خانه دسته‌بندی نشده درمان ضرب‌دیدگی بدن با استفاده از روش‌های طب سنتی

درمان ضرب‌دیدگی بدن با استفاده از روش‌های طب سنتی

توسط kakooti
درمان ضرب‌دیدگی بدن با استفاده از روش‌های طب سنتی

افراد زیادی در طول دوران زندگی خود دچار ضرب‌دیدگی و یا کوفتگی بدن شده‌اند. این مشکل ممکن است بر اثر یک ضربه‌ی ساده به بدن یا بر اثر انجام یک فعالیت ورزشی سنگین بدون گرم کردن بدن، ایجاد شود. در هر حال این ضایعه می‌تواند بسیار دردناک و ناخوشایند باشد.

هنگامی که ضرب‌دیدگی عمیق باشد فرد دچار درد شدیدی می‌شود که ممکن است دچار شکستگی و یا پیچ‌ خوردگی استخوان و مفاصل شده باشد. اما در ضرب‌دیدگی سطحی، فرد دارای علائمی مثل  درد، کبودی و تورم است.

نشانه‌ها و علائم ضرب‌دیدگی

  • فرد دچار تورم و درد در ناحیه مورد نظر می‌شود.
  • ممکن است فرد دچار کبودی شود. کبودی ممکن است به این دلیل باشد که اندام‌های زیرین آسیب دیده باشند.
  • ناحیه آسیب دیده به رنگ آبی ارغوانی تغییر رنگ دهد.
  • چه عواملی باعث ایجاد ضرب‌دیدگی می‌شود
  • گاهی از اوقات ضرب‌دیدگی بر اثر افتادن یک جسم سنگین بر روی نقاط بدن ایجاد می‌گردد.
  • یکی دیگر از دلایل ضرب‌دیدگی، اصابت شدید بدن با اجسام می‌باشد.
  • دلیل دیگر این عارضه، زمین خوردن است.
  • گاهی نیز ضرب‌دیدگی به دلیل خونریزی‌های داخلی ایجاد می‌شود.

برای درمان ضرب‌دیدگی سطحی می‌توان از روش‌های طبیعی و خانگی استفاده نمود. ما در این مقاله به معرفی بهترین روش‌های طبیعی می‌پردازیم که شما عزیزان به راحتی می‌توانید آن را در خانه به کار برید و از فواید آن بهره ببرید. امیدواریم معرفی این روش‌ها مورد رضایت و استفاده‌ی شما عزیزان قرار گیرد.

معرفی بهترین روش‌های طبیعی و خانگی برای رفع ضرب‌دیدگی بدن:

استفاده از سرکه روشی مناسب برای درمان ضرب‌دیدگی بدن

یکی از برترین روش‌های خانگی و طبیعی برای درمان ضرب‌دیدگی بدن که در طب سنتی استفاده از آن بسیار توصیه شده است، کاربرد سرکه است. برای استفاده از این روش به یک الی دو قاشق غذاخوری سرکه طبیعی و مقدار یک قاشق غذاخوری عسل نیاز داریم. دو مواد را در ظرفی به خوبی مخلوط کنید و آن را به نقاط ضرب‌دیده بمالید. اجازه دهید مواد برای مدت زمان سی الی چهل دقیقه باقی بماند و سپس با آب شستشو دهید. از این روش به صورت روزانه یک الی دو مرتبه مصرف کنید تا بهبودی کامل حاصل شود. این روش برای انواع ضرب‌دیدگی به خصوص ضرب‌دیدگی اطراف چشم بسیار مناسب است.

استفاده از عرق کامفره روشی مناسب برای درمان ضرب‌دیدگی بدن

استفاده از عرق کامفره روشی سنتی برای درمان ضرب‌دیدگی بدن است. عرق گیاه کامفره را از عطاری خریداری کنید و روزانه دو الی سه مرتبه مقداری از آن را با کمک تکه‌ای پنبه به نقاط ضرب‌دیده بمالید. اجازه دهید این عرق برای مدت زمان بیست الی سی دقیقه باقی بماند و سپس با آب ولرم شستشو دهید. با انجام مرتب این روش خانگی است که به نتایج عالی و ایده‌آل دست خواهید یافت.

استفاده از گیاه جعفری روشی مناسب برای درمان ضرب‌دیدگی بدن

اگر شما نیز جزء آن دسته عزیزانی هستید که دچار ضرب‌دیدگی بدن شده‌اید و به دنبال روشی طبیعی و خانگی برای درمان آن هستید، ما به شما گیاه جعفری را معرفی می‌کنیم. از این گیاه در طب سنتی برای رفع و درمان ضرب‌دیدگی و علائم آن استفاده می‌شود. برای استفاده از این روش به مقداری جعفری نیاز داریم که آن را بشویید و در ظرفی بریزید و به آن مقداری آب اضافه کنید. ظرف را بر روی حرارت بگذارید تا به جوش آید و آب اضافی تبخیر شود. سپس آن را از صافی عبور دهید و به خوبی له کنید. این ضماد را روی قسمتی که دچار ضرب‌دیدگی شده است بمالید و با یک تکه پارچه نخی روی آن را ببندید. اجازه دهید این ضماد شب تا صبح بر روی منطقه‌ مورد نظر باقی بماند و صبح آن را با آب ولرم شستشو دهید. از این روش هر شب قبل از خواب استفاده کنید تا شاهد روند هر چه سریعتر بهبودی خود باشید.

استفاده از گیاه دم اسب روشی مناسب برای درمان ضرب‌دیدگی بدن

یکی دیگر از گیاهانی که در طب سنتی از آن برای درمان ضرب‌دیدگی بدن استفاده می‌شود، گیاه دم اسبی است. این گیاه برای بند‌ آوردن خون، چه خونریزی داخلی و یا خارجی بسیار مناسب است. برای استفاده از این گیاه به جهت درمان ضرب‌دیدگی بدن به این صورت عمل کنید که در یک ظرف مقدار یک کیلوگرم از گیاه دم اسبی بریزید و به آن یک لیتر آب اضافه کنید. (شما عزیزان می‌توانید به همین نسبت مقدار را کمتر کنید). ظرف را بر روی حرارت بگذارید تا به جوش آید. اجازه دهید برای مدت زمان بیست الی سی دقیقه بر روی حرارت ملایم بجوشد. پس از گذشت این مدت زمان آن را از روی حرارت بردارید و از صافی عبور دهید. پس از آنکه این ضماد کمی از داغی افتاد آن را روی قسمت ضرب‌دیده بمالید و با یک دستمال نخی روی آن را ببندید. اجازه دهید برای مدت زمان دو الی سه ساعت به همین صورت باقی بماند و سپس با آب ولرم شستشو دهید. از این ضماد به طور مرتب و روزانه یک الی دو مرتبه استفاده کنید و از فواید بی‌نظیر آن بهره ببرید.

استفاده از مومیایی روشی مناسب برای درمان ضرب‌دیدگی بدن

استفاده از مومیایی اصل هندی، افغانی و یا مومیایی بهبهان گزینه‌ی انتخابی دیگر طب سنتی برای درمان ضرب‌دیدگی بدن است. برای استفاده از این روش خانگی به مقداری مومیایی اصل و کوهان یا روغن شتر احتیاج داریم. به این صورت عمل کنید که مقداری از این مومیایی را در روغن و یا کوهان شتر آب کنید و روزانه مقدار یک قاشق چایخوری از آن را میل کنید. علاوه بر میل کردن این ترکیب باید روزانه دو الی سه مرتبه منطقه‌ی مورد نظر آسیب دیده را با آن چرب کنید. به این صورت که مقداری از این ترکیب را روی قسمت آسیب دیده بمالید و برای مدت زمان چهار الی پنج دقیقه به آرامی ماساژ دهید. پس از ماساژ دادن اجازه دهید برای مدت زمان یک الی دو ساعت به همین صورت باقی بماند و سپس با آب گرم شستشو دهید. این روش را برای مدت چند روز تکرار کنید تا آثار ضرب‌دیدگی به طور کلی از بین برود.

استفاده از روناس روشی مناسب برای درمان ضرب‌دیدگی بدن

یکی از نوشیدنی مناسب که برای درمان ضرب‌دیدگی از آن استفاده می‌شود، نوشیدنی روناس است. برای تهیه این نوشیدنی به یک گرم روناس، یک گرم راوند چینی و یک پیمانه شراب انگوری نیاز داریم. هر سه مواد را در ظرفی با یکدیگر مخلوط کنید و روزانه یک فنجان از آن را نوش جان کنید. با استفاده‌ی روزانه از این نوشیدنی حتما به نتایج عالی دست خواهید یافت.

استفاده از گیاه پامچال روشی مناسب برای درمان ضرب‌دیدگی بدن

از گیاه پامچال برای درمان ضرب‌دیدگی بدن استفاده می‌شود. برای استفاده از این روش ساده‌ی خانگی به مقدار صد گرم ریشه‌ی گیاه پامچال نیاز داریم که آن را در ظرفی بریزید و به آن مقدار یک لیتر آب اضافه کنید. ظرف را بر روی حرارت بگذارید تا مقدار آب اضافی آن تبخیر شود و یک سوم آن باقی بماند. پس از آنکه به مقدار مورد نظر رسید آن را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا از دمای آن کاسته شود. حالا دستمالی را به آن آغشته کنید و روی قسمت ضرب‌دیده قرار دهید. اجازه دهید دستمال روی آن قسمت باقی بماند تا دمای آن به طور کامل کاهش یابد. از این روش چند بار در طول روز استفاده کنید. استفاده از این روش موجب هر چه سریعتر بهبودی یافتن منطقه ضرب‌دیده می‌گردد. این روش برای درمان ورم و کوفتگی و خون مردگی حاصل از ضرب خوردگی بسیار مناسب است.

بستن محل ضرب‌دیده یکی از روش‌های مناسب برای درمان ضرب‌دیدگی

یکی از روش‌های رایج و قدیمی که برای درمان خانگی ضرب‌دیدگی از آن استفاده می‌شود، بستن قسمت ضرب دیده است. این روش باعث پیشگیری از خونریزی بیشتر مویرگها می‌شود و در نتیجه درد و ورم کاهش می‌یابد و میزان کبودی به حداقل می‌رسد.

استفاده از کمپرس آب گرم روشی مناسب برای درمان ضرب‌دیدگی

از روش‌های خانگی و طبیعی بسیار ساده ولی کارآمد، استفاده از کمپرس آب گرم است. گرم نگه‌داشتن قسمت ضرب دیده باعث کاهش درد و تورم و گرفتگی می‌شود. همچنین استفاده از کمپرس آب گرم باعث افزایش جریان خون و رفع هر چه سریعتر کبودی می‌گردد. برای استفاده از این روش می‌توانید دوش آب گرم بگیرید یا از کیسه‌ی آب گرم استفاده کنید و یا دستمالی را در داخل ظرف آب جوش قرار دهید و آب اضافی آن را بگیرید و آن را روی قسمت مورد نظر قرار دهید. پس از آنکه دمای دستمال کاهش یافت، دوباره این روش را تکرار کنید. استفاده‌ی مکرر از این روش حتما شما را به نتایج مطلوب خواهد رساند.  

بالا نگه‌داشتن محل ضرب‌دیده روشی مناسب برای درمان ضرب‌دیدگی بدن

هرگاه دچار ضرب‌دیدگی از ناحیه پا شدید، پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که: دراز بکشید و پاهای خود را روی یک سطح بلند قرار دهید. با انجام این روش کبودی و تورم ناشی از ضرب‌دیدگی کاهش می‌یابد و فشار از ناحیه‌ی آسیب دیده کم می‌شود. پس حتما این روش ساده و در عین حال بسیار مفید را در خانه برای درمان این عارضه امتحان کنید و از نتایج آن بهره‌مند شوید.

استفاده از کمپرس سرد روشی مناسب برای درمان ضرب‌دیدگی بدن

یکی از روش‌های رایج و متداول در طب سنتی برای درمان ضرب‌دیدگی بدن، استفاده از کمپرس سرد است. استفاده از این روش باعث کاهش کبودی، تورم و خونریزی می‌گردد. برای این منظور به این صورت عمل کنید که در کیسه‌ای مقداری یخ بریزید و آن را روی قسمت آسیب دیده قرار دهید. اجازه دهید کیسه‌ی یخ برای مدت زمان ده الی بیست دقیقه باقی بماند. این روش موثر را روزانه دو الی سه مرتبه تکرار کنید تا نتایج مطلوب حاصل شود.

استفاده از روغن نارگیل روشی مناسب برای درمان ضرب‌دیدگی بدن

از روغن‌های طبیعی مفیدی که در طب سنتی از آن برای درمان ضرب‌دیدگی بدن استفاده می‌شود، روغن نارگیل است. برای استفاده از این روغن به این صورت عمل کنید که به مدت هفت روز و روزانه دو الی سه مرتبه، مقداری از این روغن را روی منطقه‌ آسیب دیده پوشش دهید و به آرامی ماساژ دهید تا جذب پوست شود. اجازه دهید روغن برای مدت یک الی دو ساعت باقی بماند و سپس به صورت دلخواه آن را با آب گرم شستشو دهید.

استفاده از روغن بادام تلخ روشی مناسب برای درمان ضرب‌دیدگی بدن

از دیگر روغن‌های بسیار مفید برای درمان و بهبود ضرب‌دیدگی بدن، روغن بادام تلخ است. این روغن را روی قسمت مورد نظر بمالید و برای مدت زمان پنج دقیقه به خوبی ماساژ دهید. اجازه دهید روغن شب تا صبح باقی بماند و سپس با آب گرم شستشو دهید. از این روغن به طور مرتب برای مدت ۷ شب استفاده کنید تا بهبودی کامل حاصل شود.

استفاده از روغن میخک روشی مناسب برای درمان ضرب‌دیدگی بدن

روغن میخک از دیگر روغن‌های بسیار موثر در طب سنتی برای درمان و رفع علائم ناشی از ضرب‌دیدگی بدن است. از این روغن به طور مرتب استفاده کنید تا شاهد روند هر چه سریعتر بهبودی خود باشید. برای استفاده از این روش خانگی فقط کافیست مقداری از روغن میخک را روی نقاط آسیب دیده پوشش دهید و به آرامی ماساژ دهید. و پس از گذشت یک الی دو ساعت با آب گرم شستشو دهید.

استفاده از ترکیب موثر زردچوبه و زرده‌ی تخم‌مرغ روشی مناسب برای درمان ضرب‌دیدگی بدن

یکی از روش‌های سنتی و قدیمی برای درمان ضرب‌دیدگی بدن، استفاده از ترکیب بسیار موثر زردچوبه و زرده‌ی تخم‌مرغ است. (بهتر است از زرده‌ی تخم‌مرغ محلی استفاده شود). برای استفاده از این روش خانگی به دو الی سه قاشق غذاخوری پودر زردچوبه و یک عدد زرده‌ی تخم‌مرغ نیاز داریم. دو مواد را در ظرفی با یکدیگر مخلوط کنید تا ترکیبی یکنواخت حاصل شود. این ترکیب نباید خیلی شل و یا خیلی سفت باشد. برای اینکار می‌توانید ابتدا زرده‌ی تخم‌مرغ را در ظرف بریزید و کم‌کم به آن پودر زردچوبه را اضافه کنید. این ترکیب را روی قسمت ضرب‌دیده پوشش دهید و با یک تکه پارچه‌ی تمیز نخی ببندید. اجازه دهید ترکیب شب تا صبح باقی بماند و سپس با آب ولرم شستشو دهید. با استفاده از این روش حتما به نتایج عالی و مطلوب دست خواهید یافت.        

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.