خانه دسته‌بندی نشده ماسک صورت برای کاهش تاثیرات آلودگی هوا بر روی پوست

ماسک صورت برای کاهش تاثیرات آلودگی هوا بر روی پوست

توسط kakooti
ماسک صورت برای کاهش تاثیر آلودگی هوا بر روی پوست

آلودگی هوا یکی از معضلات کلان‌شهرها در ایران می‌باشد که حاصل ماشینی شدن دنیای امروز ماست. آلودگی هوا تأثیرات مخربی بر روی قسمت‌های مختلف بدن ازجمله قلب و ریه می‌گذارد. این مشکل همچنین بر روی سایر اعضای بدن مانند پوست نیز بی‌تأثیر نبوده و تأثیر مستقیمی بر روی پیری زودرس صورت دارد؛ بنابراین بهتر است در روزهای سرد زمستانی که آلودگی هوا بیشتر از سایر فصل‌هاست، از مراقبت پوست‌ خود غافل نباشید. ما در مجله‌ی اینترنتی کاکوتی به دنبال راه‌حل‌هایی برای کاهش عوارض آلودگی هوا بر روی پوست صورت شما با استفاده از ماسک‌های گیاهی هستیم. اگر شما هم علاقه‌مند به این موضوع هستید در ادامه با ما همراه باشید تا شمارا در این خصوص راهنمایی کنیم.

ماسک میوه صورت در طب سنتی برای کاهش عوارض آلودگی هوا

یکی از تأثیرات آلودگی هوا در کلان‌شهرها بر روی پوست صورت می‌باشد. برای حفظ زیبایی و درخشندگی پوست صورت بهتر از ماسک‌هایی استفاده کنید که از میوه‌های طبیعی گرفته‌شده است. در بخش زیر از مجله تخصصی کاکوتی به معرفی چند نوع از این ماسک‌های میوه‌های طبیعی پرداخته‌ایم. بیشتر این میوه‌ها، میوه‌های فصل زمستان می‌باشد که تهیه‌ی آن برای شما سخت نمی‌باشد. در ادامه با ما همراه باشید.

-ماسک صورت پرتغال برای مراقبت از پوست در هوای آلوده

پرتغال یکی از میوه‌های زمستانی است که می‌توانید با تهیه ماسک صورت پرتغال، سلامت و بهبود پوستتان را در روزهای آلودگی هوا افزایش دهید. این میوه سرشار از کلسیم، اسیدفولیک و ویتامین C بوده و به‌عنوان یکی از بهترین آنتی‌اکسیدان‌ها عمل می‌کند. همچنین پرتغال با کلاژن سازی در پوست خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد. کافی است یک‌بار امتحان کنید تا نتیجه‌ی آن را ببینید.

برای تهیه ماسک پرتغال کافی است پرتغال را خشک کرده و آن را به شکل پودر درآورید. سپس مقداری آب به آن اضافه کنید تا به شکل خمیر درآید. خمیر حاصله را بر روی صورتتان بمالید. پس از ۱۰ دقیقه می‌توانید صورت خود را بشویید.

-ماسک صورت آناناس برای مراقبت از پوست در هوای آلوده

اگر می‌خواهید که در روزهای آلودگی هوا، روشنایی و درخشندگی پوست شما همچنان باقی بماند، ماسک آناناس را امتحان کنید. ویتامین C موجود در این میوه باعث افزایش رطوبت شده و لکه‌های موجود روی پوست شمارا از بین می‌برد.

برای تهیه این ماسک کافی است برش‌های از این میوه را به‌طور مستقیم بر روی پوست خود قرار داده و پوست صورتتان را با آن ماساژ دهید.

-ماسک نارنج و گلاب برای مراقبت از پوست در هوای آلوده

یکی از میوه‌های فصل زمستان نارنج می‌باشد؛ بنابراین شما می‌توانید برای کاهش اثرات آلودگی هوا بر روی پوست صورتتان از ماسک این میوه استفاده کنید.

برای تهیه‌ی این ماسک کافی است آب‌نارنج طبیعی را گرفته و مقدار ۲ قاشق غذاخوری گلاب به آن اضافه کنید. این ترکیب را هم زده و به پوست صورت خود بمالید. بعد از ۱۵ دقیقه می‌توانید صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید. این ماسک طبیعی می‌تواند تمام آلودگی‌های موجود در منافذ پوستی شمارا از بین ببرد.

-ماسک صورت لیموترش برای مراقبت از پوست در هوای آلوده

لیموترش سرشار از ویتامین C، پتاسیم، لوتیئن، فولات، مس، کلسیم، منیزیم، زینک و غیره است که می‌تواند به پاک‌سازی پوست شما در روزهای آلوده‌ی زمستان کمک بسیاری کند.

برای تهیه‌ی این ماسک کافی است یک لیموترش را به‌صورت حلقه‌حلقه برش زده و آن را بر روی پوست خود قرار دهید. بعد از نیم ساعت می‌توانید صورت خود را با آب سرد بشویید.

مراقب باشید تا لیموترش را دور چشم خود قرار ندهید.

-ماسک صورت خیار برای مراقبت از پوست در هوای آلوده

اگر می‌خواهید که شادابی و زیبایی پوست شما در روزهای آلودگی هوا همچنان باقی بماند، ماسک خیار را امتحان کنید. خیار سرشار از ویتامین D و پروتئین بوده و با تأمین اکسیژن مورد نیاز پوست صورت، به شادابی و رطوبت پوست شما کمک بسیاری می‌کند.

برای تهیه این ماسک می‌توانید به یکی از دو صورت زیر عمل کنید:

-مقداری خیار را رنده کنید. سپس آن را با عسل و آب‌لیمو ترکیب کنید تا به‌صورت خمیر درآید. سپس پوست صورت خود را با این ماسک ماساژ دهید.

-مقداری خیار رنده شده را با گلاب و آب‌لیمو ترکیب کنید تا به‌صورت خمیر درآید. سپس این ترکیب را بر روی پوست صورتتان بگذارید. بعد از ۱۵ دقیقه می‌توانید پوست صورت خود را با آب سرد بشویید.

-ماسک صورت آووکادو برای مراقبت از پوست در هوای آلوده

برای حفظ زیبایی پوست خود در روزهای آلوده‌ی زمستان، ماسک میوه‌ی آووکادو را امتحان کنید. آووکادو سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌هاست که برای بهبود پوست شما بسیار مؤثر می‌باشد.

برای تهیه این ماسک می‌توانید به یکی از دو صورت زیر عمل کنید:

میوه‌ی آووکادو له کنید. سپس آن را با یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی ترکیب کنید. سپس آن را به‌صورت خود بمالید. بعد از ۱۵ دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید.

ماسک گیاهی صورت در طب سنتی برای کاهش عوارض آلودگی هوا

-ماسک صورت آلوئه‌ورا برای مراقبت از پوست در هوای آلوده

اگر مجبور هستید که در روزهای آلودگی هوا به بیرون از منزل بروید، ماسک آلوئه‌ورا را برای صورتتان پیشنهاد می‌دهیم. آلوئه‌ورا سرشار از ویتامین‌های A، C و E می‌باشد. همچنین آنتی‌اکسیدان موجود در این گیاه علاوه بر حفاظت پوست صورتتان، باعث محدود کردن رادیکال‌های آزادی می‌شود که به سلول‌های پوستی شما آسیب می‌زند.

برای تهیه ماسک آلوئه‌ورا کافی است چند برگ از این گیاه را جدا کنید. سپس آن‌ها را به‌صورت افقی برش بزنید تا ژل رقیق بی‌رنگ چسبناکی از آن خارج شود. بعد از خارج شدن شیره، برگ‌های این گیاه را شسته و پوست ضخیم آن را با کارد ببرید. این ژل را روزی ۲ مرتبه بر روی پوست صورت خود بگذارید.

-ماسک صورت عسل برای مراقبت از پوست در هوای آلوده

در روزهای آلودگی شهر تهران از معجزه‌ی عسل برای صورت خود استفاده کنید. خصوصاً این ماسک برای افرادی که پوست خشکی دارند بسیار مناسب می‌باشد.

برای تهیه‌ی این ماسک کافی است یک عدد سفیده تخم‌مرغ، شیر خشک و یک قاشق عسل را با هم ترکیب کنید تا به‌صورت خمیر درآید. سپس این ترکیب را بر روی پوست صورت خود قرار دهید. بعد از ۲۰ دقیقه می‌توانید صورت خود را بشویید.

توصیه می‌کنیم که در فصل زمستان که آلودگی هوا زیاد است، این ماسک را هر دو هفته یک‌بار تکرار کنید.

-ماسک صورت رازیانه برای مراقبت از پوست در هوای آلوده

در روزهای آلودگی هوای شهر تهران و کلان‌شهرها، استفاده از ماسک صورت رازیانه بسیار مؤثر می‌باشد. پزشکان طب سنتی معتقدند که خاصیت درمانی رازیانه کمک می‌کند تا پوست شما بهبود یابد.

برای تهیه‌ی این ماسک کافی است مقدار یک قاشق غذاخوری رازیانه را به یک لیوان آب جوش اضافه کنید. بعد از یک ساعت ترکیب حاصل را از صافی عبور دهید. سپس مقدار یک قاشق غذاخوری دوغ به آن اضافه کنید. خمیر حاصل را بر روی صورت خود بمالید و بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صورت خود را شستشو دهید.

در صورت تمایل می‌توانید عرق رازیانه را از فروشگاه کاکوتی به‌صورت اینترنتی سفارش دهید.

-ماسک صورت سفیده تخم‌مرغ برای مراقبت از پوست در هوای آلوده

پزشکان طب سنتی پیشنهاد می‌دهند که برای سفید شدن پوست و کاهش عوارض آلودگی بر روی پوست از ماسک تخم‌مرغ استفاده کنید.

برای تهیه‌ی این ماسک کافی است یک سفیده‌ی تخم‌مرغ را به‌خوبی هم بزنید تا کف کند. سپس خمیر حاصل را بر روی پوست خود قرار دهید. بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید. کافی است یک‌بار امتحان کنید تا نتیجه‌ی آن را ببینید.

-ماسک صورت جوانه گندم برای مراقبت از پوست در هوای آلوده

پزشکان طب سنتی توصیه می‌کنند که برای بستن منافذ پوست خود در زمستان و کاهش عوارض آلودگی هوا بر روی پوست صورت، از ماسک جوانه گندم استفاده کنید.

برای تهیه‌ی این ماسک کافی است مقدار ۲ قاشق غذاخوری جوانه گندم را کوبیده تا به‌صورت پودر درآید. سپس آن را با نصف لیوان شیر ترکیب کنید تا به‌صورت خمیر درآید. سپس این خمیر را بر روی صورت خود مالیده و ماساژ دهید. بعد از ۲۰ دقیقه می‌توانید پوست صورت خود را با آب سرد بشویید.

-ماسک صورت گلاب برای مراقبت از پوست در هوای آلوده

یکی از ساده‌ترین و در دسترس‌ترین ماسک‌ها برای روزهای آلوده کلان‌شهرها، استفاده از ماسک گلاب می‌باشد. زمانی که برای کاری به بیرون از منزل می‌روید، هنگام بازگشت بهتر است این ماسک معجزه‌آسا را امتحان کنید. استفاده از ماسک گلاب باعث می‌شود تا منافذ باز پوست شما بسته شود و درخشندگی مهمان همیشگی پوست شما شود.

-ماسک صورت شوید و بابونه برای مراقبت از پوست در هوای آلوده

یکی از ماسک‌های گیاهی مؤثر در طب سنتی استفاده از ماسک شوید و بابونه می‌باشد. این ماسک ازجمله روش‌های مؤثر جهت حفظ زیبایی و شادابی پوست در روزهای آلوده فصل زمستان می‌باشد.

برای تهیه این ماسک کافی است مقدار یک قاشق غذاخوری شوید و بابونه را در یک لیوان آب دم کنید. سپس این ترکیب را از صافی عبور دهید. روزی دو بار صورت خود را با این مایع بشویید. کافی است یک‌بار امتحان کنید تا نتیجه‌ی مثبت آن را بر روی پوست صورت خود مشاهده کنید.

در صورت تمایل می‌توانید عرق بابونه را از فروشگاه کاکوتی به‌صورت اینترنتی سفارش دهید.

-ماسک صورت آرد گندم و سکنجبین برای مراقبت از پوست در هوای آلوده

استفاده از ترکیب آرد گندم و سکنجبین از دیگر توصیه‌های پزشکان طب سنتی برای پوست صورت در روزهای آلودگی هوا می‌باشد.

برای تهیه این ماسک کافی است چند قطره از سکنجبین را با پودر آرد گندم ترکیب کنید. سپس این خمیر را بر روی پوست صورت خود قرار دهید.

-ماسک صورت آرد برنج برای مراقبت از پوست در هوای آلوده

اگر می‌خواهید که شفافیت پوست خود را در روزهای آلودگی هوا در زمستان از دست ندهید، ماسک صورت آرد برنج را امتحان کنید.

برای تهیه این ماسک کافی است مقدار یک قاشق چای‌خوری آرد برنج را با یک قاشق چای‌خوری ماست و یک قاشق چای‌خوری آب‌لیموی تازه ترکیب کنید. خمیر حاصله را به پوست خود بمالید و به مدت ۳ تا ۵ دقیقه ماساژ دهید. بگذارید تا به مدت ۲۰ دقیقه بر روی صورتتان باشد. سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید.

-ماسک صورت خاک رس برای مراقبت از پوست در هوای آلوده

برای کم کردن اثرات آلودگی هوا بر روی پوستتان، پزشکان طب سنتی، ماسک خاک رس را پیشنهاد می‌دهند.

برای تهیه این ماسک کافی است مقداری خاک رس را با گلاب ترکیب کنید تا به‌صورت خمیر درآید. سپس این خمیر را بر روی صورت خود قرار دهید. بعد از ۲۰ دقیقه می‌توانید صورت خود را با آب سرد بشویید.

-ماسک صورت نعنا برای مراقبت از پوست در هوای آلوده

برای مراقبت از پوست در روزهای آلوده‌ی هوا، ماسک نعنا را امتحان کنید. خواص شگفت‌انگیز نعنا بر روی پوست می‌تواند عوارض ناشی از آلودگی را بر روی پوست شما کاهش دهد.

برای تهیه این ماسک کافی است یک قاشق چای‌خوری خمیر نعنا را با یک قاشق غذاخوری ماست و چند قطره آب‌لیمو ترکیب کنید تا به‌صورت خمیر درآید. خمیر حاصله را بر روی پوست خود بگذارید. بعد از ۲۰ دقیقه می‌توانید صورت خود را با آب بشویید.

در صورت تمایل می‌توانید عرق نعنا را از فروشگاه کاکوتی به‌صورت اینترنتی سفارش دهید.

سخن نهایی

بسیاری از افراد از شوینده‌های شیمیایی مانند شامپو و ژل‌های شستشو جهت پاک‌سازی پوست از آلاینده‌ها استفاده می‌کنند. اگرچه این روش‌های ممکن است در ظاهر کمک‌کننده باشد اما مواد شیمیایی موجود در این پاک‌کننده‌ها بدون ضرر نمی‌باشد؛ بنابراین ما در مجله تخصصی کاکوتی به معرفی چند ماسک طبیعی جهت مراقبت پوست در شرایط آلودگی هوا پرداختیم. شما می‌توانید با استفاده از روش‌های بالا، شادابی و زیبایی را مهمان همیشگی پوست خود کنید.

در صورت داشتن هرگونه سؤال یا پیشنهاد می‌توانید در زیر همین پست نظر خود را مطرح کنید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.