خانه دسته‌بندی نشده آشنایی با آرد برنج و خواص درمانی آن در طب سنتی

آشنایی با آرد برنج و خواص درمانی آن در طب سنتی

توسط kakooti
آشنایی با آرد برنج و خواص درمانی آن در طب سنتی

آرد برنج دارای ارزش غذایی بالایی است و به همین دلیل در طب سنـتی از جایگاه بالایی برخوردار است. در این مقاله به معرفی آرد برنج و خواص درمانی آن در طب سنتـی می‌پردازیم که امیدواریم مورد رضایت و پسند شما عزیزان همراه قرار گیرد. با ما همراه باشید.

تهیه آرد برنج:

آرد برنج  از آسیاب کردن دانه‌های شکسته برنج حاصل می‌شود. برای تهیه به این صورت عمل کنید که برنج‌ها را پاک کنید و آن را خیس کنید. اجازه دهید به مدت یک الی دو روز خیس بخورد. سپس آن را آبکش کنید و پس از آنکه آب آن رفت، آن را آسیاب کنید. آرد برنج را در ظرفی در بسته و به دور از نور خورشید نگهداری کنید.

آرد برنج به صورت شیرین، قهوه‌ای و سفید است که از آن در انواع حلوا، شیرینی، سوپ و فرنی و… استفاده می‌شود.

تفاوت آرد برنج سفید و قهوهای در پوسته‌ی آن است. آرد برنج شیرین نیز نسبت به آرد برنج سفید و قهوه‌ای از نشاسته‌ی بیشتری برخوردار است.

آرد برنج دارای کلسیم، منیزیم، ویتامین B6، آهن، قند، فیبر، پتاسیم، پروتئین، کربوهیدرات، تیامین، چربی، فسفر، مس و روی است و به همین دلیل دارای ارزش غذایی بسیار بالایی می‌باشد.

خواص آرد برنج:

  • آرد برنج فاقد گلوتن است. گلوتن پروتئینی است که به سیستم گوارشی بدن آسیب می‌رساند. بنابراین آرد برنج برای عزیزانی که مبتلا به بیماری سلیاک هستند و از مصرف آرد گندم عاجز هستند بسیار مناسب است.
  • از دیگر خواص این ماده‌ی با ارزش، می‌توان به فیبر بالای آن اشاره نمود. افرادی که دچار بیماری یبوست هستند به راحتی می‌توانند از آرد برنج استفاده کنند. همچنین برای تاثیر بیشتر می‌توان آرد برنج را به همراه تخم‌مرغ مصرف نمود.
  • آرد برنج به دلیل دارا بودن فیبر بالا باعث کاهش کلسترول و تنظیم قند خون می‌گردد.
  • کمک به سلامت کبد از دیگر خواص درمانی آرد برنج است. آرد برنج به دلیل دارا بودن ماده‌ای به نام کولین، به کبد در انتقال کلسترول و تری گلیسرید کمک شایانی می‌کند.
  • از آرد برنج در طب سنتی برای پر کردن صورت استفاده می‌شود. برای این منظور به یک قاشق غذاخوری آرد برنج، نصف قاشق غذاخوری شیر خشک و نصف قاشق غذاخوری نشاسته نیاز داریم. هر سه مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و هر شب قبل از خواب آن را میل کنید. این روند را به طور مرتب تکرار کنید و شاهد تاثیرات مثبت باشید.
  • از دیگر فواید و خواص استفاده از آرد برنج می‎‌توان به رفع بوی بد بدن اشاره نمود. برای این منظور نیز به یک الی دو قاشق غذاخوری آرد برنج نیاز داریم که آن را با کمی آب حل کنید و آن را به نقاط مورد نظر همانند زیر بغل اعمال کنید. اجازه دهید مواد برای ده الی پانزده دقیقه باقی بماند و سپس شستشو دهید. این روش را پس از استحمام انجام دهید.

– طب سنتی برای سفید کردن نقاط بدن، مصرف آرد برنج بعد از استحمام را پیشنهاد می‌کند. برای این منظور نیز کافیست آرد برنج را با آب مخلوط کنید تا خمیری شکل شود و سپس آن را به نقاط مورد نظر اعمال کنید.

–  آرد برنج دارای خواص ضد التهابی است و به رفع مشکلات پوستی کمک شایانی می‌کند. این ماده به زیبایی و لطافت هر چه تمام‌تر پوست کمک می‌کند و به همین خاطر از این ماده در انواع ماسک‌های طبیعی و خانگی استفاده می‌شود. در ادامه به معرفی بهترین ماسک‌های تهیه شده از آرد برنج و خواص درمانی آن اشاره می‌کنیم.

معرفی برترین و بهترین ماسک‌های زیبایی تهیه شده از آرد برنج:

ماسک آرد برنج و آبلیمو یک تونر طبیعی و خانگی

برای داشتن یک پوست شاداب و زیبا نیاز به یک تونر است و چه بهتر آنکه آن تونر را در خانه و به صورت طبیعی تهیه کنیم. تونر پوست را تمیز و سلول‌های مرده‌ی پوست را پاکسازی می‌کند. برای تهیه این تونر به یک قاشق غذاخوری آرد برنج و آب لیمو ترش تازه به جهت مخلوط کردن نیاز داریم. دو مواد را با یکدیگر ترکیب کنید و از آن به عنوان تونر خانگی و طبیعی بهره ببرید.

ماسک آرد برنج و شیر به جهت سفیدی و زیبایی پوست

یکی از بهترین ماسک‌های تهیه شده از آرد برنج، ماسک شیر و آرد برنج است. این ماسک را به راحتی در خانه تهیه و از فواید بی‌نظیر آن بهره ببرید. برای تهیه این ماسک به یک قاشق غذاخوری آرد برنج و دو الی سه قاشق عذاخوری شیر نیاز داریم. آرد برنج و شیر را با یکدیگر مخلوط کند تا خمیر شلی حاصل شود. این ترکیب را بر روی پوست تمیز خود که قبلا با یک شوینده‌ی مناسب شسته و خشک کرده‌اید پوشش دهید و پس از گذشت پنج الی ده دقیقه با آب ولرم شستشو دهید. این ماسک را دو الی سه مرتبه در هفته استفاده کنید تا نتایج مطلوب حاصل شود.

ماسک آرد برنج و گلاب مناسب برای افراد دارای پوست مستعد آکنه و جوش

اگر جزء آن دسته از عزیزانی هستید که از وجود جوش و آکنه در پوست خود کلافه شده‌اید و به دنبال روشی طبیعی و خانگی برای درمان آن هستید، پیشنهاد ما به شما عزیزان استفاده از ماسک آرد برنج و گلاب است. این ماسک را در خانه تهیه و امتحان کنید و شاهد روند هر چه سریعتر بهبودی خود شوید. برای تهیه این ماسک به یک قاشق غذاخوری آرد برنج و مقداری گلاب به جهت مخلوط کردن نیاز داریم. دو مواد را در ظرفی با یکدیگر مخلوط کنید تا خمیر یکدست و یکنواختی حاصل شود. این خمیر نباید آنقدر سفت باشد که روی پوست اعمال نشود و نه آنقدر شل که سرریز شود. خمیر حاصل شده را پس از تمیز کردن پوست خود با یک شوینده مناسب استفاده کنید. اجازه دهید این ماسک پرخاصیت برای مدت زمان یک ربع الی بیست دقیقه باقی بماند و سپس با آب ولرم به آرامی شستشو دهید. از این ماسک می‌توانید یک روز در میان استفاده نمایید.

ماسک آرد برنج، چای سبز و آبلیمو روشی مناسب برای رفع لک‌های تیره و چین و چروک پوست

طب سنتی برای رفع لک‌های تیره و چین و چروک پوست صورت، استفاده از ماسک آرد برنج، چای سبز و آبلیمو را به شما عزیزان معرفی می‌کند. برای تهیه این ماسک خانگی به آرد برنج به مقدار دو قاشق غذاخوری، سه قاشق غذاخوری چای سبز و دو قاشق غذاخوری آبلیمو تازه نیاز داریم. چای سبز را در ظرفی بریزید و به آن آب جوش اضافه کنید. دربی روی آن بگذارید تا برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه به خوبی دم بکشد. پس از گذشت این مدت زمان آن را از صافی عبور دهید. حالا سه مواد را در ظرفی با یکدیگر مخلوط کنید تا یکدست و یکنواخت شوند. ماسک را بر روی پوست تمیز خود پوشش دهید و پس از گذشت یک ربع الی بیست دقیقه به آرامی با آب ولرم شستشو دهید. این ماسک را به طور مرتب هفته‌ای یک الی دو مرتبه استفاده کنید تا شاهد زیبایی هر چه تمام‌تر پوست خود باشید.

ماسک آرد برنج و آب خیار برای شادابی پوست

از دیگر ماسک‌های زیبایی تهیه شده با آرد برنج که شادابی را به پوست شما عزیزان هدیه می‌دهد، ماسک آرد برنج و آب خیار است. برای تهیه این ماسک به یک الی دو قاشق غذاخوری آرد برنج و نصف یک عدد خیار نیاز داریم. خیار را رنده کنید و آب آن را بگیرید، حالا آرد برنج را به آن اضافه کنید و هم بزنید. پس از آنکه یکدست و یکنواخت شدند آن را به تمامی نواحی پوست صورت و گردن خود اعمال کنید و پس از خشک شدن ماسک، با آب سرد شستشو دهید. از این ماسک می‌توانید دو الی سه مرتبه در هفته استفاده کنید و تغییرات شگرف را در پوست خود شاهد باشید.

استفاده از ماسک آرد برنج و آلوئه‌ورا مناسب برای لایه‌برداری پوست

ماسک آرد برنج و آلوئه‌ورا، ماسک بسیار مناسب برای لایه برداری پوست می‌باشد. برای تهیه این ماسک به یک الی دو قاشق غذاخوری آرد برنج و مقداری ژل آلوئه‌ورا برای مخلوط کردن نیاز داریم. دو مواد را در ظرفی با یکدیگر مخلوط کنید تا خمیر یکنواختی حاصل شود. خمیر را بر روی پوست تمیز خود اعمال کنید و پس از گذشت ده الی پانزده دقیقه با آب ولرم شستشو دهید. این ماسک را برای یک بار هم که شده در خانه تهیه و امتحان کنید و از نتایج عالی و اثربخش آن بهره‌مند شوید.

استفاده از ماسک آرد برنج، سیب زمینی و ماست مناسب برای رفع چربی اضافی پوست

ماسک آرد برنج، سیب زمینی و ماست برای افرادی که پوستی بیش از اندازه چرب دارند بسیار مناسب است. زیرا استفاده از آن به رفع چربی اضافه پوست کمک شایانی می‌کند. همچنین این ماسک باعث سفیدی و درخشندگی پوست نیز می‌شود. برای تهیه این ماسک کارآمد به یک الی دو قاشق غذاخوری آرد برنج، یک الی دو قاشق غذاخوری سیب زمینی رنده شده و دو الی سه قاشق غذاخوری ماست کم چرب نیاز داریم. هر سه مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و پس از یکدست شدن به تمامی نواحی پوست صورت و گردن خود که قبلا با شوینده مناسب پوست چرب شسته و خشک کرده‌اید، اعمال کنید. اجازه دهید ماسک برای مدت زمان یک ربع الی بیست دقیقه باقی بماند و سپس با آب سرد شستشو دهید. از این ماسک به طور مرتب هفته‌ای دو الی سه مرتبه استفاده کنید تا نتایج مثبت حاصل شود.

ماسک آرد برنج و پودر نارگیل به جهت زیبایی پوست

ماسک آرد برنج و پودر نارگیل را یک الی دو مرتبه در هفته استفاده کنید و زیبایی را به پوست خود هدیه دهید. برای تهیه این ماسک به یک قاشق غذاخوری آرد برنج، یک قاشق غذاخوری پودر نارگیل و مقداری آب به جهت خمیر کردن نیاز داریم. مواد را با یکدیگر مخلوط کنید تا یکدست و یکنواخت شوند. این ترکیب را بر روی پوست تمیز خود پوشش دهید و پس از گذشت ده الی پانزده دقیقه شستشو دهید.

استفاده از ماسک آرد برنج، روغن زیتون، ماست و زردچوبه به جهت رطوبت دهی و روشن کنندگی پوست

ماسکی که به شما عزیزان معرفی می‌کنیم دارای خواص رطوبت دهی و روشن کنندگی است و برای افرادی که دارای پوستی کدر هستند، بسیار مناسب است. برای تهیه این ماسک به آرد برنج به مقدار یک الی دو قاشق غذاخوری، پودر زرد چوبه به مقدار نصف قاشق چایخوری، روغن زیتون به مقدار یک چهارم قاشق چایخوری و ماست به مقدار یک قاشق غذاخوری نیاز داریم. تمامی مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و پس از یکدست شدن به تمام نواحی صورت و گردن خود اعمال کنید. اجازه دهید این ماسک برای مدت زمان یک ربع الی بیست دقیقه باقی بماند و سپس با آب ولرم شستشو دهید. از این ماسک می‌توانید یک الی دو بار در هفته استفاده کنید.

ماسک آرد برنج، جو پرک و عسل مناسب برای روشن کنندگی پوست

برای تهیه ماسک خانگی با خاصیت روشن کنندگی به یک قاشق غذاخوری آرد برنج، جو پرک به مقدار یک قاشق غذاخوری، عسل به مقدار دو قاشق غذاخوری، آبلیمو به مقدار یک قاشق چایخوری و مقداری آب نیاز داریم. تمامی مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و پس از میکس شدن آن را بر روی پوستتان پوشش دهید. پس از گذشت بیست الی سی دقیقه با آب ولرم شستشو دهید. این ماسک را یک الی دو بار در هفته استفاده کنید و شاهد روشن شدن و زیبایی پوست خود باشید.

ماسک آرد برنج، سفیده تخم مرغ و گلیسیرین مناسب برای کاهش روند پیری پوست

این ماسک خاصیت ضد پیری و جوانسازی دارد و به همین دلیل استفاده از آن را برای پیشگیری و کاهش روند پیری پوست به شما عزیزان توصیه می‌کنیم. برای تهیه این ماسک به یک عدد سفیده تخم مرغ، یک قاشق غذاخوری آرد برنج و چند قطره گلیسیرین نیاز داریم. مواد را پس از ترکیب کردن بر روی پوست تمیز خود اعمل کنید و پس از خشک شدن با آب ولرم شستشو دهید. استفاده‌ی یک الی دو مرتبه در هفته از این ماسک نتایج عالی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.         

 

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.