خانه گیاهان دارویی به کمک خواص روغن آویشن بیماری های خود را درمان کنید

به کمک خواص روغن آویشن بیماری های خود را درمان کنید

توسط kakooti
خواص روغن اویشن

آویشن از جمله گیاهان دارویی است که عطر و بوی فوق‌العاده‌ای دارد و برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. خواص روغن آویشن به اندازه‌ای است که از آن می‌توان برای محافظت بدن در برابر بیماری‌ها استفاده کرد. ما در این مقاله از مجله کاکوتی قصد داریم تا شما را با خاصیت روغن آویشن آشنا کنیم. ما را در ادامه این مطلب همراهی کنید.

خواص روغن آویشن برای درمان بیماری ها

آویشن جزو گیاهان خانواده نعناع است. این گیاه کوهی دارای ۳۰۰ گونه مختلف در طبیعت است. اگرچه ترکیبات شیمیایی موجود در این گیاهان با یکدیگر متفاوت هستند، اما خواص درمانی یکسانی دارند. از گیاه آویشن روغن‌های مختلفی گرفته می‌شود. این روغن گیاهی به دلیل دارا بودن ترکیبات موثر دارای خواص بسیار عالی است که می‌تواند بدن شما را در برابر انواع بیماری‌ها از جمله سکته مغزی، آرتریت، التهابات پوستی، مشکلات قلبی و… محافظت کند.

درمان سرفه و مشکلات گلو

بسیاری از پزشکان طب سنتی از روغن آویشن برای درمان سرفه استفاده می‌کنند. به طوری که امروزه در اکثر داروهای مربوط به سرفه عصاره آویشن وجود دارد. از طرفی دیگر خواص روغن آویشن کمک می‌کند تا مشکلات مربوط به دهان و التهابات گلو از بین برود. همچنین اگر دچار اسپاسم شده‌اید و درد زیادی را تحمل می‌کنید، روغن آویشن می‌تواند بر روی عضلات تنفسی شما تاثیر مثبت بگذارد.

به این دلیل که در صورت عدم درمان گرفتگی و اسپاسم ممکن است دچار سرفه شوید.

درمان آکنه

آکنه جزو یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که اکثر افراد در سن جوانی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. اگر شما هم دچار چنین مشکلی هستید، پیشنهاد می‌کنیم که از فواید روغن آویشن بهره‌مند شوید. ترکیبات موجود در آویشن کمک می‌کند تا باکتری ایجادکننده آکنه بر روی پوست از بین برود. در واقع روغن آویشن به صورت یک ضد باکتری عمل کرده و می‌تواند به درمان آکنه کمک کند.

ضد سرطان

یکی از خواص شفابخش آویشن، جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی است. به خصوص این روغن گیاهی برای مبارزه با سلول‌های سرطانی پستان یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است. علاوه بر این از روغن آویشن می‌توانید برای درمان و پیشگیری از سرطان تخمدان، سرطان دهان و سرطان روده بزرگ نیز استفاده کنید.

درمان رماتیسم و آرتروز

یکی دیگر از خواص روغن آویشن کمک به درمان رماتیسم است. اگر شما هم از این بیماری رنج می‌برید، این روغن گیاهی می‌تواند تا حدودی دردهای شما را تسکین ببخشد. ماساژ بدن با استفاده از روغن آویشن باعث تحریک گردش خون در بدن می‌شود. این موضوع خود می‌تواند مشکلات مربوط به روماتیسم و آرتروز را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

درمان فشار خون بالا

شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید مصرف روغن آویشن می‌تواند جلوی فشار خون بالا را بگیرد. حتی این روغن گیاهی می‌تواند بدن شما را در برابر فشار خون بالا به خوبی محافظت کند.

ضد عفونی‌کننده

خاصیت ضد عفونی کنندگی آویشن کمک می‌کند تا در صورت ایجاد هرگونه زخم، جلوی عفونت را بگیرد. به این دلیل که ترکیبات موجود در روغن آویشن مانند کاریوفیلن و کامپنن به صورت یک ماده ضد عفونی کننده عمل می‌کند.

کمک به سلامت قلب

یکی از خواص معجزه آسای روغن آویشن کمک به سلامت قلب و عروق است. مصرف این روغن کمک می‌کند تا دریچه قلب شما عملکرد خوبی داشته باشد. علاوه بر این خواص روغن آویشن باعث منعطف شدن شریان‌ها و رگ‌های خونی می‌شود؛ بنابراین اگر به دنبال سلامت قلب و تقویت ماهیچه‌های قلب خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم که از روغن آویشن استفاده کنید.

درمان عفونت‌های واژن

عفونت ناشی از قارچ می‌تواند خود عاملی برای عفونت واژن شود. در صورتی که دچار چنین مشکلی هستید، پیشنهاد می‌کنیم که از روغن آویشن استفاده کنید. این روغن می‌تواند علاوه بر از بین بردن قارچ‌ها، فضای داخل سلولی عفونت کاندیدا را از بین ببرد.

درمان سرماخوردگی

برای جلوگیری از بروز انواع بیماری‌های شایع فصل سرما از جمله سرماخوردگی، مصرف روغن آویشن می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. چرا که ترکیبات موجود در روغن آویشن باعث می‌شود تا هرگونه عفونت را از بین ببرد.

تقویت سیستم ایمنی

برای بالا بردن سیستم ایمنی بدن استفاده از روغن آویشن را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این روغن به دلیل دارا بودن انواع ویتامین‌های مورد نیاز بدن از جمله ویتامین C و ویتامین A می‌تواند هرگونه ضعف سیستم ایمنی بدن را از بین ببرد. علاوه بر این شما می‌توانید با استنشاق روغن آویشن، سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید.

درمان خروپف

یکی از خواص روغن آویشن کمک به درمان اختلالات خواب مانند خروپف است. استفاده از روغن آویشن کمک می‌کند تا در هنگام خواب، احساس آرامش در مغز خود داشته باشید. برای جلوگیری از خروپف پیشنهاد می‌کنیم که قبل از خواب پاهای خود را با این روغن گیاهی ماساژ دهید. تکرار این روش کمک می‌کند تا علاوه بر جلوگیری از خروپف، خواب راحتی نیز داشته باشید.

درمان پریودی دردناک

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که همیشه درد زیادی را در دوران پریودی تحمل می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم که از خاصیت روغن آویشن استفاده کنید. ماساژ شکم با این روغن به باز شدن انسدادها در قاعدگی کمک بسیار زیادی می‌کند و دردهای شما را تسکین می‌بخشد.

جلوگیری از اضافه وزن

اگر به دنبال کاهش وزن هستید، پیشنهاد می‌کنیم که از فواید درمانی روغن آویشن بهره‌مند شوید. مصرف روغن آویشن باعث بالا رفتن تعداد دفعات ادرار شده و هرگونه سم را از بدن شما خارج می‌کند. علاوه بر این، این روغن گیاهی می‌تواند میزان نمک بدن شما را کاهش داده و از این طریق باعث کاهش وزن شما شود.

محافظت در برابر سنگ کلیه

یکی دیگر از خواص روغن آویشن تمیز نگه داشتن کلیه است. به این دلیل که روغن آویشن خاصیت قابض کنندگی دارد. در نتیجه کمک می‌کند تا جلوی سنگ کلیه گرفته شود.

از بین بردن گازهای معده

اگر از درد معده خسته شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که روغن آویشن را امتحان کنید. این روغن کمک می‌کند تا گازهای معده شما از بین برود.

از بین بردن لکه‌ها و زخم‌های بدن

برای از بین بردن لکه‌های روی بدن ناشی از جوش، آکنه، علائم جراحی، بریدگی و… استفاده از روغن آویشن یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است.

تقویت حافظه

اگر به دنبال راهی برای افزایش تمرکز و تقویت سیستم حافظه خود هستید، استشمام بوی روغن آویشن کمک می‌کند تا به نتیجه مورد دلخواه خود برسید.

درمان سردرد

اگر دچار سردردهای معمولی و میگرن می‌شوید، روغن آویشن به شما کمک می‌کند تا از شر سردرد خلاص شوید. مصرف روغن آویشن باعث کاهش التهاب بدن و جلوگیری از انسداد در جریان خون می‌کند؛ بنابراین مصرف آن می‌تواند هرگونه درد ناشی از سردرد را از بین ببرد. با استفاده از خواص روغن آویشن ذهن و بدن شما آرامش پیدا می‌کند.

جلوگیری از ریزش مو

اگر دچار ریزش موی شدیدی هستید، پیشنهاد می‌کنیم که کف سر خود را با روغن آویشن و سایر روغن‌های گیاهی موثر ماساژ دهید. تکرار این روش به شما کمک می‌کند تا طاسی موضعی سر شما از بین برود.

ضد کرم و انگل

برای محافظت بدن در برابر کرم‌ها و انگل‌ها، روغن آویشن می‌تواند بسیار موثر باشد. مصرف این روغن گیاهی می‌تواند هرگونه کرم و انگل داخل بدن را از بین ببرد.

به تعویق انداختن قاعدگی

روغن آویشن از جمله روغن‌های گیاهی موثر بوده که می‌تواند سلامت زنان را تامین کند. به خصوص مصرف روغن آویشن باعث می‌شود تا زمان یائسگی زنان به تاخیر بیفتد. روغن آویشن با تولید هورمون‌های استروژن، سلامت زنان را تامین می‌کند.

مراقبت از پوست

اگر به فکر زیبایی پوست صورت خود هستید، روغن آویشن می‌تواند زیبایی صورت شما را دوچندان کند. به خصوص اگر صورت شما دارای زخم، لکه‌های تیره و… باشد، روغن آویشن می‌تواند به کاهش این لکه‌ها کمک کند. همچنین خواص روغن آویشن باعث می‌شود تا علائم پیری و چین و چروک صورت به تاخیر بیفتد.

بهبود عملکرد دستگاه گوارش

اگر دائما دچار نفخ در دستگاه گوارش خود می‌شوید، برای آرام کردن معده پیشنهاد می‌کنیم که روغن آویشن استفاده کنید. علاوه بر این روغن آویشن کمک می‌کند تا هرگونه سم و عفونت‌های دستگاه گوارش مانند باکتری از بین برود.

بهداشت دهان

در گذشته برای حفظ سلامت دندان‌ها و جلوگیری از عفونت آنها از روغن‌های گیاهی استفاده می‌کردند. روغن آویشن به دلیل دارا بودن ترکیبات موثر به صورت یک دهانشویه عمل کرده و خاصیتی مشابه با خمیردندان‌ها دارد. در نتیجه برای جلوگیری از هرگونه عفونت دهان و رشد قارچ و جلوگیری از مشکلات مربوط به دهان مانند برفک، استفاده از روغن آویشن را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

خاصیت ضد التهابی

روغن آویشن به دلیل دارا بودن خواص ضد التهابی می‌تواند برای از بین بردن زخم‌ها بسیار موثر باشد. علاوه بر این استفاده از روغن آویشن کمک می‌کند تا هرگونه التهاب اطراف زخم از بین برود. همچنین خواص روغن آویشن باعث افزایش جریان خون در اطراف زخم شده و این موضوع خود به درمان سریع‌تر زخم کمک می‌کند.

کاهش استرس و اضطراب

برای کاهش استرس و اضطراب روغن آویشن بسیار موثر است. به این دلیل که روغن آویشن سرشار از دوپامین و سروتونین است و به کاهش استرس و اضطراب کمک بسیار زیادی می‌کند.

افزایش انرژی

روغن آویشن با تحریک گردش خون و سوخت و ساز بدن، باعث افزایش انرژی در بدن می‌شود؛ بنابراین اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که در طول روز احساس خستگی می‌کنید و یا شب‌ها خواب آرامی ندارید، این روغن می‌تواند یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب برای شما باشد.

درمان کبد چرب

یکی از ترکیبات موثر در روغن آویشن، لینالول است. این ماده به دلیل دارا بودن آنتی‌اکسیدان بسیار بالا، اثر سم‌زدایی بسیار بالایی دارد. در نتیجه اگر دچار کبد چرب هستید، مصرف روغن آویشن می‌تواند سم‌زدایی از کبد را به خوبی انجام دهد و درجه کبد چرب شما را پایین بیاورد.

مضرات استفاده از روغن آویشن

اگرچه خواص روغن آویشن بسیار زیاد است، اما مصرف این روغن گیاهی می‌تواند اثرات جانبی برای شما داشته باشد. از جمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در صورت داشتن حساسیت به گیاهان کوهی و یا گیاهان خانواده آویشن بهتر است از مصرف این روغن جدا خودداری کنید.
  • ممکن است با مصرف روغن آویشن دچار لختگی خون شوید؛ بنابراین در صورت مصرف داروهای رقیق‌کنندگی خون، بهتر است از مصرف روغن آویشن خودداری کنید.
  • از مصرف روغن آویشن قبل از عمل جراحی جدا خودداری کنید. چرا که خطر افزایش فشار خون و یا لختگی دارد.
  • قرار دادن مستقیم روغن آویشن بر روی پوست ممکن است باعث ایجاد التهاب در شما شود؛ بنابراین بهتر است روغن رقیق شده آن را بر روی پوست قرار دهید.
  • استفاده خوراکی از روغن آویشن می‌تواند باعث ایجاد تهوع، سرگیجه، استفراغ و… شود.
  • در صورتی که دچار پرکاری تیروئید هستید، بهتر است روغن آویشن مصرف نکنید.
  • خواص روغن آویشن مشابه هورمون استروژن در بدن است؛ بنابراین اگر دچار کیست و یا سرطان تخمدان هستید، بهتر است با دستور پزشک این روغن را مصرف کنید.
  • اگر دچار فشار خون بالا هستید، روغن آویشن می‌تواند میزان گردش خون را افزایش دهد. در چنین شرایطی بهتر است از مصرف آن خودداری کنید.
  • مصرف روغن آویشن در زنان باردار منع مصرف دارد. چرا که می‌تواند باعث ایجاد قاعدگی شود.
  • استفاده از روغن آویشن برای کودکان و نوزادان منع مصرف دارد.

سخن نهایی

ما در این مقاله در رابطه با خاصیت دارویی روغن آویشن صحبت کردیم. با تمام خواصی که روغن آویشن بر روی سلامتی بدن دارد، بهتر است قبل از مصرف آن حتما با پزشک طب سنتی مشورت کنید. در غیر این صورت ممکن است استفاده بیش از اندازه آن خطراتی برای سلامتی بدن شما داشته باشد.

علاوه بر این برای اثرگذاری بیشتر این روغن بر روی سلامتی بدن بهتر است روغن اصل آن را خریداری کنید. در صورت تمایل به خرید آنلاین روغن آویشن می‌توانید آن را از فروشگاه اینترنتی کاکوتی سفارش دهید. اگر شما هم تجربه‌ای از مصرف روغن آویشن دارید، می‌توانید زیر همین پست نظر خودتان را با بقیه به اشتراک بگذارید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.