خانه دسته‌بندی نشده درمان گرگرفتگی دوران یائسگی به کمک طب سنتی

درمان گرگرفتگی دوران یائسگی به کمک طب سنتی

توسط kakooti

گرگرفتگی یائسگی در زنان چیست؟

پایان طبیعی دوره قاعدگی و باروری زنان را یائسگی می‌گویند. یائسگی یک فرایند طبیعی است که برای همه‌ی زنان اتفاق می‌افتد. تمامی خانم‌ها بین سن ۴۵ تا ۵۵ سالگی تخمدان‌هایشان تخمکی تولید نمی‌کند. در این شرایط ترشح هورمون‌های استروژن و پروژسترون کاهش می‌یابد. درنتیجه چرخه‌ی پریود آن‌ها متوقف می‌شود. اگر می‌خواهید که اطلاعاتی درباره‌ی این روند طبیعی بدن زنان به دست آورید با مجله تخصصی کاکوتی همراه باشید.

آیا یائسگی زودتر هم اتفاق می‌افتد؟

زمانی که به مدت ۱۲ ماه متوالی، عادت ماهیانه نشوید، یائسگی شما رخ‌داده است. زمان یائسگی زنان، معمولاً بین سن ۴۵ تا ۵۵ سالگی رخ می‌دهد؛ اما ممکن است شخصی بر اثر عواملی مانند شیمی‌درمانی، پرتودرمانی، نارسایی اولیه تخمدان و هیسترکتومی زودتر از سن طبیعی دچار یائسگی شود.

علائم یائسگی چیست؟

در دوران یائسگی، میزان تغییرات هورمون‌های استروژن و پروژسترون‌ بسیار زیاد است. این عامل باعث شده است تا دوران یائسگی شما همراه با علائمی باشد. همچنین ممکن است این علائم چند ماه تا چند سال زودتر به سراغ شما بیاید. در بخش زیر از مجله تخصصی کاکوتی به برخی از علائم یائسگی زنان اشاره کرده‌ایم:

  • گرگرفتگی
  • عرق‌های شبانه
  • پاهای خسته
  • بی‌خوابی
  • افسردگی
  • خشکی واژن
  • مشکلات مثانه
  • ریزش مو
  • خشکی پوست
  • درد سینه
  • نوسانات خلقی
  • مشکلات حافظه
  • خشکی رحم
  • کاهش میل جنسی و کندی متابولیسم بدن

درصورتی‌که دوران یائسگی شما فرارسیده باشد، ممکن است یک یا چند مورد از علائم بالا را داشته باشید. این علائم نیاز به درمان خاصی ندارد. به این دلیل که این علائم با گذشت زمان از بین می‌رود. بااین‌حال اگر از برخی از علائم بالا مانند گرگرفتگی احساس ناراحتی می‌کنید، با ما همراه باشید تا درمان طبیعی به کمک داروهای گیاهی را به شما معرفی کنیم.

درمان گرگرفتگی یائسگی در زنان به کمک طب سنتی

برای کاهش عوارض دوران یائسگی زنان، استفاده از گیاهان دارویی بسیار مؤثر است. در بخش زیر از مجله تخصصی کاکوتی به برخی از مهم‌ترین گیاهان دارویی اشاره کرده‌ایم:

-درمان به کمک دانه‌های کتان

 اگر دچار گرگرفتگی یائسگی هستید، دانه‌های کتان را به شما توصیه می‌کنیم. دانه‌های کتان دارای چربی امگا ۳ می‌باشد که خاصیت فیتواستروژن دارد. برای درمان کافی است یک قاشق غذاخوری از دانه‎های کتان آسیاب شده را به همراه آب مصرف کنید. این محلول را دو تا سه بار در روز میل کنید تا تأثیر خود را بگذارد. اگر طعم نوشیدنی تخم کتان و آب برای شما جالب نبود، می‌توان دانه‌های تخم کتان را در سوپ، سالاد و یا کوکی‌ها بریزید و میل کنید.

-کاهش تعداد دفعات گرگرفتگی به کمک سرکه سیب

برای درمان گرگرفتگی خود از معجزه سرکه سیب استفاده کنید. کافی است یک تا دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک لیوان ترکیب کنید. سپس هر روز صبح این محلول را نوش جان کنید. تکرار این روش به تنظیم هورمون‌های شما کمک بسیاری می‌کند.

اگر به دنبال سرکه سیب طبیعی هستید، فروشگاه کاکوتی این امکان را برای شما فراهم کرده است تا به‌صورت اینترنتی سرکه سیب را سفارش دهید.

-درمان به کمک سویا

اگر می‌خواهید که از شر گرگرفتگی یائسگی نجات یابید، سویا را امتحان کنید. روغنی که در سویا وجود دارد به کاهش سطح هورمون‌های شما کمک کرده و گرگرفتگی ناشی از یائسگی را درمان می‌کند. برای درمان کافی است هر روز به اندازه دو لیوان شیر سویا بنوشید و یا مقداری از سویا را به همراه نون روزانه خود مصرف کنید. درنهایت هرچقدر از سویا در رژیم غذایی خود استفاده کنید، درمان شما سریع‌تر اتفاق می‌افتد.

-کاهش تعداد دفعات گرگرفتگی به کمک کوهوش سیاه

پزشکان طب سنتی برای درمان گرگرفتگی یائسگی، کوهوش سیاه را پیشنهاد می‌دهند. به این دلیل که این گیاه به‌صورت یک فیتواستروژن عمل می‌کند و در درمان علائم یائسگی بسیار مؤثر است. شما می‌توانید این گیاه را به همراه آب مصرف کنید.

توجه به این نکته ضروری است که اگر مبتلا به بیماری کبد هستید به‌هیچ‌عنوان از کوهوش سیاه مصرف نکنید.

-درمان به کمک دارچین

برای کاهش علائم یائسگی مانند گرگرفتگی بهتر است که دارچین را به رژیم غذایی خودتان اضافه کنید.

– کاهش تعداد دفعات گرگرفتگی به کمک جینسینگ

اگر دچار گرگرفتگی بعد از یائسگی شده‌اید، بهتر است گیاه جینسینگ را امتحان کنید. این گیاه به شما کمک می‌کند تا از شر گرگرفتگی نجات یابید. برای درمان می‌توانید پودر خشک‌شده‌ی ریشه‌ی این گیاه را به‌صورت چای دم کنید.

توجه به این نکته ضروری است که اگر دچار بیماری قلبی، فشارخون و یا دیابت هستید، به‌هیچ‌عنوان این گیاه را مصرف نکنید.

– کاهش تعداد دفعات گرگرفتگی به کمک شبدر قرمز

خواص استروژنی گیاه شبدر قرمز می‌تواند علائم یائسگی مانند گرگرفتگی را کاهش دهد. برای این منظور یک قاشق غذاخوری شبدر قرمز را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید. بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه این دم‌نوش را نوش جان کنید. برای تأثیرگذاری بیشتر، هر روز دو لیوان از این چای گیاهی را نوش جان کنید.

درصورتی‌که داروهای دیگری مصرف می‌کنید، شبدر قرمز را بدون مشورت پزشک مصرف نکنید.

در صورت تمایل می‌توانید این گیاه را به‌صورت اینترنتی از فروشگاه کاکوتی سفارش دهید.

-درمان به کمک گل ساعتی

ازجمله گیاهان مؤثر برای درمان گرگرفتگی در دوران یائسگی مصرف گل ساعتی می‌باشد. این گیاه آرام‌بخش را مصرف کنید تا از شر گرگرفتگی نجات یابید.

در صورت تمایل می‌توانید گیاه گل ساعتی را به‌صورت اینترنتی از فروشگاه کاکوتی تهیه کنید.

-درمان به کمک گل پامچال

پزشکان طب سنتی معتقدند که گیاه گل پامچال در کاهش علائم یائسگی بسیار مؤثر است. این گیاه با تولید استروژن می‌تواند گرگرفتگی دوران یائسگی را درمان کند.

-درمان به کمک گیاه مریم‌گلی

ازجمله گیاهان دارویی که برای گرگرفتگی زنان یائسه بسیار مؤثر است، گیاه مریم‌گلی می‌باشد. سعی کنید که روزانه یک لیوان از دم‌نوش مریم‌گلی را نوش جان کنید تا گرگرفتگی شما درمان شود.

برای تهیه این گیاه می‌توانید از فروشگاه اینترنتی کاکوتی درخواست سفارش ثبت کنید.

-درمان به کمک گیاه گل نسترن

پزشکان طب سنتی برای درمان گرگرفتگی، دم‌نوش گل نسترن را توصیه می‌کنند. برای درمان می‌توانید ۵ میوه گل نسترن را در یک لیوان آب جوش بریزید. سپس منتظر بمانید تا به مدت ۲۰ دقیقه دم بکشد. در نهایت می‌توانید این دم‌نوش را نوش جان کنید.

توجه به این نکته ضروری است که هنگام درست کردن این دم‌نوش، میوه نسترن را پودر نکنید. به این دلیل که پرزهای داخل این میوه حساسیت‌زا می‌باشد.

-درمان گرگرفتگی یائسگی به کمک گیاه توت مار

یکی از درمان‌های گیاهی گرگرفتگی دوران یائسگی، استفاده از ریشه‌ی گیاه توت مار می‌باشد. این گیاه علاوه بر درمان بیماری‌های زنانه، برای سردرد نیز بسیار مؤثر است. استروژن طبیعی موجود در این گیاه باعث می‌شود تا گرگرفتگی شما کاهش باید. برای درمان کافی است ۲۰ گرم از ریشه‌ی خشک‌شده‌ی این گیاه را در یک لیتر آب مخلوط کنید. بر روی شعله قرار دهید تا جوش آید. سپس به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه به هم بزنید. زمانی که آب موجود به یک سوم کاهش یافت می‌توانید زیر شعله را خاموش کنید. در نهایت مواد را از صافی گذرانده و در یخچال نگه دارید. این دم‌نوش را تا بهبودی کامل مصرف کنید.

-درمان به کمک میوه گیاه پنج‌انگشت

پزشکان طب سنتی معتقدند که گیاه پنج‌انگشت می‌تواند در درمان گرگرفتگی یائسگی مؤثر باشد. به این دلیل که این داروی گیاهی سطح استروژن بدن را به‌طور طبیعی پایین می‌آورد.

اگر می‌خواهید که از این گیاه برای درمان گرگرفتگی مصرف کنید، حتماً با پزشک متخصص صحبت کنید.

-درمان به کمک شیرین‌بیان

برای کاهش علائم گرگرفتگی از گیاه دارویی شیرین‌بیان استفاده کنید. کافی است یک‌بار امتحان کنید تا نتیجه‌ی آن را ببینید.

-درمان گرگرفتگی یائسگی به کمک روغن گل مغربی

ازجمله گیاهان دارویی که به درمان گرگرفتگی کمک می‌کند، گیاه گل مغربی است. البته ممکن است که مصرف این گیاه باعث حالت تهوع و اسهال نیز شود. همچنین اگر داروهای خاص مانند رقیق‌کننده خون مصرف می‌کنید، از خوردن این داروی گیاهی اجتناب کنید.

-درمان به کمک گیاه دونگ کویی

یکی از داروهای گیاهی چینی که برای کاهش علائم یائسگی مانند گرگرفتگی بسیار مناسب است، گیاه دونگ کویی است. این گیاه را ‌می‌توانید یا به‌صورت قرص و یا پودر مصرف کنید.

-درمان به کمک میخک

اگر می‌خواهید که علائم دوران یائسگی را کاهش دهید، از گل میخک کمک بگیرید. این گیاه در طب سنتی برای درمان گرگرفتگی یائسگی توصیه‌شده است. برای درمان گل میخک را به مدت ۱۰ دقیقه می‌پزید. سپس آن را پودر کرده و روزانه نصف قاشق از آن را نوش جان می‌کنید.

-درمان به کمک چای سبز

برای درمان علائم یائسگی مانند گرگرفتگی از خواص چای سبز کمک بگیرید. با مصرف این چای می‌توانید مشکل سوءهاضمه را که در اثر گرگرفتگی یائسگی ایجاد می‌شود برطرف نمایید.

-درمان به کمک شنبلیله

برای کاهش گرگرفتگی یائسگی از گیاه ضد گرگرفتگی شنبلیله استفاده کنید. این گیاه را مصرف کنید تا تعداد دفعاتی که دچار گرگرفتگی می‌شوید، کاهش یابد.

امکان خرید اینترنتی این گیاه از فروشگاه کاکوتی برای شما فراهم شده شده است

-درمان گرگرفتگی یائسگی به کمک بادیان

یکی از بهترین گیاهان دارویی برای درمان گرگرفتگی دوران یائسگی، گیاه بادیان می‌باشد… مصرف این گیاه دارویی باعث می‌شود تا هورمون‌های شما تنظیم شود. در نتیجه باعث کاهش علائم دوران یائسگی شما می‌شود.

شما می‌توانید این گیاه دارویی را به‌صورت اینترنتی از فروشگاه کاکوتی تهیه کنید.

-درمان به کمک روغن پامچال

یکی از درمان‌های طبیعی و بدون عارضه گرگرفتگی یائسگی، استفاده از روغن پامچال می‌باشد. سعی کنید که هر شب مقداری از این روغن را بر روی سینه‌ها، واژن و … بمالید تا علائم دوران یائسگی شمارا کاهش دهد.

-درمان به کمک رازک

یکی از بهترین داروهای گیاهی برای کاهش علائم یائسگی، استفاده از گیاه رازک می‌باشد. برای درمان کافی است به مدت ۵ هفته، مقدار کمی (۱۰۰ الی ۲۵۰ میکروگرم) از عصاره گیاه رازک را نوش جان کنید. این کار را انجام دهید تا تعداد دفعات گرگرفتگی شما کاهش یابد.

-درمان گرگرفتگی یائسگی به کمک دم‌نوش اسطوخودوس

اگر از علائم بعد از یائسگی رنج می‌برید، از گیاه اسطوخودوس کمک بگیرید. این دم‌نوش با تنظیم تغییرات هورمونی، به کاهش علائم یائسگی کمک می‌کند؛ بنابراین بهتر است که قبل از رفتن به رختخواب، یک فنجان از این دم‌نوش گیاهی را میل کنید تا تأثیر خودش را بگذارد.

امکان خرید اینترنتی این گیاه از فروشگاه کاکوتی برای شما فراهم شده شده است.

 درمان گرگرفتگی به کمک راهکارهای عمومی

-درمان گرگرفتگی یائسگی به کمک طب سوزنی

یکی از راهکارهای طب سنتی برای درمان گرگرفتگی زنان در دوران یائسگی استفاده از طب سوزنی می‌باشد. اگر شما هم دچار این مشکل هستید، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا طب سوزنی را برای شما انجام دهد.

-درمان گرگرفتگی یائسگی به کمک یوگا

اگر بعد از یائسگی دچار علائمی مانند عرق شبانه و گرگرفتگی شده‌اید، تمرینات یوگا می‌تواند به درمان شما کمک بسیاری کند. بهتر است ورزش یوگا را ۱ یا ۲ بار در هفته انجام دهید تا نتیجه‌ی آن را ببینید.

-درمان گرگرفتگی یائسگی به کمک ورزش

سعی کنید که در طول هفته به مدت دو تا نیم ساعت ورزش هوازی داشته باشید. این عادت می‎تواند در کاهش علائم پس از یائسگی برای شما مؤثر باشد.

-درمان گرگرفتگی یائسگی به کمک خنک کردن دمای بدن

اگر دچار گرگرفتگی شده‌اید، سعی کنید که بدنتان را خنک نگه دارید. برای این کار بهتر است که دمای بدن خود را کمتر کنید. به‌عنوان‌مثال سعی کنید که لباس کمتری بپوشید. همچنین از پوشیدن لباس‌های پشمی و ابریشمی که دمای بدنتان را افزایش می‌دهد اجتناب کنید. بهتر است به‌جای آن از لباس‌های نخی و پنبه‌ای استفاده کنید.

-درمان گرگرفتگی یائسگی به کمک نوشیدن آب بیشتر

اگر تعداد دفعات گرگرفتگی شما زیاد است، بهتر سات با نوشیدن آب حرارت داخلی بدنتان را کاهش دهید.

سخن نهایی

اگرچه راهکاری طب سنتی گفته‌شده در بالا برای درمان کاهش عوارض یائسگی مانند گرگرفتگی بسیار مناسب است، بااین‌حال بهتر است قبل از مصرف هر نوع گیاه دارویی با پزشک خود مشورت کنید. در صورت تائید پزشک می‌توانید روش‌های گفته‌شده در بالا را انجام دهید. در صورت داشتن هرگونه سؤال می‎توانید مستقیماً از پشتیبانی ما سؤال بفرمایید. پشتیبانی ما به‌صورت تمام‌وقت پاسخگوی شما عزیزان می‌باشد.

همچنین ما به شما خواندن این مقاله را نیز پیشنهاد می دهیم .تقویت قوای جنسی در زنان

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.