خانه دسته‌بندی نشده داشتن دندان‌های زیبا و سفید با استفاده از روش‌های طب سنتی

داشتن دندان‌های زیبا و سفید با استفاده از روش‌های طب سنتی

توسط kakooti
داشتن دندان‌های زیبا و سفید با استفاده از روش‌های طب سنتی

داشتن دندان‌های سفید و براق آرزوی هر کسی می‌باشد. دندان‌های زرد و جرم گرفته زیبایی را از صورت می‌گیرد و چهره‌ی ناخوشایندی را به همراه دارد. دندان‌های سفید و تمیز علاوه بر اینکه نشان دهنده‌ی بدنی سالم است بلکه به عنوان یک عامل زیبایی در صورت نیز خودنمایی می‌کند.

اما چه عواملی باعث ایجاد زردی و تغییر رنگ در دندان‌ها می‌شود:

یکی از عواملی که زیبایی را از دندان‌ها می‌گیرد و رنگ آنها را به سمت زردی می‌کشاند، رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان است.

از عوامل دیگری که باعث ایجاد این ضایعه‌ی ناخوشایند می‌گردد، عوامل ارثی و ژنتیک می باشد.

عامل دیگری که به شما عزیزان در جهت ایجاد جرم و زردی دندان‌ها باید بگوییم این است که مصرف بیش از اندازه‌ی قهوه و چای باعث پدید آمدن این عارضه می‌شوند.

دلیل دیگر بالا رفتن سن است.

سیگار کشیدن و قلیان نیز عاملی هستند که زیبایی را از دندان می‌گیرند.

شرایط آب و هوایی نیز از دیگر عوامل پدید آورنده‌ی این حالت بر روی دندان‌ها می باشند.

شما عزیزان در صورت مصرف بیش از اندازه‌ی آنتی بیوتیک می‌توانید باعث ایجاد جرم و زردی بر روی دندان‌های خود شوید.

مصرف بعضی غذاها و نوشیدنی‌ها نیز می‌توانند عامل پدید آورنده ی این ضایعه باشند.

برای رفع زردی دندان و سفید کردن دوباره‌ی آنها می توان به پزشک معالج رجوع کرد و به رفع این عارضه پرداخت. اما شما عزیزان در خانه و با کمترین هزینه نیز می‌تونید زیبایی و سفیدی دوباره را نیز به دندان‌های خود ببخشید. ما در این مقاله به معرفی بهترین روش‌های خانگی و طبیعی برای سفیدی دندان‌ها به شما عزیزان معرفی می‌کنیم که امیدواریم مورد رضایت و پسند شما قرار گیرد. پس با ما همراه باشید.

معرفی بهترین روش‌های خانگی و طبیعی برای رفع زردی و جرم دندان

استفاده از جوش شیرین مناسب برای رفع زردی و جرم دندان

یکی از موادی که می‌تواند مانع جرم گرفتگی و پلاک دندان‌ها شود، جوش شیرین است. جوش شیرین خاصیت لایه برداری دارد و با این خواص جرم و زردی دندان را از بین می‌برد. برای استفاده از این روش خانگی و طبیعی به مقدار یک چهارم قاشق چایخوری جوش شیرین نیاز داریم که آن را روی مسواک خود بریزید و با آن دندان‌هایتان را مسواک کنید. مسواک زدن را برای مدت یک الی دو دقیقه به آرامی انجام دهید و سپس دهان خود را با آب نیمه‌گرم شستشو دهید. این روش را برای سفید کردن و از بین بردن جرم دندان هر چند وقت یکبار تکرار کنید و شاهد زیبایی هر چه تمام‌تر دندان‌های خود باشید.

روشی دیگر به این صورت است که مقدار یک چهارم قاشق چایخوری جوش شیرین، نصف قاشق چایخوری آبلیموی تازه و یک چهارم قاشق چایخوری سرکه سفید را با یکدیگر مخلوط کنید و با کمک آنها دندان‌هایتان را مسواک کنید. برای مسواک زدن با این ترکیب یک الی دو دقیقه زمان سپری کنید و سپس با آب نیمه‌گرم دهان خود را شستشو دهید. این عمل را نیز هفته‌ای یک الی دو مرتبه تکرار کنید تا نتایج مطلوب حاصل شود.

استفاده از پوست پرتقال مناسب برای رفع زردی و جرم دندان

یگی دیگر از روش‌های خانگی و طبیعی برای رفع زردی و سفید کردن دندان‌ها استفاده از پوست پرتقال است. در طب سنتی استفاده از این روش به عزیزانی که از این عارضه رنج می‌برند توصیه می‌شود. برای استفاده از این روش به این صورت عمل کنید که چند تکه پوست پرتقال را بردارید و آن را روی دندانیهایتان مانند مسواک بمالید. این کار کمک می‌کند که جرم‌ها و زردی دندانتان از بین بره. زیرا پوست پرتقال دارای میتامین سی است و همین امر موجب از بین رفتن پلاکها می‌شود. بعد از استفاده از این روش دهان را با آب گرم شستشو دهید. این روش را هفته‌ای یک الی دو مرتبه انجام دهید و دندان‌های خود را سفید و براق کنید.

استفاده از آبلیمو ترش مناسب برای رفع زردی و جرم دندان

یکی از گیاهانی که دارای خواص سفید کنندگی است لیموترش است. لیموترش با دارا بودن خاصیت اسیدی می‌تواند جرم و زردی دندان‌ها را از بین ببرد. برای استفاده از این روش خانگی و طبیعی به این صورت عمل کنید که یک عدد لیمو را بردارید و پوست آن را بکنید و مثل مسواک کردن آن را به روی دندان‌هایتان بکشید. این کار را برای مدت زمان یک الی دو دقیقه انجام دهید و سپس دهانتان را با آب نیمه‌گرم شستشو دهید. این روش را هفته‌ای یک الی دو مرتبه تکرار کنید و شاهد زیبایی هر چه زودتر دندان‌هایتان باشید.

روشی دیگر به این صورت است که مقدار نصف قاشق چایخوری آب لیموترش را با نصف قاشق چایخوری نمک مخلوط کنید و آن را روی مسواک بریزید و دندان‌هایتان را مسواک بزنید. این عمل باعث از بین رفتن هر چه زودتر زردی و جرم دندان می‌شود. مسواک زدن را دو الی سه دقیقه ادامه دهید و سپس دهانتان را با آب نیمه‌گرم شستشو دهید. این روش ساده و راحت ولی در عین حال مفید و سازنده را برای مدت دو هفته و روزانه یک بار انجام دهید تا شاهد سفیدی و درخشان شدن هر چه زودتر دندان‌هایتان باشید.

استفاده از سیب مناسب برای رفع زردی و جرم دندان

از دیگر روش‌های خانگی و طبیعی که به شما عزیزان برای رفع زردی و جرم دندان معرفی می‌کنیم و پیشنهاد می‌شود حتما در خانه این روش را امتحان کنید، استفاده از سیب است. برای آنکه دندان‌هایی سفید و درخشان و زیبا داشته باشید و در عین حال برای حفظ سلامتی آنها، یک روش بسیار ساده انجام دهید و آن روش ساده این است که روزانه یک عدد سیب بخورید. اسیدی که در سیب وجود دارد باعث سایش روی دندان می‌شود و این عمل سفیدی و درخشانی را به دندان‌هایتان هدیه می دهد.

استفاده از ذغال چوب مناسب برای رفع زردی و جرم دندان

استفاده از ذغال چوب نیز از دیگر روش‌های خانگی و طبیعی برای رفع زردی و جرم دندان است، چراکه مواد شیمیایی کریستالی موجود در زغال چوب باعث از بین رفتن زردی و جرم دندان می شود. برای استفاده از این روش به این صورت عمل کنید که مقداری از پودر زغال چوب را روی مسواک بریزید و دندان‌هایتان را مسواک کنید. پس از یک الی دو دقیقه مسواک زدن دهانتان را با آب نیمه‌گرم شستشو دهید. این عمل را هفته‌ای یک الی دو مرتبه تکرار کنید تا دوباره دندان‌هایی سفید و زیبا را شاهد باشید.

استفاده از توت‌فرنگی مناسب برای رفع زردی و جرم دندان

استفاده از میوه‌ی خوشمزه و خوش طعم توت‌فرنگی نیز از دیگر روش‌های خانگی و طبیعی طب سنتی برای از بین بردن زردی و جرم دندان است. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که چند عدد از توت‌فرنگی‌ها را در ظرفی بریزید و خوب آنها را له کنید تا یکدست شوند. برای این کار می‌توانید از میکسر کمک بگیرید. حالا این مواد یکدست شده را روی مسواک بریزید و دندان‌هایتان را با آن مسواک کنید. عمل مسواک زدن را برای مدت زمان یک الی دو دقیقه ادامه دهید و سپس با آب گرم شستشو دهید. با انجام روزانه یک الی دو مرتبه از این روش درمانی حتما به نتایج مطلوب و دلخواه دست خواهید یافت.

استفاده از نمک مناسب برای رفع زردی و جرم دندان

یکی از روش های ساده و راحت و در عین حال مفید و سازنده برای سفید کردن دندان‌ها، استفاده از نمک است. نمک دارای خواص ضدعفونی کنندگی دارد و از زرد شدن و جرم گرفتن دندان‌ها پیشگیری می کند و استفاده از آن حتی باعث می‌شود دندان‌های جرم گرفته به آن حالت اولیه خود یعنی سفید و درخشان، باز گردند. برای استفاده از این روش به این صورت عمل کنید که مقداری از نمک را روی مسواک بریزید و با کمک آن دندان‌هایتان را تمیز کنید و پس از یک الی دو دقیقه با آب نیمه‌گرم شستشو دهید. این روش را یک بار در هفته انجام دهید، حتما از اثرات نویدبخش آن متعجب خواهید شد. روشی دیگر نیز وجود دارد که شما عزیزان می‌توانید به این صورت عمل کنید که مقدار یک چهارم قاشق چایخوری نمک را با یک چهارم قاشق چایخوری جوش‌شیرین مخلوط کنید و به کمک آن دندان‌هایتان را مسواک کنید و پس از یک الی دو دقیقه با آب فراوان شستشو دهید. لازم به ذکر است که از مصرف بی‌رویه نمک خودداری کنید زیرا باعث آسیب رساندن به لثه‌ها می‌گردد.

استفاده از پراکسید هیدروژن مناسب برای رفع زردی و جرم دندان

طب سنتی به عزیزانی که دچا عارضه‌ی جرم گرفتگی و زردی دندان شده‌اند توصیه می‌کند از پراکسید هیدروژن استفاده نمایند. برای استفاده از این روش خانگی و طبیعی به این صورت عمل کنید که مقدار دو قاشق چایخوری از پراکسید هیدروژن را با سه قاشق چایخوری جوش‌شیرین مخلوط کنید تا به صورت خمیری درآید. حالا از این خمیر برای مسواک کردن دندان‌هایتان استفاده کنید. پس از یک دقیقه مسواک کردن با این خمیر از آب نیمه‌گرم برای شستشو استفاده کنید. پس از شستشو با آب حالا با یک خمیر دندان معمولی دندان‌هایتان را مسواک کنید. این روش خانگی را به صورت مرتب هفته‌ای یک الی دو مرتبه انجام دهید و شاهد روند تغییرات در سفید و درخشان شدن دندان هایتان باشید.

استفاده از پوست موز مناسب برای رفع زردی و جرم دندان

موز به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی پتاسیم، منگنز و… تاثیر بسزایی در سلامت و زیبایی دندان‌ها دارد و از زرد شدن و جرم گرفتگی آنها پیشگیری می‌کند. برای استفاده از این روش خانگی و طبیعی به مقداری پوست موز نیاز داریم که بایستی تکه‌ای از آن را بردارید و به روی دندان‌هایتان بکشید. این عمل را مانند مسواک زدن برای مدت زمان دو الی سه دقیقه انجام دهید و پس از اتمام زمان ذکر شده دهانتان را با آب نیمه‌گرم به خوبی شستشو دهید. این روش را به طور مرتب هفته‌ای دو الی سه مرتبه تکرار کنید تا نتایج دلخواه و مطلوب حاصل شود.

استفاده از زردچوبه مناسب برای رفع زردی و جرم دندان

زردچوبه دارای خواص سفیدکنندگی می‌باشد و بنابراین گزینه‌ی انتخابی دیگر طب سنتی برای رفع زردی و جرم دندان است. برای استفاده از این روش ساده و ارزان و در عین حال بسیار مفید به این صورت عمل کنید که به مقدار لازم پودر گیاه زردچوبه را روی مسواک بریزید و با آن دندان‌هایتان را برای مدت یک الی دو دقیقه مسواک کنید. پس از گذشت این مدت زمان دهانتان را با آب بشویید و حالا از خمیر دندان برای مسواک زدن استفاده کنید. استفاده‌ی مرتب و منظم از این روش خانگی و طبیعی دندان‌های شما را سفید و زیبا و لثه‌هایتان را محکم می‌کند.

استفاده از شکلات تلخ مناسب برای رفع زردی و جرم دندان

شاید برایتان جالب باشد که استفاده از شکلات تلخ یکی از روش‌هایی است که در طب سنتی برای رفع زردی و سفید شدن دندان‌ها استفاده می‌شود. برای استفاده از این روش کافیست روزانه مقداری شکلات تلخ را بجوید. این شکلات به دلیل دارا بودن مقادیر بالایی تئوبرومین از زرد شدن دندان‌ها جلوگیری می‌کند و همچنین مینای دندان را سخت و محکم می کند.

استفاده از هویج مناسب برای رفع زردی و جرم دندان

یکی از روش‌های بسیار راحت و ارزان که در خانه به راحتی می‌توانید زردی دندان‌هایتان را برطرف کنید، استفاده از هویج تازه است. زیرا این گیاه به عنوان یک پاک کننده‌ی طبیعی عمل می کند و باعث از بین بردن باکتری‌های موجود در دهان می‌شود. برای سفید کردن دندان‌هایتان و بازگشت سفیدی دوباره‌ی آنها فقط کافیست به طور مرتب و روزانه یک عدد هویج تازه و ترد را بخورید. به همین راحتی شما عزیزان دارای دندان‌هایی زیبا و سفید خواهید شد.

استفاده از روغن میخک مناسب برای رفع زردی و جرم دندان

یکی از روغن‌های گیاهی که استفاده از آن به رفع زردی و جرم دندان کمک شایانی خواهد کرد، روغن گیاه میخک است. این روغن را به راحتی از عطاری‌ها خریداری کنید و مقداری از آن را بر روی دندان‌هایتان بمالید و سپس با آب گرم شستشو دهید. همچنین این روغن برای رفع درد دندان نیز بسیار مناسب است.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.