خانه دسته‌بندی نشده خواص روغن گنه گنه برای کاهش دردهای عضلانی

خواص روغن گنه گنه برای کاهش دردهای عضلانی

توسط kakooti
خواص روغن گنه گنه

روغن گنه گنه از پوست درختی به نام سینچونا گرفته می‌شود. خواص روغن گنه گنه بسیار زیاد است. اما همچنان این روغن در بین مردم شناخته شده نیست. بسیاری از پزشکان طب سنتی این روغن را برای درمان دردهای عضلانی، بیماری‌های عفونی و درمان مشکلات مربوط به پوست و مو تجویز می‌کنند. اگر شما هم می‌خواهید با خاصیت روغن گنه گنه آشنا شوید، خواندن این مقاله از کاکوتی را از دست ندهید.

خواص روغن گنه گنه برای درمان بیماری‌ها

درخت سینچونا که به نام درخت گنه گنه شناخته می‌شود، از خانواده روناس است. برگ‌های این درخت به شکل بیضی بوده و رنگ سبز روشنی دارد. این درخت گل‌های کرم رنگ و کوچکی دارد که زیبایی این درخت را دوچندان کرده است. محل رویش این درخت معمولا در مناطق گرمسیری است. برای گرفتن روغن گنه گنه، پوست این درخت را می‌کنند.

فواید درمانی گنه گنه بسیار زیاد است. به‌طوری‌که این درخت در آمریکا به درخت معجزه و درخت تب شهرت پیدا کرده است. چرا که می‌تواند تب بالای ناشی از بیماری مالاریا را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

پوست درخت گنه گنه به دلیل خاصیت دارویی خود برای درمان بسیاری از بیماری‌ها بسیار مفید است. در نتیجه از خواص روغن گنه گنه برای درمان بسیاری از مشکلات بدن استفاده می‌شود. ارزش درمانی این روغن گیاهی بسیار بالا است و با طبع گرم و خشک خود برای مصارف خوراکی و موضعی استفاده می‌شود.

البته توجه به این نکته ضروری است که در صورت تمایل به استفاده خوراکی از روغن گنه گنه باید حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. چرا که مصرف خوراکی این روغن برای همه افراد مجاز نیست. روغن طبیعی گنه گنه سرشار از اسیدهای چرب ضروری، آنتی‌اکسیدان، انواع تاتن و مواد مغذی است که می‌تواند برای درمان بیماری‌ها و تقویت بدن یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب باشد.

تحقیقات طب سنتی بر روی فواید دارویی روغن گنه گنه در حال انجام است. خاصیت درمانی روغن گنه گنه بسیار زیاد است. از جمله این خواص می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

درمان مالاریا با روغن گنه گنه

یکی از خواص روغن گنه گنه درمان بیماری مالاریا است. چرا که این روغن خاصیت ضد اسپاسم دارد و می‌تواند برای درمان این بیماری مفید باشد.

خاصیت ضد التهابی روغن گنه گنه

اگر از درد بیماری‌‌هایی مانند آرتریت و روماتوئید رنج می‌برید، مصرف روغن گنه گنه را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این روغن به دلیل خاصیت ضد التهابی خود، برای درمان این بیماری‌ها بسیار مفید است و می‌تواند باعث تسکین دردهای شما شود.

مرطوب‌کننده پوست

روغن گنه گنه به دلیل خاصیت نرم‌کنندگی و آب‌رسانی خود، برای رطوبت‌رسانی به پوست شما یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است.

بهبود درد عضلات با روغن گنه گنه

روغن گنه گنه به دلیل خاصیت شل‌کنندگی عضلات، می‌تواند برای درمان گرفتگی شدید عضلات بسیار موثر باشد؛ بنابراین در صورتی که در ساق پا و یا ناحیه کمر خود، احساس درد و یا گرفتگی دارید، پیشنهاد می‌کنیم که این نواحی را با روغن گنه گنه ماساژ دهید. تکرار این کار کمک می‌کند تا درد این ناحیه تسکین پیدا کند.

خاصیت تب بری روغن گنه گنه

از خواص روغن گنه گنه می‌توان به خاصیت تب بری آن اشاره کرد. به این دلیل که استفاده از این روغن می‌تواند باعث کاهش دمای بدن شود. در نتیجه اگر در اثر بیماری‌های عفونی یا انگلی دچار تب بالا شدید، پیشنهاد می‌کنیم که از خواص معجزه‌آسای این روغن بهره‌مند شوید. برای اثرگذاری بیشتر پزشکان طب سنتی پیشنهاد می‌کنند که از ترکیب روغن گنه گنه با روغن بادام تلخ استفاده کنند.

ماساژ بدن با این روغن کمک می‌کند تا حرارت بدن شما به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.

کمک به بهبود زخم

از دیگر خواص معجزه‌آسای روغن گنه گنه می‌توان به خاصیت ضد باکتریایی و ضد عفونی آن اشاره کرد. این ویژگی می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی بر روی زخم‌های شما بگذارد و از عفونت آن جلوگیری کند. در نتیجه بعد از مدتی استفاده، متوجه روند رو به بهبودی این زخم خواهید شد.

رشد بهتر موها با روغن گنه گنه

در صورتی که مجرای پوست سر شما باز باشد، رشد موها به خوبی انجام خواهد گرفت. چرا که این موضوع به تغذیه مناسب فولیکول‌های مو کمک می‌کند. برای بهره‌مندی از خواص روغن گنه گنه پیشنهاد می‌کنیم که کف سر خود را با روغن گنه گنه ماساژ دهید تا جریان خون کف سر شما بهبود پیدا کند. این ویژگی کمک می‌کند تا ریشه موهای شما به خوبی تغذیه شود؛ بنابراین رشد موهای شما دوچندان خواهد شد.

در صورتی که پوست سر شما تمیز باشد، جذب روغن چندین برابر خواهد شد و آبرسانی به موها بسیار خوب اتفاق می‌‌افتد.

کاهش درد مفاصل با ماساژ روغن گنه گنه

روغن گنه گنه خاصیت ضد التهابی و تکسین‌دهندگی دارد. در نتیجه اگر دچار ورم مفاصل هستید، با ماساژ دادن ناحیه مورد نظر با روغن گنه گنه می‌توانید مشکل خودتان را رفع کنید. برای اثرگذاری بیشتر، پیشنهاد می‌کنیم که روغن گنه گنه را با روغن بادام تلخ ترکیب کنید. سپس مقداری از این روغن‌ را بر روی محل درد خود ریخته و پاهای خود را ماساژ دهید. این کار کمک می‌کند تا از میزان درد شما کاسته شود.

تنظیم‌ چربی پوست با روغن گنه گنه

برخلاف تصور عموم، یکی از خواص روغن گنه گنه تنظیم چربی پوست است. استفاده موضعی از روغن گنه گنه کمک می‌کند تا میزان ترشح چربی پوست صورت به خوبی تنظیم شود؛ بنابراین اگر شما هم از جوش‌های پوست صورت خود خسته شده‌اید، روغن گنه گنه را استفاده کنید. چرا که این روغن می‌تواند چربی پوست صورت شما را به خوبی کنترل کند.

درمان بیماری‌های انگلی با روغن گنه گنه

بیماری بابزیوز در اثر انگل کنه در بدن ایجاد می‌شود. مصرف خوراکی روغن گنه گنه به همراه داروی کلیندامایسین کمک می‌کند تا مشکل شما به خوبی درمان شود. البته پیشنهاد می‌کنیم که قبل از مصرف خوراکی این دارو، حتما با پزشک متخصص صحبت کنید و از مصرف خودسرانه خوراکی این روغن خودداری کنید.

درمان مشکلات گوارشی با روغن گنه گنه

برخی از پزشکان طب سنتی برای درمان بیماری‌های گوارشی و سوء هاضمه از این روغن گیاهی استفاده می‌کنند. چرا که روغن گنه گنه می‌تواند باعث افزایش اشتهای شما شود. همچنین استفاده موضعی از این روغن می‌تواند مشکلات گوارشی شما را رفع کند. برای بهره‌مندی از خواص روغن گنه گنه برای درمان مشکلات گوارشی کافی است تا مقداری از این روغن را بر روی شکم خود بریزید و ماساژ دهید.

رفع ریزش مو با روغن گنه گنه

اگر موهای شما دچار ریزش شده است، این بار برای درمان، روغن گنه گنه را امتحان کنید. ماساژ پوست سر با این روغن باعث می‌شود تا روغن به فیبر موهای شما نفوذ پیدا کند. در نتیجه رطوبت‌رسانی به موهای شما بیشتر خواهد شد و کمک می‌کند تا رشد موها نسبت به قبل فعال‌تر شده و ریزش موها متوقف شود.

خاصیت ضد سرطانی روغن گنه گنه

برخی از این روغن برای پیشگیری از انواع سرطان‌ها مانند سرطان سینه، سرطان کبد، سرطان طحال و… استفاده می‌کنند.

کاهش صدمات مربوط به سرما با مصرف روغن گنه گنه

برای پیشگیری از اثرات سردی هوا، استفاده از گنه گنه را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

درمان ضعف عضله با گنه گنه

اگر عضلات شما دچار ضعف شده است، پیشنهاد می‌کنیم که ناحیه مورد نظر خود را با روغن گنه گنه ماساژ دهید. خواص روغن گنه گنه کمک می‌کند تا عضلات بدن شما به خوبی تقویت شود.

درمان زخم با روغن گنه گنه

در صورتی که محل زخم شما باز باشد، این موضوع می‌تواند باعث جمع شدن میکروب‌ها و در نتیجه عفونت شود. برای پیشگیری از بروز عفونت، استفاده از روغن گنه گنه را به شما پیشنهاد می‌دهیم. فواید درمانی روغن گنه گنه کمک می‌کند تا عفونت به خوبی رفع شود. همچنین ماساژ محل زخم با روغن گنه گنه می‌‌تواند بهبودی زخم را سریع‌تر کند.

همچنین بعد از چندین بار استفاده از روغن گنه گنه، جای زخم شما از بین خواهد رفت. چرا که استفاده از این روغن باعث ترمیم و بازسازی سلول‌های بدن می‌شود.

پاکسازی پوست با روغن گنه گنه

اگر به دنبال یک راه طبیعی برای پاک‌سازی پوست صورت خود هستید، روغن گنه گنه را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این روغن به دلیل خواص لایه‌برداری خود، باعث می‌شود تا سلول‌های مرده از روی پوست شما دفع شود. در نتیجه بعد از مدتی استفاده از این روغن، پوست شما روشن‌تر از قبل خواهد شد.

درمان خشکی پوست صورت

یکی از خواص روغن گنه گنه خاصیت آبرسانی طبیعی آن است. در نتیجه اگر دچار خشکی پوست هستید، پیشنهاد می‌کنیم که برای درمان خشکی، پوست خود را با روغن گنه گنه ماساژ دهید. بعد از استفاده از این روغن، پوست شما حالتی مرطوب به خود می‌گیرد و کمک می‌کند تا آبرسانی به پوست به صورت عمیق اتفاق بیفتد. همچنین استفاده از روغن گنه گنه می‌تواند لکه‌های پوستی را به خوبی از بین ببرد.

درمان درد سیاتیک

خاصیت ضد درد روغن گنه گنه می‌تواند برای انواع دردهای عضلانی بسیار مفید باشد. در نتیجه اگر دچار درد سیاتیک شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که بدن خود را با ترکیب روغن سیاه‌دانه و گنه گنه ماساژ دهید. تکرار این کار کمک می‌کند تا مشکل شما به خوبی رفع شود.

درمان خشکی مو

روغن گنه گنه به دلیل خاصیت رطوبت‌رسانی بالای خود، خشکی موهای شما به خوبی برطرف می‌سازد.

عوارض استفاده از روغن گنه گنه

روغن گنه گنه از پوست درخت سینچونا گرفته می‌شود. این درخت حاوی یک ماده‌ی طبیعی به نام آلکالوئید کینین است. در نتیجه مصرف این ماده طبیعی ممکن است عوارضی را برای شما به دنبال داشته باشد؛ بنابراین اگرچه خواص روغن گنه گنه بسیار زیاد است، اما پیشنهاد می‌کنیم که قبل از مصرف روغن گنه گنه نسبت به عدم حساسیت آن اطمینان حاصل کنید تا دچار عوارض ناخواسته آن نشوید.

از جمله عوارض روغن گنه گنه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اختلال در بینایی: در صورت مصرف زیاد از حد روغن گنه گنه ممکن است دچار تاری دید و یا کاهش بینایی شوید.
  • وزوز گوش: برخی از افراد در اثر استفاده بیش از اندازه روغن گنه گنه دچار وزوز گوش و یا صدا خواهند شد.
  • التهاب پوستی: در صورت داشتن حساسیت به این روغن ممکن است در اثر استفاده موضعی، برخی از نواحی پوست شما دچار التهاب و خارش شود.
  • درد شکم و حالت تهوع: در اثر مصرف خوراکی روغن گنه گنه این حالت دور از انتظار نیست.
  • سقط جنین: مصرف عصاره روغن گنه گنه در زنان باردار منع مصرف دارد. چرا که ممکن است باعث سقط جنین شود. همچنین اثرات گنه گنه ممکن است باعث ناشنوایی و هیپوپلازی عصب بینایی در نوزادان شود؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که از مصرف خوراکی روغن گنه گنه در نوزادان و کودکان جدا خودداری شود.

نحوه مصرف روغن گنه گنه

در صورت خریداری روغن گنه گنه بهتر است که آن را در محیط خشک و بدور از نور خورشید نگهداری کنید. برای استفاده موضعی از این روغن می‌توانید گنه گنه را با روغن دیگری مانند سیاهدانه ترکیب کنید. سپس مقداری از آن را بر روی محل درد خود بریزید. سپس آن را به آرامی ماساژ دهید. در آخر یک حوله گرم بر روی آن قرار دهید.

سخن نهایی

ما در این مقاله در رابطه با خواص روغن گنه گنه صحبت کردیم. این روغن در طب سنتی برای درمان بسیاری از دردهای مفاصل، گرفتگی عضلات و مشکلات مربوط به پوست و مو استفاده می‌شود. استفاده موضعی از این روغن هیچ ضرری برای بدن شما ندارد. اما بهتر است قبل از مصرف حتما با پزشک طب سنتی مشورت کنید.

در صورتی که شما نیز قصد خرید روغن گنه گنه را دارید، می‌توانید محصول مورد نظر خود را از فروشگاه آنلاین کاکوتی سفارش دهید. این فروشگاه با ارائه محصولات ارگانیک، سلامت و تندرستی را برای شما به ارمغان می‌آورد. اگر شما هم تجربه استفاده از روغن گنه گنه را دارید، می‌توانید زیر همین پست نظر خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.