خانه دسته‌بندی نشده انرژی بدن خود را با طب سنتی بالا ببرید

انرژی بدن خود را با طب سنتی بالا ببرید

توسط kakooti
افزایش انرژی بدن با طب سنتی

خیلی از ما هنگام کارهای فکری و یا هنگام کارهای بدنی سخت، آرزو کرده‌ایم که کاش انرژی بیشتری داشتیم تا می‌توانستیم کارهای عقب‌افتاده‌ی خود را با انرژی و هوشیاری بیشتری انجام دهیم. عوامل مختلفی وجود دارد که باعث خستگی و تحلیل انرژی شما می‌شود. ازجمله‌ی این موارد می‌توان به کمبود خواب، استرس، عادت‌های نادرست زندگی، بیماری و … اشاره کرد. در این شرایط بهتر است با داشتن رژیم غذایی مناسب، سطح انرژی بدن خود را افزایش دهید تا با انرژی و سطح هوشیاری بیشتری به فعالیت‌های روزانه خود مشغول شوید.

پزشکان طب سنتی توصیه می‌کنند که برای افزایش سطح انرژی بدن خود از دم‌نوش‌ها و گیاهان دارویی استفاده کنید. انرژی که از طریق این مواد دریافت می‌کنید، بهترین منبع انرژی در بدن شما می‌باشد. در طب سنتی چندین گیاه و دم‌نوش انرژی‌زا وجود دارد که انرژی بدن را در طول روز تأمین می‌کند. با مصرف این مواد طبیعی، انرژی بدن شما به اندازه‌ی مکمل‌های غذایی و غذاهای فراوری‌شده تأمین خواهد شد. اگر شما هم علاقه‌مند هستید که با این دم‌نوش‌های گیاهی آشنا شوید، خواندن این مقاله از مجله کاکوتی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

افزایش انرژی به کمک توصیه‌های طب سنتی

افزایش انرژی بدن به کمک شیر بادام

برای افزایش انرژی بدن، شیر بادام را به شما پیشنهاد می‌دهیم. برای این منظور کافی است تا مقدار ۵۰ گرم مغز بادام خام، ۱۰ عدد بادام‌هندی خام، ۳ قاشق غذاخوری عسل را به همراه ۳ لیوان آب سرد و یا شیر کم‌چرب ترکیب نمایید. سپس این مواد را داخل مخلوط‌کن ریخته تا یک نوشیدنی یکنواختی به دست بیاید. این نوشیدنی انرژی‌زا را هر روز به‌عنوان یک میان وعده غذایی نوش جان کنید.

توجه به این نکته ضروری است که بهتر است پوست بادام‌ها را جدا کنید. برای این منظور بادام‌ها را حدود ۶ تا ۸ ساعت خیس کنید. سپس پوست آن را جدا کنید.

افزایش انرژی بدن به کمک شیر مخصوص

اگر به دنبال یک نوشیدنی انرژی‌زا و سالم هستید، دستور زیر را اجرا کنید: مقدار ۲۰ عدد مغز بادام خشک و پوست‌کنده، ۴ عدد مغز گردو، ۱۵ عدد مغز پسته خام و پوست‌کنده، ۵ عدد مغز بادام‌هندی خام، ۱۰ چلغوز خام و پوست‌کنده، ۳ قاشق غذاخوری عسل، ۷ خرمای رسیده و پوست‌کنده و بدون هسته، ۱ قاشق غذاخوری کنجد خام، ۱ قاشق غذاخوری پودر نارگیل، ۵ لیوان شیر کم‌چرب و یا آب و نصف قاشق چای‌خوری زعفران ساییده شده را با یکدیگر ترکیب کنید. این معجون انرژی‌زا را داخل مخلوط‌کن بریزید تا یک نوشیدنی یکنواختی به دست آید. مصرف روزانه و یا هفتگی این معجون می‌تواند انرژی بدن شمارا تأمین کند.

افزایش انرژی بدن به کمک دم‌نوش برگ و میوه به

یکی از دل‌چسب‌ترین دم‌نوش‌های طبیعی برای افزایش انرژی بدن، دم‌نوش برگ و میوه‌ی به می‌باشد. علاوه بر این، این دم‌نوش معطر برای تقویت قوای مغزی، قلبی، افزایش نشاط، کاهش استرس و … نیز بسیار مفید می‌باشد.

افزایش انرژی بدن به کمک شیر خرما

اگر به دنبال یک نوشیدنی معجزه‌آسا هستید که انرژی بدن شمارا تأمین کند و نشاط و انرژی را برای شما به ارمغان بیاورد، شیر خرما را امتحان کنید. برای تهیه این نوشیدنی کافی است تا مقدار ۵۰ گرم مغز بادام خام و پوست‌کنده، ۲ قاشق غذاخوری عسل، ۱۰ خرمای رسیده و پوست‌کنده و بدون هسته و ۳ لیوان آب سرد و یا شیر کم‌چرب را با همدیگر ترکیب نمایید. سپس آن را درون یک مخلوط‌کن ریخته تا با یکدیگر کاملاً مخلوط شود. این معجون، یک نوشیدنی مناسب برای کسانی است که کارهای سنگین و یا فکری می‌کنند و نیاز به انرژی بسیاری دارند. همچنین می‌توانید این معجون را در فاصله‌ی زمان افطار تا سحر برای روزهای طولانی روزه‌داری نیز مصرف کنید.

افزایش انرژی بدن به کمک جنسینگ

گیاه جنسینگ یک گیاه انرژ‌ی‌زا می‌باشد که قدرت فیزیکی بدن شمارا افزایش می‌دهد. درصورتی‌که دچار ضعف و خستگی بدن شدید، برای تجدید انرژی بدنتان دم‌نوش جنسینگ مصرف کنید. برای این منظور کافی است تا مقدار یک قاشق چای‌خوری از پودر جنسینگ را با ۲ لیوان آب ترکیب کنید. صبر کنید تا به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد. سپس می‌توانید این دم‌نوش را همراه با عسل و یا نبات نوش جان کنید.

توجه به این نکته ضروری است مصرف دم‌نوش جنسینگ برای کودکان، نوجوانان، زنان باردار و شیرده منع مصرف دارد. همچنین مصرف این دم‌نوش برای کسانی که دچار آسم، عفونت شدید، مشکلات حاد عصبی، بی‌خوابی، فشارخون و سرطان هستند نیز مناسب نمی‌باشد.

افزایش انرژی بدن به کمک نوشیدنی زعفرانی

برای افزایش انرژی، نشاط و درمان افسردگی نوشیدنی زعفرانی را امتحان کنید. برای این منظور کافی است تا مقدار نصف قاشق مرباخوری زعفران را با دو تا سه لیوان آبجوش مخلوط کنید. سپس مقداری نبات، آب‌لیمو تازه و گلاب به آن اضافه کنید.

البته توجه به این نکته ضروری است که افرادی که سابقه تپش قلب، سردردهای ضربان دار دارند، از مصرف این نوشیدنی جدا خودداری کنند. همچنین مصرف این نوشیدنی در دوران حاملگی و یا عادت ماهیانه خانم‌ها توصیه نمی‌شود.

افزایش انرژی بدن به کمک نوشیدنی زنجبیل

اگر احساس می‌کنید که بی‌حال و سست هستید و نیاز به انرژی بیشتر دارید، نوشیدنی زنجبیل را به شما پیشنهاد می‌دهیم. زنجبیل انرژی بدن شمارا دو برابر می‌کند و باعث می‌شود تا با نشاط بیشتری کار و فعالیت خود را انجام دهید. برای درست کردن این نوشیدنی معجزه‌آسا کافی است تا مقدار نصف قاشق مرباخوری پودر زنجبیل را با دو لیوان آب ترکیب کرده و بجوشانید. سپس می‌توانید آن را نوش جان کنید. اگر فکر می‌کنید که طعم این دم‌نوش برای شما تند است، کافی است تا چند قطره آب‌لیمو و عسل به آن اضافه کنید. اگر می‌خواهید که روز خود را با نشاط و انرژی بیشتری آغاز کنید، بهتر است که این دم‌نوش را صبح‌ها نوش جان کنید. به‌خصوص برای فصل بهار که احساس خواب‌آلودگی دارید، این نوشیدنی معجزه می‌کند.

توجه به این نکته ضروری است که دم‌نوش زنجبیل برای کسانی که مبتلا به زخم معده هستند، اصلاً توصیه نمی‌شود. همچنین کسانی که دارای سردردهای ضربان دار هستند، مصرف این نوشیدنی باعث تشدید سردردها می‌شود.

افزایش انرژی بدن به کمک دم‌نوش بادرنجبویه

برای افزایش سطح انرژی بدن، به‌جای استفاده از مواد کافیئن‌دار، بهتر است از دم‌نوش‌های طبیعی مانند بادرنجبویه استفاده کنید. دم‌نوش بادرنجبویه طبع گرمی داشته و برای فصل زمستان بسیار مناسب می‌باشد. مصرف چندباره این دم‌نوش برای افراد مختلف با مزاج‌های مختلف هیچ‌گونه منع مصرف ندارد. کافی است یک‌بار امتحان کنید تا نتیجه‌ی مثبت آن را ببینید.

افزایش انرژی بدن به کمک چای سبز و چای سفید

اگر به دنبال یک نوشیدنی سالم و انرژی‌زا هستید که در طول روز انرژی بدن شمارا تأمین کند، ترکیب چای سبز و چای سفید را به شما پیشنهاد می‌دهیم. ترکیب این دو نوشیدنی به همراه کمی دارچین می‌تواند انرژی شمارا بیشتر کند. در هر زمان از روز که احساس خستگی کردید، مصرف این چای می‌تواند به بازسازی انرژی و رفع خستگی شما کمک کند. این چای بدون ضرر بوده و مصرف چندباره آن منفعت زیادی برای شما دارد.

افزایش انرژی بدن به کمک دم‌نوش سیب

یکی از نوشیدنی‌های انرژی‌زای فصل زمستان، دم‌نوش سیب می‌باشد. برای این منظور کافی است تا پوست سیب را به همراه دارچین و زنجبیل دم کرده و آن را نوش جان کنید. این دم‌نوش خوش‌طعم سرشار از ویتامین بوده و یک گزینه‌ی مناسب برای زمستان می‌باشد.

افزایش انرژی بدن به کمک چای‌دارچین

یکی از دم‌نوش‌های انرژی‌زا و برطرف‌کننده خستگی، چای‌دارچین می‌باشد. دارچین به دلیل استفاده زیاد به‌عنوان چاشنی غذا، یکی از راحت‌ترین دم‌نوش‌هایی است که می‌توان از آن استفاده کرد. برای این منظور کافی است تا مقدار سه قطعه دارچین چوبی را در یک قوری گذاشته تا دم بکشد. بعد از ۴۵ دقیقه می‌توانید این نوشیدنی خوش‌طعم و نیروبخش را مصرف کنید. دارچین به دلیل طبع گرم خود، برای تقویت قوای جسمانی بسیار مؤثر می‌باشد. علاوه بر این برای دردهای مربوط به کمر، پا و مفاصل بسیار مناسب بوده و استرس را کاهش می‌دهد.

افزایش انرژی بدن به کمک جو دوسر

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید جو دوسر، یک انرژی‌زای طبیعی می‌باشد. جو دوسر را می‌توانید در هرزمانی از شبانه‌روز مصرف کنید. فیبر و پروتئین موجود در جو دوسر انرژی بسیار زیادی را برای شما فراهم می‌کند. برای مصرف می‌توانید جو دوسر را به همراه شیر و کمی عسل مصرف کنید.

افزایش انرژی بدن به کمک عسل

برای افزایش انرژی بدن، از خاصیت شفابخش عسل بهره ببرید. پزشکان طب سنتی معتقدند که یک قاشق عسل همانند یک قوطی نوشابه انرژی‌زای طبیعی می‌باشد؛ بنابراین توصیه‌شده است که بعد از ورزش‌، عسل مصرف کنید. همچنین می‌توانید عسل را به همراه هر چیزی و با چای نوش جان کنید.

سخن نهایی

برای تأمین انرژی بدن خود می‌توانید از گیاهان دارویی گفته‌شده در بالا استفاده کنید؛ اما بهتر است قبل از مصرف هر نوع گیاه دارویی با متخصص طب سنتی مشورت کنید. همچنین اگر بیماری خاصی دارید و یا داروی خاصی مصرف می‌کنید، از مصرف خودسرانه‌ی این گیاهان جدا خودداری کنید. به این دلیل که تداخل دارویی این گیاهان با داروهای مصرفی شما ممکن است صدمات جبران‌ناپذیری به بدنتان وارد کند.

درصورتی‌که امکان خرید حضوری برای شما امکان‌پذیر نیست، می‌توانید به‌صورت اینترنتی از فروشگاه کاکوتی اقدام به سفارش نمایید و از مشاوره‌های رایگان ما برخوردار شوید.

 

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

۲ نظرها

آقای فلاح فروردین ۱۶, ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱ ق٫ظ

ممنون از توضیحات مفید و جالب

پاسخ
مدیر مجله مرداد ۲, ۱۴۰۱ - ۹:۱۱ ق٫ظ

تشکر از دقت نظر شما

پاسخ

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.