خانه دسته‌بندی نشده  آشنایی با طرز تهیه ماسک زیبایی با پوست انار، پرتقال و نارنگی

 آشنایی با طرز تهیه ماسک زیبایی با پوست انار، پرتقال و نارنگی

توسط مدیر مجله
 آشنایی با طرز تهیه ماسک زیبایی با پوست انار، پرتقال و نارنگی

 پوست سالم، فاکتوری مهم در زیبایی چهره است. یکی از روش‌های طبیعی برای داشتن پوستی زیبا و سالم، استفاده از ماسک‌های خانگی است. در این مقاله از سایت کاکوتی قصد بر این داریم که شما عزیزان را با طرز تهیه انواع ماسک خانگی با پوست انار، پوست پرتقال و پوست نارنگی آشنا کنیم. امیدواریم مطالب این هفته از سایت مورد استفاده و رضایت شما همراهان همیشگی قرار گیرد. همراهی شما موجب خرسندی ماست.

خواص پوست انار برای پوست

انار از میوه‌های پاییزی است که در ایران رشد می‌کند. این میوه علاوه بر اینکه بسیار مفید و پر خاصیت است، پوست آن نیز سرشار از فایده است. در واقع پوست انار نوعی لایه بردار طبیعی است که از آن به طور وسیع در تهیه انواع ماسک‌های آرایشی پوست استفاده می‌شود. از خواص درمانی پوست انار برای پوست، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • پوست انار موجب جوانسازی پوست می‌شود. پوست انار حاوی ویتامین C و آنتی اکسیدان است. پوست انار به دلیل دارا بودن عناصر و ترکیبات موثر در خود از تجزیه کلاژن پیشگیری کرده و به درمان خشکی پوست کمک شایانی می‌کند.
  • پوست انار گردش خون را تقویت کرده و به ترمیم بافت آسیب دیده کمک می‌کند. رفع مشکلات رنگدانه سازی پوست، درمان آکنه، کک و مک و روشن سازی پوست از دیگر خواص درمانی پوست انار است.
  • پوست انار حاوی مقادیر بالایی از مواد معدنی مانند روی، پتاسیم، کلسیم و اسید فولیک است که به طراوت پوست کمک می‌کند. استفاده از ماسک‌های خانگی پوست انار موجب کاهش اثرات ناشی از آفتاب سوختگی می‌شود.
  • پوست انار موجب رطوبت‌رسانی پوست می‌شود و از خشکی بیش از حد در فصل زمستان پیشگیری می‌کند.
  • پوست انار در درمان زخم و رفع جای آن بسیار کارآمد است.

آشنایی با طرز تهیه انواع ماسک پوست انار

ماسک پوست انار، شنبلیله، نمک، لوپین و عسل، روشن کننده پوست

برای تهیه این ماسک طبیعی و خانگی به یک قاشق غذاخوری پودر پوست انار، یک قاشق چای‌خوری نمک، یک قاشق غذاخوری شنبلیله خرد شده، یک قاشق غذاخوری لوپین آسیاب شده و یک قاشق غذاخوری عسل ارگانیک نیاز داریم. تمامی مواد را در ظرفی به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید تا ترکیب یکدستی حاصل شود. مواد را بر روی پوست تمیز خود که قبلا با شوینده مناسب شسته و خشک کرده‌اید، پوشش دهید و پس از گذشت یک ربع الی بیست دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک پوست انار و عسل طبیعی، لایه‌بردار طبیعی پوست            

برای تهیه این ماسک لایه‌بردار به  یک الی دو قاشق غذاخوری پوست انار و دو قاشق غذاخوری عسل طبیعی نیاز داریم. مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید و روی پوست تمیز خود پوشش دهید. اجازه دهید ماسک برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه باقی بماند و پس از خشک شدن، با آب ولرم شستشو دهید. از این ماسک دو بار در هفته استفاده کنید تا نتایج مطلوب انجام گردد.

ماسک پوست انار، لیمو ترش و گلاب، از بین برنده جوش صورت

برای تهیه این ماسک ضد آکنه به یک قاشق غذاخوری پوست انار، یک قاشق غذاخوری گلاب و یک قاشق غذاخوری لیمو ترش تازه نیاز داریم. مواد را پس از ترکیب کردن، برای مدت زمان بیست الی سی دقیقه بر روی پوست تمیز خود پوشش دهید و سپس با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک پوست انار و آب خیار، روشن کننده‌ی پوست

یک قاشق غذاخوری پوست انار را با یک چهارم فنجان آب خیار مخلوط کنید و پس از یکدست شدن بر روی پوست تمیز خود پوشش دهید. اجازه دهید ماسک برای مدت زمان سی دقیقه باقی بماند و سپس با آب ولرم شستشو دهید. همچنین شما عزیزان برای سفید کردن پوست می‌توانید از ماسک پوست انار، عدس زرد، پودر شنبلیله، نمک و عسل نیز استفاده کنید. برای تهیه این ماسک به یک قاشق غذاخوری پوست انار، دو قاشق غذاخوری عدس زرد له شده، یک قاشق غذاخوری پودر شنبلیله، دو قاشق چای‌خوری نمک و سه قاشق غذاخوری عسل طبیعی و ارگانیک نیاز داریم. مواد را پس از مخلوط کردن بر روی پوست تمیز خود پوشش دهید و پس از گذشت بیست الی سی دقیقه با آب گرم شستشو دهید.

ماسک پوست انار، شنبلیله، نمک، عسل و پودر لوپین، از بین برنده‌ی سلول‌های مرده پوست

برای تهیه این ماسک خانگی به دو قاشق غذاخوری پوست انار، دو قاشق غذاخوری پودر شنبلیله آسیاب شده، دو قاشق چای‌خوری نمک، سه قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری پودر لوپین نیاز داریم. مواد را در ظرفی به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید و برای مدت زمان سی دقیقه بر روی پوست خود اعمال کنید و سپس با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک پوست انار و گلاب، برطرف کننده منافذ باز پوست

برای تهیه این ماسک به دو الی سه قاشق غذاخوری پوست انار و مقداری گلاب برای خمیر کردن نیاز داریم. مواد را پس از مخلوط کردن بر روی پوست تمیز خود پوشش دهید و پس از پانزده دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک پوست انار، گلاب و لیموترش، مرطوب کننده پوست

مقدار دو قاشق غذاخوری پوست انار، نصف قاشق غذاخوری گلاب و نصف قاشق غذاخوری آبلیمو ترش را با یکدیگر مخلوط کنید و برای مدت زمان ده دقیقه بر روی پوست خود اعمال کنید و سپس با آب ولرم شستشو دهید.

خواص درمانی پوست پرتقال برای پوست

  • پوست پرتقال به دلیل غنی بودن از آنتی اکسیدان، به مبارزه علیه رادیکال‌های آزاد پرداخته و بدین ترتیب از پوست محافظت می‌کند و شادابی و جوانی را به ارمغان می‌آورد.
  • پوست پرتقال به دلیل دارا بودن ویتامین C فراوان در خود، در از بین بردن لکه‌های تیره و قهوه‌ای پوست بسیار موثر عمل می‌کند.
  • اسید سیتریک موجود در پوست پرتقال، جوش‌ها را خشک می‌کند و از ایجاد آنها پیشگیری می‌کند.
  • پوست پرتقال به دلیل دارا بودن عناصر و ترکیبات موثر در خود همانند یک لایه‌بردار طبیعی عمل می‌کند و کاهش چربی اضافه، روشن و سفید شدن پوست را به همراه خواهد داشت.

طرز تهیه پودر پوست پرتقال

برای تهیه انواع ماسک پوست پرتقال، اصولا به پودر پوست پرتقال نیاز داریم که برای تهیه آن بایستی، پوست پرتقال را بکنید و آن را در یک سینی با فاصله قرار دهید. اجازه دهید پوست پرتقال دو تا سه روز در داخل سینی باقی بماند و به خوبی خشک شود. برای خشک کردن می‌توانید از حرارت ملایم بخاری یا شوفاژ نیز استفاده کنید. پس از خشک شدن پوست پرتقال‌ها، آنها را در میکسر بریزید تا کاملا پودر شوند.

طرز تهیه انواع ماسک زیبایی با پوست پرتقال

ماسک پوست پرتقال و شیر، از بین برنده‌ی سلول‌های مرده پوست

استفاده از این ماسک باعث حذف چربی اضافی پوست می‌شود، سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و در درمان جوش‌های سر سیاه و آکنه بسیار موثر است. برای تهیه این ماسک خانگی به یک قاشق غذاخوری پودر پوست پرتقال و یک قاشق غذاخوری شیر نیاز داریم. مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید و پس از یکدست شدن، برای پوشش دهی پوست خود استفاده کنید. اجازه دهید ماسک برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه باقی بماند و سپس با آب ولرم شستشو دهید. از این ماسک می‌توانید هفته‌ای یک مرتبه استفاده کنید.

ماسک پوست پرتقال و ماست، تمیز و روشن کننده پوست

استفاده از این ماسک به دلیل دارا بودن ترکیبات و عناصر مفید، باعث تامین مواد مغذی مورد نیاز پوست و روشن و تمیز شدن هر چه تمام‌تر آن می‌شود. همچنین این ماسک همانند یک لایه‌بردار عمل می‌کند. برای تهیه این ماسک کافیست مقدار یک قاشق غذاخوری از پوست پرتقال را با دو قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید و پس از یکدست شدن، یک لایه نازک از آن را به تمام صورت به جز دور چشم بزنید. اجازه دهید ماسک برای مدت زمان یک ربع الی بیست دقیقه باقی بماند و سپس با آب ولرم شستشو دهید. از این ماسک دو بار در هفته استفاده کنید تا نتایج دلخواه حاصل گردد.

ماسک پوست پرتقال و عسل، برطرف کننده منافذ پوست و آکنه

در صورتی که از این ماسک یک بار در هفته استفاده کنید، پوست به طور طبیعی لایه‌برداری شده، منافذ پوست پاکسازی می‌شود، جوش و آکنه درمان، و پوست نرم و لطیف می‌گردد. مقدار یک قاشق غذاخوری پوست پرتقال را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و آن را بر روی پوست خود به جز اطراف چشم، پوشش دهید. اجازه دهید ماسک برای مدت زمان پانزده الی بیست دقیقه باقی بماند و سپس با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک پوست پرتقال و کشک، سفید کننده‌ی طبیعی پوست

برای تهیه این ماسک به یک قاشق غذاخوری پودر پوست پرتقال و دو قاشق غذاخوری کشک رقیق شده نیاز داریم. مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید و پس از یکدست شدن بر روی پوست تمیز خود اعمال کنید و پس ازگذشت ده الی پانزده دقیقه با آب ولرم شستشو دهید. از این ماسک یک الی دو بار در هفته استفاده کنید.

ماسک پوست پرتقال، زردچوبه و گلاب، برطرف کننده‌ی لکه‌های تیره پوست

استفاده از ماسک پوست پرتقال، زردچوبه و گلاب، در رفع لکه‌های تیره پوست موثر بوده و به پوست طراوت و تازگی می‌بخشد. همچنین این ماسک به دلیل دارا بودن خاصیت آنتی باکتریالی از ابتلا به جوش و آکنه پیشگیری می‌کند. یک قاشق غذاخوری پودر پوست پرتقال، یک قاشق چای‌خوری زردچوبه و دو قاشق غذاخوری گلاب را با یکدیگر ترکیب کنید تا خمیر یکنواختی حاصل شود. خمیر را برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه روی پوست صورت و گردن خود پوشش دهید و پس از خشک شدن با آب ولرم به صورت دورانی با کمک انگشتان خود شستشو دهید. از این ماسک می‌توانید دو بار در هفته استفاده کنید.

اسپری پوست پرتقال، گلاب و آب، کنترل کننده چربی پوست

مقداری پودر پوست پرتقال را با آب و گلاب در مخلوط‌کن بریزید تا کاملا مخلوط شوند. مایع به دست آمده را در ظرف اسپری بریزید و روزانه مقداری از آن را روی پوست خود اسپری کنید. همچنین می‌توانید این مایع را در داخل جای‌یخی‌های کوچک ریخته و در فریزر قرار دهید تا یخ بزند. از این قالب‌های یخی می‌توانید برای ماساژ پوست خود استفاده کنید. استفاده از این روش، علاوه بر کنترل چربی پوست، باعث روشن‌تر شدن آن نیز می‌شود.

فواید پوست نارنگی برای پوست

  • پوست نارنگی به دلیل غنی بودن از ویتامین C، ویتامین A و خواص آنتی اکسیدانی، از ایجاد چین و چروک و پیری زودرس پیشگیری می‌کند.
  • پوست نارنگی به دلیل دارا بودن عناصر و ترکیبات موثر در خود باعث کلاژن سازی و جوانسازی پوست می‌گردد.
  • پوست نارنگی به دلیل دارا بودن ویتامین C و خواص آنتی اکسیدانی، موجب از بین رفتن باکتری‌ها و در نتیجه درمان آکنه می‌شود.
  • اسید فولیک موجود در پوست نارنگی همانند یک آنتی اکسیدان قوی عمل می‌کند و از ایجاد لکه‌های پوستی پیشگیری می‌کند.

طرز تهیه انواع ماسک با پوست نارنگی

ماسک پوست نارنگی و ماست، شفاف کننده پوست

یک قاشق غذاخوری پودر پوست نارنگی و ماست را مخلوط کنید و برای بیست دقیقه روی پوست خود پوشش دهید. سپس با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک پوست نارنگی و پاپایا، کاهش دهنده سیاهی دور چشم

 مقدار مساوی از پودر پوست نارنگی و پاپایا را با یکدیگر مخلوط کنید و آن را بر روی پوست خود برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه پوشش دهید و سپس با آب ولرم شستشو دهید. از این ماسک هفته‌ای دو الی سه مرتبه استفاده کنید.

ماسک پوست نارنگی و موز، کاهش دهنده  التهاب، رطوبت رسان و درمان کننده آکنه

یک قاشق غذاخوری موز له شده را با یک قاشق غذاخوری پودر پوست نارنگی مخلوط کنید و آن را برای پانزده الی بیست دقیقه روی پوست خود پوشش، و سپس با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک پوست نارنگی، شیر سویا و چریش، پاک کننده منافذ و کنترل سبوم

دو قاشق غذاخوری پودر پوست نارنگی را با یک قاشق غذاخوری پودر چریش و یک قاشق غذاخوری شیر سویا مخلوط کنید و برای پانزده دقیقه روی پوست خود اعمال کنید. سپس با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک پوست نارنگی و چای سبز، لایه‌بردار طبیعی پوست

یک قاشق غذاخوری پودر پوست نارنگی را با نصف قاشق چایخوری پودر برگ چای سبز مخلوط کنید و آن را برای پانزده الی بیست دقیقه روی پوست خود قرار دهید و سپس با آب ولرم شستشو دهید.

 

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.