بار در هفته استفاده کنید.

  ماسک جو دوسر، تخم‌مرغ، روغن بادام، موز و عسل، مناسب برای افراد دارای پوست خشک

جو دوسر و تخم‌مرغ یک رطوبت رسان عالی برای پوست‌های خشک هستند، استفاده از این ماسک برای از بین بردن چروک‌های ریز اطراف چشم نیز بسیار مناسب است. برای تهیه این ماسک به یک لیوان دسته‌دار فرانسوی جو دوسر پخته شده، یک عدد تخم‌مرغ، یک قاشق غذاخوری روغن بادام، نصف یک عدد موز و یک قاشق غذاخوری عسل نیاز داریم. تمامی مواد را در ظرفی با یکدیگر مخلوط کنید و برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه بر روی پوست قرار دهید.

ماسک جو دوسر، روغن بادام، پاپایا و آب، مرطوب و جوان کننده پوست

ترکیب جو دوسر و پاپایا، به رطوبت رسانی و جوانسازی پوست کمک شایانی می‌کند. برای تهیه این ماسک به دو قاشق غذاخوری جو دوسر، یک قاشق چای‌خوری روغن بادام، یک تکه کوچک پاپایا و مقداری آب برای رقیق شدن نیاز داریم. ابتدا پاپایا را له کنید و سپس باقی مواد را به آن اضافه کنید تا یک مخلوط خمیر مانند حاصل شود. خمیر را برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه بر روی پوستتان پوشش دهید و سپس با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک جو دوسر و گوجه فرنگی مناسب برای پوست‌های مستعد جوش و آکنه

استفاده از ماسک جو دوسر و گوجه فرنگی به افراد دارای پوست چرب و مستعد جوش و آکنه توصیه می‌شود. این ماسک التهاب را کاهش داده و خارش ناشی از آن را برطرف می‌کند. برای تهیه این ماسک به یک عدد گوجه فرنگی و دو قاشق غذاخوری جو دوسر نیاز داریم. گوجه فرنگی را پس از شستن، پوره کنید و سپس جو دوسر را به آن اضافه کنید. اجازه دهید جو کاملا نرم شود. مخلوط را پس از خمیری شدن، برای مدت زمان ده دقیقه بر روی پوستتان پوشش دهید. پس از خشک شدن ماسک بر روی پوستتان، با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک جو دوسر و جوش شیرین، لایه بردار طبیعی پوست

جوش شیرین یک ماده بسیار مناسب برای لایه برداری پوست‌های مرده است. همچنین این ماده می‌تواند منافذ باز پوست را نیز ببندد. با استفاده از این ماسک، جوش‌های سر سیاه از بین رفته و چربی اضافی پوست متعادل می‌گردد. مقدار یک قاشق غذاخوری جو دوسر را با یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و کمی آب مخلوط کنید و بر روی پوست خود اعمال کنید. پس از ده دقیقه با آب سرد بشویید.

ماسک جو دوسر، ماست و خیار، برطرف کننده‌ی التهابات پوستی

استفاده از ماسک جو دوسر، ماست  و خیار، یک گزینه عالی برای افراد دارای پوست ملتهب می‌باشد. برای تهیه این ماسک خانگی به یک عدد خیار متوسط، دو قاشق غذاخوری جو دوسر و یک الی دو قاشق غذاخوری ماست ساده نیاز داریم. خیار را رنده کنید و سپس باقی مواد را به آن اضافه کنید. ماسک را بر روی پوست تمیز خود پوشش دهید و پس از گذشت ده الی پانزده دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک جو دوسر، زردچوبه و گلاب، روشن کننده‌ی طبیعی پوست

زردچوبه از فواید درمانی زیادی برای سلامت و زیبایی پوست برخوردار است. یکی از این فواید، درخشان کردن پوست است. استفاده از گلاب نیز در این ماسک، به سفت شدن هر چه تمام‌تر پوست کمک می‌کند. جو دوسر نیز وظیفه رطوبت رسانی و تامین مواد مغذی مورد نیاز پوست را بر عهده دارد. اگر از این ماسک به طور منظم، دو بار در هفته استفاده کنید به این نتایج مطلوب دست خواهید یافت. برای تهیه این ماسک به  یک الی دو قاشق غذاخوری جو دوسر، نوک قاشق چای‌خوری زردچوبه و مقداری گلاب نیاز داریم. جو دوسر را در گلاب بخیسانید تا نرم شود. سپس زردچوبه را به ترکیب اضافه کنید. به خوبی هم بزنید تا یکدست شوند. ماسک را برای مدت زمان ده دقیقه بر روی پوستتان قرار دهید و سپس با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک جو دوسر، عسل و باترمیلک، برطرف کننده‌ی مشکلات پوستی

استفاده از ماسک جو دوسر، عسل و باترمیلک، به محافظت از پوست در مقابل رادیکال‌های آزاد کمک شایانی می‌کند. ترکیب این مواد با یکدیگر در از بین بردن التهابات پوستی موثر بوده و پوست را درخشان می‌کند. برای تهیه این ماسک به دو قاشق غذاخوری جو دوسر، یک قاشق چای‌خوری عسل و سه قاشق غذاخوری باتر میلک نیاز داریم. مواد را پس از یکدست شدن، بر روی پوست خود پوشش دهید و به صورت دورانی ماساژ دهید. پانزده دقیقه صبر کنید و سپس پوستتان را با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک جو دوسر، پوره سیب، عسل و گلاب، لایه بردار انواع پوست

از این ماسک می‌توان به عنوان یک لایه بردار طبیعی برای انواع پوست استفاده نمود. برای تهیه این ماسک به دو قاشق غذاخوری جو دوسر، یک قاشق غذاخوری عسل، دو قاشق غذاخوری پوره سیب و مقداری گلاب نیاز داریم. ابتدا سیب را رنده کنید و سپس باقی مواد را به آن اضافه کنید. گلاب را به حدی اضافه کنید تا ترکیب، حالت خمیری به خود بگیرد. ماسک را برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه بر روی پوست تمیز خود پوشش دهید و سپس با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک پودر جو دوسر، شیر و عسل، برطرف کننده‌ی چین و چروک پوست

برای تهیه این ماسک به یک قاشق غذاخوری پودر جو دوسر، دو قاشق غذاخوری شیر و یک قاشق مرباخوری عسل نیاز داریم. مواد را پس از مخلوط کردن و یکدست شدن، بر روی پوست خود پوشش دهید و پس از گذشت پانزده الی بیست دقیقه با آب ولرم شستشو دهید. در نهایت نیز از یک کرم مرطوب کننده‌ی مناسب پوست خود استفاده کنید.

نکته: قبل از استفاده از هر نوع ماسکی، انجام تست حساسیت الزامی است. به این صورت که ابتدا مقداری از ماسک مورد نظر را بر روی یک قسمت از پوست بدن مانند بازو پوشش دهید. پس از گذشت مدت زمانی و در صورت نداشتن هیچ گونه علائم حساسیت، استفاده از ماسک برای پوست صورت، بلامانع است.                          

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.