خانه دسته‌بندی نشده با خواص روغن لیمو بیماری‌ها و مشکلات خود را درمان کنید

با خواص روغن لیمو بیماری‌ها و مشکلات خود را درمان کنید

توسط مدیر مجله
خواص روغن لیمو

از پوست خوش عطر لیمو، روغن بسیار ارزشمندی استخراج می‌شود. به کمک خواص روغن لیمو می‌توانید مشکلات و بیماری‌های خود را درمان کنید. همچنین این روغن در ترکیب با سایر روغن‌های گیاهی می‌تواند اصری چند برابر داشته باشد. ما در این مقاله از کاکوتی قصد داریم تا شما را با فواید شگفت‌انگیز روغن لیمو آشنا کنیم. اگر شما هم علاقه‌مند به این موضوع هستید، پیشنهاد می‌کنیم که تا انتها همراه ما باشید.

خواص روغن لیمو برای درمان بیماری‌ها

لیمو یک منبع بسیار عالی از ویتامین C و آنتی‌اکسیدان است. این میوه پرمصرف فواید بسیار زیادی برای سلامتی بدن دارد. از پوست این میوه پرخاصیت، روغنی گرفته می‌شود که می‌تواند در درمان بسیاری از بیماری‌ها بسیار موثر باشد؛ بنابراین اگر شما هم به فکر سلامتی بدن خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم که از مصرف این روغن ارزشمند غافل نشوید. از جمله خواص این روغن برای درمان بیماری‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

زیبایی پوست را به ارمغان می‌آورد

راه‌های بسیار زیادی برای جوان‌سازی و رفع و چین و چروک صورت وجود دارد. بسیاری از افراد برای از بین بردن چین و چروک صورت خود به انواع عمل‌های زیبایی روی می‌آورند. اما شما می‌توانید بدون انجام عمل‌های زیبایی، پوستی جوان را برای صورت خود به ارمغان بیاورید. انجام برخی راهکارهای طب سنتی از جمله خواص روغن لیمو کمک می‌کند تا صورت شما دچار چین و چروک نشود.

روغن لیمو سرشار از آنتی‌اکسیدان است و مصرف آن باعث کاهش رادیکال‌های آزاد در بدن می‌شود. این شرایط کمک می‌کند تا چین و چروک صورت شما کاهش یا رفع شود. علاوه بر این اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که دائما صورت شما جوش و آکنه می‌زند، روغن لیمو می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. چرا که این روغن گیاهی دارای خاصیت ضد التهابی و ضد میکروبی است؛ در نتیجه با استفاده موضعی از آن هرگونه جوش و آکنه صورت شما از بین خواهد رفت.

سلامت دهان و دندان را تضمین می‌کند

یکی از خواص شگفت‌انگیز روغن لیمو، خاصیت ضد باکتری و ضد قارچ آن است؛ بنابراین شما می‌توانید از این خاصیت روغن لیمو برای سفید شدن دندان‌ها و جلوگیری از پوسیدگی دندان‌های خود استفاده کنید. همچنین اگر دهان بد بویی دارید، با مصرف روغن لیمو و بهره‌مندی از خواص روغن لیمو می‌توانید بوی بد دهان خود را از بین ببرید.

همچنین یکی از ویژگی‌های خوب روغن لیمو، نداشتن اثر فرسایشی روی مینای دندان است؛ بنابراین شما می‌توانید بدون هیچگونه نگرانی از این خاصیت روغن لیمو استفاده کنید.

باعث رفع یبوست می‌شود

یکی از راه‌های درمانی برای رفع یبوست، مصرف غذاهایی است که به بهبود حرکات روده کمک کند. به عنوان مثال شما می‌توانید با مصرف برخی مواد خوراکی مانند غذاهای فیبردار، سبزیجات، حبوبات و غیره به درمان یبوست خود کمک کنید. یکی از راهکارهای طب سنتی برای رفع یبوست، ماساژ ناحیه شکم با روغن لیمو است. برای این منظور کافی است تا روزانه یک تا دو بار شکم خود را به مدت ۲ هفته با این روغن ماساژ دهید.

همچنین مصرف خوراکی روغن لیمو می‌تواند به رفع و درمان یبوست نیز کمک کند. شما می‌توانید هر روز چند قطره روغن لیمو ترش را با مقداری آب سرد یا گرم ترکیب کنید و همراه با عسل نوش جان کنید. خواص روغن لیمو کمک می‌کند تا عملکردی مزاجی شما به حالت قبل برگردد.

باعث سم‌زدایی و پاکسازی بدن می‌شود

یکی از فواید درمانی روغن لیمو پاک‌سازی خون و کبد است. این روغن گیاهی علاوه بر سم‌زدایی از کبد، خطر ابتلا به استرس اکسیداتیو را کاهش می‌دهد. اگر شما هم دچار کبد چرب هستید، پیشنهاد می‌کنیم که از خواص درمانی روغن لیمو استفاده کنید. برای این منظور کافی است تا ۱ یا ۲ قطره از این روغن شگفت‌انگیز را با یک لیوان آب ترکیب کنید. این نوشیدنی شفابخش را دو بار در روز نوش جان کنید.

موها را زیباتر و درخشان‌تر می‌کند

همانطور که قبلا به آن اشاره کردیم، روغن لیمو سرشار از آنتی‌اکسیدان است؛ بنابراین استفاده موضعی از آن به تقویت فولیکول‌های مو کمک می‌کند. این شرایط می‌تواند افزایش رشد موها را برای شما به ارمغان بیاورد؛ بنابراین اگر موهای کم پشتی دارید، با خواص روغن لیمو می‌توانید به آرزوی همیشگی خود یعنی موهای پرحجم و زیبا دست پیدا کنید.

یکی دیگر از فواید درمانی روغن لیمو برای مو، پیشگیری و درمان شوره سر است. چرا که این روغن گیاهی خاصیت ضد میکروبی و ضد قارچی دارد؛ بنابراین ماساژ دادن مو با این روغن شما را از شر شوره سر نجات می‌دهد. همچنین اگر موهای وز و مجعدی دارید، ماساژ دادن مو با روغن لیمو می‌تواند موهایی نرم و صاف را برای شما به ارمغان بیاورد.

لک‌های پوست را محو می‌کند

اگر پوست شکم شما دچار لک شده است و نمای آزاردهنده‌ای را برای شما به وجود آورده است، دور ناف خود را با روغن لیمو ماساژ دهید. تکرار این کار به میزان دو بار در روز باعث می‌شود تا هرگونه لک روی پوست شما از بین برود.

حالت تهوع بارداری را از بین می‌برد

یکی از مهم‌ترین خواص روغن لیمو رفع حالت تهوع بارداری است. در صورتی که شما هم از این شرایط رنج می‌برید، پیشنهاد می‌کنیم که روغن لیمو را بو کنید. برای این منظور کافی است تا چند قطره از این روغن گیاهی را به دستگاه بخور اضافه کنید. سپس بخار حاصل از آن را استنشاق کنید. همچنین می‌توانید ترکیب روغن لیمو و روغن نارگیل را به قسمت‌های مختلف بدن خود از جمله سینه، پشت گردن و شقیقه‌های خود بزنید. این کار کمک می‌کند تا حالت تهوع بارداری شما کمتر شود.

باعث کاهش وزن می‌شود

اگر دچار اضافه وزن هستید، پیشنهاد می‌کنیم که در کنار رژیم غذایی و ورزش از خاصیت روغن لیمو استفاده کنید. روغن لیمو سرشار از دی لیمونن است؛ بنابراین مصرف آن می‌تواند متابولیسم بدن را بالا ببرد. این شرایط باعث می‌شود تا کاهش وزن شما با سرعت بیشتری اتفاق بیفتد. اگر شما هم به فکر لاغری و تناسب اندام خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم که روزانه به میزان ۲ تا ۳ بار، روغن لیمو به همراه آب نوش جان کنید.

باعث جلوگیری از سرفه می‌شود

یکی دیگر از خواص روغن لیمو مبارزه با بیماری‌های تنفسی و آلرژی است. این روغن به دلیل خاصیت ضد باکتریایی و ضد التهابی خود می‌تواند به بهبود عملکرد سیستم لنفاوی کمک کند. یعنی می‌تواند هرگونه تورم و تجمع مایعات که منجر به حملات سرفه می‌شوند را از بین ببرد. علاوه بر این روغن لیمو با خاصیت آنتی‌اکسیدانی خود می‌تواند بدن شما را در برابر عوامل بیماری‌زا به خوبی محافظت کند.

دارای خاصیت ضد توموری است

روغن لیمو به دلیل دارا بودن ترکیب لیمونن، اثرات ضد توموری و شیمی‌درمانی روی بدن دارد؛ بنابراین اضافه کردن آن به رژیم غذایی کمک می‌کند تا از بروز انواع سرطان در بدن پیشگیری شود.

باعث تقویت روح و روان می‌شود

برای رفع هرگونه استرس و اضطراب توصیه می‌کنیم که روغن لیمو مصرف کنید. ترکیبات موجود در این روغن باعث می‌شود تا احساس آرامش بیشتری داشته باشید. بخصوص اگر خواب شبانه خوبی ندارید، خواص روغن لیمو کمک می‌کند تا خواب آرام و راحتی را تجربه کنید.

درمان بی ‌خوابی‌ های شبانه در طب سنتی

باعث افزایش نفوذپذیری ویتامین‌ها به پوست می‌شود

شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید استفاده موضعی از روغن لیمو می‌تواند به جذب بهتر ویتامین‌ها به درون بافت پوست کمک کند. به عنوان مثال اگر از روغن لیمو و ویتامین E به صورت همزمان استفاده کنید، ویتامین E جذب بیشتری در پوست بدن شما خواهد داشت؛ بنابراین برای جذب بیشتر و بهتر انواع ویتامین‌ها از جمله ویتامین‌های محلول در چربی و محلول در آب بهتر است آن‌ها را با روغن لیمو ترکیب کنید.

باعث کنترل چربی پوست و مو می‌شود

یکی از مهم‌ترین فواید دارویی روغن لیمو کنترل چربی پوست و مو است. این ویژگی‌ باعث شده است تا در اکثر لوازم آرایشی مخصوص پوست و مو از این روغن گیاهی استفاده شود. اگر شما هم پوست و موی چربی دارید، پیشنهاد می‌کنیم که از خواص روغن لیمو استفاده کنید.

رایحه درمانی با روغن لیمو خاصیت آرام‌بخش دارد

علاوه بر خاصیت روغن لیمو بر درمان بیماری‌ها، این روغن گیاهی می‌تواند تاثیرات شگفت‌انگیزی را روی سیستم عصبی داشته باشد. ترکیبات موثر در روغن لیمو مانند یک آروماتراپی می‌تواند آرامش ماهیچه‌ها و اعصاب را برای شما به ارمغان بیاورد. این ویژگی باعث شده است تا در ساخت اکثر عطرها از ترکیبات این روغن استفاده شود.

رایحه درمانی با روغن لیمو می‌تواند مشکلات و بیماری‌های ذهنی شما مانند اضطراب، خستگی ذهن و غیره را از بین ببرد.

باعث کاهش درد در بدن می‌شود

با توجه به این مسئله که روغن لیمو دارای ترکیباتی از جمله لیمونن است؛ در نتیجه استفاده موضعی از آن می‌تواند هرگونه درد در بدن را از بین ببرد. در واقع ماساژ بدن با روغن لیمو اثری مشابه با مسکن‌های قوی دارد و می‌تواند برای دردهای عضلانی بسیار موثر باشد.

عوارض مصرف روغن لیمو

با وجود خواص روغن لیمو مصرف این روغن گیاهی بدون عوارض نیست؛ بنابراین بهتر است قبل از مصرف آن چه به صورت خوراکی و چه به صورت موضعی حتما موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • استفاده موضعی از روغن لیمو ممکن است باعث بروز واکنش‌های آلرژیک در پوست شود؛ بنابراین قبل از مصرف توصیه می‌کنیم که چند قطره از این روغن را در نقطه‌ای از پوست خود امتحان کنید. اگر بعد از گذشت ۲۰ ساعت، هیچ‌گونه التهاب یا قرمزی مشاهده نکردید، می‌توانید از خواص شگفت‌انگیز آن بهره‌مند شوید.
  • اگر قصد دارید تا به صورت مستقیم از روغن لیمو برای پوست و موی خود استفاده کنید، بهتر است آن را با سایر روغن‌های گیاهی از جمله روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن جوجوبا و غیره ترکیب کنید.
  • اگر از روغن لیمو برای پوست بدن خود استفاده می‌کنید، بهتر است تا چند ساعت در معرض مستقیم نور آفتاب قرار نگیرید. به این دلیل که این روغن با قرار گرفتن در زیر نور مستقیم خورشید می‌تواند سوختگی یا تیرگی پوست را برای شما به وجود بیاورد.
  • اگر باردار هستید، برای استفاده از خواص روغن لیمو حتما با پزشک متخصص خود مشورت کنید و در صورت صلاحدید او، از این روغن به صورت موضعی یا رایحه درمانی استفاده کنید. همچنین از مصرف خوراکی این روغن در دوران بارداری جدا خودداری کنید.

روش تهیه روغن لیمو

برای بهره‌مندی از خواص این روغن می‌توانید آن را در خانه نیز تهیه کنید. برای این منظور کافی است تا پوست لیمو را خشک کرده و همراه با روغن زیتون و روغن بادام ترکیب کنید. بهتر است که این مواد را درون یک شیشه با درب محکم به مدت ۵۰ روز نگهداری کنید. بعد از این مدت می‌توانید از خاصیت روغن لیمو برای درمان بیماری‌های خود استفاده کنید.

سخن نهایی

روغن‌های گیاهی تاثیر بسزایی در درمان بسیاری از بیماری‌ها دارند. یکی از ارزشمندترین روغن‌های گیاهی، روغن لیمو است که با خواص ضد باکتریایی، ضد میکروبی و آنتی‌اکسیدانی خود می‌تواند برای درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر باشد. این مقاله از کاکوتی یک راهنمای عالی برای شما جهت آشنایی بیشتر با خواص روغن لیمو است. اگر شما هم قصد خرید روغن لیمو ترش اصل را دارید، می‌توانید به فروشگاه اینترنتی کاکوتی مراجعه کرده و سفارش خود را ثبت نمایید. همچنین اگر تجربه استفاده از این روغن را داشته‌اید، می‌توانید زیر همین پست نظر خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.