خانه گیاهان دارویی درمان بیماری ها به کمک خواص درمانی جینسینگ

درمان بیماری ها به کمک خواص درمانی جینسینگ

توسط kakooti
خواص درمانی جینسینگ

جینسینگ جزو گیاهانی است که رشدی آهسته دارد و از ریشه آن برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌شود. این گیاه دارویی به دلیل خواص درمانی بیشمار خود، جزو محبوب‌ترین داروهای گیاهی به شمار می‌رود. اگر شما هم می‌خواهید با خواص درمانی جینسینگ آشنا شوید، خواندن ادامه این مقاله از کاکوتی را از دست ندهید.

خواص درمانی جینسینگ

جینسینگ جزو گیاهان دارویی است که ریشه‌های گوشتی و روشن آن، جزو بخش‌های ارزشمند این گیاه دارویی به شمار می‌رود. ریشه‌های این گیاه دارویی مصرف خوراکی دارد و از آن به صورت خشک شده، کامل و یا تکه تکه استفاده می‌کنند. علاوه بر این برخی از افراد از این گیاه به صورت مکمل، چای و یا نوشیدنی نیز استفاده می‌کنند.

ریشه این گیاه خواص درمانی بسیار زیادی دارد. به این دلیل که این گیاه دارای ترکیباتی مانند پلی استیلن، آرژنین، پلی فنولیک، پلی ساکارید اسیدی و … است، در نتیجه می‌تواند برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مفید باشد.

افزایش انرژی با جینسینگ

از آنجایی که جینسینگ حاوی موادی مانند پلی ساکارید و الیگوپپتید است، در نتیجه به کاهش استرس و خستگی کمک بسیار زیادی می‌کند و با افزایش انرژی، شادابی و نشاط را برای شما به ارمغان می‌آورد. همچنین مصرف این گیاه دارویی جلوی ضعف و خستگی بدن را به خوبی می‌گیرد و فعالیت‌های ذهنی و بدنی را افزایش می‌دهد.

اگر شما هم جزو کسانی هستید که تحت روش‌های درمانی خاص مانند شیمی‌درمانی هستید، مصرف جینسینگ می‌تواند انرژی شما را چندین برابر کند و علائم خستگی را در شما کاهش دهد.

کاهش استرس با مصرف جینسینگ

یکی از خواص درمانی جینسینگ تاثیرات مثبت آن بر روی سیستم عصبی بدن است؛ بنابراین مصرف این گیاه دارویی بعد از مدتی باعث افزایش سطح انرژی بدن می‌شود و به تقویت روحیه کمک بسیار زیادی می‌کند. علاوه بر این برخی مواد مغذی موجود در جینسینگ باعث می‌شود تا استرس شما به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند و بعد از مدتی درمان شود.

درمان دردهای قاعدگی

اگر شما هم جزو کسانی هستید که دردهای ماهیانه شدیدی دارید، استفاده از خواص شفابخش جینسینگ را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این گیاه دارویی خاصیت ضد التهابی و آرام‌بخشی دارد و به کاهش دردهای قاعدگی کمک بسیار زیادی می‌کند. علاوه بر این مصرف این گیاه باعث می‌شود تا علائم این دوران مانند افسردگی، بی‌خوابی، گرگرفتگی، اضطراب، تعریق شبانه، ریزش مو، افزایش وزن، کج خلقی و سایر علائم به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.

بهبود توانایی شناختی

با بالا رفتن سن، برخی توانایی شناختی خودشان را از دست می‌دهند. اما ریشه این گیاه پرخاصیت به دلیل داشتن مقدار بسیار زیادی آنتی‌اکسیدان، از تجمع رادیکال‌های آزاد مغز جلوگیری می‌کند. در نتیجه در سن پیری دچار آلزایمر و یا زوال عقل نخواهید شد. از طرفی دیگر مصرف جینسینگ کمک می‌کند تا ادراک و فرایند تفکر شما نسبت به قبل تقویت شود.

خاصیت ضد التهابی جینسینگ

یکی از خواص درمانی جینسینگ کمک به کاهش التهابات است. به این دلیل که این گیاه دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی است. در نتیجه می‌تواند به درمان برخی مشکلات از جمله کاهش التهابات عصبی، بهبود عملکرد مغز، کاهش استرس و … کمک بسیار زیادی بکند.

کاهش وزن با مصرف جینسینگ

اگر اضافه وزن دارید و به دنبال لاغری هستید، پیشنهاد می‌کنیم که از جینسینگ در کنار ورزش خود استفاده کنید. به این دلیل که این گیاه دارویی ارزشمند دارای ترکیبات قدرتمندی است که به سرکوب اشتها، چربی‌سوزی، متابولیسم و … کمک بسیار زیادی می‌کند. برای این منظور کافی است تا مقداری از این گیاه دارویی را خشک و یا پودر کنید. مصرف پودر خشک شده جینسینگ اشتهای شما را به خوبی سرکوب می‌کند و جلوی اضافه وزن را می‌گیرد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

با مصرف جینسینگ بدن شما در برابر انواع عفونت‌های میکروبی و باکتریایی مقاوم خواهد شد. به این دلیل که این گیاه خاصیت آنتی‌اکسیدانی، ضد آلرژی و ضد میکروبی دارد و به عنوان یک مکانیسم دفاعی عمل می‌کند. به طوری که با مصرف این گیاه تاثیر برخی واکسن‌ها از جمله آنفولانزا، هپاتیت نوع سی و … چندین برابر می‌شود.

درمان اختلالات جنسی در آقایان

همانطور که از نام این گیاه دارویی مشخص است، به کمک آن می‌توان انواع اختلالات جنسی در آقایان را درمان کرد. علاوه بر این یکی از خواص درمانی جینسینگ ترشح هورمون تستوسترون است که به درمان اختلال عملکرد جنسی آقایان کمک بسیار زیادی می‌کند.

درمان مشکلات یادگیری در کودکان

یکی از نگرانی‌های خانواده‌ها کاهش قدرت یادگیری در کودکان است. جینسینگ قرمز کره‌ای دارای خواص بیشماری است و می‌تواند اختلال بیش فعالی و یا کم توجهی کودکان را درمان کند. البته بهتر است قبل از مصرف این گیاه دارویی برای کودکان خود، حتما با پزشک طب سنتی مشورت کنید.

کاهش خستگی

اگر همیشه احساس خستگی می‌کنید، از خوردن جینسینگ غافل نشوید. این گیاه دارویی به صورت یک ضد خستگی عمل می‌کند و انرژی شما را چندین برابر می‌کند. علاوه بر این مصرف جینسینگ باعث می‌شد تا التهابات شما به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند. به خصوص کودکانی که در اثر شیمی درمانی دچار التهاب می‌شوند، با خوردن جینسینگ باعث می‌شود تا دردهای آنها کاهش پیدا کند.

پیشگیری از سرطان

یکی از خواص درمانی جینسینگ خاصیت ضد سرطانی آن است. برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم که از ریشه این گیاه دارویی استفاده کنید. به این دلیل که تحقیقات انجام شده بر روی این گیاه نشان داده است که مصرف جینسینگ می‌تواند علائم سرطان را کاهش دهد و از پیشرفت سلول‌های سرطانی جلوگیری کند؛ بنابراین مصرف جینسینگ برای سرطان‌هایی مانند سینه، کبد، ریه، پروستات، پوست و … خاصیت ضد توموری دارد.

بهبود عملکرد ریه

اگر ریه‌ شما دچار عفونت باکتریایی شده است و یا دچار گرفتگی، خارش بینی و عطسه هستید، جینسینگ کمک می‌کند تا التهابات ریه شما به خوبی از بین برود.

کاهش کلسترول خون

یکی از شایع‌ترین مشکلات با بالا رفتن سن، افزایش کلسترول خون است. برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم که جینسینگ قرمز چینی مصرف کنید. به این دلیل که این گیاه دارویی کمک می‌کند تا سطح کلسترول خون شما به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.

تقویت سلامت قلب

همانطور که در بالا گفته شد، جینسینگ سرشار از آنتی‌اکسیدان است. بنابراین به کمک خواص درمانی جینسینگ می‌توانید برخی از بیماری‌های مزمن قلب و آسیب‌های میوکاردیال را درمان کنید.

کاهش سطح قند خون

یکی از خواص معجزه‌آسای جینسینگ کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع دوم است. به این دلیل که این گیاه دارویی دارای موادی است که می‌تواند باعث تولید انسولین کند و مقاومت بدن را به انسولین افزایش دهد.

محافظت از پوست

مصرف جینسینگ برای پوست نیز فواید بسیار زیادی دارد. به عنوان مثال با خوردن جینسینگ ایمنی پوست شما بالا می‌رود. علاوه بر این گیاه جینسینگ باعث تحریک جریان خون در بدن می‌شود. این ویژگی کمک می‌کند تا آبرسانی به پوست بهتر از قبل شود و پوست شما دیرتر دچار پیری شود.

پیشگیری از آنفولانزا

تحقیقات طب سنتی بر روی ریشه گیاه جینسینگ نشان داده است که مصرف این گیاه دارویی می‌تواند به پیشگیری از آنفولانزا کمک بسیار زیادی بکند.

بهبود سلامت موها

اگر دچار ریزش مو شده‌اید و یا سر شما به طور دائم شوره می‌زند، پیشنهاد می‌کنیم که از ادویه جینسینگ استفاده کنید. استفاده از ادویه جینسینگ و یا استفاده از پماد آن به بهبود فولیکول‌های مو کمک بسیار زیادی می‌کند.

جلوگیری از پیری زودرس

یکی از خواص درمانی جینسینگ، کاهش روند پیری است و همین موضوع باعث شده است تا این گیاه طرفداران بسیار زیادی داشته باشد. یکی از ویژگی‌های خوب این گیاه دارویی، آنتی‌اکسیدان آن است. در نتیجه تاثیر منفی رادیکال‌های آزاد در بدن را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

عوارض جینسینگ برای بدن

اگرچه جینسینگ فواید بیشماری برای بدن دارد و می‌توانید واکنش‌های مثبتی در بدن ایجاد کند، اما مصرف بیش از اندازه و سر خود آن ممکن است عوارض زیر را به دنبال داشته باشد. از جمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش ضربان قلب و فشار خون بالا
  • ایجاد حالت‌های عصبی، بی‌خوابی، توهم و بی‌قراری
  • ناراحتی معده و اسهال
  • سردرد، سرگیجه، تاری دید و خشکی دهان
  • واکنش‌های آلرژیک و ایجاد حساسیت‌های پوستی
  • تداخل با برخی داروها از جمله داروهای ضد افسردگی، دیابت، مورفین و محرک‌ها
  • احتباس آب در سیستم گردش خون
  • در صورت مصرف بیش از اندازه دچار مشکلاتی مانند خونریزی دستگاه تناسلی، افزایش فشار خون، تشنج، سمیت تناسلی، مسمومیت کبدی، حساسین سینه و … شوید.

توجه به این نکته ضروری است که این گیاه دارویی همانند سایر گیاهان دارویی برای زنان باردار و شیرده منع مصرف دارد. به این دلیل که مصرف آن ممکن است منجر به تورم سینه و خونریزی واژن شود. همچنین بهتر است که این گیاه دارویی را بیشتر از سه ماه مصرف نکنید. علاوه بر این از مصرف خودسرانه آن پرهیز کنید و حتما قبل از مصرف با پزشک طب سنتی مشورت کنید.

سخن نهایی

ما در این مقاله در رابطه با خواص درمانی جینسینگ صحبت کردیم. اگر قصد مصرف این گیاه دارویی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما با یک پزشک و یا متخصص مربوطه مشورت کنید. در صورت تمایل به تهیه این گیاه دارویی می‌توانید به صورت آنلاین از فروشگاه اینترنتی کاکوتی سفارش دهید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.