خانه طب سنتی درمان واریکوسل با طب سنتی بدون نیاز به جراحی

درمان واریکوسل با طب سنتی بدون نیاز به جراحی

توسط مدیر مجله
درمان واریکوسل در طب سنتی

واریکوسل یا واریسی شدن بیضه‌ها یک بیماری دردناک بوده که برخی از آقایان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. زمانی که فردی دچار واریکوسل می‌شود، گردش خون در این ناحیه دچار اختلال شده و عملکرد بیضه‌ها را دچار مشکل می‌کند. این اتفاق خود می‌تواند عاملی برای ناباروری در مردان باشد. درمان واریکوسل با طب سنتی وجود دارد. اگر شما هم علاقه‌مند هستید تا با این درمان‌ها آشنا شوید، خواندن این مقاله از کاکوتی را از دست ندهید.

درمان واریکوسل در طب سنتی

برخلاف تصور بسیاری از افراد، درمان‌های خانگی و سنتی واریکوسل می‌تواند تاثیر شگفت‌انگیزی را روی روند این بیماری داشته باشد. این درمان‌های خانگی بدون اتکا به داروهای شیمیایی می‌توانند درد و شدت این بیماری را کاهش دهند. این گیاهان دارویی باعث سلامتی عروق و رگ‌ها شده و روند درمان واریکوسل را تسریع می‌بخشند. از جمله این گیاهان دارویی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

افتیمون

یکی از قوی‌ترین داروهای گیاهی برای درمان واریکوسل با گیاهان دارویی استفاده از افتیمون است. البته توصیه می‌کنیم که این داروی گیاهی را حتما زیر نظر پزشک متخصص مصرف کنید تا تاثیر آن را روی روند بیماری خود ببینید.

ماء الجبن و درمان واریکوسل

یکی از روش‌های خانگی برای درمان واریکوسل با طب سنتی استفاده از ترکیبی به نام ماء الجبن است. ما< الجبن یا همان آب پنیر از شیر بدست می‌آید. شما می‌توانید پودر ماء الجبن را به صورت آماده از تمام عطاری‌ها تهیه کنید. برای درمان این مشکل کافی است تا مقداری از پودر ماء الجبن را با کمی آب ترکیب کرده و هر صبح ناشتا نوش جان کنید. این داروی پرکاربرد در طب سنتی علاوه بر پیشگیری از واریکوسل برای درمان سایر بیماری‌ها مانند کبد چرب، سردرد، سرطان و غیره نیز موثر است.

پیشگیری از واریکوسل با حنا

از دیگر درمان‌های خانگی و موثر برای پیشگیری از واریکوسل استفاده از حنا است. به خصوص زمانی که احساس درد در ناحیه بیضه دارید، قرار دادن حنا روی آن می‌تواند از میزان درد شما بکاهد. برای این منظور کافی است تا مقداری حنا را با آب ترکیب کنید تا به صورت یک پماد شود. سپس می‌توانید این ترکیب را روی کیسه بیضه قرار دهید. تکرار این کار باعث می‌شود تا دردهای این ناحیه کاهش پیدا کند.

عسل و درمان واریکوسل

خواص شفابخش عسل می‌تواند برای بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات موثر باشد. از دیگر روش‌های خانگی برای درمان واریکوسل با طب سنتی استفاده از عسل است. این درمان طبیعی کمک می‌کند تا دردها و ناراحتی‌های ناشی از واریکوسل به خوبی رفع شوند. به عنوان مثال شما می‌توانید روزانه مقداری عسل به همراه سیاه دانه مصرف کنید. این خوراکی به طور معجزه‌آسایی دردهای ناشی از واریکوسل را تسکین می‌بخشد.

تاثیر یخ درمانی در درمان واریکوسل

قرار دادن کمپرس سرد روی ناحیه درد باعث می‌شود تا درد و تورم بدن کاهش پیدا کند؛ بنابراین شما می‌توانید از این روش درمانی برای درمان خانگی واریکوسل استفاده کنید. تنها کافی است تا یک کیسه یخ را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی کیسه بیضه خود قرار دهید. البته توجه به این نکته ضروری است که قرار دادن مستقیم یخ می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد و درد ناحیه بیضه را افزایش دهد؛ بنابراین بهتر است یخ را درون یک کیسه قرار دهید.

درمان خانگی واریکوسل با خرما

درمان‌های موضعی می‌تواند میزان درد ناحیه بیضه را افزایش دهد. شما می‌توانید با ترکیب گیاهان دارویی و تهیه ضماد و قرار دادن آن روی کیسه بیضه از میزان درد این ناحیه بکاهید. برای درست کردن یک ضماد خانگی جهت درمان واریکوسل با طب سنتی می‌توانید هسته خرما را آسیاب کرده و با نصف کلم سفید پخته شده و سرکه ترکیب کنید. از ترکیب این سه ماده یک خمیری بدست می‌آید.

شما می‌توانید این خمیر را ماهی یک بار روی کیسه بیضه قرار دهید. اجازه دهید تا خمیر به خوبی جذب این ناحیه شود. تکرار این کار هر سه تا چهار هفته می‌تواند برای تسکین دردهای واریکوسل بسیار تاثیرگذار باشد.

خاکشیر و کاهش دردهای واریکوسل

بسیاری از افراد با شنیدن اسم خاکشیر، یاد گرمای تابستان می‌افتند. اگر شما هم تصور می‌کنید که خاکشیر تنها برای رفع عطش تابستان است، باید بگوییم که سخت در اشتباهید. این دانه‌های ارزشمند می‌تواند یک راهکار خانگی برای درمان واریکوسل باشد. به خصوص برای کاهش علائم و مشکلات این بیماری مصرف ناشتای خاکشیر به همراه عسل می‌تواند به میزان قابل توجهی دردهای شما را کاهش دهد.

از طرفی دیگر خاکشیر با رفع یبوست، جلوی فشار آمدن به بیضه‌ها را گرفته و دردهای به وجود آمده از این مشکل را کاهش می‌دهد. اگر شما هم از این بیماری رنج می‌برید، خوردن خاکشیر را به عادت همیشگی خود تبدیل کنید.

تاثیر روغن زیتون در دردهای واریکوسل

یکی از بهترین گزینه‌ها برای درمان واریکوسل با طب سنتی استفاده از روغن‌های گیاهی و طبیعی است. از جمله این روغن‌ها می‌توان به روغن زیتون اشاره کرد. در صورتی که درگیر این بیماری هستید، پیشنهاد می‌‌کنیم که به مدت دو ماه هر روز، کیسه بیضه خود را با روغن زیتون ماساژ دهید. تکرار این کار کمک می‌کند تا دردهای این ناحیه به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کنند.

روغن کنجد و تاثیر آن روی واریکوسل

دانه‌های روغنی کنجد خاصیت ضد درد دارند. به طوری که اغلب افراد برای کاهش دردهای عضلانی و استخوانی خود از خواص روغن کنجد استفاده می‌کنند. ممکن است برای شما نیز جالب باشد که بدانید روغن کنجد می‌تواند تاثیر شگفت‌انگیزی روی کاهش دردهای ناحیه بیضه در آقایان داشته باشد. به خصوص کسانی که از بیماری واریکوسل رنج می‌برند، می‌توانند با ماساژ دادن این ناحیه با روغن کنجد از میزان دردهای خود بکاهند. شما نیز می‌توانید برای کاهش دردهای خود از روغن کنجد استفاده کنید.

درمان گیاهی واریکوسل با خرنوب

برای درمان واریکوسل با طب سنتی توصیه می‌کنیم که از خواص گیاه دارویی خرنوب بهره ببرید. اغلب پزشکان طب سنتی برای درمان ناباروری در مردان این گیاه دارویی را تجویز می‌کنند. چرا که مصرف گیاه خرنوب باعث می‌شود تا قوای جنسی در آقایان تقویت شود. همچنین گیاه خرنوب از طریق افزایش کیفیت اسپرم و تقویت آن کمک می‌کند تا هرگونه مشکلات ناباروری و جنسی در آقایان رفع شود.

از آنجایی که واریکوسل یکی از مشکلات ناباروری در مردان است؛ در نتیجه مصرف آن کمک می‌کند تا مشکل شما رفع شود. این گیاه دارویی هم به صورت روغن و هم به صورت فراوری شده و پودر در عطاری‌ها وجود دارد. شما می‌توانید با توجه به نسخه پزشک طب سنتی از یکی از این روش‌ها استفاده کنید.

زالو درمانی و واریکوسل

یکی از درمان‌های رایج در طب سنتی استفاده از زالو درمانی است. این روش سنتی با خواص درمانی شگفت‌انگیز خود برای درمان بسیاری از مشکلات از جمله واریکوسل بسیار موثر است. شما نیز می‌توانید از این روش سنتی برای درمان واریکوسل با طب سنتی استفاده کنید. البته توصیه می‌کنیم که اگر دچار چنین مشکلی هستید، حتما این کار را زیر نظر یک پزشک طب سنتی و در صورت صلاحدید او انجام دهید.

شاه بلوط هندی و واریکوسل

از دیگر داروهای سنتی برای درمان واریکوسل عصاره شاه بلوط است. این گیاه دارویی خاصیت آنتی‌اکسیدانی داشته و مانند یک داروی ضد التهاب عمل می‌کند؛ در نتیجه مصرف آن کمک می‌کند تا هرگونه درد و التهاب ناشی از این بیماری تسکین پیدا کند. از طرفی دیگر شاه بلوط هندی دارای ترکیباتی است که می‌تواند ناباروری در مردان را با تحریک اسپرم و افزایش تعداد آن درمان کند.

گانودرما و درمان خانگی واریکوسل

گانودرما یا همان قارچ خوراکی جزو یکی از درمان‌های عالی برای واریکوسل است. همچنین از این قارچ خوراکی برای درمان سایر مشکلات آقایان مانند پروستات نیز استفاده می‌کنند. شما نیز می‌توانید برای بهره‌مندی از خواص این قارچ جهت درمان واریکوسل آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

روغن بابونه و تاثیر آن در درمان واریکوسل

از دیگر روش‌های درمان واریکوسل با طب سنتی استفاده از روغن بابونه است. ماساژ بیضه‌ها با روغن بابونه باعث بهبود جریان خون شده و با تنظیم دمای بیضه‌ها باعث می‌شود تا درد این ناحیه تسکین پیدا کند. برای درمان کافی است تا کیسه بیضه و اطراف آن را با روغن بابونه به آرامی ماساژ دهید.

درمان خانگی واریکوسل با روغن سیاه دانه

یکی دیگر از بهترین روش‌های خانگی برای درمان واریکوسل استفاده از خواص روغن سیاه دانه است. به خصوص اگر درد یا التهاب دارید، ماساژ آرام بیضه‌ها با روغن سیاه دانه می‌تواند به میزان قابل توجهی درد شما را کاهش دهد.

استفاده از بیضه بند جهت کاهش درد واریکوسل

بیضه بند یا همان لباس زیر مخصوص این ناحیه می‌تواند درد غیر قابل تحمل این ناحیه را تسکین ببخشد. به خصوص هنگام انجام فعالیت شدید ورزشی یا فعالیت‌های سنگین کاری می‌توانید با بیضه بند، از این ناحیه محافظت کنید. استفاده از این لباس زیر مخصوص باعث می‌شود تا فشار روی کیسه‌ی بیضه‌ها به حداقل برسد.

ورزش کگل درمانی برای واریکوسل

در کنار استفاده از داروهای گیاهی جهت درمان واریکوسل با طب سنتی ورزش می‌تواند یک گزینه‌ی درمانی عالی برای کاهش دردهای این ناحیه باشد. از جمله ورزش‌های مفید برای واریکوسل می‌توان به ورزش کگل اشاره کرد. این ورزش با منقبض کردن و شل کردن عضلات کف لگن باعث تقویت عضلات این ناحیه شده و با افزایش جریان خون بیضه‌ها، به کاهش درد و ناراحتی این ناحیه کمک می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم که این ورزش را به صورت روزانه انجام دهید تا تاثیر شگفت‌انگیز آن را روی بیضه‌های خود ببینید.

یوگا و درمان واریکوسل

یکی از بهترین درمان‌ها برای واریکوسل انجام تمرینات یوگا است. این تمرینات ورزشی با افزایش گردش خون در بدن شما را از شر دردهای واریکوسل نجات می‌دهد. علاوه بر این تمرینات یوگا باعث تقویت و کشش عضلات ران شده و در افزایش باروری مردان تاثیر قابل توجهی دارد. همچنین تمرینات یوگا، مدیتیشن و تنفس‌های عمیق این ورزش هرگونه استرس و درد را کاهش داده و این موضوع می‌تواند روی دردهای واریکوسل نیز تاثیر مستقیمی بگذارد.

کاهش وزن و تاثیر آن روی واریکوسل

در کنار درمان واریکوسل با طب سنتی اصلاح سبک زندگی می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. چرا که این موضوع می‌تواند علائم و دردهای واریکوسل را شدت ببخشد. اغلب پزشکان به بیماران مبتلا به واریکوسل پیشنهاد می‌دهند که در صورت اضافه وزن، وزن خود را کم کنند. چرا که افزایش وزن باعث می‌شود تا درد و ناراحتی بیضه‌ها بیشتر شود. اگر شما هم دچار این مشکل هستید و اضافه وزن دارید، بهترین درمان می‌تواند کاهش وزن باشد.

رژیم غذایی درست برای رفع درد واریکوسل

تغذیه مناسب می‌تواند تاثیر مستقیمی روی درمان واریکوسل بگذارد. اگر شما هم از این بیماری رنج می‌برید، بهتر است غذاهای فیبردار و سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. این غذاها علاوه بر بهبود حرکت روده‌ها، جلوی آسیب رادیکال‌های آزاد را گرفته و روند بهبود واریکوسل را افزایش می‌دهد.

در عوض مصرف غذاهای تند، غذاهای فراوری شده، نوشیدنی‌های کافئین‌دار و گازدار، غذاهای شور، غذاهای سرخ‌کردنی، فست فودها و غیره  می‌توانند باعث تشدید علائم و دردهای واریکوسل شوند؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که علاوه بر درمان واریکوسل با طب سنتی از روی تاثیر تغذیه مناسب روی این بیماری غافل نشوید.

سخن نهایی

ما در این مقاله در رابطه با درمان خانگی واریکوسل صحبت کردیم. این بیماری ممکن است برای آقایان خسته‌کننده و درد آور باشد. اما درمان سریع و به موقع این بیماری می‌تواند جلوی شدت و روند آن را بگیرد. در صورتی که شدت بیماری شما زیاد است بهتر است در کنار بهره‌مندی از توصیه‌های طب سنتی از یک دکتر اورولوژیست نیز کمک بگیرید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.