خانه گیاهان دارویی درمان بیماری‌ها به کمک خواص ترب سیاه

درمان بیماری‌ها به کمک خواص ترب سیاه

توسط kakooti
خواص ترب سیاه

ترب سیاه به دلیل رنگ سیاه رنگ پوست خود به این نام شهرت پیدا کرده است. خواص ترب سیاه بسیار زیاد است و مصرف منظم آن به درمان بیماری‌ها کمک می‌کند. چرا که این ماده غذایی سرشار از املاح، مواد معدنی، ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان و غیره است که برای سلامت بدن بسیار مفید است. اگر شما هم می‌خواهید در رابطه با فواید دارویی ترب سیاه اطلاعات کسب کنید، خواندن این مقاله از کاکوتی را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

خواص ترب سیاه برای درمان بیماری‌ها

ترب سیاه از جمله صیفی‌جاتی است که به شکل‌های مختلفی مانند گرد، استوانه‌ای و کشیده در بازار به فروش می‌رسد. این ماده غذایی با طبیعت گرم و خشک خود خواص و فواید بسیاری برای سلامتی بدن دارد. چرا که سرشار از آنتی‌اکسیدان و انواع مختلفی از ویتامین‌ها از جمله ویتامین A، B6، C، E، پتاسیم، منیزیم، آهن و غیره است.

از نظر ظاهری ترب سیاه پوستی قهوه‌ای تیره و یا سیاه دارد. اما رنگ گوشت آن سفید است. مزه ترب سیاه تند و بوی بسیار قوی دارد. از آنجایی که این ماده غذایی از دل خاک بیرون می‌آید، در نتیجه خواص درمانی بسیاری دارد. از جمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

کاهش فشار خون

یکی از خواص ترب سیاه کاهش سطح فشار خون است. چرا که این ماده غذایی سرشار از پتاسیم است.

تقویت رشد موها با خواص ترب سیاه

اگر به دنبال تقویت و افزایش رشد موهای خود هستید، از خواص ترب سیاه بهره‌مند شوید. از آنجایی که آب ترب سیاه سرشار از سلنیوم و منیزیم است، در نتیجه به بهبود گردش خون در پوست سر کمک می‌کند. این ویژگی باعث می‌شود تا ریشه موهای شما تقویت شده و دیگر دچار ریزش مو نشوید؛ بنابراین بعد از مدتی رشد موهای شما افزایش پیدا می‌کند.

از دیگر خواص درمانی ترب سیاه می‌توان به درمان موهای خشک و آسیب‌دیده، درمان شوره سر، درمان موهای چرب با کنترل چربی پوست سر، تقویت ساقه و غیره اشاره کرد. در نتیجه بعد از استفاده از ترب سیاه، زیبایی موهای شما دو چندان خواهد شد.

تاثیر مثبت ترب سیاه بر روی پوست

یکی از خواص معجزه‌آسای ترب سیاه وجود آنتی اکسیدان از جمله ویتامین سی در آن است. در نتیجه با کمک خواص ترب سیاه به جوان‌سازی پوست صورت خود کمک بسیار زیادی می‌کنید. به طوری که مصرف مداوم آن کمک می‌کند تا چین و چروک پوست صورت شما کاهش پیدا کند.

بنابراین مصرف آب ترب سیاه به دلیل دارا بودن مقادیر بسیار زیاد آنتی‌اکسیدان، رادیکال‌های آزاد بدن شما را از بین می‌برد و از این طریق می‌تواند چین و چروک‌های پوست را رفع کند.

پیشگیری از دیابت با مصرف ترب سیاه

یکی از خواص ترب سیاه داشتن مقدار کمی کربوهیدرات است. در نتیجه مصرف آن کمک می‌کند تا میزان قند خون شما تنظیم شود. در نتیجه اگر می‌خواهید که میزان سطح قند خون شما تنظیم شود، پیشنهاد می‌کنیم که ترب سیاه مصرف کنید.

جلوگیری از کم کاری تیروئید با مصرف ترب سیاه

از آنجایی که ترب سیاه دارای مقادیر بسیار زیادی پتاسیم و سلنیوم است، در نتیجه جلوی کم کاری غده تیروئید را می‌گیرد. برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم که به طور منظم ترب سیاه مصرف کنید تا سلامت غده تیروئید شما تضمین شود.

دفع سنگ کلیه با ترب سیاه

اگر دچار سنگ کلیه هستید، پیشنهاد می‌کنیم که ترب سیاه مصرف کنید. چرا که این ماده غذایی دارای خاصیت دیورتیک است. در نتیجه با خواص ترب سیاه میزان حجم ادرار شما افزایش پیدا می‌کند و این موضوع باعث به دفع سنگ کلیه می‌شود.

جلوگیری از سرطان رحم با مصرف ترب سیاه

ترکیبات شیمیایی مغذی موجود در ترب سیاه مانند ایندول ۳ کاربینول از ابتلا به سرطان‌های هورمونی مانند سرطان رحم و سرطان پستان جلوگیری می‌کند. چرا که این ماده غذایی دارای ترکیبات ضد استروژنی است؛ بنابراین برای پیشگیری از این بیماری پیشنهاد می‌کنیم که ترب سیاه مصرف کنید.

کنترل سطح کلسترول با ترب سیاه

مصرف ترب سیاه باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود. در نتیجه کبد می‌تواند میزان سطح کلسترول خون را تنظیم کند. از دیگر خواص درمانی ترب سیاه می‌توان به کاهش میزان لیپید خون اشاره کرد. همچنین میزان فیبر ترب سیاه بسیار بالا است. در نتیجه فیبر می‌تواند باعث جذب کلسترول بد از طریق رگ‌های خونی شود.

این موضوع کمک می‌کند تا خطر سکته قلبی، سکته مغزی و آترواسکلروز کاهش پیدا کند. در نتیجه اگر می‌خواهید که سطح کلسترول خون شما کنترل شود و دیگر دچار مشکلات قلبی نشوید، استفاده از خواص ترب سیاه را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

درمان کبد چرب با ترب سیاه

آنتی‌اکسیدان گلوتاتیون موجود در کبد به حفظ سلامت کبد کمک بسیار زیادی می‌کند. به طوری که فعال شدن گلوتاتیون باعث می‌شود تا با افزایش فعالیت آنزیم‌ها، سموم از کبد شما دفع شود. در نتیجه کاهش سطح گلوتاتیون برای کبد بسیار خطرناک است. اما مصرف ترب سیاه باعث می‌شود تا میزان سطح گلوتاتیون در کبد به حالت تعادل و تنظیم برسد.

درمان مشکلات معده با ترب سیاه

شاید برای شما هم جای تعجب باشد، اما مصرف ترب سیاه به هضم راحت‌تر غذا کمک می‌کند. از طرفی دیگر ترب سیاه دارای خاصیت سم‌زدایی است. همچنین با کاهش اسید معده از بروز نفخ معده جلوگیری می‌کند.

درمان سرماخوردگی با ترب سیاه

ترب سیاه به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان‌هایی با خاصیت ضد التهابی می‌تواند جلوی گرفتگی سینه شما را بگیرد. در نتیجه اگر دچار سرماخوردگی شدید، برای بهبود سرفه خود پیشنهاد می‌کنیم که از خواص ترب سیاه بهره‌مند شوید. چرا که آنتی‌اکسیدان‌های موجود در ترب سیاه از جمله ویتامین سی کمک می‌کند تا دستگاه ایمنی شما تقویت شود. در نتیجه با تقویت سیستم ایمنی بدن دیگر دچار سرماخوردگی، آنفولانزا، سرفه، کرونا و غیره نخواهید شد.

برای این منظور کافی است تا داخل یک عدد ترب سیاه را خالی کنید. سپس مقداری عسل طبیعی درون آن بریزید. یک شبانه‌روز صبر کنید. سپس آب ایجاد شده از عسل آن جدا کنید. نوشیدن این آب کمک می‌کند تا سیستم تنفسی شما به خوبی سم‌زدایی شود.

درمان یبوست با مصرف ترب سیاه

یکی از خواص عالی ترب سیاه وجود مقدار بسیار زیادی فیبر در آن است. این موضوع باعث حرکت بهتر روده‌ها می‌شود. در نتیجه یبوست شما را به خوبی درمان می‌کند.

رفع لک و جای جوش با ترب سیاه

اگر صورت شما دچار لک شده است و یا جای جوش بر روی آن باقی مانده است، پیشنهاد می‌کنیم که ترب سیاه مصرف کنید. خواص ترب سیاه کمک می‌کند تا جای جوش به خوبی برطرف شود.

درمان سنگ کیسه صفرا با ترب سیاه

از جمله خواص دارویی ترب سیاه می‌توان به خاصیت ادرارآوری آن اشاره کرد. در نتیجه اگر از درد سنگ کیسه صفرا رنج می‌رید، پیشنهاد می‌کنیم که ترب سیاه مصرف کنید. همچنین مصرف آب ترب سیاه کمک می‌کند تا سنگ کیسه صفرا به راحتی دفع شود. البته توجه به این نکته ضروری است که اگر دچار انسداد صفرا هستید، بهتر است از خوردن ترب سیاه خودداری کنید.

کاهش وزن با ترب سیاه

ترب سیاه جزو خانواده سبزیجات به حساب می‌آید. در نتیجه میزان کم کالری آن در کنار فیبر بالای آن باعث می‌شود تا میزان اشتهای شما کاهش پیدا کند. این ویژگی به کاهش وزن و لاغری شما کمک بسیار زیادی می‌کند.

درمان افسردگی با مصرف ترب سیاه

اگر دچار استرس هستید و یا علائم افسردگی دارید، پیشنهاد می‌کنیم که ترب سیاه مصرف کنید. چرا که این ماده غذایی سرشار از پتاسیم و منیزیم است و باعث افزایش تولید انتقال‌دهنده‌های عصبی می‌شود.

مضرات ترب سیاه

اگرچه خواص ترب سیاه بسیار زیادی دارد، اما در کنار آن باید جانب احتیاط را رعایت کنید. چرا که ممکن است مصرف بیش از اندازه آن دارای عوارضی باشد. به عنوان مثال در ترکیبات ترب سیاه ماده‌ای سمی به نام گلوکوزینولات وجود دارد. در نتیجه زیاده‌روی در مصرف آن در افرادی که داروهای تیروئید مصرف می‌کنند باعث ایجاد بیماری گواتر می‌شود.

همچنین از دیگر فواید درمانی ترب سیاه می‌توان به نفاخ بودن آن اشاره کرد. در نتیجه مصرف زیاد آن باعث بروز نفخ، دل پیچه، مشکلات گوارشی و تحریک دستگاه گوارش می‌شود. همچنین اگر دچار انسداد صفرا هستید خوردن این ماده غذایی توصیه نمی‌شود. علاوه بر این خانم‌های باردار نیز باید از مصرف ترب سیاه خودداری کنند.

سخن نهایی

ما در این مقاله از کاکوتی در رابطه با خواص ترب سیاه صحبت کردیم. فواید درمانی این ماده غذایی بسیار زیاد است؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که حتما آن را به رژیم غذایی خودتان اضافه کنید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.