خانه دسته‌بندی نشده فواید زالو درمانی برای درمان انواع بیماری‌ها

فواید زالو درمانی برای درمان انواع بیماری‌ها

توسط مدیر مجله
فواید زالو درمانی

امروزه فواید زالو درمانی بر هیچ کسی پوشیده نیست. ترکیبات موجود در بزاق زالو برای درمان برخی بیماری‌ها موثر است.به طوری که حتی در علم پزشکی نوین نیز از زالو اندازی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شود. اگر شما هم علاقه‌مند هستید تا با خاصیت زالو درمانی آشنا شوید، خواندن این مقاله از کاکوتی را از دست ندهید. ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

درمان بیماری‌ها با فواید زالو درمانی

امروزه اثر درمانی زالو بر درمان بسیاری از بیماری‌ها به اثبات رسیده است. در این روش درمانی پزشک تعدادی زالو را روی منطقه مورد نظر قرار می‌دهد. سپس زالو شروع به مکیدن خون آن ناحیه می‌کند. همچنین مواد مختلفی را از طریق بزاق خود وارد بدن بیمار می‌کند. تکرار این روش می‌تواند برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مفید باشد. از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

درمان بیماری‌های پوستی با زالو درمانی

اکثر خانم‌ها و دخترهای جوان دغدغه زیبایی صورت خود را دارند. برخی بیماری‌های پوستی مانند جوش و آکنه می‌توانند زیبایی صورت را تحت تاثیر قرار دهند. یکی از فواید زالو درمانی کمک به درمان بیماری‌های پوستی است. به خصوص مشکلات پوستی که به درمان‌های شیمیایی مقاوم هستند، با زالو درمانی به راحتی قابل درمان هستند. به طوری که بعد از یک و نهایتا دو مرحله زالو درمانی تمامی مشکلات پوستی به طور قابل محسوسی از بین می‌روند.

اگر شما هم دچار مشکلات پوستی هستید و به سلامت و زیبایی پوست صورت خود اهمیت می‌دهید، می‌توانید با زالو، زیبایی را به صورت خود برگردانید. زالو با افزایش خونرسانی به پوست صورت، باعث شفافیت و درخشندگی صورت شما می‌شود. همچنین زالو درمانی با رفع چین و چروک صورت، جوانی را به شما هدیه می‌دهد.

درمان آرتروز با زالو درمانی

آرتروز یا همان التهاب مفاصل جزو یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مفصلی است که اغلب در افراد بالای ۶۵ سال دیده می‌شود. درمان‌های مختلفی برای درمان و تسکین دردهای آرتروز وجود دارد. یکی از درمان‌های جدید برای تسکین آرتروز بهره‌مندی از فواید زالو درمانی است.

شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید در بزاق زالو چندین ماده ضد التهابی وجود دارد که می‌تواند تاثیر شگفت‌انگیزی روی کنترل بیماری آرتروز داشته باشد. همین ویژگی سبب شده است تا زالو درمانی به یکی از روش‌های رایج برای بهبود آرتروز در جهان تبدیل شود.

البته توجه به این نکته ضروری است که اگر کم‌خونی دارید یا در معرض خطر لخته شدن خون هستید، توصیه می‌کنیم که از زالو درمانی پرهیز کنید.

درمان بیماری‌های چشمی با زالو درمانی

تحقیقات انجام شده روی استفاده از زالو در بیماری‌های چشمی نشان داده است که این درمان می‌تواند برای رفع مشکلات چشمی موثر باشد. انجام این روش درمانی به صورت منظم و مکرر همراه با داروهای چشمی می‌تواند به درمان بیماران کمک کند. در طول زالو درمانی به دلیل مکیده شدن خون، هرگونه التهاب چشمی کاهش پیدا کرده و اختلالات چشمی از بین می‌رود.

البته با وجود فواید زالو درمانی برای مشکلات چشمی بهتر است قبل از انداختن زالو حتما با پزشک طب سنتی مشورت کنید.

درمان بیماری‌های گوش با زالو درمانی

وز وز گوش، التهاب و عفونت‌های مزمن گوش میانی، شنیدن صدای ممتد سوت در گوش و غیره از جمله اختلالات مربوط به گوش هستند. در صورتی که شما از چنین اختلالاتی رنج می‌برید، می‌توانید از زالو درمانی برای تسکین و درمان مشکلات گوش خود استفاده کنید. در این گروه از بیماران، پزشک با گذاشتن زالو روی لاله گوش یا استخوان گوش باعث افزایش خونرسانی به رگ‌های این قسمت می‌شود. این شرایط کمک می‌کند تا مشکلات گوش آن‌ها کنترل شود.

در زالو درمانی پشت گوش ممکن است مقدار خونریزی بسیار شدید باشد؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که زالو درمانی گوش را حتما زیر نظر یک متخصص طب سنتی انجام دهید.

کاهش خطر سکته مغزی با زالو درمانی

یکی دیگر از فواید زالو درمانی رفع اختلالات خونرسانی به مغز است. این ویژگی باعث می‌شود تا جلوی لخته شدن خون و در نتیجه ایجاد سکته مغزی را بگیرد. اگر شما هم در معرض خطر ابتلا به سکته مغزی هستید، پیشنهاد می‌کنیم که هر از چند گاهی زیر نظر پزشک طب سنتی زالو درمانی کنید. در این روش درمانی زالوهایی را در قسمت پشت گوش انداخته و زالو با خارج کردن خون از مویرگ‌های سر، خونرسانی به مغز را کنترل کرده و جلوی فشار به مغز را می‌گیرد.

کاهش فشار خون با زالو درمانی

در صورتی که فشار خون بالایی دارید، زالو درمانی می‌تواند برای شما کمک‌کننده باشد. به خصوص اگر به تازگی دچار فشار خون شده باشید، زالو درمانی می‌تواند از فشار خون بالا پیشگیری کند. برای این منظور می‌توانید در طول یک سال، سه دوره زالو درمانی انجام دهید. برای تاثیر گذاری بیشتر توصیه می‌کنیم که رژیم غذایی داشته باشید و از داروهای گیاهی نیز استفاده کنید.

درمان واریکوسل با زالو درمانی

یکی از فواید زالو درمانی درمان گرفتگی عروق تناسلی یا همان واریکوسل در مردان است. این بیماری اغلب با لمس دست قابل تشخیص بوده و می‌تواند روی قدرت باروری مردان تاثیر منفی بگذارد. اگر چنین مشکلی دارید، می‌توانید با انداختن چند زالو در زیر بیضه‌ها، کشاله ران و زیر زانوها، مشکل خود را درمان کنید. در طی دوران درمان نیز باید از داروهای گیاهی و رژیم غذایی مناسب نیز استفاده کنید.

درمان روماتیسم مفصلی با زالو درمانی

رماتیسم مفصلی اغلب خودش را با درد، قرمزی، تورم و گرمی در مفاصل درگیر مانند مچ دست، آرنج، زانو و غیره نشان می‌دهد. در صورت عدم درمان به موقع ممکن است سایر مفاصل شما نیز درگیر این بیماری شود. یکی از روش‌های درمانی برای مقابله با روماتیسم مفصلی، زالو درمانی است. چرا که باعث می‌شود تا تورم حاد مفاصل کاهش پیدا کرده و دردهای ناشی از آن تسکین پیدا کند.

برای درمان کافی است تا زالو را در مفصل ملتهب قرار داده تا درد و التهاب آن کاهش پیدا کند. البته توجه به این نکته ضروری است که فواید زالو درمانی برای روماتیسم مفصلی تنها یکی از روش‌های کمکی است و باید در کنار سایر درمان‌ها انجام بگیرد.

درمان واریس با زالو درمانی

مزایای مثبت زالو درمانی برای درمان واریس ثابت شده است. انجام این روش درمانی می‌تواند درد و تورم ناشی از واریس را تسکین داده و از ایجاد لخته در خون جلوگیری کند. دلیل این موضوع وجود آنزیم‌هایی است که در بزاق زالو وجود دارد. این آنزیم‌ها با خواص ضد انعقادی خود، از غلیظ شدن خون جلوگیری کرده و جلوی انسداد رگ‌ها را می‌گیرد. علاوه بر این برخی از آنزیم‌های موجود در بزاق زالو می‌تواند باعث گشاد شدن رگ‌های خونی شود.

البته این نکته را به یاد داشته باشید که برای گرفتن بهترین نتیجه از زالو درمانی برای واریس بهتر است در کنار استفاده از این روش ورزش و کنترل وزن داشته باشید و رژیم غذایی خود را رعایت کنید تا واریس پاهای شما درمان شود.

درمان زخم‌ها با زالو درمانی

یکی از ویژگی‌های شگفت‌انگیز بزاق زالو، خاصیت ضد باکتری آن است؛ بنابراین اگر دچار زخم هستند، زالو درمانی می‌تواند یک گزینه‌ی درمانی مناسب برای شما باشد. با استفاده از فواید زالو درمانی مشکلات به وجود آمده ناشی از زخم‌های باز، از بین خواهند رفت.

درمان صدمات و کوفتگی‌ها با زالو درمانی

ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که در اثر زمین‌خوردگی دچار کوفتگی، خون‌مردگی و ورم شده باشید. برای درمان سریع این مشکلات پیشنهاد می‌کنیم که از مزایای زالو درمانی بهره ببرید. آنزیم‌های موجود در بزاق زالو کمک می‌کند.

بهبودی سریع بعد از عمل‌های زیبایی با زالو درمانی

در صورتی که جراحی ترمیمی صورت انجام داده‌اید، برای بهبودی سریع‌تر پیشنهاد می‌کنیم که از زالو درمانی استفاده کنید. زالو درمانی بعد از جراحی کمک می‌کند تا زخم‌های صورت سریع‌تر بهبود پیدا کنند. همچنین زالو درمانی شانس بازسازی اجزای صورت را افزایش داده و از لخته شدن خون بعد از جراحی نیز کمک می‌کند.

مناسب برای پیوند اعضا

شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید زالو درمانی می‌تواند برای بهبود موضع جراحی و عضو پیوندی مناسب باشد. انداختن زالو باعث می‌شود تا خونرسانی به ناحیه جراحی شده بهتر اتفاق بیفتد. علاوه بر این ترشحات بزاق زالو کمک می‌کند تا با وارد کردن برخی مواد، تغذیه به بافت بدن بهتر اتفاق بیفتد.

جلوگیری از ریزش مو با زالو درمانی

زالو درمانی تاثیر بسزایی در کاهش ریزش مو دارد. همچنین بسیاری از پزشکان از فواید زالو درمانی برای درمان طاسی بیماران خود استفاده می‌کنند. دلیل این موضوع افزایش گردش خون در کف سر بوده که جلوی ریزش مو را می‌گیرد.

درمان بواسیر با زالو درمانی

اگر دفع دردناکی دارید و از مشکل بواسیر رنج می‌برید، زالو درمانی می‌تواند برای درمان مشکل شما کمک‌کننده باشد. با انجام زالو درمانی می‌توانید درد و تورم ناشی از بواسیر را از بین ببرید.

درمان اسپاسم و دردهای عضلانی

برای کاهش دردهای عضلانی و اسپاسم عضلات توصیه می‌کنیم که از خاصیت زالو درمانی استفاده کنید. قرار دادن زالو در نقاط دردناک بدن کمک می‌کند تا شدت دردهای عضلانی شما کاهش پیدا کنند.

درمان سردرد و سینوزیت

افرادی که دچار سردردهای شدید هستند یا درگیر عفونت سینوس‌های خود هستند، انداختن زالو می‌تواند یک روش درمانی عالی برای آن‌ها باشد. برای این منظور کافی است تا در فواصل معینی چند عدد زالو روی پیشانی قرار دهند.

درمان نقرس با زالو درمانی

یکی از درمان‌های خانگی برای درمان بیماری نقرس، زالو درمانی است. انداختن زالو می‌تواند دردها و تورم ناشی از این بیماری را به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش دهد. از دیگر فواید زالو درمانی برای کاهش عوارض نقرس می‌توان به پایین آمدن اسید اوریک خون اشاره کرد.

عوارض زالو درمانی

اگر چه استفاده از زالو فواید بسیار زیادی دارد و برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مفید است، اما در برخی از شرایط می‌تواند خطراتی را برای فرد بیمار به دنبال داشته باشد. از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قبل از قرار دادن زالو روی بدن، ابتدا باید ناحیه مورد نظر را بی‌حس کرد. در برخی از افراد ممکن است این نقاط دچار تورم یا قرمزی شود. اما جای هیچ نگرانی نیست. چرا که بعد از چند روز این علائم از بین خواهند رفت.
  • بعد از زالو درمانی خونریزی و کاش فشار خون دور از انتظار نیست؛ بنابراین اگر اغلب فشار خون پایینی دارید، بهتر است شرایط خود را با پزشک در میان بگذارید و زالو درمانی را با احتیاط بیشتری انجام دهید.
  • با وجود فواید زالو درمانی برای درمان بیماری‌های مرتبط با گوش، اما در برخی از افراد ممکن است بعد از قرار دادن زالو در زیر گوش، دچار تورم غدد لنفاوی شوند. در چنین شرایطی باید سریعا به پزشک متخصص مراجعه کنید.
  • اگر چه زالوها عامل بیماری نیستند، اما در صورت استفاده از زالوی آلوده ممکن است بیماری به شما منتقل شود؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که هنگام زالو درمانی از زالوهای سالم و یک بار مصرف استفاده کنید.

سخن نهایی

برخلاف تصور بسیاری از افراد، زالو درمانی یک روش جدید برای درمان بیماری‌ها نیست. بلکه قرن‌ها است که از این روش برای بهبود و درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شود. ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را با فواید زالو درمانی آشنا کنیم. اگر شما هم تجربه‌ای از استفاده از این روش دارید، می‌توانید زیر همین پست نظر خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.