خانه گیاهان دارویی معرفی بهترین دمنوش ضد تشنج از منظر طب سنتی

معرفی بهترین دمنوش ضد تشنج از منظر طب سنتی

توسط مدیر مجله
دمنوش ضد تشنج

ممکن است شما نیز بارها اسم بیماری صرع به گوشتان خورده باشد. این بیماری باعث می‌شود تا فرد دچار تشنج و گرفتگی عضلات شده و در برخی از شرایط هوشیاری خودش را از دست بدهد. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با دمنوش ضد تشنج آشنا کنیم. مصرف این دمنوش‌های گیاهی کمک می‌کند تا بتوانید تشنج خود را کنترل کرده و سایر علائم صرع را به حداقل برسانید. اگر شما هم از این بیماری رنج می‌برید، خواندن این مقاله از کاکوتی را از دست ندهید.

آشنایی با دمنوش ضد تشنج در طب سنتی

یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در بین افراد، بیماری صرع است. دلایل مختلفی مانند سابقه خانوادگی، بیماری‌های عفونی، ضربه به سر، آسیب‌های مغزی، آسیب‌های دوره جنینی و غیره باعث بروز این بیماری در افراد می‌شود. پزشک با انجام آزمایشات مختلف مانند سی تی اسکن، ام ار آی، نوار مغز و غیره می‌تواند از وجود این بیماری در شما مطلع شود.

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، تشنج جزو یکی از علائم این بیماری است. بسیاری از افراد در مواجهه با تشنج از داروهای شیمیایی استفاده می‌کنند. اما یکی از درمان‌های موثر برای کنترل تشنج، استفاده از داروهای گیاهی است. ترکیبات موجود در گیاهان دارویی کمک می‌کند تا مشکل شما به خوبی کنترل شود. البته توجه به این نکته ضروری است که اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید یا بیماری خاصی دارید، بهتر است زیر نظر پزشک متخصص از داروهای گیاهی استفاده کنید. در ادامه قصد داریم تا شما را با برخی دمنوش‌های گیاهی ضد تشنج آشنا کنیم. این دمنوش‌ها با ایجاد آرامش در فرد بیمار کمک می‌کنند تا دچار تشنج نشوند. از جمله این دمنوش‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

زنجبیل، دمنوش عالی برای تشنج

زنجبیل به عنوان یک دمنوش ضد تشنج به شمار می‌آید. شما می‌توانید با درست کردن این دمنوش، تشنج را کنترل کنید. تنها کافی است تا مقداری از پودر زنجبیل را با مقداری دارچین مخلوط کرده و بعد از اضافه کردن مقداری زعفران آن را با کمی آب بجوشانید. چند دقیقه صبر کنید تا دمنوش دم بکشد. مصرف روزانه ۲ لیوان از این دمنوش می‌تواند مشکل را برطرف سازد. کافی است یک بار امتحان کنید تا نتیجه مثبت آن را روی بدن خود ببینید.

دمنوش بهارنارنج و خواص ضد تشنجی آن

اغلب افراد دمنوش بهارنارنج را به عنوان یک نوشیدنی آرام‌بخش می‌شناسند. به خصوص هنگام عصبانیت این دمنوش می‌تواند آرامش را برای شما به ارمغان بیاورد. از طرفی دیگر مصرف این دمنوش می‌تواند برای افرادی که سابقه تشنج دارند، بسیار موثر باشد. به خصوص اگر بعضی مواقع در خواب تشنج می‌گیرد، مصرف دمنوش بهارنارنج تاثیر بسیار بالایی دارد و می‌تواند به کنترل تشنج کمک کند. برای رفع این مشکل پیشنهاد می‌کنیم که از خواص بهارنارنج به عنوان یک دمنوش ضد تشنج غافل نشوید. تنها کافی است تا در طول روز ۲ تا ۳ لیوان از این دمنوش نوش جان کنید.

دمنوش سنبل الطیب کنترل‌کننده تشنج

دمنوش سنبل الطیب یکی دیگر از گیاهان دارویی است که مصرف آن برای افرادی که بیماری تشنج دارند، بسیار کارساز است. این گیاه دارویی با خواص درمانی بی‌نظیر خود می‌تواند تشنج را از بین ببرد. تنها کافی است تا مقداری از سنبل ‌الطیب را با یک لیوان آب بجوشانید. سپس صبر کنید تا خوب دم بکشد. البته توجه به این نکته ضروری است که این دمنوش باید مدت زمان زیادی دم بکشد. سپس می‌توانید روزانه یک لیوان از آن را نوش جان کنید.

گلاب دارویی آرام‌بخش برای تشنج

بسیاری از افراد برای آرامش اعصاب خود از خاصیت گلاب استفاده می‌کنند. این دمنوش گیاهی التهاب را کاهش داده و برای درمان تشنج بسیار موثر است. همچنین این نوشیدنی خوش عطر و طعم می‌تواند جلوی حملات ناشی از صرع را گرفته و از بروز تشنج جلوگیری کند. از طرفی دیگر گلاب به عنوان یک دمنوش ضد تشنج خاصیت آنتی‌اکسیدانی داشته و با کاهش سطح رادیکال‌های آزاد، بهبود فعالیت‌های مغزی را برای شما به ارمغان می‌آورد. همچنین با جلوگیری از فعالیت نورون‌های مربوط به تشنج، باعث کنترل این بیماری می‌شود.

دمنوش آویشن و جلوگیری از حملات صرع

دمنوش آویشن به همراه پونه کوهی می‌تواند به کنترل تشنج کمک کند. برای این منظور کافی است تا مقداری مساوی از آویشن و پونه کوهی را با یکدیگر ترکیب کنید. سپس همراه با یک لیوان آب روی شعله قرار دهید تا خوب دم بکشد. سپس می‌توانید مقدار ۲ تا ۳ لیوان از این دمنوش را در طول روز نوش جان کنید.

دمنوش گشنیز و کنترل صرع

دمنوش گشنیز به عنوان یکی از گیاهان دارویی ضد تشنج به شمار می‌آید. تهیه این دمنوش مفید، بسیار ساده است. تنها کافی است تا مقداری از این گیاه را با آب ترکیب کنید. سپس منتظر بمانید تا به خوبی دم بکشد. در صورتی که دسترسی به این گیاه ندارید، می‌توانید از تخم گشنیز برای تهیه این دمنوش ضد تشنج استفاده کنید.

دمنوش دارچین و هل راه حلی گیاهی برای تشنج

دمنوش دارچین و هل در کنار عطر و طعم دلپذیر خود برای درمان و پیشگیری بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دمنوش گیاهی خاصیت آرام‌بخشی دارد. به طوری که بعد از خوردن آن احساس آرامشی در شما ایجاد می‌کند. به خصوص اگر گاهی دچار سردرد می‌شوید، این دمنوش محبوب می‌تواند برای رفع سردردهای شما مناسب باشد.

برای تهیه این دمنوش گیاهی جهت کنترل تشنج کافی است تا مقدار ۱۰ عدد هل را با یک قاشق چای‌خوری دارچین ترکیب کرده و همراه با یک لیوان آب روی شعله قرار دهید. کمی صبر کنید تا دمنوش به خوبی دم بکشد. سپس می‌توانید یک لیوان از آن را نوش جان کنید.

دمنوش زوفا و بهبود تشنج

بسیاری از پزشکان طب سنتی پیشنهاد می‌دهند که برای رفع سردرد، میگرن و حتی تشنج مصرف دمنوش زوفا می‌تواند بسیار موثر باشد. این دمنوش ضد تشنج می‌تواند با آرامش اعصاب، مشکل شما را کنترل کند. برای این منظور کافی است تا مقداری از گیاه دارویی زوفا را با کمی آب ترکیب کنید. سپس بگذارید تا به مدت ۲۰ دقیقه روی شعله دم بکشد. نوشیدن این دمنوش دو بار در روز کمک می‌کند تا بعد از مدتی با تشنج خداحافظی کنید.

عرق بادرنجبویه مناسب برای کنترل تشنج

بررسی‌های طب سنتی نشان داده است که عصاره گیاه بادرنجبویه می‌تواند روی تشنجات و شدت آن تاثیر مثبت بگذارد. این عرق گیاهی با ایجاد آرامش در اعصاب و مقابله با اضطراب و استرس می‌تواند حال روحی شما را دگرگون سازد. اگر شما دچار حملات تشنج می‌شوید، می‌توانید از خاصیت ضد تشنجی این گیاه بهره ببرید.

عرق کلپوره و خاصیت ضد تشنجی

شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید عرق کلپوره خاصیت ضد تشنجی دارد. این دمنوش ضد تشنج با خواص درمانی خود می‌تواند تاثیر بالایی در کاهش علائم تشنج بگذارد. برای این منظور کافی است تا سرشاخه‌های گل‌دار این گیاه دارویی را دم کرده و روزی یک لیوان از آن را نوش جان کنید. البته توصیه می‌کنیم که قبل از مصرف حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

عرق بومادران و تاثیرات ضد تشنجی

ترکیبات موجود در عرق بومادران خاصیت ضد تشنجی دارد. این عرق گیاهی سرشار از مواد مغذی بوده که به تقویت‌ سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. شما می‌توانید برای بهره‌مندی از مزایای ضد تشنجی این گیاه از عصاره آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید به صورت روزانه یا هفتگی دمنوش بومادران را برای کاهش حملات صرع نیز نوش جان کنید.

عرق مرزنجوش و خواص شفابخش آن در رفع تشنج

مرزنجوش در کنار خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی خود خاصیت ضد تشنجی نیز دارد. شما نیز می‌توانید از این عصاره گیاهی برای کنترل صرع نیز استفاده کنید. مصرف منظم این گیاه کمک می‌کند تا بعد از مدتی بتوانید به زندگی عادی خود برگردید. البته توصیه می‌کنیم که این دمنوش ضد تشنج را تحت نظر دکتر استفاده کنید.

عرق نعنا و رفع تشنج

اکثر افراد زمانی که دچار دل درد می‌شوند، از عرق نعنا استفاده می‌کنند. اما در طب سنتی از این عرق گیاهی برای درمان صرع و جلوگیری از اختلالات مربوط به تشنج نیز استفاده می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم که شما نیز برای درمان سریع تشنج از خواص شگفت‌انگیز عرق نعنا غافل نشوید.

آشنایی با غذاهای تشنج آور

مصرف برخی مواد غذایی می‌تواند باعث تشدید تشنج شود؛ بنابراین کسانی که از این بیماری رنج می‌برند، بهتر است برای جلوگیری از حملات تشنج از مصرف مواد غذایی زیر جدا خودداری کنند. از جمله مهم‌ترین این غذاها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • غذاهایی با طبع سرد: غذاهایی که طبع سردی دارند، ممکن است باعث بدتر شدن تشنج و تشدید حملات صرع شوند؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که از مصرف چنین غذاهایی جدا خودداری کنید. به عنوان مثال ماست، دوغ، ماهی هندوانه و غیره به دلیل طبع سرد خود می‌توانند احتمال بروز تشنج را افزایش دهند. در چنین شرایطی بهتر است در کنار مصرف دمنوش ضد تشنج مصرف این مواد غذایی را کم کنید و یا با غذاهایی با طبع گرم مصرف کنید تا بدن شما به تعادل برسد.
  • غذاهای فراوری شده: خوردن غذاهایی مانند کلوچه، کیک، فست فود و غیره می‌تواند تاثیر منفی روی تشنج بگذارد. به خصوص کسانی که مستعد چنین بیماری هستند، ممکن است با مصرف این غذاها دچار حملات صرع نیز شوند؛ بنابراین نباید غذاهای آن‌ها دارای افزودنی باشد.
  • غذاهای حاوی چربی زیاد: غذاهایی که با روغن بسیار زیاد پخته می‌شوند، برای تشنج و صرع مضر است.

راه‌های پیشگیری از تشنج

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، دمنوش‌ها و عرقیات گیاهی که باعث کنترل استرس و اضطراب می‌شوند، خاصیت ضد تشنج داشته و باعث کاهش حملات صرع و تشنج می‌شوند. همچنین مواد غذایی که باعث تامین انرژی مغز می‌شوند، برای جلوگیری از تشنج بسیار مفید هستند. در کنار این موارد می‌توانید با مصرف میوه‌ها، سبزیجات، غلات، آجیل، حبوبات و غیره نیز به کاهش تشنج خود کمک کنید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم که در کنار مصرف دمنوش ضد تشنج از غذاهای حاوی پروتئین نیز استفاده کنید تا از تشنج نیز جلوگیری شود. از جمله این غذاها می‌توان به ماهی، تخم‌مرغ، مرغ، گوشت قرمز و غیره نیز اشاره کرد. مصرف مایعات فراوان کمک می‌کند تا کمبود آب بدن نیز تامین شود. در کنار آن نیز باعث بهبود فعالیت سلول‌های مغزی می‌شود. تمامی این شرایط باعث می‌شود تا جلوی برخی مشکلات مغزی از جمله آلزایمر، تشنج و غیره گرفته شود. مصرف عرقیات گیاهی در کنار تامین آب مورد نیاز بدن، از تشنج نیز جلوگیری می‌کند.

از دیگر مواد غذایی مفید برای جلوگیری از تشنج می‌توان به خرما اشاره کرد. خرما به دلیل طبع گرم خود باعث کاهش یا رفع تشنج می‌شود. همچنین این ماده غذایی ارزشمند با بهبود فعالیت مغزی و تامین انرژی مورد نیاز مغز کمک می‌کند تا فرد کمتر دچار حملات صرع و تشنج شود.

سخن نهایی

ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را با دمنوش‌ ضد تشنج و عرقیات گیاهی برای بهبود بیماری تشنج آشنا کنیم. اگرچه تمامی این گیاهان برای بهبود بیماری شما موثر و مفید هستند، اما توصیه می‌کنیم که قبل از مصرف حتما با پزشک طب سنتی مشورت کنید. در صورتی که بیماری شما حاد نباشد، می‌توانید به جای مصرف داروهای شیمیایی از داروهای گیاهی گفته شده در این مقاله استفاده کنید.

در صورت تمایل به خرید اینترنتی عرقیجات گیاهی می‌توانید سفارش خود را در فروشگاه اینترنتی کاکوتی ثبت کنید. ما به شما این اطمینان را می‌دهیم که عرقیجات اصل را در درب منزل دریافت خواهید کرد.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.