خانه طب سنتی به کمک راهکارهای طب سنتی، زگیل خود را از بین ببرید.

به کمک راهکارهای طب سنتی، زگیل خود را از بین ببرید.

توسط kakooti
درمان زگیل در طب سنتی

زگیل چیست؟

اگر غده‎هایی پوستی بر روی دست و پای خود مشاهده کرده‌اید که سطحی خشن داشته و گاهی اوقات به‌صورت یک نقطه‌ی سیاه در وسط آن است، نگران نباشید. به این غده‌های پوستی مزاحم، زگیل گفته می‌شود. زگیل به‌عنوان یکی از شایع‌ترین مشکلات پوستی است که معمولاً بر روی دست‌وپا، بیشتر از هرجایی دیگر از بدن به وجود می‌آید. درصورتی‌که این زائده بر روی پوست صورت ایجاد شود بسیار خجالت‌آور و ناراحت‌کننده می‌باشد.

پزشکان طب سنتی معتقدند که زگیل براثر تجمع مواد غیرطبیعی در پوست ایجاد می‌شود؛ بنابراین بهتر است تا با تغییر نحوه‌ی زندگی خود، سعی کنید تا بلغم غلیظ و خشک‌شده و سودا را از بدن خارج کنید. در غیر این صورت بازگشت این ضایعه بدشکل دور از انتظار نیست.

در این بخش از مجله تخصصی کاکوتی به روش‌های خانگی و نسخه‌های طب سنتی برای سوزاندن طبیعی زگیل پرداخته‌ایم. در ادامه با ما همراه باشید.

زگیل‌های دست و پای خود را با طب سنتی درمان کنید!

-از بین بردن زگیل به کمک سیر

برای از بین بردن زگیل دست و پای خود، از تأثیر شگفت‌انگیز سیر استفاده کنید. سیر دارای خواص ضدویروسی، ضد باکتری و ضد قارچی است و می‌تواند زگیل شمارا از بین ببرد. برای درمان به این روش کافی است به‌صورت زیر عمل کنید:

یک حبه سیر را له کرده و بر روی زگیل خود قرار دهید. بعد از ۲۰ دقیقه ناحیه آسیب‌دیده را کاملاً بشویید. برای اثرگذاری این درمان بهتر است که این کار را دو بار در روز به مدت ۱ هفته تکرار کنید تا زگیل شما به‌طور کامل از بین برود.

– از بین بردن زگیل به کمک سرکه سیب

برای خلاص شدن از زگیل‌های کوچک و بزرگ، سرکه سیب را امتحان کنید. سرکه سیب دارای خواص ضدویروسی، ضد باکتریایی و ضد قارچی است و می‌تواند زگیل‌های دست و پای شمارا از بین ببرد. برای درمان به این روش بهتر است به‌صورت زیر عمل کنید:

مقدار دو لیوان سرکه سیب را با یک لیوان آب مخلوط کنید. سپس با یک پنبه‌ی تمیز مقداری از این ترکیب را بر روی زگیل خود قرار دهید. این کار را چند هفته تکرار کنید تا زگیل شما سیاه شده و در نهایت از بین برود.

برای تهیه‌ی سرکه سیب خالص و طبیعی می‌توانید از فروشگاه اینترنتی کاکوتی سفارش دهید.

– از بین بردن زگیل به کمک ریحان

پزشکان طب سنتی برای از بین بردن زگیل، برگ ریحان را پیشنهاد می‌دهند. برای درمان کافی است که به‌صورت زیر عمل کنید:

چند برگ ریحان تازه را خردکرده و بر روی محل آسیب‌دیده‌ی خود قرار دهید. سپس آن محل را به کمک یک باند ببندید. این کار را دو بار در روز انجام دهید تا درمان شما سریع‎تر اتفاق بیفتد.

– از بین بردن زگیل به کمک جوش‌شیرین

یکی از درمان‌های طبیعی برای درمان زگیل، استفاده از خواص جوش‌شیرین می‌باشد. جوش‌شیرین خواص ضدالتهابی و ضدعفونی‌ داشته و می‌تواند ویروس‌هایی که باعث ایجاد زگیل می‌شود را از بین ببرد. برای درمان زگیل به کمک جوش‌شیرین به‌صورت زیر عمل کنید:

یک قاشق غذاخوری سرکه سفید یا روغن کرچک را با جوش‌شیرین ترکیب کنید تا به‌صورت یک خمیر دربیاید. این خمیر را یک‌بار صبح و یک‌بار شب بر روی ناحیه‌ی زگیل خود بمالید. این کار را تا از بین رفتن کامل زگیل تکرار کنید.

از بین بردن زگیل به کمک آلوئه‌ورا

اگر دوست دارید که با استفاده از داروهای گیاهی، زخم‌های زگیلی خود را از بین ببرید، استفاده از آلوئه‌ورا را به شما پیشنهاد می‌دهیم. گیاه آلوئه‌ورا دارای خواص ضدالتهابی است و برای درمان زگیل بسیار تأثیرگذار می‌باشد. برای درمان با این روش می‌توانید به‌صورت زیر عمل کنید:

ژل آلوئه‌ورا را از آن خارج کرده و با یک پنبه بر روی زگیل خود بمالید. تکرار دو بار در روز تا دو هفته این روش می‌تواند زگیل شمارا کاملاً از بین ببرد.

اگر تهیه این ژل برای شما مشکل است، می‎توانید ژل این گیاه را به‌صورت اینترنتی از فروشگاه کاکوتی به‌صورت اینترنتی تهیه کنید.

-از بین بردن زگیل به کمک پوست موز

قسمتی از پوستتان که دچار زخم‌های زگیلی شده است را به پوست موز نرسیده و سبز آغشته کنید. این کار تا درمان قطعی زگیل تکرار کنید. البته درمان با این روش بستگی به‌اندازه و نوع زگیل شما دارد.

-از بین بردن زگیل به کمک انجیر

یکی از راه‌های درمان سنتی، برای نابودی زگیل استفاده از برگ درخت انجیر می‌باشد. برای درمان به کمک انجیر می‌توانید به یکی از دو روش زیر عمل کنید:

-مقداری انجیر خشک را با مقداری سقز ترکیب کنید تا به‌صورت ضماد شود. سپس آن را بر روی زگیل خود قرار دهید.

-مقداری برگ انجیر را کوبیده و بر روی دستمالی قرار دهید. سپس دستمال را فشار داده تا آب آن بیرون بیاید. سپس آب انجیر را به‌صورت موضعی استفاده کنید.

-مقداری شیره سفید انجیر که از ساقه‌‌های کوچک آن بیرون می‌آید را بر روی زگیل خود قرار دهید. این کار را به‌طور مکرر انجام دهید تا شیره انجیر بر روی زگیل شما خشک نشود.

-از بین بردن زگیل به کمک محلول نمک غلیظ

یکی از درمان‌های خانگی برای از بین بردن زگیل دست‌وپا استفاده از محلول نمک غلیظ می‎باشد. برای درمان به این روش ابتدا دست و پای خود را که در آن زگیل مشاهده می‌کنید را بشویید. سپس به مدت بیست دقیقه تا نیم ساعت داخل ظرفی از محلول اشباع نمک و آب نسبتاً داغ قرار دهید. این کار را هر روز به‌اندازه چند بار تکرار کنید تا زگیل پوست شما کاملاً برطرف شود.

-از بین بردن زگیل به کمک عسل

برای درمان و نابودی زگیل دست و پای خود از معجزه‌ی عسل استفاده کنید. برای درمان کافی است مقداری عسل را با نمک ترکیب کنید. سپس این ضماد را بر روی زگیل خود قرار دهید و پانسمان کنید. این روش را تکرار کنید تا نتیجه‌ی آن را ببینید.

-از بین بردن زگیل به کمک لیمو‌ترش

اگر می‌خواهید که در خانه و به‌صورت سنتی زگیل خود را درمان کنید، درمان به کمک لیموترش را امتحان کنید. برای این منظور کافی است تا پوست دو عدد لیموترش را در یک سرکه قوی به مدت هشت روز خیس کنید. بعدازاین مدت، روزی دو بار پوست‎های خیس‌خورده‌ی لیموترش را به محل زگیل دست و پای خود آغشته کنید و پانسمان نمایید.

-از بین بردن زگیل به کمک برگ گشنیز

برگ گشنیز برای از بین بردن زگیل دست‌وپا معجزه می‌کند. برای این منظور کافی است تا مقداری از این گیاه را کوبیده و با عسل طبیعی مخلوط کنید تا به‌صورت ضماد درآید. سپس آن را بر روی زگیل خود قرار داده و پانسمان نمایید.

-از بین بردن زگیل به کمک زردچوبه

یکی از درمان‌های سنتی برای از بین بردن زگیل استفاده موضعی از خواص زردچوبه می‌باشد. زردچوبه با خواص ضد میکروبی خود می‌تواند زگیل دست و پای شمارا از بین ببرد. برای درمان به این روش کافی است تا مقداری زردچوبه را با آب ترکیب کنید تا به‌صورت خمیر درآید. سپس خمیر درست‌شده را بر روی زگیل خود بمالید. بعد از ۳۰ دقیقه ناحیه‌ی آسیب‌دیده را با آب بشویید. این کار را دو بار در روز انجام دهید تا اثربخش باشد.

-از بین بردن زگیل به کمک سیب‌زمینی

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید سیب‌زمینی یک درمان خانگی برای از بین بردن زگیل دست‌وپا می‌باشد. اسیدهای موجود در سیب‌زمینی باعث می‌شود تا ویروس ایجادشده زگیل از بین رفته و ناحیه‌ی آسیب‌دیده کم‌کم خشک شود. برای درمان کافی است یک برش از سیب‌زمینی را بر روی زگیل خود بمالید. این کار را به مدت چند روز انجام دهید تا زخم‌های شما از بین برود.

نابودی زگیل دست‌وپا به کمک ۱۰ روغن گیاهی

۱-از بین بردن زگیل به کمک روغن اسطوخودوس

یکی از راهکارهای سنتی برای از بین بردن زائده‌ی زگیل، استفاده از روغن اسطوخودوس می‎باشد. برای درمان کافی است یک یا دو قطره از این روغن را بر روی زگیل خود مالیده و اجازه دهید تا خشک شود. روزی دو بار این کار را انجام دهید تا زگیل شما از بین برود.

۲-از بین بردن زگیل به کمک روغن سیاه‌دانه

یکی از داروهای گیاهی برای درمان بی‌دردسر زگیل، استفاده از خواص روغن سیاه‌دانه می‌باشد. برای از بین زگیل دست‌وپا به کمک روغن سیاه‌دانه کافی است تا مقداری از این روغن را به پنبه آغشته کرده و بر روی ناحیه‌ی آسیب‌دیده‌ی خود بمالید. سپس محل زگیل را پانسمان کنید. سعی کنید که این کار را تا درمان قطعی تکرار کنید.

برای تهیه روغن سیاه‌دانه اصل، فروشگاه اینترنتی کاکوتی را به شما توصیه می‌کنیم.

۳-از بین بردن زگیل به کمک روغن جوانه گندم

برای درمان قطعی زگیل خود، از روغن جوانه گندم کمک بگیرید. شما می‌توانید این روغن را از عطاری‌ها تهیه کنید. درصورتی‌که امکان خرید حضوری برای شما میسر نیست، فروشگاه کاکوتی امکان خرید اینترنتی را برای شما فراهم کرده است.

۴-از بین بردن زگیل به کمک روغن درخت چای

برای نابودی زگیل‌، روغن درخت چای را به شما توصیه می‌کنیم. روغن درخت چای دارای خواصی است که می‌تواند با ویروس‌های ایجاد‌کننده زگیل مبارزه کرده و آن‌ها را به‌طور قطعی نابود کند. برای درمان به این روش بهتر است به‌صورت زیر عمل کنید:

مقداری از روغن درخت چای را با آب و یا ژل آلوئه‌ورا ترکیب کنید. سپس آن را چند بار در طول روز بر روی زگیل خود بمالید.

۵-از بین بردن زگیل به کمک روغن کرچک

یکی از راهکارهای خانگی برای درمان قطعی زگیل استفاده از روغن کرچک می‌باشد. برای درمان به این روش می‌توانید به‌صورت زیر عمل کنید:

در روز چند بار محل آسیب‌دیده‌ی خود را به روغن کرچک آغشته کنید. بعد از چند دقیقه محل را با آب گرم بشویید. تکرار این روش به درمان تدریجی زگیل شما بسیار کمک می‌کند.

۶-از بین بردن زگیل به کمک روغن آویشن

روغن آویشن خاصیت ضدویروسی داشته و برای درمان زگیل بسیار مؤثر است. برای درمان به این روش کافی است دستورالعمل زیر را اجرا کنید:

محل زائده زگیل خود را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در آب گرم قرار دهید. سپس خشک کرده و روغن آویشن را بر روی آن بمالید. اجازه دهید تا روغن بر روی محل زخم خشک شود. این کار را یک‌بار در روز تا چند هفته انجام دهید.

شما می‌توانید روغن آویشن را به‌صورت اینترنتی از فروشگاه کاکوتی سفارش دهید.

۷-از بین بردن زگیل به کمک روغن تخم کتان

برای خلاص شدن از شر زگیل دست و پای خود، روغن تخم کتان را امتحان کنید. برای درمان به این روش دستور زیر را انجام دهید:

مقداری از روغن کتان را بر روی زگیل خود قرار دهید. بعد از چند دقیقه محل آسیب‌دیده را با آب ولرم بشویید.

۸-از بین بردن زگیل به کمک روغن پونه کوهی

روغن پونه کوهی دارای خواص ضدویروسی است و می‌تواند یک گزینه‌ی پیشنهادی برای درمان زگیل باشد. برای این منظور کافی است مقدار یک قاشق چای‌خوری روغن پونه کوهی را با ۸ قاشق چای‌خوری روغن‌زیتون و یا روغن نارگیل ترکیب کنید. سپس این ترکیب را به پنبه‌ای آغشته کرده و بر روی زگیل خود قرار دهید. این کار را روزی ۴ الی ۶ مرتبه انجام دهید تا زگیل شمارا بسوزاند.

۹-از بین بردن زگیل به کمک روغن کندر

اگر از زگیل‌های دست و پای خود رنج می‌برید، روغن کندر را امتحان کنید. این روغن به‌عنوان یک سوزاننده طبیعی عمل کرده و درمان قطعی زگیل شما می‌باشد. برای درمان کافی است دستور زیر را انجام دهید:

اطراف زگیل خود را به یک قطره از روغن کندر آغشته کنید. سپس روی زائده را با یک باند پانسمان کنید. این کار را به مدت یک هفته انجام دهید تا زگیل شما از بین برود.

۱۰-از بین بردن زگیل به کمک روغن چریش

برای درمان زگیل خود از خواص ضدویروسی چریش بهره ببرید. مقداری از روغن چریش را بر روی زگیل خود قرار داده و آن را پانسمان کنید. این کار را تا درمان قطعی همچنان ادامه دهید.

سخن نهایی

درمان‌های گفته‌شده در بالا به‌عنوان یک سوزاننده طبیعی برای زگیل می‌باشد. درصورتی‌که زگیل شما مجدداً رشد کرد برای درمان بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.