×

بهار نارنج، شکوفه درخت نارنج است که در عطرسازی و ساختن اسانس، انواع نوشیدنی های فصلی و عرقیجات و تهیه مربا، گز، سوهان و ... کاربرد بسیار دارد. بابل و شیراز در اردیبهشت‏ ماه، با رایحه سحرانگیز بهار نارنج، هر رهگذری را سرمست می کند به نحوی که این دو شهر را شهر بهارنارنج می نامند.

موجود در انبار ( آماده ارسال )

78,950
کالاهای مرتبط
توضیحات

معرفی

 بهار نارنج، شکوفه درخت نارنج است که در عطرسازی و ساختن اسانس، انواع نوشیدنی های فصلی و عرقیجات و تهیه مربا، گز، سوهان و ... کاربرد بسیار دارد. باببل و شیراز در اردیبهشت‏ ماه، با رایحه سحرانگیز بهار نارنج، هر رهگذری را سرمست می کند به نحوی که این دو شهر را شهر بهارنارنج می نامند. از بهارنارنج عرق تهیه می کنند که طبیعت گرم داشته و مقوی جسم و روح است . از اشکال دارویی گل بهار نارنج روغن، دم کرده، عرق و اسانس است.
*برای نرم کردن پوست های خشک و جلوگیری از شکنندگی مویرگ ها استفاده می شود.
*درمان دردهای متواتر شکمی، نفخ، اسپاسم، سوء هاضمه، فشارهای عصبی و ناراحتی های مربوط به هیجان و عاطفه نیز از موارد مصرف اسانس بهار نارنج هستند.
*دم کرده گل درخت بهارنارنج برای برطرف کردن قولنجهای عصبی مفید است.
*از مخلوط آب کرفس و عرق بهار نارنج برای دفع سنگهای کلیه و مثانه و خرد کردن آنها نیز استفاده می شود.
* بهار نارنج تازه در تهیه آب مقطر بهار نارنج  کار می رود. بهار نارنج خشک شده به صورت دم کرده و به عنوان ضد تشنج در بیماری های عصبی مانند هیستری ضعف اعصاب و  هم چنین رفع سکسه به کار می رود. آب مقطر بهار نارنج به وسیله بخار آب تهیه می شود. برای این کار یک کیلو بهار نارنج و یک لیتر آب یک کیلو آب مقطر تهیه کنند. آب مقطر  بهار نارنج مایعی زلال دارای بوی بسیار قوی و معطر است. رنگ آن گاهی به علت فساد و رشد باکتری ها تغییر می کند. آب مقطر بهار نارنج اگر با هم حجم خود الکل 90 درصد  مخلوط گردد باید فلئورسنس بنفش ایجاد کند.
بهار نارنج تپش نامنظم قلب و اضطراب را از بین می ‌‌برد.
مربای بهار نارنج مقوی معده و ضد تشنج است.
عرق بهار نارنج اشتهاآوری قوی است
در تسکین ناراحتی‌ های سینه مؤثر است.
 برای کنترل تشنج‌ها و حمله قلبی هم مصرف شربت بهار نارنج را توصیه می‌کنند.
مداومت در مصرف بهارنارنج برای رفع بزرگی طحال مفید است و چنانچه به همراه آب کرفس مصرف شود جهت استخراج سنگ‌های کلیه و مثانه و خرد کردن آنها بسیار موثر است.
مصرف عرق بهار نارنج  هنگام بروز ناراحتی به افراد مبتلا به بیماری غش توصیه می‌شود. لذا وجود یک شیشه از آن در منزل لازم است.
نوشیدن عرق بهارنارنج می‌تواند به تسکین و دردهای ناشی از نفخ معده کمک کند.
در روزهای گرم تابستان که دمای هوا بالا می‌رود و میزان تعریق بدن زیاد می‌شود، خلق و خوی بسیاری از آدم‌ها تحت تاثیر قرار می‌گیرد و تند می‌شود. برای پیشگیری از این حالت توصیه می‌کنیم هر روز عصر نصف لیوان عرق بهارنارنج را با نصف لیوان آب و ۲ قطعه یخ مخلوط کنید و آن را با یک قاشق سکنجبین شیرین کرده و میل کنید.
کمک به هضم غذا و درمان ناراحتی های معده : افزودن بهار نارنج در چای موجب کمک به هضم غذا گشته و ناراحتی های معده را کاهش می دهد.
خاصیت آنتی اکسیدانی : بهار نارنج دارای آنتی اکسیدان های بسیاری است که از بدن در مقابل رادیکال های آزاد محافظت کرده و در نتیجه موجب کاهش خطر ابتلا فرد به بیماری های جدی و مزمن می شود.
 خاصیت ضد سرطانی، ضد آلرژی و ضد التهابی و تقویت سیستم ایمنی بدن

ادامه مطلب
جزئیات محصول

مشخصات

1011
طبیعت
گرم
خواص
تقویت قلب و اعصاب - ضد تشنج - آرامبخش - ضد هیستیری - ضد افسردگی - درمان بی خوابی و اختلالات عصبی
حجم
بطری 750 سی سی
روش مصرف
قبل از غذا یک استکان و یا بصورت شربت میل شود .

فهرست

خانه

کاکوتی

سلام مشتری عزیز ❤️

شما عزیزان می توانید در 24 ساعت شبانه روز به صورت آنلاین ثبت سفارش نمایید.

هر سوال یا مشکلی داشتی ما در خدمتت هستیم.

شماره های زیر را لمس کن تا ارتباط برقرار بشه :


☎️ دفتر مرکزی : 021-91300147

☺️ کارشناس فروش : 021-91300147

✅ ارتباط در واتساپ : کلیک کنید


خرید از شما ضمانت از ما

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم