خانه طب سنتی درمان خونریزی شدید قاعدگی به کمک طب سنتی

درمان خونریزی شدید قاعدگی به کمک طب سنتی

توسط kakooti
درمان خونریزی شدید قاعدگی به کمک طب سنتی

خونریزی شدید دوران قاعدگی

قاعدگی یکی از موهبت‌های خداوندی است که دارای فواید بسیار زیادی برای خانم‌هاست. این دوران برای هر زنی متفاوت می‌باشد. برخی قاعدگی بدون درد یا مشکل را تجربه می‌کند؛ اما برخی از زنان ناراحتی‌های بسیاری در زمان عادت ماهیانه خود پیدا می‌کنند. یکی از مشکلاتی که اغلب خانم‌ها با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، خونریزی‌های بیش از معمول در زمان عادت ماهیانه می‌باشد. خونریزی شدید قاعدگی اگر درمان نشود، باعث ضعف جسمی، اضطراب، ضعف اعصاب و سرگیجه می‌شود. اگر شما هم دچار خونریزی‌های شدید قاعدگی هستید پیشنهاد می‌کنیم که این مقاله از مجله تخصصی کاکوتی را دنبال کنید. ما در این مقاله شمارا با بهترین داروهای گیاهی جهت درمان خونریزی شدید قاعدگی آشنا می‌کنیم.

انواع مختلف خونریزی‌های دوران پریودی چیست؟

  • خونریزی هیپر منوره: اگر خونریزی شما بیش از ۸۰ میلی‌متر در طی یک دوره پریود باشد، خونریزی شما از نوع هیپر منوره است.
  • خونریزی پلی منوره: اگر دوره‌ی پریودی شما کمتر از ۲۱ روز باشد، دچار خونریزی پلی منوره هستید.
  • خونریزی متروراژی: اگر بین دو دوره‌ی قاعدگی خود دچار خونریزی غیرطبیعی می‌شوید، خونریزی شما از نوع منوراژی است.

در چه شرایطی دچار خونریزی‌های شدید قاعدگی هستید؟

اگر یکی از چند شرایط زیر در هر عادت ماهیانه برای شما اتفاق می‌افتد، درواقع شما دچار خونریزی‌های شدید دوران قاعدگی هستید. این شرایط شامل:

  • دوران پریودی شما بین ۸ تا ۱۰ روز طول می‌کشد.
  • روزانه بیش از ۸ پد بهداشتی استفاده می‌کنید.
  • مجبورید که هر ۲ تا ۳ ساعت به دلیل خونریزی شدید، پد خود را عوض کنید.
  • از زمان پریودی شما تا پریودی بعدی کمتر از ۲۱ روز طول می‌کشد.

دلایل خونریزی‌های شدید قاعدگی چیست؟

اگرچه خونریزی‌های شدید قاعدگی در برخی از زنان ژنتیکی است، اما گاهی اوقات این خونریزی‌ها نشانه‌ی یک بیماری خاص است. این بیماری‌ها شامل:

  • آندومتریوز
  • فیبرم رحم
  • پولیپ آندومتر
  • مشکلات تیروئید
  • تغییرات هورمونی
  • استرس
  • مشکلات بارداری
  • مشکلات روحی و روانی

درمان خونریزی شدید قاعدگی با دم‌نوش‌های گیاهی

ما در بخش زیر از مجله تخصصی کاکوتی به معرفی نسخه‌های گیاهی جهت درمان خونریزی شدید و غیر طبیعی در دوران قاعدگی پرداخته‌ایم. با استفاده از این داروها می‌توانید خونریزی خود را کم‌تر کنید. این روش‌ها شامل:

۱-درمان خونریزی شدید قاعدگی با دم‌نوش برگ خشک تمشک

اگر هنگام قاعدگی خونریزی شدید دارید، برای کاهش آن می‌توانید برگ خشک تمشک را امتحان کنید. برای این منظور کافی است مقدار ۳۰ گرم از برگ خشک تمشک را در ۵۰۰ میلی‌متر آب جوش بریزید. سپس صبر کنید تا به مدت ۱۰ دقیقه بر روی حرارت باقی بماند. بعدازآن می‌توانید این محلول را صاف کنید و نوش جان کنید. برای اثرگذاری بیشتر، بهتر است تا ۳ وعده در روز به اندازه‌ی یک لیوان از آن را بنوشید.

۲-درمان خونریزی شدید قاعدگی با دم‌نوش گل درخت انار

پزشکان طب سنتی برای جلوگیری از خونریزی شدید قاعدگی، دم‌نوش برگ گل انار را توصیه می‌کنند. این گیاه دارای طعم خوبی است و خاصیت قابض کنندگی دارد. برای درمان کافی است مقداری از گل درخت انار را بجوشانید. سپس این محلول را جهت شستشوی واژن و یا شیاف استفاده کنید.

۳-درمان خونریزی شدید قاعدگی با دم‌نوش گل زوفا و گزنه سفید

برای کاهش خونریزی‌های شدید قاعدگی خود از خاصیت قابض کنندگی گل زوفا استفاده کنید. برای درمان کافی است مقدار ۱۵ گرم گل زوفا، ۱۰ گرم گزنه سفید و ۵ گرم گل همیشه‌بهار را با هم ترکیب کنید. سپس آن را به یک لیوان آب اضافه کنید و صبر کنید تا به مدت چند دقیقه دم بکشد. مصرف این محلول علاوه بر کاهش خونریزی‌های قاعدگی به تقویت قوای ازدست‌رفته‌ی شما کمک بسیاری می‌کند.

در صورت تمایل می‌توانید گیاه زوفا را به‌صورت اینترنتی از فروشگاه اینترنتی کاکوتی تهیه کنید.

۴-درمان خونریزی شدید قاعدگی به کمک دم‌نوش نعنا فلفلی

یکی از گیاهانی که خاصیت قابض کنندگی دارد، گیاه نعنا می‌باشد. این امر کمک می‌کند تا از خونریزی‌های شدید قاعدگی جلوگیری شود. برای درمان کافی است مقدار ۱۵ گرم برگ نعنا فلفلی، ۱۰ گرم گل غافث، ۱۰ گرم گیاه کیسه کشیش، ۵ گرم برنجایف را با یکدیگر ترکیب کنید. سپس مقدار ۲ تا ۳ قاشق چای‌خوری از آن را به همراه یک لیوان آب دم‌کرده و نوش جان کنید.

۵-درمان خونریزی شدید قاعدگی به کمک دم‌نوش پای شیر و مریم‌گلی

اگر قاعدگی شما همراه با خونریزی‌های شدید می‌باشد، بهتر است از گیاهان قابض کننده مانند پای شیر استفاده کنید. برای درمان کافی است مقدار ۲۰ گرم پای شیر خشک، ۱۵ گرم مریم‌گلی خشک، ۱۰ گرم بادرنجبویه، ۱۰ گرم برگ تمشک خشک و ۵ گرم برنجاسف را با یکدیگر ترکیب کنید. سپس هر روز مقدار ۲ تا ۳ قاشق چای‌خوری از آن را در یک لیوان آب دم کنید. این چای را مصرف کنید تا مشکلات دوران قاعدگی شمارا از بین ببرد.

در صورت تمایل می‌توانید گیاه مریم‌گلی را به‌صورت اینترنتی از فروشگاه اینترنتی کاکوتی تهیه کنید.

۶-درمان خونریزی شدید قاعدگی به کمک دم‌نوش زنجبیل و دارچین

برخلاف تصور بسیاری از مردم، زنجبیل در تسکین خونریزی‌های دوران قاعدگی و کاهش دردهای ناشی از آن بسیار مؤثر است. به این دلیل که زنجبیل طبع گرمی دارد و علاوه بر تحریک رحم، باعث بند آمدن خونریزی‌های شدید قاعدگی نیز می‌شود. برای دمان کافی است مقدار ۱۰ گرم زنجبیل خشک، ۱۰ گرم گزنه سرخ خشک و ۱۰ گرم دارچین را با یکدیگر ترکیب کنید. سپس مقدار ۲ تا ۳ قاشق چای‌خوری از آن را به همراه یک لیوان آب دم کنید. مصرف روزانه‌ی این محلول به قطع خونریزی شدید قاعدگی کمک بسیاری می‌کند.

در صورت تمایل می‌توانید گیاه زنجبیل را به‌صورت اینترنتی از فروشگاه اینترنتی کاکوتی تهیه کنید.

۷-درمان خونریزی شدید قاعدگی به کمک دم‌نوش زالزالک

اگر پریودهای شما همراه با خونریزی شدید است، برای کاهش خونریزی می‌توانید از دم‌کرده‌ی زالزالک استفاده کنید. برای این منظور کافی است مقدار ۳۰ گرم میوه‌ی زالزالک را در یک لیتر آب بجوشانید. صبر کنید تا به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد. سپس بعد از کمی سرد شدن می‌توانید یک لیوان از آن را نوش جان کنید. برای گرفتن نتیجه‌ی بهتر، می‌توانید این دم‌نوش را روزی ۳ بار مصرف کنید.

۸-درمان خونریزی شدید قاعدگی به کمک دم‌نوش بومادران

به توصیه‌ی پزشکان طب سنتی، گیاه دارویی بومادران یک درمان طبیعی برای کاهش خونریزی‌های دوران قاعدگی است. بومادران تنظیم‌کننده هورمون، ضد اسپاسم و ضد درد طبیعی بوده و می‌تواند خونریزی‌های دوران قاعدگی را کم کند. برای درمان کافی است تا بومادران را به‌صورت دم‌نوش استفاده کنید.

در صورت تمایل می‌توانید گیاه بومادران را به‌صورت اینترنتی از فروشگاه اینترنتی کاکوتی تهیه کنید.

۹-درمان خونریزی شدید قاعدگی به کمک دم‌نوش پنج‌انگشت

اگر به دنبال یک دم‌نوش معجزه‌آسا هستید تا بتوانید خونریزی‌های شدید دوران قاعدگی را با آن جبران کنید، گیاه پنج‌انگشت را امتحان کنید. این گیاه برای زنانی که دچار خونریزی‌های شدید عادت ماهیانه یا آمنوره هستند، بسیار مؤثر است. شما می‌توانید این گیاه را به‌صورت دم‌نوش نیز استفاده کنید. همچنین برخی از فروشگاه‌های طب سنتی، قرص این گیاه را نیز دارند.

در صورت تمایل می‌توانید گیاه پنج‌انگشت را به‌صورت اینترنتی از فروشگاه اینترنتی کاکوتی تهیه کنید.

۱۰-درمان خونریزی شدید قاعدگی به کمک دم‌نوش گل طاووس

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید گیاه گل ‌طاووسی یکی از راهکارهای مؤثر جهت کاهش خونریزی‌های دوران عادت ماهیانه است. علاوه بر این دم‌نوش گل طاووسی به تقویت گلبول‌های قرمز خون و کاهش کم‌خونی عادت ماهیانه بسیار کمک می‌کند. برای درمان کافی است روزانه مقدار یک لیوان از آن را مصرف کنید.

۱۱-درمان خونریزی شدید قاعدگی به کمک باباآدم و گل پنیرک

اگر در دوران قاعدگی، خونریزی شما تشدید شد، جوشانده بابا آدم و گل پنیرک را امتحان کنید. برای این منظور کافی است ترکیبی مساوی از گل بابا آدم و گل پنیرک را با هم ترکیب کنید. سپس این ترکیب را جوشانده و نوش جان کنید. برای اثرگذاری بهتر است آن را در دو وعده صبح و عصر مصرف کنید. البته بهتر است که قبل از مصرف با دکتر طب سنتی مشورت کنید.

درمان خونریزی شدید قاعدگی به کمک راهکارهای طب سنتی

۱-درمان خونریزی شدید قاعدگی با رب انار یا رب به

اگر از خونریزی‌های شدید قاعدگی خسته شده‌اید، رب انار یا رب به را به شما پیشنهاد می‌دهیم. برای درمان کافی است در دوران قاعدگی مقداری از این دو رب را به همراه غذا استفاده کنید.

۲-درمان خونریزی شدید قاعدگی به کمک روغن‌زیتون و سیر

یکی از نسخه‌های طب سنتی جهت کاهش خونریزی‌های دوران پریودی، استفاده از روغن‌زیتون می‌باشد. برای این منظور کافی است یک سیر را رنده کرده و همراه با روغن‌زیتون تفت دهید. سپس همراه با نان نوش جان کنید. این کار را در زمان پریودی چند بار تکرار کنید تا خونریزی‌های شما کنترل شود.

در صورت تمایل می‌توانید روغن‌زیتون را به‌صورت اینترنتی از فروشگاه اینترنتی کاکوتی تهیه کنید.

۳-درمان خونریزی شدید قاعدگی به کمک پوست درخت بلوط

اگر در دوران عادت ماهیانه، دچار خونریزی‌های شدید می‌شوید، جوشانده پوست درخت بلوط را به شما پیشنهاد می‌دهیم. برای این منظور کافی است واژن خود را با جوشانده پوست خشک‌شده‌ی درخت بلوط شستشو دهید. این درمان به کاهش سریع خونریزی کمک بسیاری می‌کند.

۴-درمان خونریزی شدید قاعدگی به کمک عدس

برای کاهش خونریزی‌های شدید قاعدگی از معجزه‌ی عدس استفاده کنید. عدس قابض خون بوده و می‌تواند خونریزی‌های شدید ازجمله قاعدگی را قطع کند. برای این منظور کافی است عدس را بدون روغن در ماهیتابه بو دهید. سپس آن را پودر کنید. هر روز مقداری از این پودر را میل کنید.

۵-درمان خونریزی شدید قاعدگی به کمک پودر سنجد

یکی از راهکارهای خانگی جهت کاهش خونریزی‌های شدید عادت ماهیانه، استفاده از خاصیت پودر سنجد می‌باشد. سنجد دارای ویتامین K بوده و قابض خون است. مصرف روزانه ۳ قاشق مرباخوری از آن می‌تواند خونریزی‌های شدید قاعدگی را کاهش دهد.

۶-درمان خونریزی شدید قاعدگی به کمک کدو

اگر عادت ماهیانه‌ی شما همراه با خونریزی شدید است، استفاده از کدو در رژیم غذایی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. شما می‌توانید کدو را یا به‌صورت خورش کدو یا کدو تفت داده‌شده در روغن‌زیتون و یا کدوی خام مصرف کنید.

۷-درمان خونریزی شدید قاعدگی به کمک تخم سبزی‌ها

ازجمله روش‌های درمانی طبیعی برای کاهش خونریزی‌های دوران قاعدگی استفاده از تخم شنبلیله، تخم شوید و جعفری می‌باشد. برای درمان کافی است مقدار ۵۰ گرم از این موارد را پودر کنید. سپس روزی ۳ قاشق مرباخوری از آن را نوش جان کنید.

درمان خونریزی‌های شدید قاعدگی به کمک میوه‌ها

۱-درمان خونریزی‌های شدید قاعدگی به کمک آب هویج

یکی از درمان‌های طبیعی جهت بند آمدن خونریزی‌های شدید پریودی، مصرف آب هویج می‌باشد. برای این منظور کافی است روزانه ۲ لیوان آب هویج مصرف کنید. مصرف آب هویج علاوه بر کاهش خونریزی‌های دوران پریودی، در درمان کم‌خونی نیز بسیار مؤثر است.

۲-درمان خونریزی شدید قاعدگی به کمک آب سیب

اگر در روزهای اولیه عادت ماهیانه دچار خونریزی‌های شدید قاعدگی می‌شوید، نوشیدن آب سیب تازه می‌تواند یک گزینه‌ی پیشنهادی عالی برای شما باشد. آب سیب را به‌صورت ناشتا مصرف کنید تا سریعاً خونریزی شما کاهش یابد.

۳-درمان خونریزی شدید قاعدگی به کمک خربزه

در فصل تابستان به کمک خربزه شیرین می‌توانید خونریزی‌های شدید قاعدگی خود را کم کنید.

۴-درمان خونریزی شدید قاعدگی به کمک لیموترش

پزشکان طب سنتی برای کسانی که دچار خونریزی‌های شدید قاعدگی می‌شوند، لیموترش را توصیه می‌کنند. برای این منظور کافی است این میوه و یا آب آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

۵-درمان خونریزی شدید قاعدگی به کمک پرتقال

بهتر است برای کاهش خونریزی‌های شدید پریودی، پرتقال را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

سخن نهایی

ما در این مقاله از مجله تخصصی کاکوتی، به معرفی برخی از داروهای گیاهی جهت درمان خونریزی شدید قاعدگی پرداختیم. این گیاهان با خاصیت قابض کنندگی، یک درمان مؤثر جهت کم کردن جریان خون دوران قاعدگی می‌باشد. درصورتی‌که با راهکارهای گفته‌شده در بالا خونریزی‌های شدید قاعدگی شما کاهش نیافت بهتر است که با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا علت بیماری شمارا بررسی کند.

در صورت داشتن هرگونه سؤال یا نظر می‌توانید دیدگاه خود را در زیر همین پست مطرح کنید. همکاران ما در پشتیبانی فروشگاه اینترنتی کاکوتی شمارا راهنمایی خواهند کرد.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.