خانه گیاهان دارویی شگفت‌انگیزترین خواص اسپری رزماری برای مو

شگفت‌انگیزترین خواص اسپری رزماری برای مو

توسط مدیر مجله
خواص اسپری رزماری برای مو

سلامت و بهبود ظاهر موها از جمله مواردی است که هر خانمی دغدغه آن را دارد. اگر شما هم راه‌حل‌های مختلفی را برای بهبود موهای خود امتحان کرده‌اید، این بار از خواص اسپری رزماری برای مو بهره ببرید. ما در این مقاله از مجله آنلاین کاکوتی قصد داریم تا شما را با نحوه درست کردن اسپری رزماری و خواص شگفت‌انگیز اسپری رزماری برای موها آشنا کنیم. ما را در ادامه این مطلب همراهی کنید.

خواص اسپری رزماری برای مو

گیاه معطر رزماری خواص درمانی بسیار زیادی دارد. یکی از مهم‌ترین کاربردهای این گیاه دارویی شگفت‌انگیز، تقویت موها و رفع مشکلات مربوط به موها است. اسپری رزماری مانند یک تقویت‌کننده عمل کرده و می‌تواند اثربخشی بالایی در سلامت و زیبایی موها داشته باشد. طرز تهیه این اسپری بسیار راحت است. شما می‌توانید در خانه و با ساده‌ترین وسایل این اسپری معجزه‌گر را درست کنید و از خواص درمانی آن برای موهایتان بهره ببرید.

بعد از مدتی استفاده از این اسپری شگفت‌انگیز متوجه خواهید شد که زیبایی از دست رفته موهایتان دوباره به آن بازگشته است. استفاده منظم و مداوم از این اسپری در کنار سایر لوازم مراقبتی از مو می‌تواند موهایی سالم و زیبا را برای شما به ارمغان بیاورد. از جمله خواص این اسپری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱-آبرسانی پوست سر

یکی از مهم‌ترین خواص اسپری رزماری برای مو آبرسانی به پوست سر است. رزماری با هیدراتاسیون پوست سر کمک می‌کند تا خشکی پوست سر از بین برود. در واقع عصاره این گیاه دارویی بهترین ماده برای آبکشی موهایی است که دچار خشکی هستند. همچنین این گیاه دارویی خاصیت ضد باکتریایی دارد و هرگونه خارش ناشی از خشکی پوست را از بین می‌برد. توصیه می‌کنیم که هر چند وقت یکبار برای آبرسانی به پوست سر خود، موهایتان را با رزماری بشویید. این گیاه دارویی برای انواع موها مناسب است؛ بنابراین هیچگونه نگرانی بابت نوع موها خود نخواهید داشت.

۲-کاهش شوره سر

اگر راه‌های مختلفی را برای درمان شوره سر خود امتحان کرده‌اید؛ اما نتیجه درست نگرفته‌اید، این بار رزماری را به شما پیشنهاد می‌دهیم. اسپری رزماری مانند یک ضد باکتری و ضد قارچ طبیعی عمل کرده و می‌تواند برای درمان شوره سر موثر باشد. همچنین این اسپری با تسکین پوست سر، جلوی خارش ناشی از شوره سر را می‌گیرد.

۳-بهبود گردش خون

یکی از بهترین خواص اسپری رزماری برای مو افزایش گردش خون در پوست سر است. این ویژگی باعث می‌شود تا مواد مغذی و اکسیژن بهتر به فولیکول‌های مو برسد. در نتیجه رشد موها افزایش می‌یابد.

۴-بهبود ضخامت مو

اگر شما هم آرزوی موهایی درخشان‌ و ضخیم‌ دارید، توصیه می‌کنیم که به طور منظم از اسپری رزماری استفاده کنید. این گیاه پرخاصیت برای کسانی که تراکم موهای پایین دارند، یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است. بعد از مدتی استفاده از این اسپری متوجه خواهید شد که ضخامت موهای شما نسبت به قبل افزایش یافته و سلامتی دوباره به موهایتان بازگشته است.

۵-تقویت مو

آهن، کلسیم، ویتامین از جمله مواد مغذی موجود در رزماری است؛ بنابراین زمانی که از اسپری رزماری برای موهایتان استفاده می‌کنید، این مواد می‌توانند باعث تقویت موهای شما شوند؛ بنابراین اگر دوام و استحکام تار موهای شما کم است، رزماری می‌تواند برای موها مانند یک معجزه عمل کند.

۶-جلوگیری از ریزش مو

یکی دیگر از بهترین خواص اسپری رزماری برای مو مهار هورمون DHT است. در واقع ترکیبات موجود در رزماری از تولید DHT جلوگیری کرده و از این طریق می‌تواند مانع از ریزش موها شود. به خصوص تار موهایی که نازک و شکننده هستند، بعد از مدتی استفاده از اسپری رزماری تقویت می‌شوند.

۷-کنترل چربی موها

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که مجبورید برای رفع چربی موهای خود هر روز حمام کنید، برای مدتی از اسپری رزماری استفاده کنید. این گیاه دارویی با خواص ضد باکتری و ضد قارچی خود شما را از شر چربی موها نجات می‌دهد. در واقع رزماری با کنترل ترشح چربی مو، باعث به تعادل رسیدن چربی موها می‌شود.

۸-افزایش رشد موها

برای افزایش رشد موها، از خواص شفابخش رزماری استفاده کنید. ترکیبات موجود در عصاره رزماری برای افزایش رشد موها موثر بوده و می‌تواند جلوی ریزش موها را نیز بگیرد.

۹-تسکین التهابات پوستی

اسید کارنوزیک عصاره‌ی رزماری خاصیت ضد التهابی دارد؛ بنابراین در صورت هرگونه التهاب در پوست سر خود می‌توانید از عصاره رزماری استفاده کنید. به کمک خواص اسپری رزماری برای مو جلوی التهاب پوست سر گرفته شده و سلامت کلی پوست سر را به ارمغان می‌آورد.

روش درست کردن اسپری رزماری برای موها

روش درست کردن اسپری رزماری در خانه بسیار ساده است؛ بنابراین شما می‌توانید تنها با چند برگ رزماری یک اسپری دارویی برای موهای خود درست کنید. کافی است تا مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا مقدار دو لیوان آب را در یک قابلمه به جوش بیاورید.
  • سپس چند برگ تازه رزماری را خرد کرده و درون آب بریزید. خرد کردن برگ‌های تازه رزماری باعث می‌شود تا روغن آن آزاد شود. در صورتی که برگ رزماری تازه ندارید، می‌توانید از رزماری خشک استفاده کنید.
  • بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قابلمه را از روی حرارت بردارید. سپس صبر کنید تا محلول بدست آمده کاملا خنک شود.
  • سپس محلول بدست آمده را از یک صافی رد کنید و درون یک بطری تمیز بریزید. اسپری رزماری شما آماده است و می‌توانید به مدت ۲ هفته از آن استفاده کنید. البته بهتر است که بعد از هر بار استفاده آن را درون یخچال نگهداری کنید.
  • این اسپری رزماری برای تمامی موها مناسب بوده و شما می‌توانید دو تا سه بار در هفته از آن استفاده کنید.

اسپری رزماری و نکات مهم هنگام استفاده

برای استفاده حداکثری از خواص اسپری رزماری برای مو بهتر است به نکات زیر توجه کنید تا اثربخشی این اسپری چندین برابر شده و جلوی عوارض آن گرفته شود. از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قبل از استفاده از اسپری رزماری حتما موهایتان را بشویید. در صورتی که موهای شما چرب و کثیف باشد، میزان جذب مواد مغذی کمتر می‌شود.
  • اگر موهایتان کاملا خشک باشد، میزان نفوذپذیری اسپری رزماری بیشتر خواهد بود و تاثیر بیشتری روی موهایتان می‌گذارد.
  • عصاره رزماری را به مقدار مناسب روی موهایتان اسپری کنید. همچنین بعد از هر بار اسپری به آرامی موهایتان را ماساژ دهید.
  • قبل از استفاده از اسپری رزماری حتما تست حساسیت بگیرید. برای این منظور کافی است تا ابتدا این اسپری را روی قسمتی از پوست دست خود امتحان کنید. همچنین می‌توانید محلول اسپری خود را با روغن جوجوبا یا روغن نارگیل ترکیب کنید. این کار باعث می‌شود تا خطر حساسیت اسپری کمتر شود.
  • برای استفاده حداکثری از خواص اسپری رزماری برای مو باید ۳۰ دقیقه آن را روی پوست سر خود بگذارید. سپس بعد از این مدت می‌توانید موهای خود را بشویید. این کار را به طور منظم و مداوم انجام دهید تا نتیجه مثبت آن را روی موهای خود ببینید.
  • بطری اسپری رزماری را در محل خشک و خنک نگهداری کنید تا مواد فعال این گیاه دارویی تجزیه نشود. رعایت این نکته باعث می‌شود تا هنگام استفاده از اسپری رزماری، بهترین نتیجه را برای سلامت موهایتان کسب کنید.

نحوه استفاده از اسپری رزماری

حال که با نکات بسیار مهم قبل از استفاده از اسپری رزماری آشنا شدید، حال نوبت آن رسیده است تا با طرز استفاده از اسپری رزماری آشنا شوید. برای این منظور کافی است تا مراحل زیر را انجام دهید:

  • اگر پوست حساسی دارید که با هر ماده جدید دچار التهاب می‌شود، حتما قبل از اسپری کردن رزماری روی سرتان، آن را در قسمتی از دست خود امتحان کنید.
  • قبل از اسپری کردن محلول رزماری حتما موهای خود را با یک شامپوی مناسب بشویید و کاملا خشک کنید. چرا که خواص اسپری رزماری برای مو خشک نسبت به موی مرطوب بسیار بیشتر است.
  • بطری اسپری را تکان دهید تا محلول رزماری به طور یکنواخت پخش شود. سپس این محلول را روی پوست سر، ریشه موها و قسمت‌های کم‌پشت موهایتان اسپری کنید. سپس با انگشتان خود سرتان را ماساژ دهید.
  • بعد از نیم ساعت می‌توانید پوست سر خود را بشویید. البته برای نتیجه‌گیری بهتر توصیه می‌کنیم که بگذارید تا این محلول یک شبانه‌روز روی سر شما باقی بماند. بعد از این مدت می‌توانید موهایتان را با آب ولرم بشویید. این کار را دو تا سه بار در هفته تکرار کنید تا نتیجه مثبت آن را روی موهایتان ببینید.

سخن نهایی

ما در این مقاله در رابطه با نحوه استفاده از اسپری رزماری برای موها و تاثیر مثبت آن روی زیبایی و سلامت موها صحبت کردیم. عصاره این گیاه دارویی محرک رشد موهای شما بوده و از بروز مشکلات مربوط به مو جلوگیری می‌کند. اگر شما هم تجربه استفاده از این اسپری را دارید، خوشحال می‌شویم تا از خواص اسپری رزماری برای مو بگویید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.