خانه گیاهان دارویی خواص دارویی جینسینگ برای درمان بیماری‌ ها

خواص دارویی جینسینگ برای درمان بیماری‌ ها

توسط kakooti

گیاه دارویی جینسینگ به گیاه جوانی و نوش دارو شناخته می‌شود. خواص دارویی جینسینگ بیشمار است و ارزش غذایی بسیاری دارد. به‌طوری‌که بسیاری از پزشکان طب سنتی پیشنهاد می‌کنند که این گیاه را جزو وعده‌های غذایی خود قرار دهید. از جمله خواص این گیاه می‌توان به رفع استرس، درمان ناتوانی‌های جنسی، افزایش طول عمر، بهبود عملکرد حافظه و … اشاره کرد. ما در این مقاله از مجله کاکوتی قصد داریم تا شما را با خواص بی‌نظیر این گیاه دارویی آشنا کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

خواص معجزه‌آسای جینسینگ در درمان انواع بیماری‌ها

خواص جینسینگ برای زنان: اغلب خانم‌ها به دلیل کارهای پرانرژی و سخت خانه، از استقامت کمتری برخوردار هستند. در چنین شرایطی مصرف جینسینگ را پیشنهاد می‌دهیم. چرا که جینسینگ جریان خون در بدن را افزایش می‌دهد. در نتیجه می‌تواند انرژی بیشتری را در بدن تولید کند. علاوه بر این مصرف این گیاه دارویی معجزه آسا، باعث می‌شود که خستگی روزانه از بدن بیرون رفته و استقامت بدن بیشتر شود.

از دیگر خواص این گیاه دارویی می‌تواند به ایجاد تمرکز ذهنی در خانم‌ها اشاره کرد. همچنین این گیاه یک دارویی مناسب برای پیشگیری و درمان برخی سرطان‌های رایج در زنان مانند سرطان سینه نیز است.

خواص دارویی جینسینگ برای مردان: داشتن یک رابطه جنسی خوب از جمله ویژگی‌های زندگی زناشویی است. گاهی برخی اختلالات جنسی در آقایان باعث می‌شود که این رابطه دچار اختلال شود. گیاه دارویی جینسینگ یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب برای درمان انواع مشکلات جنسی آقایان است. از جمله ویژگی‌های مثبت این گیاه دارویی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جلوگیری از انزال زودهنگام و درمان دیر انزالی با تقویت اعصاب تناسلی مرد
  • سفت شدن آلت تناسلی به هنگام نزدیکی به مدت طولانی
  • افزایش توان باروری در مردان با افزایش مقدار منی و تولید اسپرم زیاد
  • افزایش لذت جنسی و درمان اختلالات مربوط به نعوظ
  • بهتر کردن کیفیت اسپرم جهت باروری بهتر

خواص گیاه دارویی جینسینگ برای زیبایی پوست و مو

خواص دارویی جینسینگ برای مو: اگر نگران ریزش موهای خود هستید، جینسینگ را امتحان کنید. از جمله ویژگی‌های مصرف این گیاه دارویی شفابخش، می‌توان به پیشگیری از ریزش مو و افزایش رشد موها اشاره کرد. مخصوصا اگر بر اثر استرس موهای شما دچار ریزش شود، مصرف این گیاه دارویی به کاهش استرس و در نتیجه جلوگیری از ریزش مو کمک بسیار زیادی می‌کند. برای این منظور کافی است که موهای خود را با شامپوی جینسینگ بشویید.

برای درست کردن شامپوی مخصوص جینسینگ کافی است مقدار یک قطره از روغن جینسینگ، روغن گیاه رازک، روغن سویا، روغن ذرت را با یکدیگر ترکیب کنید. سپس این محلول را به موهای خود بزنید. بعد از یک ربع می‌توانید موهای خود را با آب بشویید. این دستور را ۳ ماه تکرار کنید تا نتیجه‌ی مثبت آن را ببینید.

فواید جینسینگ برای پوست: یکی از خواص دارویی جینسینگ جوان‌سازی پوست صورت است. این گیاه که به گیاه ضد پیری نیز معروف است، با تولید کلاژن‌ و افزایش سوخت و ساز پوست، روند پیری پوست شما را کاهش می‌دهد. علاوه بر این این گیاه به کاهش استرس و فشارهای عصبی کمک بسیار زیادی می‌کند. در نتیجه می‌تواند با تسکین سیستم عصبی، پیری پوست را به تاخیر بیندازد.

همچنین مصرف گیاه دارویی جینسینگ برای پوست‌های خشک نیز بسیار موثر است. این ویژگی کمک می‌کند تا چین و چروک‌های پوست که باعث پیری زودرس پوست صورت می‌شود، به راحتی از بین برود.

از دیگر خواص دارویی این گیاه می‌توان به درمان پف و خط زیر چشم، شفاف‌سازی و تنظیم رطوبت پوست، از بین رفتن لکه‌های سیاه روی پوست، درمان انواع مشکلات پوستی مانند اگزما، شفافیت و زیبایی پوست، از بین رفتن سلول‌های مرده پوست اشاره کرد. تمامی این موارد باعث می‌شود تا ظاهر پوست شما زیباتر به نظر برسد.

خواص دارویی جینسینگ برای چاقی و لاغری بدن

کاهش وزن با گیاه دارویی جینسینگ: مصرف جینسینگ باعث افزایش سوخت و ساز بدن و در نتیجه مصرف مقدار زیادی انرژی می‌شود. این ویژگی کمک می‌کند تا دفع چربی در بدن، نسبت به قبل افزایش یابد. در نتیجه سوزاندن چربی‌های اضافی در بدن باعث کاهش وزن می‌شود. علاوه بر این مصرف چای جینسینگ باعث کاهش میزان چربی در بدن شده و جذب چربی در بدن را به حداقل می‌رساند. همچنین مصرف این گیاه دارویی باعث کاهش اشتها نیز می‎شود. بدین ترتیب می‌تواند یک وزن ایده آل را برای شما به ارمغان بیاورد.

بهتر است چای جینسینگ را نیم ساعت بعد از شام و یا دو ساعت قبل از خواب مصرف کنید. این کار را هر روز تکرار کنید.

خواص بدنسازی جینسینگ: برای انجام بدنسازی نیاز به انرژی کافی دارید. گیاه دارویی جینسینگ یک جایگزین مناسب به جای مصرف داروهای شیمیایی و یا نوشابه‌های انرژی‌زا است. به این دلیل که مصرف این گیاه دارویی باعث افزایش قدرت بدن در جذب برخی مواد مانند پروتئین، آمینو اسیدها و کربوهیدرات‌ها می‌شود. در نتیجه عضلات شما حجم بهتری می‌گیرد. برای گرفتن نتیجه بهتر از خواص دارویی جینسینگ کافی است تا این گیاه دارویی را با معده خالی مصرف کنید.

مصرف جینسینگ در دوران بارداری

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید جینسینگ خواص فوق‌العاده‌ای برای زنان باردار دارد. مصرف این گیاه عوارض بارداری مانند استفراغ ، سرگیجه، مشکلات روحی، کاهش میل جنسی، خستگی و …  را به حداقل می‌رساند. اما به دلیل حساسیت بالای این دوران، بهتر است قبل از مصرف این گیاه، با پزشک طب سنتی حتما مشورت کنید. گاهی مصرف بیش از اندازه این گیاه باعث افزایش خونریزی و در نتیجه سقط جنین و مشکلاتی در حین زایمان می‎شود.

در چنین شرایطی بهتر است که زنان شیرده و باردار از مصرف خودسرانه‌ی این گیاه خودداری کنند.

موارد منع مصرف گیاه جینسینگ

اگرچه خواص دارویی جینسینگ بیشمار است، اما مصرف بیش از اندازه و بدون دستور پزشک موجب آسیب‌هایی نیز می‌شود. از جمله‌ی آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سردرد
  • سرگیجه
  • ناراحتی معده
  • عصبانیت
  • بی‌خوابی
  • لمس شدن سینه زنان
  • تغییر سیکل قاعدگی

همچنین مصرف این گیاه برای افراد زیر توصیه نمی‌شود:

  • افراد دارای چاقی مفرط
  • افراد دارای فشار خون بالا
  • بیماران سرطانی
  • بیماران روانی
  • افراد مبتلا به دیابت
  • کودکان و نوجوانان

طرز تهیه چای جینسینگ

ابتدا مقدار یک لیوان آب را بجوشانید. سپس مقدار ۱ تا ۳ گرم از ریشه‌ی این گیاه را با آب درحال جوش ترکیب کنید. برای این منظور می‌توانید ریشه‌های این گیاه دارویی را قطعه قطعه کنید. منتظر بمانید تا این ترکیب به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه دم بکشد. سپس این چای را به صورت ولرم نوش جان کنید. مصرف روزانه ۱ تا ۲ لیوان از این دمنوش با دستور پزشک بسیار موثر است.

نتیجه‌گیری نهایی

خواص دارویی جینسینگ بسیار زیاد است. ما در این مقاله از مجله کاکوتی به برخی از خواص این گیاه دارویی اشاره کردیم. اما به دلیل حساسیت برخی بیماری‌ها و شرایط بدنی بهتر است که از مصرف خودسرانه و بدون تجویز پزشک خودداری کنید. در صورت داشتن هرگونه سوال می‌توانید زیر همین پست نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.