خانه گیاهان دارویی خواص روغن هسته انار برای سلامت بدن

خواص روغن هسته انار برای سلامت بدن

توسط kakooti
خواص روغن هسته انار

یکی از روغن‌های طبیعی و قوی برای درمان انواع بیماری‌ها، روغن هسته انار است. خواص روغن هسته انار بسیار زیاد است و این روغن به دلیل برخورداری از انواع ویتامین‌ها از جمله ویتامین A، ویتامین C، آنتی‌اکسیدان، مواد معدنی و… به سلامت بدن و پوست و موی شما کمک بسیار زیادی می‌کند. ما در این مقاله از کاکوتی قصد داریم تا شما را با خواص بی‌نظیر روغن هسته انار آشنا کنیم. ما را در ادامه این مطلب همراهی کنید.

خواص روغن هسته انار برای درمان بیماری‌ها

روغن هسته انار به دلیل دارا بودن ترکیبات موثر مانند ویتامین C، پونیسیک اسید، لینولئیک اسید، اولئیک اسید و… برای درمان انواع بیماری‌ها بسیار موثر است. این روغن از غلظت بسیار بالایی برخوردار است. به طوری که مقدار بسیار کم این روغن می‌تواند تاثیرات بسیار خوبی بر روی بدن بگذارد. استفاده خوراکی از این روغن به دلیل واکنش‌های آلرژیک اصلا توصیه نمی‌شود؛ بنابراین شما باید از آن به صورت موضعی استفاده کنید.

البته برای استفاده به صورت خوراکی باید با رعایت احتیاط و مشورت پزشکی آن را مصرف کنید.

تقویت سیستم ایمنی بدن با روغن هسته انار

از جمله خواص روغن هسته انار می‌توان به افزایش سیستم ایمنی بدن اشاره کرد. به این دلیل که این روغن گیاهی سرشار از ویتامین C است و مصرف آن باعث تقویت ایمنی پوست م‌شود. در نتیجه از هرگونه آسیب به پوست جلوگیری می‌کند.

بهبود سلامت قلب با مصرف روغن هسته انار

اگر به فکر سلامت قلب خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم که روغن هسته انار را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. به این دلیل که این روغن گیاهی سرشار از مواد شیمیایی گیاهی، اسیدهای چرب تک حلقه‌ای و چند حلقه‌ای غیر اشباع بوده و می‌تواند باعث بهبود سلامت قلب شما شود. مصرف روغن هسته انار کلسترول بد را کاهش داده و باعث افزایش کلسترول خوب در بدن می‌شود.

علاوه بر این روغن هسته انار با تقویت گردش خون در بدن، باعث کاهش فشار خون نیز می‌شود. تمامی این شرایط کمک می‌کند تا شما دیگر دچار حمله‌های قلبی، سکته قلبی و سایر بیماری‌های قلبی نشوید.

کنترل دیابت با مصرف روغن هسته انار

یکی دیگر از خواص روغن هسته انار تاثیر مثبت آن بر روی افراد دیابتی است. این روغن می‌تواند بر روی مقاومت انسولین تاثیر خوبی بگذارد. در نتیجه اگر شما هم در معرض ابتلا به دیابت هستید، پیشنهاد می‌کنیم که روغن هسته انار مصرف کنید. بعد از خوردن روغن هسته انار، نتایج آزمایش شما رضایت‌بخش خواهد بود.

کاهش التهاب با مصرف روغن هسته انار

گاهی اوقات ممکن است اندام‌ها، مفاصل، بافت‌ها و رگ‌های خونی شما دچار التهاب شود. در چنین شرایطی پیشنهاد می‌کنیم که روغن هسته انار مصرف کنید. چرا که این روغن گیاهی دارای خاصیت ضد التهابی است. در نتیجه می‌تواند هرگونه ورم و درد را از بین ببرد. به خصوص این روغن برای درمان انواع مشکلات مفصلی مانند آرتروز، اختلالات مفصلی، سردرد، بواسیر و… بسیار موثر است.

پیشگیری از سرطان با روغن هسته انار

روغن هسته انار به دلیل دارا بودن پونیسیک اسید، تاثیر بسیار مثبتی بر روی سلول‌های سرطانی به خصوص سرطان سینه می‌گذارد. همچنین اسید چرب امگا ۵ موجود در روغن هسته انار می‌تواند جلوی تکثیر هرگونه سلول سرطانی را بگیرد. در نتیجه خواص روغن هسته انار می‌تواند برای درمان و مقابله با سرطان بسیار کمک‌کننده باشد.

افزایش گردش خون با مصرف روغن هسته انار

با افزایش گردش خون در بدن، سیستم ایمنی بدن تقویت می‌شود. این موضوع خود می‌تواند جلوی ابتلا به انواع بیماری‌ها را بگیرد. علاوه بر این مصرف روغن هسته انار می‌تواند متابولیسم بدن را افزایش داده و از رسوب چربی در رگ‌ها جلوگیری کند. بعد از مصرف روغن هسته انار میزان انرژی بدن شما افزایش پیدا خواهد کرد.

درمان عفونت با روغن هسته انار

خاصیت ضد التهابی روغن هسته انار می‌تواند جلوی هرگونه عفونت را در بدن بگیرد.

سلامت استخوان‌ها به کمک روغن هسته انار

خواص ضد باکتری و ضد التهابی روغن هسته انار می‌تواند باعث افزایش تراکم استخوان در بدن شود. به خصوص زنان یائسه در دوران یائسگی خود دچار از دست دادن تراکم استخوان هستند. اما مصرف روغن هسته انار می‌تواند باعث افزایش سلامت استخوان‌ها شده و جلوی پوکی استخوان را بگیرد.

درمان گلودرد با روغن هسته انار

یکی از بیماری‌های شایع فصل سرما، گلودرد و التهاب لوزه است. به کمک خواص روغن هسته انار می‌توانید درمان خود را انجام دهید.

سلامت دستگاه گوارش با روغن هسته انار

خاصیت ضد التهابی روغن هسته انار می‌تواند برای درمان بواسیر بسیار کمک‌کننده باشد. چرا که این روغن گیاهی می‌تواند تقویت پوشش روده را به همراه داشته باشد. علاوه بر این مصرف روغن هسته انار جلوی هرگونه اسهال خونی را می‌گیرد. اگر شما هم به فکر سلامت هضم خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم که روغن هسته انار مصرف کنید.

مقاومت رادیکال‌های آزاد با مصرف روغن هسته انار

چربی‌های اشباع نشده و اسیدهای چرب امگا ۵ در روغن هسته انار می‌تواند پوست را در برابر انواع سرطان‌ها محافظت کند. در نتیجه اگر به فکر افزایش سلامت پوست خود هستید، روغن هسته انار مصرف کنید. البته توجه به این نکته ضروری است که برای تاثیرگذاری روغن هسته انار بر روی پوست باید حتما روغن اصل را خریداری کنید.

خاصیت روغن هسته انار برای سلامت مو

از جمله خواص روغن هسته انار برای مو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

رفع شوره سر با روغن هسته انار

اگر شما هم جزو کسانی هستید که از شوره سر خود خسته شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که روغن هسته انار مصرف کنید. این روغن به دلیل خاصیت رطوبت‌رسانی به پوست، باعث تحریک گردش خون در پوست سر و تقویت فولیکول‌های مو می‌شود. در نتیجه استفاده موضعی از روغن هسته انار می‌تواند جلوی ریزش مو و شوره سر را بگیرد.

آبرسانی و نرم‌ کردن موها با مصرف روغن هسته انار

برای نرم شدن موهای خود پیشنهاد می‌کنیم که روغن هسته انار مصرف کنید. چرا که این روغن به عنوان یک نرم‌کننده عمل کرده و می‌تواند موهایی نرم، سالم و درخشان را برای شما به ارمغان بیاورد. این روغن گیاهی به دلیل دارا بودن اسید لینولئیک می‌تواند آبرسان بسیار خوبی برای موهای شما باشد. در نتیجه با مصرف موضعی روغن هسته انار موهای شما زیبایی خاصی به خود می‌گیرد.

جلوگیری از ریزش مو با مصرف روغن هسته انار

برای پاکسازی مو از هرگونه آلودگی و چربی بهره‌مندی از خواص روغن هسته انار را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این روغن به دلیل دارا بودن خواص ضد عفونی‌کنندگی خود می‌تواند برای درمان ریزش مو بسیار کمک‌کننده باشد.

تقویت موها

اگر به دنبال افزایش رشد موهای خود هستید، روغن هسته انار را امتحان کنید. استفاده از روغن هسته انار می‌تواند باعث تحریک جریان خون به ریشه شود. در نتیجه فولیکول‌های مو نسبت به قبل قوی‌تر شده و رشد سریع‌تری به خود می‌گیرد. علاوه بر این روغن هسته انار به دلیل دارا بودن انواع ویتامین‌ها، مواد مغذی مورد نیاز بافت مو را تامین کرده و رشد سریع‌تر مو را برای شما به ارمغان می‌آورد.

فواید روغن هسته انار برای سلامت پوست

از جمله فواید درمانی روغن هسته انار بر روی پوست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

درمان چین و چروک صورت به کمک روغن هسته انار

اگر به دنبال راهی طبیعی برای از بین بردن چین و چروک صورت خود هستید، استفاده از روغن هسته انار را پیشنهاد می‌دهیم. این روغن به دلیل خواص کلاژن‌سازی آن برای پوست، می‌تواند جلوی پیشرفت چین و چروک صورت و هرگونه علائم زودرس پیری پوست را بگیرد.

بنابراین اگر می‌خواهید که چروک دور لب، دور گردن، خط پیشانی و… از بین برود، روغن هسته انار را امتحان کنید. البته توجه به این نکته ضروری است که از استفاده از این روغن برای پوست نازک زیر چشم جدا خودداری کنید. چرا روغن هسته انار خاصیت لایه‌برداری داشته می‌تواند باعث نازک شدن پوست زیر چشم و در نهایت حساسیت شود.

درمان لک و جای جوش به کمک روغن هسته انار

یکی از خواص روغن هسته انار لایه‌برداری از پوست صورت است. از طرفی دیگر روغن هسته انار به دلیل دارا بودن فیتوسترول می‌تواند باعث ایجاد سلول‌های پوستی جدید در پوست صورت شود. این ویژگی روغن هسته انار برای کسانی که دچار لکه‌های سفید، جای جوش، جای سوختگی …. هستند، یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است. همچنین روغن هسته انار به دلیل دارا بودن ویتامین E می‌تواند باعث بهبود هرگونه لک بر روی پوست صورت شود.

درمان التهاب و اگزمای پوستی به کمک روغن هسته انار

برای درمان التهاب، حساسیت پوستی، خارش و قرمزی پوست، روغن هسته انار را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این روغن به دلیل دارا بودن ترکیباتی مانند ویتامین E، اسید لینولئیک، اسید پونیسیک …. می‌تواند برای درمان مشکلات پوستی بسیار موثر باشد. علاوه بر این روغن گیاهی هسته انار دارای خاصیت تسکین‌دهندگی بوده و مصرف موضعی آن می‌تواند پوست را خنک کرده و جلوی خارش را بگیرد.

از بین بردن جوش و آکنه به کمک روغن هسته انار

اگر شما هم جزو کسانی هستید که دائما جوش می‌زنید، از خواص روغن هسته انار استفاده کنید. این روغن گیاهی به دلیل سرشار بودن از اسید لینولئیک می‌تواند میزان چربی پوست را کاهش دهد. افزایش چربی پوست باعث بسته شدن منافذ می‌شود. این موضوع خود می‌تواند پوست صورت شما را مستعد جوش زدن کند.

بنابراین روغن هسته انار برای افرادی که مستعد جوش زدن هستند، یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است. به کمک روغن هسته انار می‌توانید درمان سریع انواع جوش‌ها از جمله جوش‌های سر سیاه، جوش‌های بزرگ، جوش‌های زیر پوستی، جوش‌های چرکی و… را انجام دهید.

آبرسانی قوی به پوست با کمک روغن هسته انار

آبرسانی عمیق جزو یکی از ویژگی‌های مثبت روغن هسته انار است. این روغن به دلیل سبک بودن خود، میزان نفوذپذیری بسیار بالایی دارد و می‌تواند به لایه‌های عمیق پوست نفوذ کند. اسید اولئیک و اسید لینولئیک موجود در روغن هسته انار علاوه بر آبرسانی به پوست، باعث مرطوب شدن و نرم شدن پوست صورت به مدت طولانی می‌شود.

ضد خارش

اگر دچار خارش پوست سر شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که از خواص روغن هسته انار بهره‌مند شوید. این روغن به دلیل خاصیت ضد خارش و ضد التهابی خود می‌تواند هرگونه باکتری موجود بر روی پوست سر را از بین ببرد.

تنظیم PH پوست سر

اگر چربی پوست سر شما بیش از اندازه است، پیشنهاد می‌کنیم که روغن هسته انار مصرف کنید. استفاده از این روغن می‌تواند باعث تعادل میزان PH پوست سر شما شود. علاوه بر این مصرف روغن هسته انار می‌تواند هرگونه آلودگی و باکتری را از روی پوست سر شما از بین ببرد.

بهبود بافت پوست

برای بهبود بافت پوست، استفاده از روغن هسته انار را به شما پیشنهاد می‌دهیم. ترکیبات موثر در این روغن گیاهی می‌تواند پوستی سالم را برای شما به ارمغان بیاورد.

عوارض استفاده از روغن هسته انار

اگرچه روغن هسته انار فواید درمانی بسیار زیادی دارد، اما مصرف این روغن می‌تواند در برخی از شرایط دارای عوارض باشد. از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فشار خون: اگر دچار فشار خون پایین هستید، از مصرف روغن هسته انار جدا خودداری کنید. چرا که اسیدهای چرب موجود در این روغن گیاهی می‌تواند میزان فشار خون شما را بسیار کاهش دهد. درنتیجه خواص روغن هسته انار تنها برای افراد مبتلا به پرفشاری خون بسیار موثر است.
  • حساسیت پوستی: اگر پوست حساسی دارید، بهتر است قبل از استفاده از حساسیت نداشتن به این روغن اطمینان حاصل کنید. چرا که استفاده موضعی از این روغن می‌تواند باعث تحریک پوست شما شود.
  • معده: استفاده خوراکی از این روغن می‌توان مشکلات معده مانند استفراغ، اسهال، تهوع و… شود. در نتیجه برای استفاده خوراکی از آن باید حتما با پزشک مشورت کنید.
  • بارداری: استفاده از روغن هسته انار برای زنان باردار منع مصرف دارد. برای این منظور بهتر است حتما قبل از مصرف آن با پزشک طب سنتی مشورت کنید.

سخن نهایی

ما در این مقاله در رابطه خواص شگفت‌انگیز روغن هسته انار صحبت کردیم. اگر شما هم قصد استفاده از این روغن برای پوست و موی خود را دارید، می‌توانید این روغن را به صورت اصل از فروشگاه اینترنتی کاکوتی سفارش دهید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.