خانه گیاهان دارویی به کمک خواص دارویی عرق خارشتر بیماری‌ های خود را درمان کنید

به کمک خواص دارویی عرق خارشتر بیماری‌ های خود را درمان کنید

توسط kakooti
خواص دارویی عرق خارشتر

عرقیات گیاهی به دلیل داشتن خواص بی‌نظیر، می‌تواند برای درمان انواع بیماری‌ها مفید باشد. یکی از گیاهان دارویی بسیار مفید، گیاه خارشتر است که مورد توجه بسیاری از پزشکان طب سنتی قرار گرفته است. اگر شما هم علاقه‌مند به استفاده از خواص دارویی عرق خارشتر هستید، در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با خواص فوق‌العاده این گیاه برای درمان بیماری‌ها آشنا کنیم.

ما در این مقاله از مجله کاکوتی قصد داریم تا شما را با ویژگی‌های منحصربه فرد این گیاه آشنا کنیم.

خواص دارویی عرق خارشتر در درمان بیماری‌ها

کاهش استرس: ماشینی شدن زندگی از جمله دلایلی است که باعث شده است تا بیشتر افراد دچار استرس و اضطراب شوند. اگر شما هم دچار استرس و اضطراب هستید و این عامل باعث شده است تا بی‌خواب شوید، خوردن عرق خارشتر را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این گیاه دارویی خاصیت آرام‌بخشی دارد و استرس و اضطراب شما را برطرف می‌کند.

همچنین گیاه دارویی خارشتر برای کسانی‌که دچار مشکلات روحی هستند و ضعف اعصاب دارند، عرق گیاه دارویی خارشتر می‌تواند یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب باشد.

تقویت سیستم ایمنی بدن: برای تقویت سیستم ایمنی بدن، بهتر است از خواص دارویی عرق خارشتر استفاده کنید. به این دلیل که این گیاه حاوی موادی است که می‌تواند سیستم ایمنی بدن را افزایش دهد.

ادرار آور: یکی از خواص درمانی خارشتر، افزایش ادرار است. درنتیجه می‌توانید اسید اوریک را از بدن شما خارج کند. برای این منظور مصرف جوشانده خارشتر را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

کاهش وزن و جلوگیری از چاقی: شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید عرق خارشتر خاصیت چربی سوزی دارد؛ بنابراین شما می‌توانید با مصرف این گیاه همراه با کمی ورزش وزن خود کم کنید. برای این منظور کافی است تا نصف لیوان عرق خارشتر را با نصف لیوان آب ترکیب کنید و آن را نوش جان کنید.

رفع رسوبات کلیه: یکی از آزاردهنده‌ترین دردها، دفع سنگ کلیه است. اگر دچار سنگ کلیه هستید و یا می‌خواهید از سنگ کلیه جلوگیری کنید، عرق خارشتر را امتحان کنید. نوشیدن ۳ لیوان عرق خارشتر در روز کمک می‌کند تا رسوبات کلیه شما رفع شود.

کبد چرب: اگر دچار کبد چرب هستید، نوشیدن دم‌کرده خارشتر به همراه رژیم غذایی مناسب و ورزش روزانه را پیشنهاد می‌دهیم. یکی از خواص دارویی خارشتر در درمان آسیب‌های کبدی است.

درمان بیماری‌ها به کمک عرق خارشتر

درمان عفونت: مصرف عرق خارشتر برای جلوگیری از عفونت و انگل یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است.

درمان صرع: برای درمان برخی بیماری‌های ناشی از ضعف اعصاب مانند صرع، عرق خارشتر معجزه می‌کند.

درمان اسهال: اگر دچار اسهال شده‌اید، عرق خارشتر برای درمان شما بسیار کمک‌کننده است. علاوه بر این مصرف دمکرده خارشتر می‌تواند دستگاه هاضمه را تقویت کند.

کاهش دردهای رماتیسم: مالیدن روغن خارشتر می‌تواند دردهای درناک رماتیسم را کمتر می‌کند. علاوه بر این می‌توانید دمنوش و یا عرق خارشتر را روزانه ۳ لیوان نوش جان کنید.

ضد سرفه: از جمله خواص دارویی خارشتر از بین بردن تب و لرزاست. همچنین اگر بر اثر سرماخوردگی دچار سرفه هستید، مصرف دمنوش خارشتر به قطع سرفه شما کمک می‌کند.

ترمیم زخم‌ها: ضماد گیاه خارشتر برای ترمیم و التیام زخم‌ها بسیار موثر است. همچنین می‌توانید جوشانده برگ و یا گرد کوبیده شده‌ی آن را بر روی زخم خود قرار داده تا بعد از مدتی زخم‌های شما ترمیم شود. کافی است یکبار امتحان کنید تا نتیجه‌ی آن را ببینید.

التیام زخم‌های مقعدی: پزشکان طب سنتی معتقدند که استفاده از ضماد گیاه خارشتر می‌تواند برای کاهش دردهای یبوست و التیام زخم‌های مقعدی بسیار کمک‌کننده باشد.

رفع سردرد: اگر از سردردهای خود خسته شده‌اید و به دنبال یک روش طبیعی برای درمان هستید، عرق خارشتر را به شما پیشنهاد می‌دهیم. برای این منظور کافی است تا صبح ناشتا مقداری از آب خارشتر را داخل بینی خود بریزید. سپس بعد از یک ساعت روغن بنفشه بو کنید. این کار کمک می‌کند تا سردردهای مزمن شما بدون خوردن قرص از بین برود.

موارد منع مصرف گیاه خارشتر

اگرچه خواص دارویی عرق خارشتر بسیار است، اما مصرف این گیاه در درمان برخی بیماری‌ها منع مصرف دارد. ازجمله این بیماری‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حصبه، اسهال خونی، آبله، بواسیر، خون ادراری از جمله بیماری‌هایی است که باید از مصرف دمنوش و یا عرق خارشتر خودداری کنند. چراکه ممکن است برای این افراد مضر باشد.
  • اگر طبع شما گرم مزاج است، عرق این گیاه را مصرف نکنید.

طریقه تهیه دمنوش خارشتر

اگر برای درمان بیماری‌های خود قصد تهیه دمنوش خارشتر را دارید می‌توانید دستور زیر را انجام دهید:

  • مقدار ۵۰ گرم از شاخ و برگ تازه گیاه خارشتر را در یک لیوان آب در حال جوش بریزید. چند دقیقه صبر کنید تا به خوبی دم بکشد. سپس می‌توانید از این دمنوش روزانه ۳ لیوان نوش جان کنید.
  • اگر مزاج گرم دارید، می‌توانید مقدار مساوی از عرق خارشتر، عرق بابونه و کاسنی را با هم ترکیب کنید. سپس این دمنوش خوش عطر را به اندازه ۳ فنجان در روز میل کنید.
  • برای سرد مزاج‌ها پیشنهاد می‌کنیم که میزان مساوی از عرق خارشتر، بابونه و بادرنجبویه را با هم ترکیب کنید. سپس این دمنوش پرخاصیت را به میزان ۳ لیوان در روز نوش جان کنید.

نتیجه‌گیری نهایی

ما در این مقاله از مجله کاکوتی به بررسی خواص دارویی عرق خارشتر پرداختیم. اگرچه این گیاه خواص درمانی بسیاری دارد، اما بهتر است از مصرف خودسرانه این گیاه خودداری کنید و برای بهره‌مندی از خواص عرق و دمنوش خارشتر با پزشک طب سنتی مشورت کنید.

در صورت داشتن هرگونه سوال می‌توانید در زیر این پست نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید. همکاران ما در پشتیبانی  به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.