خانه دسته‌بندی نشده تابستانی خنک با عرقیات گیاهی فصل تابستان

تابستانی خنک با عرقیات گیاهی فصل تابستان

توسط kakooti
عرقیات گیاهی فصل تابستان

ازجمله مشکلات رایج فصل تابستان، عطش، تشنگی، افزایش حرارت بدن و گرمازدگی می‌باشد. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که مجبورید وقت زیادی از روز را بیرون از منزل بگذرانید، مصرف عرقیات گیاهی فصل تابستان را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

این عرقیات گیاهی به شما کمک می‌کند تا حرارت بدن شما به تعادل برسد. درنتیجه عطش و حرارت بدن شما کاهش یابد. در ادامه این مقاله از مجله تخصصی کاکوتی به معرفی بهترین عرقیات گیاهی فصل گرما و تابستان پرداخته‌ایم. در ادامه با ما همراه باشید.

بهترین عرقیات گیاهی فصل تابستان

عرق کاسنی: یکی از مشکلات فصل تابستان، گرمازدگی می‌باشد. برای این منظور پزشکان طب سنتی پیشنهاد می‌دهند که عرق کاسنی را به همراه شاتره با یکدیگر ترکیب کنید. سپس قبل از غذا مقدار یک لیوان از آن را بنوشید.

از دیگر خواص شگفت‌انگیز عرق کاسنی می‌توان به کاهش حرارت بدن، تب‌بر، پایین آورنده کلسترول خون و تقویت پوست اشاره کرد.

عرق شاتره: برای افرادی که گرمایی هستند و یا مجبورند که ساعات زیادی را زیر آفتاب بگذرانند، مصرف عرق شاتره را پیشنهاد می‌دهیم. درواقع عرق شاتره به‌عنوان یکی از عرقیات گیاهی فصل تابستان می‌باشد که خاصیت خنک‌کنندگی دارد.

علاوه بر این شاتره به رفع نارسایی کبد و تصفیه خون شما کمک بسیار زیادی می‌کند؛ بنابراین به شما پیشنهاد می‌دهیم که مصرف عرق شاتره را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

عرق خارشتر: شاید برای شما هم تعجب‌آور باشد که عرق گیاه خارشتر یکی از عرقیات گیاهی فصل گرما است. اگرچه این گیاه مزه خوبی ندارد و اما برای کاهش حرارت بدن در فصل تابستان بسیار توصیه‌شده است.

این گیاه پرخاصیت برای سنگ کلیه، سنگ مثانه، تصفیه خون، پاک‌سازی کبد و رفع تب و لرز نیز بسیار مؤثر است.

عرق بیدمشک: اگر روزهای گرم تابستان برای شما خسته‌کننده و کلافه کننده هست، عرق بیدمشک را نوش جان کنید.

علاوه بر این، عرق بیدمشک خاصیت آرام‌بخشی داشته و کار یک قرص آرام‌بخش را می‌کند؛ بنابراین برای رسیدن به آرامش بیشتر و خواب راحت‌تر، کافی است یک‌بار عرق بیدمشک را امتحان کنید.

تقویت قلب، معده و برطرف شدن دردهای عضلانی از دیگر مزایای این گیاه دارویی است.

تابستان گرم با عرقیات خنک

عرق آویشن: یکی از بهترین عرقیات گیاهی، عرق خوش‌بوی آویشن می‌باشد. پزشکان طب سنتی، مصرف عرق این گیاه را برای روزهای گرم سال بسیار توصیه می‌کنند.

از دیگر خواص شگفت‌انگیز عرق آویشن می‌توان به کاهش دردهای مفاصل، ضد نفخ، ضدعفونی مجاری تنفسی، اشتهاآور و … اشاره کرد.

برای مصرف کافی است تا بعد از هر غذا مقدار یک لیوان از این گیاه خوش‌طعم را بنوشید.

عرق رازیانه: بسیاری از خانم‌ها برای منظم شدن پریود خود با عرق رازیانه آشنایی دارند. مصرف این گیاه در فصل تابستان، شمارا از خواص بی‌شمار خود بی‌نصیب نمی‌گذارد.

برای مصرف کافی است تا بعد از هر وعده غذایی مقدار یک لیوان از عرق رازیانه را نوش جان کنید.

از دیگر خواص این گیاه می‌توان به رفع سنگ‌های مثانه و کلیه، افزایش اشتها، افزایش ادرار و … اشاره کرد.

عرق نعنا: یکی از بهترین عرقیات گیاهی فصل تابستان، نعنا می‌باشد. نعنا خاصیت خنک‌کنندگی داشته و برای از بین بردن بی‌حالی روزهای گرم بسیار مناسب است.

از طرفی دیگر عرق نعنا کمک می‌کند تا نفخ ایجادشده در اثر مصرف نوشیدنی‌ها و میوه‌های تابستانی مانند هندوانه را از بین ببرد. برای این منظور کافی است تا مقدار یک لیوان از عرق نعنا را در طول روز نوش جان کنید تا درد معده و نفخ شمارا از بین ببرد.

برای تهیه این نوشیدنی می‌توانید مقداری از عرق نعنا را با سکنجبین ترکیب کرده و نوش جان کنید.

عرق بابونه: در کنار خواص بی‌شمار عرق بابونه مانند تقویت‌کننده معده، بادشکن، اشتهاآور، هضم‌کننده غذا، صفرابر، ضد تشنج و ضدعفونی‌کننده می‌توان به خاصیت خنک‌کنندگی آن برای فصل تابستان نیز اشاره کرد.

مصرف روزانه یک لیوان از عرق بابونه بعد از یک روز کاری سخت در فصل تابستان باعث می‌شود تا حرارت و گرمای بدن شما کاهش یابد.

بهترین عرقیات خنک‌کننده برای فصل گرما

عرق گل محمدی: عرق گل محمدی و یا همان گلاب از دیگر عرقیات گیاهی فصل تابستان می‌باشد. این نوشیدنی گوارا می‌تواند عطش شمارا در فصل گرما کاهش دهد.

علاوه بر این گلاب برای سلامت قلب، آرامش اعصاب، درد چشم و پاک‌سازی صورت نیز بسیار مفید می‌باشد.

شربت سکنجبین: اگر به دنبال یک نوشیدنی پرسود و شگفت‌انگیز برای تابستان هستید تا علاوه بر خاصیت خنک‌کنندگی، نشاط‌آور نیز باشد، شربت زیر را امتحان کنید.

مقداری سکنجبین را با ریشه کاسنی ترکیب کنید. سپس مقداری گلاب به آن اضافه کنید تا طعم دار شود. این نوشیدنی پرخاصیت برای کسانی که در تابستان دچار نفخ می‌شوند بسیار مؤثر می‌باشد.

عرق زیره: اگر به دنبال یک نوشیدنی برای فصل تابستان و بهار هستید تا از گرمای این فصل‌ها در امان باشید، عرق زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

عرق زیره با طبیعت گرم و خشک خود برای لاغری، کاهش وزن، بهبود هضم غذا، نفخ شکم و سلامت دستگاه گوارش بسیار مفید است.

اگر با خوردن میوه‌های تابستانی دچار نفخ می‌شوید، عرق این گیاه را امتحان کنید.

عرق بهارنارنج: تابستان خود را با مصرف عرق بهارنارنج دل‌پذیر کنید. برای تهیه این عرق می‌توانید شکوفه‌های درخت نارنج را تهیه کرده و عرق آن را بگیرید. شما می‌توانید برای طعم دار کردن سایر نوشیدنی‌ها، مقداری از این گیاه را با دیگر عرقیات گیاهی ترکیب کنید.

از دیگر خواص عرق بهارنارنج می‌توان به تقویت اعصاب، درمان بی‌خوابی و تپش قلب اشاره کرد.

نکات مهم هنگام مصرف عرقیات گیاهی

-برخی عرقیات گیاهی فصل تابستان مانند گلاب، بهارنارنج، آویشن، عرق نعنا، عرق رازیانه و … طبیعت گرم دارند. این دسته از عرقیات گیاهی زودتر از بین می‌روند.

بنابراین بهتر است که مقدار کمی از آن‌ها را بخرید و استفاده کنید.

-برخی عرقیات مانند عرق کاسنی، عرق شاتره و عرق خارشتر طبیعت سرد دارند.

-اگر عرقیات خریداری‌شده طعم تلخ و بدی دارند، می‌توانید به همراه عسل استفاده کنید تا طعم خوبی بگیرد. البته باید بگوییم که این عمل باعث از بین رفتن خاصیت آن نخواهد شد.

-بهتر است عرقیات گیاهی خریداری‌شده را در ظروف شیشه‌ای تیره‌رنگ نگهداری کرده و از بسته شدن درب آن اطمینان داشته باشید.

-اگر می‌خواهید که خاصیت عرقیات شما از بین نرود، آن‌ها را در مکان‌های گرم و مرطوب نگهداری نکنید. به این دلیل که برخی عرقیات مانند گلاب با قرار گرفتن در مقابل نور خورشید، خاصیت خود را از دست می‌دهند.

نتیجه‌گیری نهایی

ما در این مقاله از مجله تخصصی کاکوتی به معرفی برخی عرقیات گیاهی فصل تابستان پرداختیم که برای فصل تابستان و گرما بسیار مناسب است. مصرف این عرقیات گیاهی باعث می‌شود تا علاوه بر کاهش عطش و دمای بدنتان، سلامت جسم و روح شمارا نیز تأمین کند.

برای روزهای گرم تابستان این عرقیات را تهیه کرده و همراه با خانواده نوش جان کنید تا تابستانی خنک و سالم را داشته باشید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.