خانه دسته‌بندی نشده درمان سرماخوردگی در فصل تابستان به کمک راهکارهای طب سنتی

درمان سرماخوردگی در فصل تابستان به کمک راهکارهای طب سنتی

توسط kakooti

یکی از بیماری‌های رایج فصل تابستان، سرماخوردگی می‌باشد. اگر شما هم دچار سرماخوردگی شده‌اید، برای درمان سرماخوردگی در فصل تابستان بهتر است از دمنوش‌ها و داروهای گیاهی و خانگی استفاده کنید.

یکی از ویژگی‌های سرماخوردگی فصل تابستان، افزایش طول مدت بیماری در مقایسه با فصل زمستان می‌باشد. حتی در برخی از افراد این بیماری نسبت به زمستان شدیدتر نیز است.

ما در این مقاله از مجله کاکوتی سعی کردیم تا شمارا با این بیماری و نحوه درمان آن در طب سنتی بیشتر آشنا کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

علائم سرماخوردگی فصل تابستان

اگر سرماخوردگی فصل تابستان را تجربه کرده باشید، علائم متعدد و متفاوتی را حس خواهید کرد که با علائم سرماخوردگی فصل زمستان یکی است. سرماخوردگی تابستان همراه با برخی علائم زیر می‌باشد که در بسیاری از افراد یکسان دیده می‌شود. شایع‌ترین این علائم عبارت‌اند از:

  • عطسه کردن
  • گرفتگی و آبریزش بینی
  • خارش و گلودرد
  • سرفه
  • گرفتگی و حالت خفگی
  • آبریزش چشم
  • تب
  • سردرد

نکته ۱: برخی از افراد سرماخوردگی فصل تابستان را با آلرژی اشتباه می‌گیرند. سرماخوردگی تابستان، همراه با تب و خارش و گلودرد می‌باشد. این در حالی است که آلرژی فصل بهار فقط شامل آبریزش بینی است.

نکته ۲: عامل سرماخوردگی تابستان، ویروسی به نام آنتروویروس بوده که با ویروس زمستانی متفاوت است. به‌طوری‌که علاوه بر علائم رایج سرماخوردگی، همراه با ناراحتی معده نیز می‌باشد.

درمان سرماخوردگی در تابستان به کمک گیاهان دارویی

سرکه سیب: برای درمان سرماخوردگی در فصل تابستان سرکه سیب را امتحان کنید. این داروی گیاهی ازجمله مواد غذایی است که در هر خانه‌ای پیدا می‌شود. برای درمان کافی است تا به‌صورت زیر عمل کنید:

مقدار یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک لیوان آب ترکیب کنید. سپس به آن مقداری عسل اضافه کنید تا طعم بهتری بگیرد. درنهایت این شربت طبیعی را نوش جان کنید. برای اثرگذاری بیشتر می‌توانید مقدار ۱ الی ۲ لیوان از آن را در طول روز بنوشید.

ازآنجایی‌که سرکه سیب باعث ایجاد محیط قلیایی می‌شود، ویروس‌ها و باکتری‌ها را به‌سرعت از بین می‌برد. درنتیجه روند بهبودی شما سرعت می‌گیرد.

زنجبیل: خواص ضدویروسی و التهابی زنجبیل، برای درمان سرماخوردگی‌های فصل گرما بسیار مؤثر عمل می‌کند. علاوه بر این طبیعت گرم زنجبیل، التهابات موجود در بینی شمارا کاهش داده و باعث تسکین درد می‌شود.

برای درمان کافی است تا مقداری از پودر ریشه زنجبیل را با آب گرم ترکیب کنید. سپس بگذارید تا دم بکشد. قبل از خوردن مقداری عسل به آن اضافه کنید. نوشیدن این دم‌نوش به‌اندازه دو الی سه لیوان در روز به درمان شما کمک بسیاری می‌کند.

اکالیپتوس: اگر از علائم سرماخوردگی خسته شده‌اید، برای درمان سرماخوردگی در فصل تابستان از روغن اکالیپتوس استفاده کنید. برای این منظور کافی است تا مقداری از روغن را در آب در حال جوش بریزید. سپس یک حوله را روی سر خود قرار دهید.

استشمام بخارهای روغن اکالیپتوس به مدت ۷ الی ۸ دقیقه، به درمان شما کمک می‌کند. برای اثرگذاری بیشتر کافی است تا این کار را دو تا سه بار در روز انجام دهید.

درمان سرماخوردگی فصل گرما با راهکارهای طب سنتی

شیر: پزشکان طب سنتی معتقدند که مصرف شیر می‌تواند علائم سرماخوردگی فصل تابستان مانند سردرد، آبریزش بینی، آبریزش چشم و … را از بین ببرد. به این دلیل که شیر خاصیت ضد میکروبی داشته و به بهبود بیماری شما کمک می‌کند. برای درمان می‌توانید دستور زیر را اجرا کنید:

مقدار یک لیوان شیر جوشیده را با یک قاشق چای‌خوری زنجبیل و یک قاشق چای‌خوری زردچوبه ترکیب کنید. این نوشیدنی گرم را روزی ۱ الی ۲ مرتبه نوش جان کنید تا متوجه تأثیر مثبت آن شوید.

سیر: برای درمان سرماخوردگی در فصل تابستان از معجزه سیر استفاده کنید. سیر ازجمله مواد غذایی است که برای درمان انواع مختلفی از بیماری‌ها ازجمله سرماخوردگی بسیار مؤثر است. برای این منظور کافی است تا دستور زیر را اجرا کنید:

یک حبه سیر را پودر کنید. سپس با یک قاشق چای‌خوری آب‌لیمو تازه و دو قاشق چای‌خوری عسل ترکیب کنید. خواص ضدویروسی این معجون کمک می‌کند تا ایمنی بدن شما افزایش‌یافته و سموم بدن از بین برود. درنتیجه سرماخوردگی شما بهبود می‌یابد.

پیاز قرمز: خاصیت ضدعفونی‌کنندگی پیاز قرمز، یک درمان طبیعی برای سرماخوردگی به‌خصوص در فصل تابستان می‌باشد. برای درمان کافی است تا دستور زیر را اجرا کنید:

مقدار ۲ الی ۳ عدد پیاز قرمز را پوست کنید. سپس از بالا برش دهید. داخل آن را با عسل پر کنید. اجازه دهید تا عسل به مدت ۱۰ تا ۱۲ ساعت داخل پیاز بماند. درنهایت این شربت را ۲ الی ۳ بار در روز نوش جان کنید.

پیشنهاد‌های طب سنتی برای درمان سرماخوردگی تابستانی

عسل: عسل یک داروی شفابخش می‌باشد که برای درمان تمام بیماری‌ها بسیار مؤثر است. برای درمان سرماخوردگی در فصل تابستان می‌توانید شربت عسل را مصرف کنید. برای این منظور کافی است تا به‌صورت زیر عمل کنید:

مقدار ۲ قاشق چای‌خوری عسل را با یک قاشق چای‌خوری آب‌لیمو یا آب زنجبیل ترکیب کنید. این نوشیدنی خوش‌طعم را روزی دو الی سه بار تا بهبودی کامل نوش جان کنید.

زردچوبه: خواص ضد میکروبی زردچوبه یک درمان طبیعی برای سرماخوردگی فصل تابستان می‌باشد. این ادویه پرخاصیت باعث کاهش التهابات شما شده و روند درمان را تسریع می‌بخشد. برای درمان کافی است تا دستور زیر را اجرا کنید:

مقداری زردچوبه، نمک و آب ولرم را با یکدیگر ترکیب کنید. این نوشیدنی را هر سه الی چهار ساعت نوش جان کنید.

دارچین: برای کاهش علائم سرماخوردگی در فصل تابستان بهتر است از خواص شگفت‌انگیز دارچین استفاده کنید. برای این منظور کافی است تا دستور زیر را اجرا کنید:

مقدار یک قاشق غذاخوری پودر دارچین، ۲ عدد میخک و یک لیوان آب جوش را با یکدیگر ترکیب کنید. سپس بگذارید تا به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه جوش بیاید. درنهایت می‌توانید مقدار یک قاشق غذاخوری از این شربت را نوش جان کنید. مصرف روزانه ۲ تا ۳ بار از این شربت برای درمان سرماخوردگی معجزه می‌کند.

پیشگیری از سرماخوردگی تابستان

با برخی مراقبت‌های شخصی می‌توانید از سرماخوردگی فصل تابستان جلوگیری کنید. راهکارهای گفته‌شده در این بخش احتمال ابتلا به سرماخوردگی فصل تابستان را کاهش می‌دهد:

افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن: ضعف سیستم ایمنی ازجمله عواملی است که شمارا مستعد برخی بیماری‌ها ازجمله سرماخوردگی می‌کند. برای درمان سرماخوردگی در فصل تابستان بهتر است غذاهای مقوی بخورید و از استرس بیش‌ازحد دوری کنید.

داشتن خواب کافی: خواب نامناسب و ناکافی شمارا مستعد انواع بیماری‌ها می‌کند. بهتر است که خواب کافی در شبانه‌روز داشته باشید تا قدرت سیستم ایمنی بدن شما افزایش یابد.

شستن دست‌ها: زمانی که در فضاهای عمومی قرار می‌گیرید، بهتر است قبل از دست زدن به چشم و دهان خود، دست‌های خود را با آب و صابون بشویید.

عدم تماس با فرد سرماخورده: نزدیک شدن به فرد سرماخورده، ممکن است شمارا دچار سرماخوردگی کند؛ بنابراین بهتر است از نزدیک شدن به این افراد خودداری کنید.

نتیجه‌گیری نهایی

ما در این مقاله درمان سرماخوردگی در فصل تابستان به کمک راهکارهای طب سنتی را بررسی کردیم. اگر شما هم دچار سرماخوردگی شده‌اید و به دنبال راهکاری برای درمان هستید، بهتر است روش‌های گفته‌شده در این مقاله از مجله کاکوتی را انجام دهید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.