خانه طب سنتی درمان خروپف به کمک راهکارهای طب سنتی

درمان خروپف به کمک راهکارهای طب سنتی

توسط kakooti
درمان خروپف با راهکارهای طب سنتی

چگونه شب‌ها خروپف نکنیم

اگر فکر می‌کنید که خروپف یک بیماری است، باید بگوییم که سخت در اشتباهید. خروپف درواقع به‌عنوان یک عادت شناخته می‌شود. عادتی که باعث رنجش خاطر دیگران می‌شود و اگر به آن توجه نکنید عواقب بدی به دنبال خواهد داشت. به این دلیل که خروپف باعث ایجاد یک وقفه تنفسی در خواب فرد می‌شود. زمانی که این وقفه اتفاق می‌افتد، تنفس فرد برای مدت کوتاهی دچار مشکل می‌شود و باعث اختلال در خواب می‌شود.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که خروپف می‌کنید و یا از خروپف‌های شبانه‌ی دیگران خسته شده‌اید، خواندن ادامه‌ی این مطلب از مجله تخصصی کاکوتی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. ما در این مقاله، درمان خانگی خروپف به کمک راهکارهای طب سنتی را جمع‌آوری کرده‌ایم تا به کمک آن‌ها بتوانید خودتان در خانه خروپف را درمان کنید. در ادامه با ما همراه باشید.

دلایل ایجاد خروپف

علل بسیاری وجود دارد تا احتمال خروپف را در شما افزایش دهد. این عوامل شامل موارد زیر می‌باشد:

  • بارداری
  • آلرژی‌ها، گرفتگی بینی و سایر مشکلات مربوط به بینی
  • اضافه‌وزن
  • مصرف سیگار
  • مصرف الکل
  • مصرف برخی داروهای خاص
  • افزایش سن
  • عوامل وراثتی

علایم خروپف

اگر شما و یا یکی از اعضای خانواده شما دچار خروپف شده است، ممکن است یکی از نشانه‌های زیر را تجربه کنید:

  • صدای خرخر
  • خشکی دهان
  • سوزش گلو
  • توقف تنفس یا احساس خفگی در خواب
  • احساس خستگی و بی انرژی بودن در زمان بیداری

درمان خروپف با گیاهان دارویی

در بخش زیر از مجله تخصصی کاکوتی، به برخی از داروهای گیاهی جهت درمان خروپف و یا کاهش خروپف اشاره کرده‌ایم. مصرف این داروها نه‌تنها به بدن شما ضرر نمی‌رساند، بلکه باعث می‌شود تا شما از شر خروپف راحت شوید. این داروها شامل موارد زیر است:

‌۱-درمان خروپف با روغن بنفشه

اگر کسی از اعضای خانواده شما موقع خوابیدن خروپف می‌کند، روغن بنفشه را امتحان کنید. برای این منظور کافی است تا هر شب مقدار ۳ قطره از روغن بنفشه را در حفره بینی چکانده و شب بعد در حفره دیگر بریزید. این کار را به‌صورت متوالی به مدت دو هفته تکرار کنید. سپس یک هفته صبر کنید و دوباره این مرحله را تکرار کنید.

در صورت تمایل به خرید اینترنتی روغن بنفشه می‌توانید محصول خود را از فروشگاه اینترنتی کاکوتی سفارش دهید.

۲-درمان خروپف با روغن سیاه‌دانه

پزشکان طب سنتی برای درمان خروپف، روغن سیاه‌دانه را پیشنهاد می‌دهند. برای درمان کافی است تا ۳ قطره از روغن سیاه‌دانه را داخل یکی از حفره‌های بینی خود بریزید. این کار را بهتر است که شب‌ها قبل از خواب انجام دهید. سپس شب بعدی در حفره دیگر بریزید. این دستور را تا دو هفته تکرار کرده و به مدت یک هفته صبر کنید. سپس دوباره این کار را تکرار کنید.

در صورت تمایل به خرید اینترنتی روغن سیاه‌دانه می‌توانید محصول خود را از فروشگاه اینترنتی کاکوتی سفارش دهید.

۳-درمان خروپف به کمک روغن نعناع فلفلی

اگر خروپف‌های شما، دیگران را اذیت می‌کند، روغن نعناع فلفلی را امتحان کنید. برای درمان خروپف کافی است چند قطره از روغن نعناع فلفلی را بر روی انگشتان خود ریخته و دو طرف بینی خود را با آن ماساژ دهید. این کار به شما کمک می‌کند تا خروپف شما کمتر شود.

۴-درمان خروپف به کمک روغن اکالیپتوس

اگر از خروپف‌های همسرتان خسته شده‌اید، بخور روغن اکالیپتوس را پیشنهاد می‌دهیم. برای این منظور کافی است تا مقداری از روغن اکالیپتوس را درون یک ظرف آب داغ ریخته و حوله را روی سرش بکشید. سپس سر را داخل ظرف قرار داده تا بخارهای روغن اکالیپتوس را تنفس کند.

در صورت تمایل به خرید اینترنتی روغن اکالیپتوس می‌توانید محصول خود را از فروشگاه اینترنتی کاکوتی سفارش دهید.

۵-درمان خروپف به کمک مریم‌گلی

یکی از راهکارهای طب سنتی برای درمان خروپف استفاده از دم‌نوش گیاهی مریم‌گلی می‎باشد. برای این منظور کافی است به یکی از دو روش زیر عمل کنید:

-مقداری از برگ گیاه مریم‌گلی را به یک لیوان آب در حال جوش اضافه کنید. سپس حوله‌ای را روی سر خود قرار داده و صورت خود را داخل ظرف نگه دارید. تنفس بخور مریم‌گلی به پیشگیری از خروپف بسیار کمک می‌کند.

-مقداری از برگ‌های مریم‌گلی را به یک لیوان آب در حال جوش اضافه کنید. به مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید تا این ترکیب دم بکشد. بعدازآن این ترکیب را صاف کرده و بعد از خنک شدن آن را قرقره کنید. بهتر است این کار را هر شب قبل از خواب تکرار کنید تا خروپف شما درمان شود.

توجه به این نکته ضروری است، درصورتی‌که دچار تشنج می‌شوید از مصرف مریم‌گلی خودداری کنید.

در صورت تمایل به خرید اینترنتی گیاه مریم‌گلی می‌توانید محصول خود را از فروشگاه اینترنتی کاکوتی سفارش دهید.

۶-درمان خروپف به کمک عسل

برای درمان خروپف خود از معجزه‌ی عسل استفاده کنید. این داروی شفابخش برای درمان همه‌ی بیماری‌ها ازجمله خروپف بسیار مؤثر است. برای درمان کافی است مقدار یک قاشق غذاخوری عسل را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید. این نوشیدنی شیرین را هر شب قبل از خواب نوش جان کنید.

۷-درمان خروپف به کمک گیاه گزنه

درمان خروپف شما در دل طبیعت نهفته است. گیاه گزنه یکی از گیاهانی است که به درمان شما کمک بسیاری می‌کند. برای این منظور کافی است تا برگ‌های خشک‌شده‌ی گزنه را به یک لیوان آب در حال جوش اضافه کنید. به مدت ۵ دقیقه صبر کنید تا محلول دم بکشد. سپس آن را صاف کنید و پس از سرد شدن نوش جان کنید. برای تأثیرگذاری بیشتر، می‌توانید ۳ لیوان از این دم‌نوش گیاهی را مصرف کنید.

۸-درمان خروپف به کمک نعنا

گاهی اوقات هوای خشک و گرفتگی بینی باعث بروز خروپف می‌شود. برای درمان می‌توانید از نعنا استفاده کنید. کافی است یک یا دو قطره از نعنا را به یک لیوان آب اضافه کرده و قبل از خوابیدن قرقره کنید. همچنین می‌توانید روغن نعنا و روغن اکالیپتوس را با یکدیگر ترکیب نمایید. سپس آن را در بینی خود قرقره نمایید. همچنین توصیه می‌کنیم که مقداری روغن نعنا را قبل از خواب به زیر بینی خود بمالید.

در صورت تمایل به خرید اینترنتی روغن نعنا می‌توانید محصول خود را از فروشگاه اینترنتی کاکوتی سفارش دهید.

۹-درمان خروپف به کمک روغن‌زیتون

برای درمان خروپف خود می‌توانید از روغن‌های گیاهی استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال روغن‌زیتون را می‌تواند هر شب قبل از خواب به اندازه ۲ تا ۳ قطره بخورید. همچنین می‌توانید نصف قاشق چای‌خوری روغن‌زیتون را با مقداری عسل ترکیب کرده و قبل از خواب نوش جان کنید. این روغن به درمان خروپف شما کمک بسیاری می‌کند.

در صورت تمایل به خرید اینترنتی روغن‌زیتون می‌توانید محصول خود را از فروشگاه اینترنتی کاکوتی سفارش دهید.

۱۰-درمان خروپف به کمک هل

برای کاهش خروپف می‌توانید نیم ساعت قبل از خواب هل مصرف کنید. برای درمان کافی است مقدار نصف قاشق چای‌خوری پودر هل را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید. بعد از کمی سرد شدن آن را نوش جان کنید.

۱۱-درمان خروپف به کمک بابونه

گیاه زیبای بابونه در درمان خروپف بسیار تأثیرگذار است. برای درمان خروپف کافی است دم‌نوش بابونه را قبل از خواب مصرف کنید. برای تهیه این دم‌نوش باید مقدار یک قاشق غذاخوری گل بابونه را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید. صبر کنید تا به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد. سپس مقدار یک قاشق غذاخوری عسل را به آن اضافه کرده و آن را نوش جان کنید.

در صورت تمایل به خرید اینترنتی بابونه می‌توانید محصول خود را از فروشگاه اینترنتی کاکوتی سفارش دهید.

۱۲-درمان خروپف به کمک زردچوبه

اگر می‌خواهید که خروپف شما قطع شود، زردچوبه را امتحان کنید. ازآنجایی‌که خوردن خالی زردچوبه مناسب نیست می‌توانید ۲ قاشق چای‌خوری زردچوبه را در یک لیوان شیر گرم بریزید. سپس آن را نیم ساعت قبل از خواب نوش جان کنید. برای تأثیرگذاری بیشتر، بهتر است این کار را هر شب تکرار کنید تا خروپف شما قطع شود.

۱۳-درمان خروپف به کمک سیر

برای درمان خروپف خود از خواص شگفت‌انگیز سیر غافل نشوید. برای این منظور می‌توانید هر شب قبل از خواب، یک یا دو عدد سیر خام را جویده و یک لیوان آب بنوشید. همچنین سعی کنید که از سیر برای پخت غذاهای خود نیز استفاده کنید. مصرف سیر در کاهش خروپف بسیار تأثیرگذار است.

۱۴-درمان خروپف به کمک آویشن

اگر وضعیت خروپف شما برای دیگران بسیار آزاردهنده می‌باشد، دم‌نوش و یا روغن آویشن را امتحان کنید. برای این منظور می‌توانید قبل از خواب، کف هر دو پایتان را با روغن آویشن ماساژ دهید. این کار باعث می‌شود تا با آرامش اعصاب، به خواب بروید.

توجه به این نکته ضروری است که روغن آویشن برای کسانی که فشار خون بالا دارند، منع مصرف دارد. همچنین زنان باردار و شیرده نیز باید از مصرف این روغن خودداری کنند.

در صورت تمایل به خرید اینترنتی آویشن می‌توانید محصول خود را از فروشگاه اینترنتی کاکوتی سفارش دهید.

۱۵-درمان خروپف به کمک زنجبیل

برای خلاص شدن از خروپف‌های شبانه، زنجبیل را امتحان کنید. خواص فراوان زنجبیل در کنار افزایش ترشح بزاق دهان باعث می‌شود تا خروپف‌های شما کاهش یابد. برای درمان کافی است مقداری زنجبیل را شسته و به اندازه‌های کوچک خرد کنید. زنجبیل‌های خردشده را داخل آب ریخته و بر روی حرارت قرار دهید تا جوش آید. بعد از ۳ تا ۴ دقیقه شعله را خاموش کنید. حال می‌توانید به این محلول مقداری عسل اضافه کرده و نوش جان کنید. مصرف روزانه ۳ تا ۴ لیوان از این دم‌نوش برای کاهش خروپف بسیار تأثیرگذار می‌باشد.

۱۶-درمان خروپف به کمک روغن حیوانی

روغن حیوانی دارای خواص بی‌شماری می‌باشد. پزشکان طب سنتی معتقدند که این کره‌ی تصفیه‌شده می‌تواند یک درمان خانگی برای رفع خروپف شما باشد. برای این منظور کافی است تا کمی از این کره را حرارت دهید. پس از کمی سرد شدن مقدار کمی از این روغن را داخل بینی‌تان بچکانید. این کار را هر روز قبل از خواب و یا بعد از بیدار شدن تکرار کنید.

تغییر سبک زندگی برای درمان خروپف

خروپف گاهی به دلیل عادت‌های غلط زندگی ما اتفاق می‌افتد. اگر می‌خواهید که از شر خروپف راحت شوید بهتر است تا سبک زندگی خود را بهبود ببخشید و یا برخی از عادت‌های نامناسب خود را برای همیشه ترک کنید. در بخش زیر از مجله تخصصی کاکوتی به برخی از این موارد اشاره کرده‌ایم:

۱-کاهش وزن

اغلب افرادی که اضافه‌وزن دارند بیشتر از آدم‌های لاغر خروپف می‌کنند. اگر شما هم جزو افراد چاق هستید، بهتر است که هرچه سریع‌تر وزن خود را کاهش دهید. به این دلیل که چربی‌های اضافی دور گردن باعث می‌شود تا فشار زیادی به گلوی شما واردشده و در نتیجه باعث تنگی مجاری تنفسی فوقانی شود.

۲-خودداری از مصرف الکل

یکی از دلایل ایجاد اختلال در تنفس، مصرف الکل می‌باشد؛ بنابراین بهتر است که هرچه سریع‌تر مصرف الکل را کنار بگذارید.

۳-تمیز کردن اتاق‌خواب

یکی از دلایل ایجاد تورم در بافت‌های گلو و بینی، وجود گردوغبار در تشک، پتو، بالش، پرده‌ها و … می‌باشد. همچنین داشتن حیوانات خانگی مانند سگ و گربه باعث ایجاد آلرژی و حساسیت می‌شود. برای این منظور بهتر است که اتاق‌خواب خود را همیشه تمیز نگه دارید.

۴-آب بنوشید

یکی از دلایل خروپف، کم‌آبی بدن می‌باشد. اگر میزان آب مورد نیاز بدن شما به اندازه کافی باشد، ترشحات بینی شما غلیظ‌تر می‌شود. در نتیجه این مسئله می‌تواند بر روی خروپف شما تأثیر بگذارد.

۵-سیگار کشیدن را ترک کنید

سیگار کشیدن باعث گرفتگی بینی، تحریک غشای مخاطی و التهاب گلو می‌شود. همه‌ی این عوامل دست‌به‌دست هم می‌دهند تا شما در طول شب خروپف کنید؛ بنابراین اگر به فکر سلامتی خود و آسایش دیگران هستید، سیگار را ترک کنید.

۶-ورزش را فراموش نکنید

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید، ورزش کردن علاوه بر قوی کردن بازوها، پاها و ماهیچه‌های شکم، باعث قوی شدن ماهیچه‌های گلویتان نیز می‌شود. سعی کنید که روزانه ورزش کنید تا خروپف شما کم‌تر شود.

سخن نهایی

در این مقاله از مجله تخصصی کاکوتی به درمان خروپف پرداختیم. داروهای گیاهی بسیاری وجود دارد که برای درمان این مشکل اثربخش و تأثیرگذار می‌باشد. درصورتی‌که با روش‌های گفته‌شده در بالا خروپف شما همچنان ادامه داشت، بهتر است که برای درمان به پزشک متخصص مراجعه کرده و با وی مشورت کنید.

 

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.