خانه گیاهان دارویی با خواص گیاه مورد با بیماری‌های خود مبارزه کنید

با خواص گیاه مورد با بیماری‌های خود مبارزه کنید

توسط kakooti
خواص گیاه مورد

استفاده از گیاهان دارویی به دلیل نداشتن عوارض جانبی بسیار طرفدار پیدا کرده است. یکی از گیاهان دارویی ارزشمند برای درمان انواع بیماری‌ها، گیاه مورد است. بسیاری از قدیمی‌ها از خواص گیاه مورد برای درمان انواع بیماری‌ها مانند ریزش مو، سرماخوردگی، اسهال، زخم‌های سطحی و … استفاده می‌کردند. این گیاه با برگ‌های سبز و نوک تیز و چرمی مانند خود طبع سرد و خشکی دارد.

این گیاه سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است و دارای خواص ضد باکتری، ضد قارچی و ضد ویروسی است. اگر شما هم می‌خواهید با خواص این گیاه در درمان انواع بیماری‌ها آشنا شوید، خواندن این مقاله از کاکوتی را از دست ندهید.

خواص گیاه مورد در درمان بیماری‌ها

بهبود شرایط تنفسی: اگر دچار برونشیت و یا آسم هستید، برای پاکسازی مجاری تنفسی رایحه درمانی به کمک مورد را به شما پیشنهاد می‌دهیم. به کمک روغن و یا اسانس این گیاه می‌توانید یک بخور آرام‌بخشی را تجربه کنید. گیاه مورد علاوه بر پاکسازی‌ مجاری تنفسی شما، سایر مشکلات تنفسی مانند سوزش بینی، تنفس تند، سوزش حنجره و … را به خوبی درمان می‌کند.

جلوگیری از ریزش مو: کمبود پروتئین، مصرف دخانیت، عوامل ارثی و هورمونی، برخی از عفونت‌ها، فشارهای عصبی و مصرف برخی از داروهای شیمیایی باعث ریزش موی سر می‌شود. بسیاری از قدیمی‌ها معتقد بودند که گیاه مورد برای درمان ریزش مو بسیار موثر است. برای همین منظور ترکیبی از پودر برگ مورد، حنا، سدر و روغن کنجد را با یکدیگر ترکیب می‌کردند و بر روی سر خود قرار می‌دادند.

خواص گیاه مورد بسیار زیاد است و این گیاه دارویی به دلیل خاصیت ضد قارچ و ضد التهاب خود می‌تواند از پوست سر و ریشه موهای شما به خوبی محافظت کند. از طرفی دیگر این گیاه با افزایش جریان خون، باعث رشد و تقویت موی سر نیز می‌شود و ریزش موهای شما را متوقف می‌کند. همچنین اگر موهای شما دچار سفیدی زودرس شده است، این گیاه می‌تواند سفیدی موهای شما را به خوبی از بین ببرد.

برای استفاده از گیاه مورد می‌توانید روغن گیاهی آن را از بازار تهیه کنید.

سلامت قلب: یکی از ویژگی‌های خوب گیاه مورد، وجود فلاونوئید از جمله میریستین در آن است. وجود این ماده باعث می‌شود تا سطح کلسترول بد خون به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند. در صورتی که میزان کلسترول خون به تعادل برسد، خطر بسته شدن رگ‌های خونی به حداقل می‌رسد.

همچنین وجود ترکیبات فلاونوئیدی در گیاه مورد به درمان آترواسکلروز یا تصلب شرایین کمک بسیار زیادی می‌کند.

درمان بیماری‌ها به کمک داروی گیاهی مورد

سلامت کلیه‌ها: گیاه مورد بسیار ادرارآور است؛ بنابراین مصرف این گیاه باعث تحریک کلیه‌ها می‌شود. در نتیجه با فعالیت بیشتر کلیه‌ها ادرار و سموم به خوبی از کلیه‌ها دفع می‌شود. همچنین اگر دچار برخی مشکلات دستگاه تناسلی مانند عفونت مجاری ادراری، درد و تورم و یا سنگ کلیه هستید، پیشنهاد می‌کنیم که گیاه دارویی مورد را مصرف کنید. به کمک خواص گیاه مورد می‌توانید مشکلات خود را درمان کنید.

پیشگیری از سرطان: گیاه مورد سرشار از ترکیبات آنتی‌اکسیدانی مانند کوئرستین، میریستین، کاتچین، تانن و … است. این نوع از آنتی‌اکسیدان‌ خواص ضد سرطان و ضد موتاژنیکی دارد و برای پیشگیری از برخی سرطان‌ها مانند سرطان پروستات و سرطان پستان بسیار موثر است.

درمان آکنه و تبخال: گیاه مورد خواص ارزشمندی دارد که برای پیشگیری و درمان برخی از بیماری‌ها بسیار موثر است. به عنوان مثال خواص ضد ویروسی و ضد باکتریایی این گیاه دارویی برای درمان برخی از بیماری‌هایی که منشا ویروسی و باکتریایی دارد بسیار موثر است.

اگر لب شما دچار تبخال شده است، برای درمان کافی است تا در مقداری آب، کمی برگ خشک شده گیاه مورد را بریزید تا به صورت یک ماسک خمیری در بیاید. سپس این ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی تبخال خود قرار دهید. تکرار این کار باعث می‌شود تا زخم تبخال شما فروکش کند.

همچنین اگر می‌خواهید پوست صورت شما شفاف و روشن شود، استفاده از ترکیب پودر برگ مورد و پودر سدر را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

درمان دیابت: یکی از خواص گیاه مورد کمک به کاهش قند خون است. چرا که این گیاه سرشار از ترکیباتی مانند فلانول است که برای درمان بیماری دیابت بسیار موثر است. پزشکان طب سنتی معتقدند که دریافت فلاونوئید از غذا خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

فواید گیاه دارویی مورد برای درمان بیماری‌ها

تقویت سیستم ایمنی بدن: بالا رفتن سیستم ایمنی بدن باعث می‌شود تا کمتر دچار بیماری شوید. گیاه دارویی مورد به دلیل خاصیت ضد باکتریایی و ضد انگلی یک درمان موثر برای درمان انواع بیماری‌های عفونی، سرماخوردگی و آنفولانزا است.

ترمیم جای زخم: اگر قسمتی از بدن شما دچار زخم و یا سوختگی شده است، برای درمان سریع‌تر آن استفاده از گیاه مورد را به شما پیشنهاد می‌دهیم. برای این منظور کافی است تا مقداری از این گیاه را بر روی محل زخم خود بگذارید تا به خوبی درمان شود. علاوه بر این پماد مورد باعث می‌شود تا در کنار تسریع زخم، جای زخم نیز از بین برود.

درمان سرفه: یکی از بیماری‌های شایع فصل زمستان، سرماخوردگی و آنفولانزا است. از طرفی دیگر در حال حاضر به دلیل شیوع بیماری کرونا، بیشتر افراد درگیر این بیماری هستند. یکی از عوارض این بیماری‌ها مشکلات تنفسی و سرفه‌های زیاد است. اگر از سرفه‌های شبانه خود خسته شده‌اید، برای درمان گیاه مورد را پیشنهاد می‌دهیم. به کمک خواص گیاه مورد می‌توانید سرفه‌های خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

درمان بواسیر: یکی از دردناک‌ترین دردها مربوط به مشکلات یبوست و بواسیر است. برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم که از خواص گیاه دارویی مورد استفاده کنید.

نفخ معده و مشکلات گوارشی: اگر بعد از هر بار غذا خوردن معده شما دچار نفخ می‌شود و یا مشکلات گوارشی بسیاری دارید، گیاه دارویی مورد را امتحان کنید. این گیاه به رفع نفخ معده کمک بسیار زیادی می‌کند.

از بین برنده بوی بد بدن: یکی از مشکلات افراد در فصل تابستان، بوی بد عرق بدن است. اگر می‌خواهید که به طور طبیعی بوی بد بدن خود را از بین ببرید، پیشنهاد می‌کنیم که از گیاه دارویی مورد در حمام استفاده کنید.

مضرات مصرف داروی مورد

به صورت کلی مصرف بیشتر گیاهان دارویی برای زنان باردار و زنان شیرده بسیار خطرناک است. گیاه دارویی مورد نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که قبل از مصرف حتما با پزشک طب سنتی مشورت کنید. همچنین مصرف بیش از اندازه مورد ممکن است باعث ایجاد مسمومیت و علائم مشابه آن مانند استفراغ، اسهال و … در افراد عادی نیز شود.

بنابراین بهتر است اگر دچار بیماری زمینه‌ای هستید حتما قبل از مصرف با پزشک طب سنتی مشورت کنید تا در صورت تایید، نسبت به خوردن این گیاه دارویی اقدام کنید.

سخن نهایی

ما در این مقاله در رابطه با خواص گیاه مورد صحبت کردیم. این گیاه با فواید بیشمار خود برای درمان انواع بیماری‌ها بسیار مناسب است.

اگر شما هم به دنبال روغن این گیاه دارویی هستید می‌توانید از فروشگاه اینترنتی کاکوتی نسبت به خرید آنلاین آن اقدام کنید. در صورت داشتن تجربه از خوردن این گیاه دارویی نیز می‌توانید زیر همین پست نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.