خانه دسته‌بندی نشده رفع عارضه‌ی پوستی کهیر با استفاده از روش های طب سنتی

رفع عارضه‌ی پوستی کهیر با استفاده از روش های طب سنتی

توسط kakooti
رفع عارضه‌ی پوستی کهیر با استفاده از روش های طب سنتی

کهیر یک عارضه پوستی است که در اثر واکنش بدن در برابر مواد هیستامینی یا نزدیک به آن ایجاد می‌شود که به صورت دانه‌های کوچک صورتی رنگ یا تاول نمایان می‌شود و همراه با خارش زیادی می‌باشد. این عارضه کوتاه مدت است و با استفاده از روش‌های صحیح به زودی درمان می‌شود.اندازه کهیر ممکن است به کوچکی یک عدس و یا به بزرگی یک بشقاب باشد.

کهیرها به دو صورت حاد و مزمن هستند که نوع حاد آن بعد از شش الی هشت هفته خوب می‌شوند و کهیر مزمن بیش از شش الی هشت هفته طول می‌کشند.

عواملی که باعث ایجاد کهیر در بدن می‌شوند هنوز کاملا مشخص نشده است اما گاهی برخی شرایط و عوامل باعث ایجاد آنها می‌شوند که در اینجا به چند مورد از آنها اشاره می‌کنیم:

یکی از عوامل شایع در ایجاد استرس می‌باشد. هنگامی که استرس عامل ایجاد کننده‌ی این عارضه در بدن باشد به آن کهیر عصبی می گویند.

استفاده از برخی داروها نیز می‌توانند یکی از عوامل ایجاد کننده‌ی کهیرها باشند مانند مصرف برخی آنتی بیوتیک‌ها و داروهای ضدالتهابی مانند غیر استروئیدی مثل آسپرین

خوردن و مصرف برخی از خوراکی‌ها مانند آجیل‌ها، لبنیات، تخم‌مرغ، شکلات، میگو، صدف و…

از دیگر عواملی که می‌توانند عامل به وجود آورنده‌ی کهیر در بدن باشند وجود برخی بیماری‌ها و عفونت‌ها در بدن می‌باشند. مانند بیماری‌های تیروئید، لوپوس، آنفلونزا، گلودرد، هپاتیت‌‌B و عفونت‌های ادراری.

برای درمان کهیر روش‌های مختلفی وجود دارد که فرد می تواند به پزشک رجوع کند و پزشک با مشاهده‌ی شرایط فرد داروهای مورد نیاز وی را تجویز نماید. در مقابل روش‌های خانگی و طبیعی نیز وجود دارد که به راحتی و با کمترین هزینه می‌توانید به درمان این عارضه‌ی پوستی ناخوشایند بپردازید. در این مقاله ما به معرفی بهترین روش‌های خانگی و طبیعی برای درمان کهیر می‌پردازیم که امیدواریم مورد رضایت شما عزیزان قرار گیرد.

بهترین روش‌های درمان خانگی کهیر با استفاده از طب سنتی

استفاده از جودوسر روشی مناسب برای درمان کهیر

یکی از روش‌‌های درمانی خانگی و طبیعی برای کهیر، استفاده از جودوسر می‌باشد که در طب سنتی برای درمان این عارضه‌ی پوستی بسیار توصیه می‌گردد. برای استفاده از این روش به دو فنجان جودوسر نیاز داریم و آن را در داخل یک جوراب ساق بلند بریزید. به حمام بروید و جوراب محتوی جودوسر را در آب گرم بگذارید. اجازه دهید برای مدت زمان چهار الی پنج دقیقه در آب گرم باقی بماند و سپس آن را در نقاطی از بدن که کهیر ظاهر شده است بمالید تا خارش و التهاب ناشی از آن از بین برود. این روش را به طور روزانه یک الی دو مرتبه تکرار کنید تا به نتایج عالی دست یابید.

استفاده از نوشابه روشی مناسب برای درمان کهیر

از دیگر روش‌های خانگی و طبیعی که می‌توانید به سادگی و با کمترین هزینه به درمان کهیر بپردازید، استفاده از نوشابه است. نوشابه به علت دارا بودن خواص ضدالتهابی برای بهبود کهیر و کاهش خارش ناشی از آن بسیار مناسب است. برای استفاده از این روش به یک فنجان نوشابه گازدار نیاز داریم که بایستی آن را در وان حمام که حاوی آب گرم است بریزید و در وان برای مدت زمان یک ربع الی بیست دقیقه قرار گیرید. بعد از گذشت این مدت زمان با آب ولرم خود را شستشو دهید. این روش را روزانه دو الی سه مرتبه تکرار کنید تا از شر این عارضه رهایی یابید.

استفاده از روغن فندق روشی مناسب برای درمان کهیر

یکی از روغن‌های بسیار مفید که برای درمان خانگی کهیر در طب سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، روغن فندق است. این روغن به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می‌کند و به بهبودی هر چه زودتر کهیر کمک شایانی می کند. برای درمان به این صورت عمل کنید که مقداری از روغن فندق را بردارید و بر روی نقاط مورد نظر بدن خود بمالید و اجازه دهید برای مدت زمان نیم ساعت الی چهل‌وپنج دقیقه باقی بماند. برای گرفتن نتایج مطلوب و بهبودی سریعتر این روش را روزانه چند بار تکرار کنید.

استفاده از کمپرس سرد روشی مناسب برای درمان کهیر

یکی از برترین روش‌های خانگی و طبیعی برای درمان کهیر استفاده از کمپرس سرد است. این روش بسیار ساده و کم هزینه است اما در مقابل بسیار کارساز و مفید است. برای استفاده از این روش می‌توانید از قالب‌های یخ و یا بسته‌های سبزیجات منجمد شده استفاده کنید که بایستی یک پارچه‌ی نخی تازه به اطراف یخ و یا بسته‌های منجمد شده بکشید و آن را بر روی مناطق آسیب دیده قرار دهید. اجازه دهید برای مدت زمان پنج الی ده دقیقه باقی بماند و زمانی که احساس سرد شدن بیش از حد کردید آن را بردارید. با انجام روزانه دو الی سه مرتبه از این روش خانگی حتما به نتایج مطلوب دست خواهید یافت.

استفاده از آلوئه‌ورا روشی مناسب برای درمان کهیر

طب سنتی به شما عزیزانی که با عارضه‌ی کهیر دست و پنجه نرم می‌کنید و به دنبال روشی طبیعی برای از بین بردن و بهبود آن هستید، استفاده از گیاه آلوئه‌ورا را به شما عزیزان پیشنهاد می‌کند. یکی از راههای استفاده از گیاه آلوئه‌ورا برای بهبودی کهیر به این صورت است که آب این گیاه را تهیه کنید و به طور منظم و روزانه مصرف کنید. لازم به تذکر است که از مصرف این روش برای کودکان، زنان باردار و شیرده خودداری کنید. روشی دیگر به این صورت است که ژل آلوئه‌ورا از برگ آن خارج کنید و آن را روی نواحی که دچار این عارضه شده است بمالید و اجازه دهید برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه باقی بماند و سپس با اب سرد شستشو دهید. این روش را برای آنکه هر چه زودتر به نتیجه برسید روزانه چند بار انجام دهید.

استفاده از جوش‌شیرین روشی مناسب برای درمان کهیر

استفاده از جوش‌شیرین نیز برای بهبودی هر چه زودتر عارضه‌ی پوستی کهیر توصیه می‌شود. برای استفاده از این روش به یک قاشق چایخوری جوش‌شیرین نیاز داریم که بایستی آن را در یک لیوان آب مخلوط کنید و آن را روی نواحی از بدن که دچار کهیر شده است بمالید و اجازه دهید برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه باقی بماند و سپس با آب ولرم شستشو دهید.این روش را در خانه امتحان کنید و از فواید آن بهره ببرید.

استفاده از ریحان روشی مناسب برای درمان کهیر

گیاه ریحان یک آنتی هیستامین قوی است و به همین دلیل از آن برای درمان این عارضه‌های پوستی استفاده می‌شود. برای استفاده از این روش به یک قاشق غذاخوری برگ خشک شده‌ی ریحان نیاز داریم که آن را در یک ظرف بریزید و به آن مقدار یک لیوان آب جوش اضافه کنید. اجازه دهید ریحان در آب برای مدت پنج الی ده دقیقه باقی بماند و زمانی که دمای آن کاهش یافت از یک تکه پارچه‌ی نخی استفاده کنید و آن را آغشته به مواد کنید و روی نواحی مورد نظر بدن خود قرار دهید و اجازه دهید برای مدت زمان یک ربع الی بیست دقیقه باقی بماند سپس به صورت دلخواه با آب ولرم شستشو دهید. با انجام روزانه یک الی دو مرتبه از این روش ساده و راحت حتما به نتایج مثبت دست خواهید یافت.

استفاده از شیرمنیزی روشی مناسب برای درمان کهیر

طب سنتی برای بهبودی هر چه زودتر کهیر و کاهش خارش ناشی از آن استفاده از شیرمنیزی را به شما عزیزان پیشنهاد می‌کند. شما به راحتی می‌توانید این محلول را از بازار تهیه کنید و آن را به نقاط مورد نظر بدن خود بمالید و پس از گذشت مدت زمان ذکر شده بر روی دستورالعمل استفاده از آن با آب شستشو دهید. لازم به تذکر است که از تحریک پوست خود با ناخن جدا خودداری نمایید.

استفاده از چای کیسه‌ای مناسب برای درمان کهیر

چای کیسه‌ای با خاصیت آرامبخشی برای کاهش خارش ناشی از عارضه‌ی کهیر بسیار مناسب است. برای استفاده از این روش به چای کیسه‌ای نیاز داریم که بایستی آنها را در آب جوش برای مدت پنج الی ده دقیقه قرار دهید و پس از گذشت این مدت زمان آن را از آب خارج کنید و وقتی آب اضافه‌ی آن خارج شد روی نواحی که دارای این عارضه است قرار دهید. اجازه دهید برای مدت زمان پانزده الی بیست دقیقه باقی بماند. این روش را به طور روزانه دو الی سه مرتبه تکرار کنید و از فواید آن بهره ببرید.

استفاده از نعناع روشی مناسب برای درمان کهیر

یکی از پرطرفدارترین روش‌های خانگی و طبیعی برای درمان کهیر استفاده از گیاه نعناع می‌باشد. این گیاه با دارا بودن خواص خنک کنندگی برای درمان کهیر و کاهش خارش ناشی از آن در طب سنتی جایگاه حائز اهمیتی دارد. برای استفاده از این روش طبیعی و خانگی به این صورت عمل کنید که مقداری از برگ‌های تازه‌ی نعناع را خرد کنید و مقدار دو قاشق چایخوری از آن را در آب جوش بریزید و بگذارید تا روی حرارت ملایم بجوشد و سپس آن را از روی حرارت بردارید و از صافی عبور دهید و پس از سرد شدن با کمک یک تکه پنبه و یا پارچه‌ی نرم نخی نقاط مورد نظر بدن خود را شستشو دهید. این کار را برای گرفتن نتایج مطلوب و دلخواه روزانه پنج الی شش مرتبه تکرار کنید.

استفاده از سرکه سیب روشی مناسب برای درمان کهیر

سرکه سیب دارای خواص ضدعفونی کنندگی می‌باشد و به همین دلیل برای درمان کهیر و از بین بردن باکتری‌ها بسیار مناسب است. برای استفاده از این روش به دو الی سه فنجان سرکه سیب طبیعی نیاز داریم که بایستی آنها را در داخل وان آب گرم بریزید و برای مدت زمان پانزده الی بیست دقیقه در آن قرار گیرید. پس از اتمام زمان ذکر شده با آب ولرم خود را شستشو دهید. این روش را روزانه یک بار انجام دهید.

روش دیگری که شما عزیزان با استفاده از سرکه سیب می‌توانید به درمان کهیر بپردازید به این صورت است که مقدار یک قاشق چایخوری سرکه سیب طبیعی، یک قاشق چایخوری آبلیموی تازه و یک قاشق مرباخوری عسل طبیعی را در یک لیوان آب بریزید و هم بزنید و نوش جان کنید. این ترکیب را روزانه یک الی دو فنجان مصرف کنید و شاهد روند هر چه سریعتر بهبودی خود باشید.

استفاده از حنا روشی مناسب برای درمان کهیر

از گزینه های بسیار عالی برای درمان کهیر و بهبود خارش ناشی از آن که به شما عزیزان می‌توان استفاده از آن را پیشنهاد نمود، گیاه حنا می‌باشد. برای استفاده از این روش مقدار یک فنجان حنا را با مقداری آب ترکیب کنید. توجه کنید که ترکیب به دست آمده نباید سفت و خمیری شکل باشد، این ترکیب باید کمی رقیق باشد تا به راحتی و بدون فشار بر روی نقاط آسیب دیده پوشش داده شود. پس از آماده کردن این ترکیب آن را به آرامی روی نقاط مورد نظر بدنتان که دچار این عارضه‌ی ناخوشایند شده است پوشش دهید و پس از گذشت ده الی پانزده دقیقه با آب ولرم شستشو دهید. این روش را به صورت مرتب و منظم تکرار کنید و از نتایج تاثیربخش آن بهره ببرید.

استفاده از زنجبیل روشی مناسب برای درمان کهیر

زنجبیل با دارا بودن خواص ضدالتهابی و ضد هیستامین، می‌تواند به عنوان یک ماده‌ی بسیار عالی در مقابل کهیر قرار گیرد و شما را از شر آن خلاص دهد. برای استفاده از این روش به مقداری ریشه‌ی زنجبیل تازه نیاز داریم که باید پوست آن را بکنید و به آرامی روی نقاط آسیب دیده بمالید. این عمل التهاب و خارش ناشی از این عارضه را کاهش می‌دهد. این عمل را روزانه چند بار تکرار کنید.

استفاده از زردچوبه روشی مناسب برای درمان کهیر

زردچوبه گیاهی است که دارای خواص ضدالتهابی است و بنابراین استفاده از آن التهاب ناشی از عارضه‌ی کهیر را بهبود می‌بخشد و همچنین به عنوان یک ضدهیستامین عمل می‌کند که کمک شایانی به از بین رفتن این عارضه خواهد کرد. برای استفاده از این روش به مقدار یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه نیاز داریم که آن را در یک لیوان آب یا شیر گرم بریزید و به خوبی هم بزنید و نوش جان کنید. از این دمنوش روزانه یک بار استفاده کنید تا بهبودی کامل حاصل شود.

 

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.