خانه گیاهان دارویی با خواص درمانی شبدر قرمز بیماری‌های خود را درمان کنید

با خواص درمانی شبدر قرمز بیماری‌های خود را درمان کنید

توسط kakooti

در برخی از چمن‌زارها گیاهی رشد می‌کند که به گیاه شبدر قرمز معروف است. همانطور که از نام این گیاه مشخص است، گل‌های قرمز در انتهای ساقه‌ی این گیاه وجود دارد که سرشار از مواد مغذی مانند کلسیم، فسفر، پتاسیم، ویتامین C و … بوده و برای درمان انواع بیماری‌ها بسیار موثر است. اگر شما هم به دنبال خواص درمانی شبدر قرمز هستید، خواندن این مقاله از مجله کاکوتی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با خواص دارویی این گیاه بیشتر آشنا کنیم.

خواص درمانی شبدر قرمز برای درمان بیماری‌ها

درمان بیماری‌های قلبی عروقی: برای درمان بیماری‌های قلبی عروقی، شبدر قرمز بسیار موثر است. به این دلیل که مصرف شبدر قرمز باعث بالا رفتن کلسترول خوب می‌شود. در نتیجه می‌تواند مشکلات قلبی شما را برطرف کند.

همچنین مصرف شبدر قرمز برای زنان یائسه نیز بسیار موثر است. به این دلیل که مصرف این گیاه، عروق زنانی که گیاه شبدر قرمز را مصرف می‌کنند، قوی‌تر می‌کند. علاوه بر این، خواص درمانی شبدر قرمز باعث جلوگیری از تشکیل لخته‌های خون شده و جریان خون را بهتر می‌کند. این ویژگی باعث می‌شود تا کمتر دچار بیماری‌های قلبی شوید.

کاهش علائم یائسگی در زنان بالای پنجاه سال: شبدر قرمز حاوی ماده‌ای به نام ایزوفلاون است. وجود این ماده باعث می‎شود تا علائم یائسگی مانند گرگرفتگی، تعریق شبانه و … کاهش یابد.

جلوگیری از پوکی استخوان: کاهش استروژن باعث می‌شود تا زنان در دوران یائسگی دچار پوکی استخوان شوند. اما پزشکان طب سنتی معتقدند که مصرف روغن گیاه شبدر قرمز باعث می‌شود تا تراکم استخوان در زنان افزایش یافته و روند پوکی استخوان کاهش یابد. درنتیجه اگر می‌خواهید که دچار عوارض پوکی استخوان نشوید، مصرف این گیاه دارویی را فراموش نکنید.

جلوگیری از سرطان: ایزوفلاون‌های موجود در شبدر قرمز باعث می‌شود تا رشد سلول‌های سرطانی متوقف شود. در نتیجه برای جلوگیری و پیشگیری از برخی سرطان‌ها مانند سرطان پروستات و آندومتر استفاده از خواص درمانی شبدر قرمز بسیار موثر است. اما برخی از پزشکان طب سنتی معتقدند که اثرات استروژنی این گیاه دارویی ممکن است باعث رشد برخی سلول‌های سرطانی شود؛ بنابراین بهتر است قبل از مصرف این گیاه، با پزشک طب سنتی مشورت کنید.

نکته: استفاده از گیاه شبدر قرمز برای زنانی که دارای سابقه سرطان پستان هستند، منع مصرف دارد.

کاربرد شبدر قرمز در درمان بیماری‌ها

سلامت پوست و مو: یکی از عوامل زیبایی چهره، داشتن پوست و مویی سالم است. برای این منظور بهتر است که نسبت به سلامت این دو جز توجه ویژه‌ای داشته باشید تا ظاهر و کیفیت موی شما بهتر شود. عصاره شبدر قرمز به دلیل داشتن مواد تقویتی می‌تواند باعث بهبود بافت مو و پوست شما شود. برای این منظور کافی است تا عصاره این گیاه معجزه‌گر را به مدت ۹۰ روز استفاده کنید.

درمان انواع جوش: یکی از خواص درمانی شبدر قرمز ، درمان انواع جوش‌ها، اگزما و انواع بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس است. برای این منظور می‌توانید پماد شبدر قرمز را از داروخانه‌ها خریداری کنید.

درمان سرفه: در صورتی که کودک شما سرفه‌های زیادی می‌زند، مصرف شبدر قرمز می‌تواند کمک‌کننده باشد. البته بهتر است قبل از استفاده از این گیاه، با پزشک طب سنتی مشورت کنید و بدون تایید پزشک به کودک خود گیاه شبدر قرمز را ندهید.

درمان دردهای استخوانی: اگر دچار آرتروز و رماتیسم هستید، از خواص دارویی شبدر قرمز استفاده کنید. برای این منظور می‌توانید برگ این گیاه را به همراه روغن زیتون بجوشانید. سپس این ترکیب را به صورت ضماد بر روی قسمت‌های دردناک استخوان خود بگذارید.

درمان خارش‌های پوستی: اگر خارش‌های پوستی شما را کلافه کرده است، از خواص درمانی شبدر قرمز استفاده کنید. برای این منظور کافی است تا برگ‌های این گیاه را له کرده و بر روی پوست خود قرار دهید. بعد از چند دقیقه خارش‌های پوستی شما از بین خواهد رفت.

پاکسازی کبد: شبدر قرمز یک ادرارآور بالایی است که باعث می‌شود مواد اضافی از بدن خارج شود. این ویژگی باعث می‌شود تا بعد از مدتی کبد شما به خوبی پاکسازی شود. در نتیجه اگر دچار کبد چرب هستید مصرف این گیاه بسیار کمک‌کننده است.

عوارض جانبی مصرف شبدر قرمز

مصرف گیاه شبدر قرمز در برخی شرایط منع مصرف دارد. به طوری‌که مصرف خودسرانه آن می‌تواند نتیجه عکس را داشته باشد. در صورتی که یکی از شرایط زیر را دارید، بهتر است قبل از مصرف با پزشک طب سنتی مشورت کنید:

  • اگر دچار سرطان پستان هستید، از مصرف گیاه شبدر قرمز بدون تجویز پزشک متخصص جدا خودداری کنید.
  • اگر داروهای رقیق‌کننده خون مصرف می‌کنید، شبدر قرمز باعث افزایش خونریزی می‌شود. در نتیجه بهتر است از مصرف آن اجتناب کنید.
  • مصرف گیاه شبدر قرمز در زنان باردار خطر سقط جنین را به دنبال دارد.
  • مصرف گیاه شبدر در زنان شیرده منع مصرف دارد.
  • اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید، شبدر قرمز می‌تواند با برخی از داروها تداخل داشته باشد. این ویژگی باعث می‌شود تا برخی مشکلات برای شما پیش بیاید؛ بنابراین بهتر است قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.
  • مصرف بیش از حد گیاه شبدر قرمز منجر به تولید اسید سیانیدریک می‌شود؛ بنابراین بهتر است برای جلوگیری از خطر احتمالی، شبدر قرمز را در حد متعادل مصرف کنید.

نتیجه‌گیری نهایی

ما در این مقاله از مجله کاکوتی به بررسی خواص درمانی شبدر قرمز پرداختیم. اگرچه این گیاه دارای خواص دارویی بیشماری است، اما مصرف خودسرانه و بدون تجویز پزشک ممکن است صدمات جبران‌ناپیذیری را بر روی سلامتی شما بگذارد. درنتیجه بهتر است قبل از مصرف برای درمان برخی بیماری‌ها با پزشک طب سنتی مشورت کنید.

در صورت داشتن هرگونه سوال می‌توانید نظر خود را زیر همین پست با ما به اشتراک بگذارید. همچنین برای خرید اینترنتی روغن شبدر قرمز اصل و با قیمت مناسب می‌توانید به فروشگاه اینترنتی کاکوتی مراجعه کنید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.