خانه گیاهان دارویی خواص درمانی کاسنی برای درمان بیماری‌ها

خواص درمانی کاسنی برای درمان بیماری‌ها

توسط kakooti

کاسنی ازجمله گیاهان دارویی است که منبع خوبی از روی، منیزیم، منگنز، کلسیم، پتاسیم، آهن، اسید فولیک است. علاوه بر این این گیاه سرشار از ویتامین‌های A، B، C، E، K و … است. اگر شما هم می‌خواید با خواص درمانی کاسنی آشنا شوید، خواندن این مقاله از مجله کاکوتی را از دست ندهید.

خواص درمانی کاسنی برای درمان بیماری‌ها

کمک به سلامت قلب: یکی از دلایل فشار خون بالا و انسداد رگ‌های قلب، سطح بالای کلسترول بد بدن و یا همان LDL است. کلسترول بالا باعث می‌شود تا جریان طبیعی خون با مشکل روبه‌رو شود. در نتیجه خطر بروز سکته قلبی و مغزی را افزایش می‌دهد. یکی از خواص معجزه‌آسای کاسنی کمک به سلامت قلب است. این گیاه با خاصیت ضد لختگی و ضد آریتمی در بدن از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری می‌کند.

علاوه بر این خواص آنتی‌اکسیدانی کاسنی می‌تواند به طور معجزه آسایی خون شما را به تعادل برساند.

کمک به گوارش: یکی از خواص درمانی کاسنی کمک به درمان بیماری‌های گوارش مانند ریفلاکس معده، سوء هاضمه، سوزش معده و … است.  به این دلیل که کاسنی حاوی اینولین است و برای مبارزه با برخی بیماری‌های مربوط به معده بسیار مناسب است.

پیشگیری از سرطان: یکی از خواص شفابخش سرطان، جلوگیری از رشد تومورهای سرطانی است. به این دلیل که کاسنی سرشار از فروکتان‌ها است و از بروز تومور یا سرطان در بدن شما جلوگیری می‌کند.

بسیاری از پزشکان طب سنتی معتقدند که مصرف کاسنی می‌تواند از بروز برخی سرطان‌ها مانند سرطان پستان، روده بزرگ و … پیشگیری کند.

کاهش دردهای التهاب مفاصل: کاسنی دارای خاصیت ضد التهابی است؛ بنابراین برای درمان التهاب مفاصل بسیار موثر است. اگر شما هم از درد التهاب مفاصل خسته شده‌اید، عرق کاسنی می‍تواند درد شما را به مقدار قابل توجهی بهبود ببخشد؛ بنابراین برای کاهش شدت درد عضلات مانند آرتروز مصرف عرق کاسنی یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است.

تقویت سیستم ایمنی بدن: عرق کاسنی تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن است. ترکیبات موجود در این گیاه دارویی یک آنتی‌اکسیدان طبیعی است و رادیکال‌های آزاد گردش خون را از بین می‌برد. در نتیجه به کمک خواص درمانی کاسنی می‌توانید از بروز مشکلات قلبی و سرطان‌ها پیشگیری کنید.

خواص معجزه‌آسای کاسنی در درمان بیماری‌ها

درمان یبوست: اگر دچار یبوست هستید، مصرف کاسنی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. کاسنی سرشار از فیبر است و باعث افزایش حجم مدفوع و در نتیجه حرکت بهتر در لوله گوارش می‌شود. درنتیجه با بهبود دستگاه گوارش، اجابت مزاج را در شما بهتر می‌کند. علاوه بر این مصرف کاسنی از دیگر مشکلات گوارشی مانند روده بزرگ و سرطان معده نیز پیشگیری می‌کند.

کاهش اضطراب: مصرف عرق کاسنی باعث کاهش اضطراب و درنتیجه آرامش ذهن می‌شود. اگر می‌خواهید که خواب راحتی داشته باشید، به جای مصرف داروهای خواب آور مصرف کاسنی را جایگزین کنید. داشتن ذهنی آرام به کاهش استرس و اضطراب، پیشگیری از بیماری‌های قلبی، تعادل هورمون، پیری زودرس و … کمک بسیار زیادی می‌کند.

کاهش وزن: اگر آرزوی داشتن وزن متعادلی دارید، برای کاهش وزن از خواص درمانی کاسنی استفاده کنید. به این دلیل که کاسنی سرشار از فیبر است و زودتر احساس سیری را در شما ایجاد می‌کند. در نتیجه با جلوگیری از پرخوری، وزن شما را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

رفع مشکلات کلیه: مصرف عرق کاسنی باعث افزایش حجم ادرار می‌شود. این ویژگی کمک می‌کند تا سموم موجود در کبد و کلیه به کلی از بین برود. علاوه بر این افزایش ادرار کمک می‌کند تا چربی نیز از بدن دفع شود. در غیر این صورت ممکن است چربی‌ها در بدن ذخیره شود.

هضم غذا: برخی مشکلات گوارشی مانند سوء هاضمه، سوزش معده، برگشت اسید و … به کمک مصرف کاسنی از بین می‌رود. به این دلیل که کاسنی حاوی ترکیباتی است که باعث هضم بهتر مواد غذا می‌شود.

کاهش ورم و التهاب چشم: ازجمله خواص درمانی کاسنی کمک به درمان التهاب و ورم چشم است. برای این منظور شما می‌توانید برگ‌های گیاه کاسنی را به صورت پماد بر روی چشم خود بگذارید.

خواص کاسنی برای پوست

زیبایی پوست: زیبایی کاسنی کمک می‌کند تا جوش‌های زیرپوستی، اگزما و سایر بیماری‌های پوستی از بین برود. برای این منظور کافی است تا یک عدد سفیده تخم‌مرغ را به همراه گیاه کوبیده شده کاسنی ترکیب کنید. سپس به مدت پانزده دقیقه بر روی پوست خود بگذارید.

مرطوب‌کننده پوست: ریشه گیاه کاسنی خواص مرطوب‌کنندگی دارد؛ بنابراین شما می‌توانید برای حفظ سلامتی پوست از پماد این گیاه استفاده کنید.

جلوگیری از چین و چروک پوست: یکی از خواص کاسنی تولید بتاکاروتن است که باعث تولید کلاژن در پوست می‌شود. در نتیجه استفاده از پماد کاسنی چاقی صورت، جوان‌سازی پوست و رفع چین و چروک پوست را برای شما به ارمغان می‌آورد.

رفع خارش: اگر از خارش‌های پوستی خسته شده‌اید، گیاه معجزه‌آسای کاسنی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. برای این منظور کافی است تا آب گیاه کاسنی را بر روی محل خارش بزنید. این کار باعث می‌شود تا خارش شما به کلی از بین برود.

عوارض جانبی کاسنی

اگرچه عرق کاسنی برای درمان انواع بیماری‌ها بسیار مفید است، اما مصرف بیش ازاندازه آن ممکن است عوارض جانبی برای شما داشته باشد. از جمله عوارض آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مصرف عرق کاسنی در زنان باردار باعث خونریزی رحم و در نتیجه سقط جنین می‌شود.
  • زنان شیرده بهتر است از زیاده‌روی در مصرف کاسنی خودداری کنند.
  • مصرف بیش از اندازه کاسنی ممکن است باعث بروز حساسیت شود.
  • مصرف زیاد کاسنی برای کسانی‌که دچار سنگ کیسه صفرا هستند بسیار مضر است؛ بنابراین بهتر است قبل از مصرف کاسنی با پزشک طب سنتی مشورت کنید.

نتیجه‌گیری نهایی

ما در این مقاله از مجله کاکوتی به بررسی خواص درمانی کاسنی پرداختیم. اگرچه عرق کاسنی خواص دارویی بسیاری دارد، اما مصرف خودسرانه و بدون تجویز پزشک می‌تواند مشکلات جانبی دیگری را برای شما ایجاد کند.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا پیشنهاد می‌توانید زیر همین پست نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

 

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.