خانه دسته‌بندی نشده رشد سریع موها به کمک داروهای گیاهی

رشد سریع موها به کمک داروهای گیاهی

توسط kakooti
داروی گیاهی برای رشد مو

اگر شما هم جزو افرادی هستید که از کم مویی و رشد کم موهای خود ناراضی بوده و به دنبال تقویت و رشد سریع موهای خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم که از داروی گیاهی برای رشد مو استفاده کنید.

این داروها، برخلاف داروهای شیمیایی دارای عوارض نبوده و به رشد سریع موهای شما کمک می‌کند. با مجله کاکوتی همراه باشید تا بهترین داروهای گیاهی برای رشد موی سرتان را معرفی کنیم.

بهترین داروی گیاهی برای رشد مو

آلوئه‌ورا: برای رشد موهای سر بهتر است از آلوئه‌ورا استفاده کنید. ژل موجود در برگ‌های گیاه آلوئه‌ورا یک کراتین طبیعی است. کراتین درواقع پروتئینی است که پوست و مو از آن تشکیل شده است؛ بنابراین ژل آلوئه‌ورا یک داروی گیاهی برای رشد مو است. کافی است یک‌بار امتحان کنید تا نتیجه‌ی مثبت آن را ببینید.

آمله: اگر برای افزایش رشد موهای خود، به دنبال یک راهکار طبیعی می‌گردید، آمله یا انگور هندی را امتحان کنید. این میوه حاوی آنتی‌اکسیدان و ویتامین C است و باعث افزایش کلاژن سطح مو می‌شود. از طرفی دیگر این داروی گیاهی به استحکام و تقویت موهای شما کمک بسیار زیادی می‌کند.

برای درمان کافی است تا مقداری از پودر آمله را همراه با روغن نارگیل ترکیب کنید. سپس این کرم را بر روی پوست سر خود بمالید و به مدت چند دقیقه ماساژ دهید.

ریحان: اگر موهای کم‌پشتی دارید، از خواص برگ ریحان غافل نشوید. ریحان سرشار از مواد معدنی بوده و می‌تواند رشد موهای شمارا بیشتر کند. چراکه این گیاه با افزایش جریان خون در فولکیول‌های مو، باعث تحریک رشد آن خواهد شد.

ریشه گیاه باباآدم: شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید ریشه‌ی گیاه باباآدم یک داروی گیاهی بر رشد مو است. این گیاه به دلیل داشتن اسیدهای چرب می‌تواند سلامت پوست سر شمارا تامین کرده و موهای قوی‌تری را برای شما به ارمغان بیاورد.

شنبلیله: پزشکان طب سنتی معتقدند که ویتامین‌های موجود در گیاه شنبلیله برای تقویت پوست سر و افزایش رشد موها بسیار موثر است. چراکه این گیاه به بهبود جریان خون در سر کمک کرده و رشد سریع موها را برای شما به ارمغان می‌آورد.

برای درمان کافی است تا دانه‌های شنبلیله را به‌صورت یک خمیر بر روی پوست سر خود قرار دهید و ماساژ دهید.

بلند شدن موها به کمک طب سنتی

دانه کتان: اگر به دنبال یک داروی گیاهی برای رشد مو هستید، دانه کتان را به شما پیشنهاد می‌دهیم. دانه‌های کتان به دلیل داشتن اسیدهای چرب و آنتی‌اکسیدان، سموم و پوست‌های مرده را از روی سر شما از بین می‌برد.

برای درمان کافی است تا مقداری از دانه‌های کتان را در آب بجوشانید. سپس ژل بدست آمده را بر روی پوست سر خود بگذارید و ماساژ دهید. این کار باعث تحریک سر و تقویت رشد موهای شما می‌شود.

ریشه زنجبیل: اگر موهای کم‌پشتی دارید و یا به دلایلی ریزش مو پیدا کرده‌اید، ریشه زنجبیل یک راهکار موثر برای افزایش رشد موهای شما است. چراکه ریشه این گیاه باعث افزایش جریان خون در فولکیول‌های مو می‌شود. درنتیجه می‌توانید موهای قوی‌تر و سالم‌تری داشته باشید.

علاوه بر این، از روغن ریشه زنجبیل برای کاهش شوره سر و سایر مشکلات مو استفاده می‌شود.

آب قاشقی: پزشکان طب سنتی از گیاه آب قاشقی برای درمان بیماری‌های مرتبط با مو استفاده می‌کنند. اگر شما هم دوست دارید که موهای قوی‌تری داشته باشید، می‌توانید از ترکیب عصاره این گیاه با روغن زیتون استفاده کنید.

ماساژ دادن سر با عصاره این گیاه، به بهبود جریان خون کمک خوبی می‌کند.

ختمی: اگر به دنبال یک داروی گیاهی برای رشد مو هستید، از خواص شگفت‌انگیز گل ختمی استفاده کنید. گل ختمی سرشار از ویتامین و آنتی‌اکسیدان بوده و برای سلامت مو و پوست سر بسیار موثر است.

برای درمان کافی است تا مقداری از شکوفه‌های این گیاه را با روغن نارگیل ترکیب کنید. خمیر بدست‌آمده را بر روی پوست سر خود بگذارید. سپس سر را ماساژ دهید. این کار باعث افزایش رشد موهای شما خواهد شد.

رازک: گل گیاه رازک یک تحریک‌کننده طبیعی برای رشد موها است. اگر می‌خواهید که رشد طبیعی موهای خود را بیشتر کنید، روغن این گیاه را حتما استفاده کنید.

تقویت موی سر با گیاهان دارویی

دم اسبی: برخی از افراد از رشد کم موهای خود ناراضی هستند. اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید، گیاه دم اسبی را امتحان کنید. این گیاه سرشاراز مواد معدنی بوده و به تحریک رشد موهای شما کمک بسیاری می‌کند.

برای درمان کافی است تا خشک شده‌ی این گیاه را در آب فرو ببرید. بعد از چند ساعت آب گیاه را گرفته و بر روی موی خود قرار دهید.

اسطوخودوس: یکی از خواص معجزه‌آسای این گیاه، برای رشد سریع موها است. برای این منظور کافی است تا پوست سر خود را با روغن این گیاه ماساژ دهید. انجام این کار باعث افزایش جریان خون و درنتیجه رشد سریع موها می‌شود.

شیرین بیان: یک داروی گیاهی برای رشد مو ، گیاه شیرین بیان است که به تغذیه پوست سر کمک زیادی می‌کند. برای درمان کافی است تا مقدار یک قاشق غذاخوری از آن را با آب جوش ترکیب کنید. بعد از چند ساعت آب آن را گرفته و بر روی پوست سر خود قرا دهید.

جعفری: اگر سلامت پوست و مو سر برای شما اهمیت دارد، از خواص شگفت‌انگیز جعفری غافل نشوید. این گیاه خوش‌طعم سرشار از ویتامین، آنتی‌اکسیدان، کراتین و کلاژن بوده و برای تقویت مو بسیار موثر است.

شما می‌توانید جوشانده این گیاه را با روغن‌های گیاهی ترکیب کرده و بر روی پوست سر خود قرار دهید.

رزماری: اگر موهای شما رشد کمی دارد، روغن رزماری بهترین گزینه برای شما است. خاصیت آنتی‌باکتریایی و آنتی‌اکسیدانی این گیاه به تقویت موهای سر شما کمک بسیاری می‌کند.

مریم گلی: اگر برای رشد موهای خود به دنبال گیاهان دارویی هستید، مریم گلی تمام نیازهای شمارا برآورده خواهد کرد. ویتامین C، B، منیزیم، روی و پتاسیم موجود در مریم گلی، آن را به یک گزینه‌ی مناسب برای رشد موها تبدیل کرده است.

نتیجه‌گیری نهایی

داشتن موهایی زیبا و پرپشت، آرزوی هر خانمی است. مخصوصا اگر از راه‌های کم‌ضرر به ایده‌آل خود برسید. ما در این مقاله از مجله کاکوتی سعی کردیم تا گیاهان دارویی برای رشد مو را به شما معرفی کنیم. استفاده مداوم از این گیاهان دارویی تاثیر خودش را بر روی رشد سریع موهای شما خواهد گذاشت.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.