×

مریم گلی از خانواده نعنا است که بیشتر از برگ‌های آن استفاده می‌شود، برای این گیاه عنوان کرده‌اند و آن را یکی از گیاهان ضدپیری می‌دانند. از این گیاه برای درمان اختلالات دستگاه گوارش مانند نفخ و اسهال و به صورت غرغره در بهبود التهاب دهان و حلق و خونریزی لثه استفاده می‌شود.

موجود در انبار ( آماده ارسال )

61,300
کالاهای مرتبط
توضیحات

معرفی

خواص دارویی و درمانی عرق مریم گلی
مواد فیتواستروژنی موجود در گیاه مریم گلی موجب کاهش تعرق و گرگرفتگی، به ویژه در زنان یائسه می‌گردد و همچنین اسیدهای فنولی موجود در آن مانند رزمارینیک اسید سبب مهار ترشح عرق می‌شود.
استفراغ­‌های تشنج‌­آور آرام شود و اسهال­‌های ساده درمان پذیرد.
ضدفشارخون و تصفیه‌کننده خون است و در استعمال خارجی ضدعفونی‌کننده دهان و دندان و التهاب اندام‌های تنفسی می‎باشد.
باعث تولید فیتواستروژن می‌شود. فیتواستروژن همان استروژن‌های گیاهی است که می‌تواند مانع افت شدید استروژن در خانم‌ها شود و در نتیجه حالت گرگرفتگی را کاهش می‌دهد.
ضد درد، آرامش‌بخش و برای کاهش قندخون مفید است.
این گیاه همچنین حاوی اسید اورسولیک است که خاصیت قابضی و ضدعفونی‌کنندگی دارد. به همین دلیل نیز باعث عرق و غذاهای تشدیدکننده بوی آن تنظیم میزان تعریق می‌شود.
مریم‌گلی با داشتن خاصیت آنتی باکتریال و ضد التهابی می‌تواند درمان مناسبی برای بیماری آکنه ولگاریس باشد.
بیماری آلزایمر در نتیجه‌ کاهش سطح یکی از انتقال‌دهنده‌های عصبی بروز می‌کند که مریم گلی این روند را کاهش می‌دهد. به خاطر اینکه قادر است از ترشح آنزیم مسئول این تخریب جلوگیری کند.
عصاره این گیاه در زمان اتصال ویروس به سلول‌ها، با تداخل در پوشش ویریونی ویروس از اتصال و ورود این عوامل به داخل سلول‌های میزبان و آلوده کردن آن‌ها جلوگیری کرده و سبب کاهش تشکیل پلاک ناشی از ویروس هرپس سیمپلکس نوع ۱ می‌شود.
ضدسرطان، ضدآلزایمر، ضدمیکروب، ضدتعریق، آنتی‌اکسیدان، کاهش‌دهنده شیر در زنان باردار، کاهش‌دهنده میل جنسی، قاعده‌آور و کاهنده پرفشاری خون است.
تسکین‌دهنده گلودرد است. برگ‌های این گیاه خواص ضدالتهابی و ضدعفونی دارد از این رو برای تسکین گلو درد به اندازه داروهای موجود موثر است. 
به علت دارا بودن خاصیت تسهیل در هضم، مدر، ضد تشنج، تب­بر، ضدعفونی کننده، کم­‌کننده قندخون و قاعده آور است.
اولئانیک اسید موجود در عصاره مریم گلی با مکانیسمی مشابه اینترفرون آلفا سبب اختلال در همانندسازی ویروس هرپس سیمپلکس نوع ۱ و در نتیجه مهار مراحل اولیه چرخه عفونت زایی آن می‌شود.
مریم گلی خاصیت این مواد غذای ضد درد ضداسپاسمی هستند و همین خاصیت را در دستگاه گوارش نیز به جا می‌گذارد. در واقع این گیاه پرخاصیت باعث تسکین کرامپ‌ها یا گرفتگی عضلانی معده می‌شود، دردهای مربوط به عادت ماهانه را تسکین می‌دهد و نقش موثری در حفظ دستگاه گوارش دارد.
مریم گلی به دلیل دارا بودن خواص ضدعفونی‌کنندگی، می‌تواند مانع گسترش عوامل عفونت‌زا شود. خواص آنتی‌اکسیدان و دیگر هیچ آنتی‌اکسیدانی این گیاه نیز باعث کاهش عوامل التهاب‌زا خواهد شد. علاوه بر این‌ها مریم‌گلی خواص قابضی دارد و به همین دلیل نیز می‌تواند روان شدن ناشی از التهاب‌ها در مجاری تنفسی را کاهش دهد.

مضرات

عرق این گیاه برای کسانی که مزاج گرم و دموی دارند توصیه نمی‌شود.فراورده­‌های مریم­‌گلی با املاح آهن ناسازگاری دارد و قندخون را کم می­‌کند.
ادامه مطلب
جزئیات محصول

مشخصات

1070
طبیعت
گرم
خواص
ضد دیابت، ضد رماتیسم، ضد سینوزیت، ضد انگل، ضد نفخ، ضد جوش و خارش و رفع سوء هاضمه، ضد سرفه، آرام بخش، ضد اسهال و پیچش شکم، ضد ضعف و لاغری، پاک کننده ی کبد
حجم
بطری 750 سی سی
روش مصرف
یک فنجان در یک لیوان آب سرد بعد از غذا میل شود

فهرست

خانه

کاکوتی

سلام مشتری عزیز ❤️

شما عزیزان می توانید در 24 ساعت شبانه روز به صورت آنلاین ثبت سفارش نمایید.

هر سوال یا مشکلی داشتی ما در خدمتت هستیم.

شماره های زیر را لمس کن تا ارتباط برقرار بشه :


☎️ دفتر مرکزی : 021-91300147

☺️ کارشناس فروش : 021-91300147

✅ ارتباط در واتساپ : کلیک کنید


خرید از شما ضمانت از ما

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم