خانه دسته‌بندی نشده درمان سلولیت با روش‌های طب سنتی

درمان سلولیت با روش‌های طب سنتی

توسط kakooti
درمان سلولیت با روش‌های طب سنتی

سلولیت یکی از عارضه‌های نازیبایی است که امروزه به علت بیشتر شدن زندگی ماشینی بیشتر افراد با آن مواجه هستند. هنگامی که چربی در زیر پوست انباشته می‌شود سلولیت نمایان می‌شود. این عارضه بیشتر در ناحیه‌ی ران، باسن و زیر شکم ایجاد می‌گردد. بیش از ۸۵ درصد خانم‌ها دچار این عارضه هستند. سلولیت بیشتر در ران مشاهده می‌شود اما در ناحیه‌پاها، کفل و یا شکم نیز گاهی پدیدار می‌گردد.

از عوامل اصلی که باعث پدیدار شدن این عارضه هستند، وراثت و داشتن یک زندگی ناسالم است. این عارضه شکل‌های مختلفی دارد مانند گودی چانه، پنیر کوتاژ و یا یک تکه پوست پرتقال.

سلولیت به تدریج گسترش پیدا می کند، بنابراین برای پیشگیری از بدتر شدن آن باید به مدیریت آن بپردازیم و این کار را به راحتی در منزل با روش‌های خانگی و طبیعی می‌توان انجام داد. ما در این مقاله به معرفی بهترین روش‌های خانگی و طبیعی برای درمان سلولیت می‌پردازیم که امیدواریم مورد رضایت شما عزیزان قرار گیرد. پس با ما همراه باشید.

بهترین روش‌های خانگی و طبیعی برای درمان سلولیت

استفاده از فلفل کایین مناسب برای درمان سلولیت

یکی از بهترین روش های خانگی و طبیعی که طب سنتی به شما عزیزانی که از عارضه‌ی سلولیت در بدن رنج می برید، توصیه می‌کند، استفاده از فلفل کایین است. هنگامی که این فلفل به طور منظم مصرف شود سموم از بدن دفع می گردد و سلولیت در بدن رو به کاهش می رود. برای استفاده از این روش عالی به یک الی دو قاشق غذاخوری فلفل کایین، زنجبیل به مقدار یک قاشق چایخوری، آبلیموی تازه به مقدار یک الی دو قاشق غذاخوری و یک لیوان آب گرم نیاز داریم که بایستی تمامی مواد ذکر شده را با یکدیگر ترکیب کنید و نوش جان کنید. این دمنوش را برای مدت یک الی دو ماه و روزانه یک الی دو بار مصرف کنید تا نتایج مطلوب و ایده‌ال حاصل گردد.

استفادع از پودر قهوه مناسب برای درمان سلولیت

یکی از گیاهانی که دارای خواص لایه‌برداری می‌باشد و از آن می‌توان به عنوان یک اسکراپ استفاده نمود، قهوه است. پودر قهوه سلول‌های مرده‌ی پوست را از بین می‌برد و به ایجاد سلول‌های سالم کمک شایانی خواهد کرد. برای استفاده از این روش خانگی و طبیعی به پودر قهوه به مقدار یک چهارم فنجان، شکر به مقدار یک الی دو قاشق غذاخوری و روغن نارگیل به جهت خمیر شدن نیاز داریم. برای تهیه به این صورت عمل کنید که شکر و پودر قهوه را در ظرفی بریزید و هم بزنید و حالا به آن کم کم روغن نارگیل اضافه کنید و هم بزنید تا خمیری شکل شود. خمیر حاصل شده را روی نقاط مورد نظر بمالید و برای مدت چهار الی پنج دقیقه با فشار زیاد ماساژ دهید و پس از اتمام زمان ذکر شده با آب نیمه‌گرم شستشو دهید. با انجام مرتب و منظم دو الی سه مرتبه در هفته‌ی این روش خانگی و طبیعی حتما به نتایج مطلوب و عالی دست خواهید یافت. شما عزیزان می توانید مابقی مواد را در یک ظرف شیشه‌ای دربسته نگهداری و برای دفعات بعد از آن استفاده کنید.

روش دیگری که با استفاده از پودر قهوه به درمان سلولیت بپردازید این است که آن را با روغن زیتون مصرف کنید. برای این منظور به این صورت عمل کنید که مقدار یک فنجان پودر قهوه را در مایکروویو برای مدت زمان بیست ثانیه تا گرم شود. حالا کمی روغن زیتون به آن اضافه کنید تا خمیری شکل شود. خمیر حاصل شده را روی نواحی مورد نظر بمالید و روی آن با یک روکش پلاستیکی بپوشانید و اجازه دهید برای مدت زمان سی الی چهل دقیقه به همین صورت باقی بماند و سپس آن را با آب گرم شستشو دهید. با انجام دو الی سه مرتبه در هفته از این روش خانگی شاهد تغییرات عالی و روند بهبودی این عارضه خواهید بود.

استفاده از روغن سرو کوهی مناسب برای درمان سلولیت

از دیگر روش های خانگی و طبیعی که به شما عزیزانبه جهت رفع سلولیت معرفی

می‌کنیم، استفاده از روغن سرو کوهی می‌باشد. این روغن دارای خواص ضدعفونی کنندگی می‌باشد و در نتیجه استفاده منظم از آن سلولیت را کاهش و شما را از شر این عارضه خلاص می‌کند. برای استفاده از این روش راحت و در عین حال مفید و کار ساز به مقدار ۱۵ قطره روغن سرو کوهی و یک چهارم فنجان روغن زیتون نیاز داریم. هر دو روغن را با یکدیگر به خوبی ترکیب کنید و از آن به عنوان یک ماسک مناسب برای رفع سلولیت استفاده نمایید. این ماسک را روی نقاط مورد بمالید و برای مدت زمان پنج الی ده دقیقه به خوبی ماساژ دهید. پس از این مدت زمان اجازه دهید مواد برای مدت زمان بیست الی سی دقیقه باقی بماند و سپس با آب گرم شستشو دهید. با انجام روزانه یک الی دو مرتبه از این روش طبیعی حتما شاهد نتایج عالی خواهید بود. پس این روش را امتحان کنید و از فواید آن بهره ببرید.

استفاده از جلبک دریایی روش مناسب برای درمان سلولیت

یکی از موادی که به عنوان یک سم‌زدای طبیعی عمل می‌کند، جلبک دریایی است. این گیاه باعث افزایش گردش خون در بدن می‌شود، به سلامت پوست کمک می کند و سموم را از بدن خارج می‌کند. برای استفاده از این روش طبیعی به دو الی سه قاشق غذاخوری جلبک دریایی، نمک دریا به مقدار یک چهارم فنجان، روغن زیتون به مقدار چند قطره و مواد مغذی از هر نوعی به مقدار چند قطره نیاز داریم. تمامی مواد ذکر شده را در ظرفی با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید و آن را یک ربع قبل از حمام رفتن به پوستتان بمالید و به خوبی ماساژ دهید. پس از شستشو از یک مرطوب کننده ی مناسب استفاده کنید. شما عزیزان می توانید مابقی مواد را در یک ظرف شیشه‌ای در بسته نگهداری کنید و برای دفعات بعد استفاده کنید. این روش را برای مدت چندین هفته و روزانه یک مرتبه تکرار کنید و از نتایج آن بهره ببرید.

روشی دیگر نیز به این صورت است که از حمام جلبک دریایی برای رفع این عارضه استفاده نمایید. به این صورت که مقدار چهار الی پنج ورق از جلبک دریایی را در وان حمام قرار دهید و برای مدت زمان یک ربع الی بیست دقیقه در آن قرار گیرید. این روش خانگی و طبیعی را برای گرفتن نتایج مطلوب دو الی سه مرتبه در هفته انجام دهید.

استفاده از سرکه سیب مناسب برای درمان سلولیت

استفاده از سرکه سیب گزینه ی انتخابی دیگر طب سنتی برای درمان سلولیت است. سرکه سیب به دلیل دارا بودن پتاسیم، منیزیم و کلسیم برای از بین بردن سلولیت بسیار مناسب است. سرکه سیب برای از بین بردن سموم بدن بسیار مناسب است و مصرف آن برای پایین آوردن وزن بدن که یکی از عوامل ایجاد کننده‌ی این عارضه است بسیار مناسب است. برای استفاده از این روش درمان خانگی و طبیعی به نصف فنجان سرکه سیب طبیعی و یک فنجان آب نیاز داریم. در صورت دلخواه می‌توانید عسل نیز به این ترکیب استفاده کنید. برای استفاده کافیست دو مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و آن را روی نواحی مورد نظر بمالید و به خوبی ماساژ دهید. اجازه دهید مواد برای مدت زمان بیست الی سی دقیقه باقی بماند و پس از گذشت این مدت زمان پوستتان را با آب گرم شستشو دهید. این کار را روزانه یک الی دو مرتبه تکرار کنید و از فواید بی‌نظیر آن بهره ببرید.

شما عزیزان به این صورت نیز می‌توانید این روش را انجام دهید که مقدار نصف فنجان سرکه سیب به همراه نصف فنجان آب را روی مناطق مورد نظر پوشش دهید و آن قسمت را با یک روکش پلاستیکی ببندید و یک حوله‌ی گرم را بر روی آن برای مدت زمان یک ساعت قرار دهید و پس از گذشت این مدت زمان با آب نیمه‌گرم پوستتان را شستشو دهید. با انجام روزانه یک الی دو مرتبه از این روش خانگی حتما به نتایج عالی دست خواهید یافت.

همچنین می‌توان برای رفع سلولیت از نوشیدنی سرکه سیب نیز استفاده نمود. به این صورت که مقدار دو قاشق غذاخوری از سرکه سیب را با یک الی دو قاشق چایخوری عسل طبیعی مخلوط کنید و به آن یک لیوان آب نیمه‌گرم اضافه کنید. این نوشیدنی را به طور مرتب روزانه یک الی دو مرتبه مصرف کنید.

استفاده از خاک رس سبز مناسب برای درمان سلولیت

خاک رس سبز خاصیت لایه برداری دارد و به همین دلیل ناخالصی‌های پوست را از بین می‌برد. برای استفاده از این روش ساده و در عین حال بسیار کارساز و مفید به یک چهارم فنجان خاک رس سبز، یک چهارم فنجان جلبک دریایی، آبلیموی تازه به مقدار یک چهارم فنجان، یک قاشق غذاخوری عسل و سه قاشق غذاخوری آب داغ نیاز داریم که بایستی تمامی مواد را با یکدیگر مخلوط کنید تا از آن خمیر نسبتا سفتی حاصل شود. حال این خمیر حاصل شده را روی نواحی مورد نظر به صورت دورانی بمالید و برای مدت زمان یک الی دو دقیقه به خوبی ماساژ دهید. حالا آن منطقه را با یک پوشش پلاستیکی ببندید و اجازه دهید برای مدت زمان سی الی چهل دقیقه به همین صورت باقی بماند و پس از اتمام زمان ذکر شده با آب گرم شستشو دهید. این روش را به طور هفتگی یک بار انجام دهید و شاهد روند هر چه زودتر بهبودی خود باشید.

استفاده از روغن نارنگی مناسب برای درمان سلولیت

اگر شما نیز جزء آن دسته از عزیزانی هستید که از عارضه‌ی سلولیت بر روی پوست رنج می‌برید و به دنبال راهی طبیعی و راحت برای درمان آن هستید، طب سنتی به شما توصیه می‌کند در منزل و به راحتی از روغن نارنگی استفاده کنید و شاهد روند بهبودی و رفع این سلولیت‌ها باشید. زیرا روغن نارنگی باعث افزایش گردش خون در بدن می‌شود و این عمل سلول‌های سلولیتی را از بین می برد. پس حتما در خانه این روش طبیعی را امتحان کنید و از نتایج آن بهره ببرید. برای استفاده از این روش به پنج قطره روغن نارنگی و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون نیاز داریم که آنها را با یکدیگر مخلوط کنید و روی نواحی که دارای این عارضه است بمالید و برای مدت زمان پنج الی ده دقیقه به صورت دورانی ماساژ دهید و پس از اتمام این مدت زمان با آب گرم شستشو دهید.این روش درمانی را روزانه یک الی دو مرتبه تکرار کنید. لازم به تذکر است که بعد از استفاده از این روش برای مدت زمان یک ساعت از قرار گرفتن در برابر نور مستقیم خورشید پیشگیری کنید.

همچنین شما عزیزان می‌توانید از روغن نارنگی به صورت خوراکی نیز استفاده کنید به این صورت که مقدار سه قطره از آن را با یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و به طور روزانه یک فنجان مصرف کنید. این نوشیدنی نیز به از بین بردن و کاهش سلولیت کمک بسیاری خواهد کرد.

استفاده از اسکراپ گیاهی مناسب برای درمان سلولیت

یکی از روش‌های خانگی و طبیعی برای از بین بردن سلولیت اینست که اسکراپی تهیه کنید و از آن استفاده نمایید. یکی از این اسکراپ‌های بسیا مفید به این صورت است که مقدار یک فنجان پودر قهوه، روغن نارگیل و یا بادام شیرین به مقدار یک فنجان، مقدار دو سوم فنجان شکر، روغن دارچین به مقدار ۴ الی ۸ قطره (در صورتی که دارای پوستی حساس هستید کمتر از این روغن استفاده نمایید) و وانیل ب مقدار یک قاشق چایخوری. تمامی مواد را در ظرفی با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید و آن را روی نقاط مورد نظر بدنتان پوشش دهید و برای مدت زمان یک الی دو دقیقه به صورت دورانی ماساژ دهید. پس از ماساژ دادن اجازه دهید مواد برای مدت زمان سی الی چهل دقیقه باقی بماند و سپس با آب گرم شستشو دهید. از این اسکراپ هفته‌ای یک الی دو مرتبه استفاده کنید تا به نتایج مطلوب و دلخواه دست یابید. لازم به ذکر است که مابقی مواد را در یک ظرف شیشه‌ای دربسته نگهداری کنید و در مواقع مورد نیاز از آن استفاده کنید. مابقی مواد در ظرف مناسب دربسته برای مدت زمان یک سال در یخچال قابل نگهداری است.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.