خانه طب سنتی طب گیاهی در گوشه و کنار دنیا

طب گیاهی در گوشه و کنار دنیا

توسط kakooti
عرق سنتی ، عرقیجات ، عرق کاکوتی ، مجله کاکوتی ، سرزمین سلامتی کاکوتی

با نگاهی جامع از زاویه ی دید جهانی ، طب گیاهی،مهمترین منبع بشریت برای درمان بیماری هاست . هرچند طب بیوشیمیایی ، بخش عمده ی از درمان های پزشکی در کشورهای غربی را تشکیل می دهد .این مسئله در سایر نقاط دنیا متفاوت است .

در چین و هند به طور خاص طب سنتی ، همانند طب بیوشیمیایی، رایج، پرطرفدار و مرسوم است و بیشتر داروهای مصرفی در این کشورها گیاهی هستند . در چین.ܶ مرد هم برای درمان خود بین طب سمنتی یا طب بیوشیمیایی حق انتخاب دارند .طب بیوشیمیایی بیشتر در بیماری های حاد که زندگی بیمار را تهدید می کنند و طلب سنتی در بیماری های مزمن و طولانی مدت توصیه می شود. تحقیقات درباره گیاھان داروبی حجم عطیم کاربرد طب سنتی در چین بدان معناست که محققان چینی در این زمینه به بینش جدیدی دست یافته اند . تحقیقات بالینی در شانگهای نشان داد گیاه برنجاسف یا درمنه ی یک ساله (ArtemiSia annua) که در مناطقی معتدلی سراسر دنیا رشد می کند، برای درمان مالاریا مفید است. این گیاه و به ویژه ماده ی مؤثرہی (آرتمیزینین) که در آن وجود دارد، در حال حاضر تنها درمان مطمئن برای بیماری مالاریای شدید به شمار میآید. در بسیاری از مناطق دنیا، به ویژه در آفریقا، بیشتر داروها گیاهی هستند. درکشور غنا بیش از ۸۰ درصد داروهای مورد استفاده، گیاهی هستند که بیشتر از گیاهان بومی غرب آفریقا تهیه شده اند، همراه با پیشرفتهای سایر نقاط جهان، تلاش هایی برای انتشار فارماکوپه ای آفریقا انجام شده است. این فارماکوپه، اطلاعات علمی و پزشکی درباره ی ۵۳ گیاه دارویی کلیدی آفریقا و داروهای گیاهی نظیر پنیر باد یا ویتانیا (withania Somnifera) را شامل می شود. حتی در کشورهای غربی نیز تعداد کم اما قابلی ملاحظه ای داروهای مورد استفاده، گیاهی هستند. حدود ۲۵ درصد داروهایی که در مرکز ملی خدمات سلامت بریتانیا استفاده میشوند، منشأ گیاهی دارند. این در حالی است که در المان، ۹۰ درصد پزشکان به طور معمولی داروهایی با منشا (Crataegus spp) یا نخل بادبزنی (Serenoa serrulata) را برای بیماران خود تجویز می کنند. المان مرکز جهانی تحقیقات دربارہی داروهای گیاهی یا طب گیاهی است. تحقیقات آلمانی ها از سال ۱۹۴۰ به بعد مهمترین عامل در تأمین و تضمین سلامت و اثربخشی بسیاری از داروهای گیاهی مشهور که نیازی به نسخه ندارند (داروهای OTC)مانند ژینکو بوده(Glinkgo biloba) و گیاهان دارویی در سراسر دنیا به طور بی سابقهای در حال گسترش است. برخی کشورها نیز مراکز ملی – تحقیقاتی در این زمینه راه اندازی کرده اند.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.