خانه گیاهان دارویی درمان بیماری‌ها به کمک خواص عرق بیدمشک

درمان بیماری‌ها به کمک خواص عرق بیدمشک

توسط kakooti

یکی از نوشیدنی‌های معطر و پرفایده در مراسمات، شربت عرق بیدمشک است. خواص درمانی عرق بیدمشک بسیار بالا است و پزشکان طب سنتی این گیاه را برای تقویت قلب، تقویت دستگاه گوارش، جلوگیری از افسردگی، کاهش دردهای عضلانی و … تجویز می‌کنند. اگر شما می‌خواهید با خواص عرق بیدمشک آشنا شوید، خواندن این مقاله از مجله کاکوتی را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

خواص عرق بیدمشک در درمان بیماری‌ها

درمان دیابت: گیاه دارویی بیدمشک خواص فوق‌العاده‌ای دارد و سرشار از مواد مغذی مانند پتاسیم، سدیم، فسفر، روی، آهن، کلسیم، مس، منیزیم، سلنیوم و … است. علاوه بر این این گیاه دارویی شفابخش سرشار از اسیدآمینه مانند فولیک اسید، پروتیئن، اسید سیتریک، اسیدهای چرب امگا ۳ و آنتی اکسیدان است.

تحقیقات طب سنتی نشان می‌دهد که بعد از مصرف عرق بیدمشک، قند خون شما پایین می‌آید؛ بنابراین اگر دچار دیابت هستید، می‌توانید از خواص عرق بیدمشک برای درمان و کاهش علائم دیابت استفاده کنید. برای این منظور می‌توانید عرق بیدمشک را به صورت یک شربت سنتی نوش جان کنید.

درمان فشار خون بالا: فشار خون بالا باعث مشکلات قلبی می‌شود. اما با مصرف عرق بیدمشک می‌توانید خطر بیماری قلبی خودتان را کاهش دهید. به این دلیل که عرق بیدمشک سرشار از پتاسیم است و مصرف آن می‌تواند فشار خون شما را تنظیم کند. در نتیجه اگر فشار خون بالایی دارید، مصرف عرق بیدمشک یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب برای شما است.

درمان کم خونی: گاهی کمبود آهن و فولیک اسید باعث کم ‌خونی می‌شود. گاهیی ممکن است کم‌خونی ریشه در یک بیماری ژنتیکی باشد. در این صورت تعداد هموگلوبین خون پایین می‌آید. در نتیجه نیاز است تا زیر نظر یک پزشک درمان شوید.

اگر می‌خواهید که در دوران بارداری دچار کم‌خونی نشوید، رژیم غذایی سالم و مغذی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. البته بهتر است که این رژیم غذایی زیر نظر پزشک متخصص باشد و از خوددرمانی پرهیز کنید.

یکی از خواص عرق بیدمشک پیشگیری از کم خونی است. به این دلیل که این گیاه سرشار از آهن و فولیک اسید است. البته مصرف بیش از اندازه عرق بیدمشک باعث اسهال می‌شود. در نتیجه ممکن است آهن بیشتری را از طریق مدفوع دفع کنید. در نتیجه ممکن است باعث تشدید بیماری کم‌خونی شما شود.

درمان بیماری‌ها به کمک عرق بیدمشک

خواص عرق بیدمشک در دوران بارداری: برخی گیاهان دارویی و عرقیجات ممکن است عوارض جدی در دوران بارداری داشته باشد؛ بنابراین بهتر است قبل از مصرف جوشانده‌ها و عرقیات گیاهی حتما با پزشک طب سنتی مشورت کنید.

مصرف بیش از اندازه عرق بیدمشک در دوران بارداری ممکن است سقط جنین و تولد نوازد نارس را به دنبال داشته باشد. درنتیجه زیر نظر پزشک طب سنتی و با تایید او می‌توانید بعد از ماه سوم بارداری مقدار کمی از عرق بیدمشک را نوش جان کنید. یکی از خواص دارویی عرق بیدمشک کاهش افسردگی است. درنتیجه می‌تواند تغییرات خلق و خوی دوران بارداری را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

همچنین اگر با افزایش پروژسترون دچار یبوست می‌شوید، مصرف عرق بیدمشک می‌تواند مشکل شما را رفع کند. علاوه بر این نوشیدن عرق بیدمشک، خواب راحت در دوران بارداری را برای شما به ارمغان می‌آورد.

برای این منظور می‌توانید در شربت‌های خنک خود، مقدار بسیار کمی از عرق بیدمشک بریزید. این نوشیدنی جزو یکی از بهترین نوشیدنی‌های دوران بارداری است.

کاهش دردهای مفصلی: اگر از دردهای مفصلی خسته شده‌اید، از خواص عرق بیدمشک بهره ببرید. با مصرف این گیاه دارویی دردهای مفصلی مانند کمردرد، رماتیسم و … به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

پیشگیری از سرطان: گیاه شفابخش بیدمشک، سرشار از آنتی‌اکسیدان است. در نتیجه می‌تواند رادیکال‌های آزاد بدن را از بین ببرد و جلوی آسیب به بافت‌های بدن را بگیرد. همین ویژگی باعث شده است تا عرق بیدمشک یک انتخاب مناسب برای پیشگیری از سرطان باشد.

جلوگیری از تپش قلب: برای کسانی که دچار تپش قلب هستند، شربت بیدمشک، گلاب و زعفران معجزه می‌کند.

تقویت اعصاب: پزشکان طب سنتی معتقدند که ترکیب عرق بیدمشک و گلاب برای کسانی‌که افسردگی دارند و با ضعف اعصاب روبه رو هستند، بسیار موثر است.

تاثیر عرق بیدمشک در زیبایی پوست

تمیزی سطح پوست: کراتولیتیک موجود در عرق بیدمشک، علاوه بر ترمیم ضایعات پوستی، سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد. اگر شما هم جزو افرادی هستید که منافذ پوستتان باز است، می‌توانید صورت خود را با عرق بیدمشک تمیز کنید. این کار باعث می‌شود تا علاوه بر تمیزی سطح پوست از آلودگی‌ها، منافذ باز صورت شما، کوچک شود.

از بین بردن جوش‌های سرسیاه: عرق بیدمشک سرشار از سالیسین است. درنتیجه باعث می‌شود تا ترشح چربی پوست کاهش پیدا کند. این ویژگی باعث می‌شود تا تمام جوش‌های سرسیاه شما از بین برود.

پیشگیری از جوش و آکنه: بهره‌مندی از  خواص عرق بیدمشک باعث می‌شود تا با جوش و آکنه خداحافظی کنید. از آنجایی که عرق بیدمشک یک سم‌زدا و تصفیه‌کننده خون است، می‌تواند کبد شما را به خوبی پاکسازی کند. درنتیجه بعد از مدتی پوستی صاف و شفاف را به شما هدیه می‌دهد.

مضرات عرق بیدمشک

اگرچه عرق بیدمشک خواص بیشماری دارد، اما مصرف بیش از اندازه و خودسرانه آن ممکن است برای شما مشکل ایجاد کند. در صورتی که یکی از شرایط زیر را دارید، بهتر است از خوردن آن اجتناب کنید:

  • اگر قند خون شما شدید می‌افتد، بهتر است از خوردن عرق بیدمشک خودداری کنید. چرا که ممکن است بعد از خوردن آن دچار ضعف و بی‌حالی شوید.
  • اگرچه خوردن عرق بیدمشک در دوران بارداری اشکالی ندارد، اما به دلیل شرایط خاص این دوران بهتر است بدون مشورت پزشک طب سنتی از خوردن آن خودداری کنید.
  • اگر طبع سرد دارید و فشار خون شما به شدت پایین می‌افتد، از خوردن عرق بیدمشک خودداری کنید.
  • ازآنجایی که زیاده روی در خوردن هرق بیدمشک باعث اسهال می‌شود، درنتیجه مصرف عرق بیدمشک برای کودکان و نوزدان توصیه نمی‌شود.

نتیجه‌گیری نهایی

ما در این مقاله از مجله کاکوتی به بررسی خواص عرق بیدمشک پرداختیم. در صورت داشتن هر گونه سوال می‌توانید نظر خود را زیر همین پست با ما به اشتراک بگذارید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.