خانه دسته‌بندی نشده خواص عرق کلپوره و فواید درمانی عجیب آن در طب سنتی

خواص عرق کلپوره و فواید درمانی عجیب آن در طب سنتی

توسط مدیر مجله
فواید عرق کلپوره

گیاه کلپوره یا مریم نخودی گیاهی علفی است که پزشکان طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها از عصاره این گیاه استفاده می‌کنند. ما در این مقاله از کاکوتی قصد داریم تا شما را با خواص عرق کلپوره آشنا کنیم. این عرق گیاهی برای بهبود بسیاری از مشکلات و بیماری‌ها موثر بوده و می‌تواند یک جایگزین مناسب برای داروهای شیمیایی باشد. اگر شما هم علاقه‌مند هستید تا بیشتر با این گیاه دارویی آشنا شوید، خواندن این مقاله از کاکوتی را از دست ندهید. ما را در ادامه همراهی کنید.

خواص عرق کلپوره برای درمان بیماری‌ها

گیاه کلپوره یک گیاه علفی است و شاخه و برگ‌های آن حالت پرز مانندی دارد. گل‌های این گیاه به رنگ سفید و صورتی است. عرق این گیاه از عصاره این گل‌ها گرفته می‌شود. عرق کلپوره منبعی غنی از انواع ویتامین‌ها، املاح و مواد معدنی مانند اسید فولیک، منیزیم، منگنز، فسفر، آهن و غیره است. این گیاه معمولا در فصل بهار و تابستان می‌روید. طبع این گیاه گرم و خشک بوده و با خواص درمانی بیشمار خود می‌تواند برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مناسب باشد. این ویژگی باعث شده است تا بسیاری از کارخانه‌‌های تولید عرقیات گیاهی، به تولید عرق کلپوره مشغول باشند. از جمله مصارف عرق کلپوره برای درمان بیماری‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خواص شگفت‌انگیز عرق کلپوره در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی

برای پیشگیری از مشکلات قلبی و عروقی خواص عرق کلپوره می‌تواند معجزه کند. مصرف این عرق گیاهی با کاهش فشار خون، سلامت قلب و عروق را به دنبال دارد. دلیل این موضوع ترکیبات مفیدی است که در این عرق گیاهی وجود دارد و می‌تواند قلب شما را در برابر انواع بیماری‌ها محافظت کند. البته توجه به این نکته ضروری است که اگر مشکل قلبی دارید و یا داروی مخصوص قلب مصرف می‌کنید، بهتر است از خوردن این عرق گیاهی اجتناب کنید.

تاثیر شگفت‌انگیز عرق کلپوره در درمان مشکلات گوارشی

اگر شما هم از مشکلات گوارشی مانند یبوست رنج می‌برید، عرق این گیاه دارویی می‌تواند مشکل شما را مرتفع سازد. همچنین این عرق گیاهی می‌تواند برای درمان سایر مشکلات گوارشی مانند دل‌درد، دل پیچه و غیره نیز موثر باشد. دمنوش این گیاه شفابخش نیز تاثیر مشابهی مانند عرق آن دارد؛ بنابراین شما می‌توانید از خواص مشابه آن برای درمان مشکلات گوارشی خود استفاده کنید.

پیشگیری از دیابت با مصرف عرق کلپوره

اگر قند خون بالایی دارید، پیشنهاد می‌کنیم که عرق کلپوره را امتحان کنید. این عرق گیاهی به طور شگفت‌انگیزی میزان قند خون شما را کاهش داده و دیابت شما را کنترل می‌کند. همچنین خواص عرق کلپوره می‌تواند عوارض ناشی از بیماری دیابت را کاهش داده و تاثیرات منفی این بیماری بر بدن را از بین ببرد. اگر شما هم درگیر این بیماری هستید، پیشنهاد می‌کنیم که زیر نظر پزشک متخصص از خواص این عرق گیاهی بهره ببرید.

رفع تشنج با خاصیت دارویی عرق کلپوره

تشنج جزو آن دسته از بیماری‌هایی است که باید وقوع آن را جدی بگیرید. عرق کلپوره، خاصیت درمانی برای تشنج دارد و با کاهش تب می‌تواند عواقب این بیماری را کاهش دهد.

تقویت سیستم ایمنی بدن با خاصیت عرق کلپوره

عرق کلپوره سرشار از آنتی اکسیدان است؛ بنابراین مصرف این عرق گیاهی باعث جذب رادیکال‌های آزاد بدن می‌شود. همچنین عرق کلپوره خواص آنتی باکتریالی داشته و با ضد عفونی کردن بدن، باعث تقویت سیستم ایمنی می‌شود. به طوری که بعد از مدتی استفاده از این عرق گیاهی متوجه خواهید شد که کمتر دچار بیماری می‌شوید.

جلوگیری از پوکی استخوان با فواید عرق کلپوره

ویتامین‌ها و املاح مختلف موجود در این عرق گیاهی مانند فسفر، کلسیم، ویتامین D، منیزیم و غیره آن را به یک گزینه‌ی مناسب برای تقویت و استحکام استخوان‌ها تبدیل کرده است؛ بنابراین با خواص عرق کلپوره کمک می‌کند تا در سنین بالا دچار پوکی استخوان نشوید.

رفع التهابات با خاصیت درمانی عرق کلپوره

در عرق گیاهی کلپوره ترکیبات ضد التهابی و ضد درد وجود دارد؛ بنابراین مصرف این عرق گیاهی می‌تواند برای رفع هرگونه التهاب مانند التهابات گلو، التهابات دندان و لثه، عفونت و غیره کمک‌کننده باشد. همچنین این گیاه برای کاهش دردهای بدنی و هر بیماری که حس درد را در بدن شما ایجاد می‌کند، بسیار تاثیرگذار است؛ بنابراین اگر دچار دل درد، سردرد، دلپیچه و غیره شدید، خاصیت حیرت‌انگیز این عرق گیاهی می‌تواند برای رفع درد موثر باشد.

تقویت اسپرم با مصرف عرق کلپوره

برای رفع مشکلات ناباروری آقایان مصرف عرق کلپوره معجزه می‌کند. این عرق گیاهی سرشار از مواد مغذی است؛ بنابراین مصرف آن باعث تقویت اسپرم در آقایان می‌شود. همچنین خواص عرق کلپوره برای کسانی که حس جنسی پایینی دارند، تقویت قوای جنسی را به ارمغان می‌آورد.

درمان سردردهای میگرنی با خاصیت دارویی عرق کلپوره

همانطوری که در بالا به آن اشاره کردیم، خواص ضد درد عرق کلپوره می‌تواند برای درمان سردردهای میگرنی موثر باشد.

خاصیت ضد سرطانی عرق کلپوره

یکی از مهم‌ترین فواید عرق کلپوره پیشگیری از سرطان است. این گیاه به دلیل خاصیت آنتی‌اکسیدانی بالای خود می‌تواند با رادیکال‌های آزاد مقابله کند؛ در نتیجه مصرف این گیاه از سرطانی شدن سلول‌ها جلوگیری می‌کند؛ بنابراین عصاره این گیاه می‌تواند یک عاملی ایمن برای پیشگیری از سرطان باشد.

اثر موثر عرق کلپوره در کاهش دردهای قاعدگی

اگر از دردهای قاعدگی رنج می‌برید، برای کاهش این دردها پیشنهاد می‌کنیم که عرق کلپوره را امتحان کنید. این عرق گیاهی به دلیل خاصیت ضد درد خود می‌تواند دردهای این دوران را تسکین ببخشد. همچنین اگر پریودی شما به تاخیر افتاده باشد، خواص عرق کلپوره می‌تواند باعث منظم شدن چرخه قاعدگی شود.

عرق کلپوره مفید برای درمان سرماخوردگی

در برخی از بیماری‌های عفونی مقدار دمای بدن بالا می‌رود. اگرچه افزایش دمای بدن یا همان تب نشانه‌ی مبارزه بدن با عفونت است، اما گاهی این تب می‌تواند آزاردهنده یا خطرناک باشد. در چنین شرایطی بهتر است با مصرف برخی داروها جلوی افزایش تب را گرفت. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که با خوردن داروهای شیمیایی موافق نیستید، پیشنهاد می‌کنیم که از خواص شگفت‌انگیز عرق کلپوره در پایین آوردن تب غافل نشوید.

گیاه کلپوره به عنوان یک گیاه تب بر شناخته می‌شود و با خاصیت ضد عفونی خود می‌تواند جلوی افزایش بیش از حد دمای بدن را بگیرد. همچنین این گیاه به دلیل خاصیت ضد التهابی خود می‌تواند برای درمان سرماخوردگی مفید باشد. برای درمان کافی است تا از خواص عرق کلپوره یا دمنوش و بخور آن استفاده کنید.

همچنین می‌توانید برای رفع گلودردهای آنفولانزا و کرونا از جوشانده این گیاه استفاده کنید. برای این منظور می‌توانید عصاره کلپوره را با نمک ترکیب کنید. سپس آن را غرغره کنید. تکرار این کار سه بار در روز می‌تواند گلودرد شما را از بین ببرد.

رفع عفونت واژینال با عرق کلپوره

یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مخصوص زنان، عفونت‌های زنانه از جمله عفونت واژینال است. کلپوره جزو آن دسته از گیاهان دارویی است که اثربخشی بسیار بالایی برای درمان این عارضه دارد. برای این منظور کافی است تا ترکیبی از برگ آویشن، مورد و کلپوره را با یکدیگر ترکیب کنید. سپس صاف شده این محلول را برای رفع عفونت واژینال و رحم استفاده کنید.

درمان زخم و سوختگی‌های سطحی با فواید درمانی عرق کلپوره

برای ترمیم زخم و جای سوختگی گیاه کلپوره یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است. ساختار شیمیایی این عصاره گیاهی می‌تواند برای بهبود هر نوع زخم تاثیرگذار باشد. عصاره کلپوره می‌تواند بدون هیچ‌گونه التهاب و عفونت سوختگی‌های سطحی و انواع زخم‌ها را ترمیم کند.

پاکسازی دهان و دندان با عصاره کلپوره

خواص عرق کلپوره به دلیل ویژگی‌های ضد التهابی و ضد عفونی خود می‌تواند با درمان عفونت‌های لثه و دندان بسیار موثر باشد. شما می‌توانید عصاره این گیاه دارویی را با کمی نمک ترکیب کنید. سپس شب‌ها بعد از مسواک‌ زدن از آن به عنوان دهانشویه استفاده کنید.

از بین بردن جوش با خواص عالی کلپوره

برای رفع جوش‌های صورت و بدن عرق کلپوره را امتحان کنید. این گیاه دارویی به دلیل خاصیت ضد التهابی خود می‌تواند جوش و آکنه را از بین ببرد. برای این منظور کافی است تا با جوشانده این گیاه حمام کنید.

تاثیر مثبت عرق کلپوره در تقویت اعصاب

یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت عرق کلپوره تقویت اعصاب است. ترکیبات موجود در این عصاره گیاهی آرامش روح و روان را برای شما به ارمغان می‌آورد. کافی است تا یک بار امتحان کنید تا اثر مثبت آن را روی حال و هوای خود ببینید.

عوارض مصرف عرق کلپوره

خواص عرق کلپوره در کنار مزایای بیشمار خود، می‌تواند عوارضی را نیز به دنبال داشته باشد؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که به جای مصرف خودسرانه یا بیش از اندازه آن حتما با پزشک طب سنتی مشورت کنید و طبق نظر طبیب برای درمان بیماری خود استفاده کنید. از جمله عوارض مصرف این گیاه دارویی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • همانند سایر گیاهان دارویی، بهتر است تنها برای مدت کوتاهی از آن استفاده کنید. چرا که مصرف طولانی‌مدت آن می‌تواند اثرات سوئی روی کبد شما بگذارد. همچنین زیاده‌روی در مصرف کلپوره ممکن است باعث بالا رفتن اوره و کلسترول خون شود.
  • زیاده‌روی در مصرف کلپوره باعث انسداد مجاری صفراوی شده و هپاتیت مزمن را در فرد ایجاد می‌کند.
  • افزایش ضربان قلب، سردرد، یبوست، سرگیجه، خشکی دهان و غیره از دیگر علائم مصرف بیش از اندازه عرق کلپوره است؛ بنابراین با مصرف زیاد از حد ممکن است این عرق گیاهی نتیجه معکوس داشته باشد.
  • در دوران بارداری و شیردهی مصرف عرق کلپوره مجاز نیست. مگر اینکه تحت نظر پزشک و با احتیاط فراوان مصرف شود. به عنوان مثال برخی پزشکان برای زایمان راحت این گیاه دارویی را در هفته آخر بارداری تجویز می‌کنند.
  • با وجود خواص عرق کلپوره بهتر است افراد با سابقه بیماری‌هایی از جمله بیماری‌های قلبی، کلیوی، پروستات، اختلالات کبدی و غیره از مصرف این عرق گیاهی جدا خودداری کنید.
  • برخی از افراد ممکن است نسبت به گرد گل‌های گیاه کلپوره آلرژی داشته باشند. در چنین شرایطی حساسیت نسبت به عرق این گیاه دارویی نیز دور از انتظار نیست.
  • مصرف بیش از اندازه این عرق گیاهی می‌تواند آسیب جدی به مغز شما وارد کند.
  • مصرف این عرق گیاهی برای کودکان به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

نحوه مصرف عرق کلپوره

برای بهره‌مندی از خواص درمانی عرق کلپوره توصیه می‌شود که سه بار در روز از آن استفاده کنید. همچنین بهتر است که این عرق گیاهی را بعد از هر وعده غذایی به اندازه یک لیوان نوش جان کنید. همچنین دم کرده این گیاه دارویی نیز اثری مشابه با عصاره آن دارد. برای این منظور کافی است تا مقدار یک قاشق مرباخوری از این گیاه را در یک لیوان آب بجوشانید و بعد از هر وعده غذایی نوش جان کنید.

سخن نهایی

ما در این مقاله سعی کردیم تا در رابطه با خواص عرق کلپوره و خاصیت دارویی آن برای درمان برخی از بیماری‌ها صحبت کنیم. اگر شما هم قصد خرید این عرق گیاهی را دارید، می‌توانید به صورت آنلاین از فروشگاه اینترنتی کاکوتی سفارش خود را ثبت کنید. اگر شما هم تجربه استفاده از این عرق گیاهی را داشتید، زیر همین پست نظر خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.