خانه دسته‌بندی نشده رفع آسیب دیدگی ناشی از رنگ و دکلره مو با ماسک‌های طبیعی

رفع آسیب دیدگی ناشی از رنگ و دکلره مو با ماسک‌های طبیعی

توسط kakooti
رفع آسیب دیدگی ناشی از رنگ و دکلره مو با ماسک‌های طبیعی

گاهی از اوقات خانم‌ها پس از رنگ کردن مو، دچار آسیب دیدگی مو می‌شوند. گاهی نیز مواد مضر دکلره باعث سوختن مو می‌شوند. خانم‌ها برای رفع این مشکل مو، از این آرایشگاه به آرایشگاه بعدی می‌روند تا سلامت موهای خود را دوباره به دست آورند.

یکی از راههای پیشنهادی ما  به شما عزیزانی که موهایتان دچار آسیب شده است اینست که از روشهای ساده و طبیعی خانگی برای رفع این ناراحتی خود استفاده کنید. در روش‌های خانگی، با استفاده از گیاهان و روغن‌های طبیعی به راحتی می‌توانید سلامت از دست رفته را به موهایتان باز گردانید.

سعی ما در این مقاله بر این است که به معرفی بهترین روش‌های خانگی و طبیعی برای درمان آسیب دیدگی مو بپردازیم. و امیدواریم مورد رضایت شما عزیزان قرار گیرد.

معرفی چندین روش خانگی و تهیه ماسک‌های گیاهی و طبیعی برای رفع آسیب دیدگی مو:

ماسک ماءالشعیر و نارگیل

اگر موهای شما بر اثر مواد مضر دکلره آسیب دیده است و زیبایی و شادابی خود را از دست داده است، طب سنتی به شما عزیزان توصیه می‌کند از ماسک ماءالشعیر و نارگیل استفاده کنید. مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک: ماءالشعیر به مقدار یک فنجان، روغن نارگیل به مقدار نصف فنجان و ظرفی برای مخلوط کردن مواد. برای تهیه این ماسک به این صورت عمل کنید که در ظرفی ماءالشعیر را بریزید و اجازه دهید تا گاز آن برود. حالا روغن را به آن اضافه کنید و هم بزنید.( این ترکیب به صورت یکدست نمی‌شوند). ماسک آماده شده را روی موهایتان پوشش دهید و اجازه دهید برای مدت یک ربع الی بیست دقیقه باقی بماند و سپس موهایتان را با یک شامپوی ملایم بشویید و سپس از نرم کننده استفاده کنید. از این ماسک می‌توانید هفته‌ای یک بار برای تقویت مو و احیای آن استفاده کنید و شاهد زیبایی و لطافت دوباره‌ی موهایتان باشید.

روغن نارگیل و روغن زیتون

از ترکیبات روغنی بسیار با ارزش برای رفع آسیب دیدگی مو که ناشی از رنگ کردن و دکلره است، روغن نارگیل و زیتون است. مقدار مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک: روغن نارگیل به مقدار یک فنجان و روغن زیتون به مقدار یک قاشق چای‌خوری. برای تهیه این ماسک فقط کافیست در ظرفی هر دو روغن را بریزید و هم بزنید. مقداری از روغن را روی موهایتان بریزید و به خوبی ماساژ دهید برای مدت پنج دقیقه. پس از ماساژ دادن کلاهی روی سرتان بگذارید و اجازه دهید این ترکیب روغنی پرخاصیت برای مدت زمان سی الی چهل دقیقه روی موهایتان باقی بماند و پس از گذشت این مدت زمان موهایتان را شامپو بزنید و سپس از نرم کننده استفاده کنید. از این ترکیب به طور روزانه استفاده کنید و از نتایج فوق‌العاده‌ی آن بهره ببرید. لازم به ذکر است که این ترکیب را می‌توانید برای مدت زمان بیشتری ( شب تا صبح ) هم بگذارید.

عسل و نارگیل

از بهترین ماسک‌های خانگی و طبیعی که برای رفع آسیب دیدگی مو به شما عزیزان می‌توان توصیه نمود، ماسک عسل و نارگیل است. مقدار مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک: عسل طبیعی و ارگانیک به مقدار یک فنجان و روغن نارگیل به مقدار یک چهارم فنجان. برای تهیه این ماسک از یک ظرف کمک بگیرید و مواد را با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید تا یکدست شوند. مواد آماده شده را روی موهای خود بمالید و برای مدت پنج دقیقه به خوبی ماساژ دهید. و پس از ماساژ دادن از یک کلاه استفاده کنید و بگذارید برای مدت زمان نیم ساعت الی چهل و پنج دقیقه روی موهایتان باقی بماند و سپس شامپو و شست و شو دهید. روغن نارگیل و عسل هر دو خاصیت مرطوب کنندگی دارند و لطافت را به موهای شما باز می‌گردانند. همچنین این ماسک خاصیت ضد باکتریایی دارد. از این ماسک هفته‌ای دو مرتبه استفاده کنید و از نتایج فوق‌العاده‌ی آن بهره لازم را ببرید.

ترکیب تخم‌ مرغ و آووکادو

طب سنتی به عزیزانی که دچار آسیب دیدگی مو ناشی از رنگ زدن و دکلره شده‌اند، پیشنهاد می‌کند از ماسک قوی تخم مرغ و آووکادو استفاده کنند. مقدار مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک: زرده تخم مرغ یک عدد و آووکادوی رسیده یک عدد. برای تهیه این ماسک ابتدا هسته‌ی آووکادو را دربیاورید و باقی مواد را در ظرفی بریزید و به خوبی با کمک یک چنگال آن را له کنید و سپس به آن زرده تخم مرغ را اضافی کنید. حالا ترکیب را روی موهایتان که قبلا کمی خیس کردید بمالید و به مدت پنج دقیقه به خوبی ماساژ دهید. حال از یک کلاه کمک بگیرید و بگارید ماسک برای مدت بیست الی سی دقیقه روی موهایتان باقی بماند. پس از گذشت این مدت زمان موهایتان را شامپو و با آب نیمه گرم شستشو دهید. استفاده یک الی دو مرتبه از این ماسک سلامت و طراوت دوباره را به پوست شما هدیه می‌دهد.

روغن طبیعی آرگان

از روغن‌های طبیعی که استفاده‌ی آن برای رفع آسیب دیدگی ناشی از رنگ و دکلره‌ی مو توصیه می‌شود، روغن طبیعی آرگان است. برای استفاده از این روش خانگی و طبیعی ما به نصف فنجان روغن آرگان نیاز داریم که آن را باید مستقیما روی موهایتان بمالید و با کمک انگشتانتان به خوبی روی پوست سر و موها ماساژ دهید. این کار را برای مدت پنج الی ده دقیقه انجام دهید و پس از گذشت این مدت زمان حالا از یک کلاه پلاستیکی استفاده کنید و سر خود را بپوشانید. اجازه دهید کلاه برای مدت زمان چهل وپنج الی شصت دقیقه روی موهایتان باقی بماند و سپس شامپو و شست و شو دهید. از این روغن می‌توانید به طور روزانه استفاده و از فواید بی‌نظیر آن بهره ببرید.

روغن زیتون

از دیگر روغن‌های مفید که استفاده‌ی آن در صورت نداشتن روغن نارگیل توصیه می‌شود، روغن زیتون است. برای استفاده از این روش مفید و در عین حال بسیار ساده، به نصف فنجان روغن طبیعی زیتون نیاز داریم. روغن را روی موهایتان بمالید و برای مدت زمان پنج دقیقه ماساژ دهید. کلاهی روی سرتان بگذارید و اجازه دهید شب تا صبح باقی بماند و صبح موهایتان را شامپو و با آب نیمه گرم شستشو دهید. از این روغن می‌توانید یک شب درمیان قبل از خواب استفاده کنید و شاهد روند بهبودی هر چه زودتر موهای خود باشید.

ماسک تخم مرغ و روغن زیتون

اگر رنگ کردن و دکلره باعث آسیب دیدگی موهایتان شده است و به دنبال روش طبیعی هستید تا سلامت را به موهای خود بازگردانید، از ماسک تخمم مرغ و روغن زیتون استفاده کنید. مقدار مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک: تخم مرغ یک عدد و روغن زیتون به مقدار نصف فنجان. به جای روغن زیتون می‌توانید از روغن نارگیل نیز استفاده کنید. برای تهیه ماسک به این صورت عمل کنید که تخم مرغ را در ظرفی بشکنید و خوب هم بزنید و روغن زیتون را به آن اضافه کنید. پس از آنکه دو مواد به خوبی با یکدیگر ترکیب شدند آنها را روی موهایتان بمالید و به ماساژ دهید و سپس از یک کلاه پلاستیکی کمک بگیرید و موهای خود را با آن بپوشانید. اجازه دهید ماسک برای مدت زمان بیست الی سی دقیقه روی موهایتان باقی بماند و سپس شامپو و آبکشی کنید. پروتئین موجود در تخم مرغ از مواد مورد نیاز مو است بنابراین استفاده دو الی سه مرتبه در هفته از این ماسک زیبایی و طراوات دوباره را به موهای شما خواهد بخشید.

ماسک نارگیل و موز

از دیگر گزینه‌های انتخابی طب سنتی برای رفع آسیب دیدگی ناشی از رنگ و دکلره‌ی مو، استفاده از ماسک نارگیل و موز است. مقدار مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک: موز متوسط یک عدد و روغن نارگیل به مقدار نصف قاشق غذاخوری. برای تهیه این ماسک به این صورت عمل کنید که در ظرفی موز را با استفاده از یک چنگال به خوبی له کنید و روغن نارگیل را به آن اضافه کنید. حالا این ترکیب پرخاصیت را روی موهایتان بمالید و برای پنج الی ده دقیقه به خوبی ماساژ دهید. موهایتان را با یک کلاه پلاستیکی بپوشانید و اجازه دهید برای مدت زمان بیست الی سی دقیقه روی موهایتان باقی بماند. پس از گذشت این مدت زمان موهایتان را شامپو و با آب نیمه گرم شستشو کنید. موز سرشار از پتاسیم است و باعث تقویت و رفع آسیب دیدگی مو می‌شود. با استفاده‌ی یک روز در میان از این ماسک طراوت و سلامت دوباره‌ی موهایتان را شاهد خواهید بود.

ماسک موی آووکادو و شیر

از دیگر روش‌های خانگی و طبیعی برای رفع آسیب دیدگی ناشی از رنگ و دکلره‌ی مو، استفاده از ماسک موی آووکادو و شیر است. مقدار مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک: آووکادوی رسیده یک عدد و شیر پرچرب به مقدار یک الی دو قاشق غذاخوری. برای تهیه این ماسک نیز به این صورت عمل کنید که آووکادو را در ظرفی بریزید و آن را به خوبی له کنید و سپس شیر پرچرب را به آن اضافه کنید. پس از یکدست شدن مواد آن را به تمامی قسمت‌های مو بمالید و برای مدت پنج الی ده دقیقه به خوبی ماساژ دهید. کلاهی پلاستیکی روی سرتان قرار دهید و پس از گذشت مدت زمان سی الی چهل دقیقه موهایتان را شامپو و با آب نیمه گرم شستشو دهید. چربی و ویتامین‌های موجود در شیر و اسید‌های چرب موجود در گیاه آووکادو باعث تغذیه‌ی مو می‌شوند و سلامت دوباره را به موهای شما بازمی‌گردانند. از این ماسک می‌توانید هفته‌ای یک الی دو مرتبه استفاده نمایید.

ترکیب نارگیل و آلوئه‌ورا

ترکیب مناسب دیگری که به شما عزیزان توصیه می‌کنیم به راحتی در خانه تهیه و از آن برای آسیب دیدگی موهایتان از آن استفاده کنید، نارگیل و آلوئه‌ورا است. مقدار مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک: ژل آلوئه‌ورا به مقدار دو قاشق غذاخوری و روغن نارگیل به مقدار یک فنجان. برای تهیه این ماسک کافیست در ظرفی دو مواد را با یکدیگر مخلوط کنید تا یکدست شوند. حالا ماسک آماده شده را روی موهایتان بمالید و برای مدت پنج الی ده دقیقه به خوبی ماساژ دهید. اجازه دهید این ماسک حداقل برای مدت یک ساعت روی موهایتان باقی بماند و سپس شامپو کنید و با آب نیمه گرم شستشو دهید. شما عزیزان می‌توانید روی موهایتان را با یک کلاه پلاستیکی بپوشانید و بگذارید شب تا صبح هم باقی بماند و صبح موهایتان را شستشو کنید. روغن نارگیل که به عنوان یک مرطوب کننده‌ی عالی است و ژل آلوئه‌ورا نیز خاصیت نرم کنندگی دارد. بنابراین ترکیب این دو مواد برای رفع آسیب دیدگی مو بسیار مناسب است. پس حتما این ماسک را امتحان کنید. این ماسک را می‌توانید هفته‌ای یک الی دو مرتبه استفاده نمایید.

ترکیب عسل، موز و ماست

از ترکیبات غنی دیگر که باعث تقویت و رفع آسیب دیدگی مو می‌شوند، ترکیب عسل، موز و ماست است. مقدار مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک: موز رسیده یک عدد، عسل طبیعی به مقدار یک چهارم فنجان و ماست پر چرب به مقدار نصف فنجان. برای تهیه این ماسک به این صورت عمل کنید که موز را در ظرفی به کمک چنگال به خوبی له کنید حالا به آن عسل و ماست را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست و یکنواخت شود. حالا این ماسک فوق‌العاده را روی موهایتان بمالید و برای مدت پنج دقیقه به خوبی ماساژ دهید تا مواد به همه‌ی قسمت‌های مو نفوذ کند. حالا از یک کلاه پلاستیکی استفاده کنید و اجازه دهید ماسک برای مدت سی الی چهل و پنج دقیقه باقی بماند و سپس شامپو کنید و با آب نیمه گرم آبکشی نمایید. از این ماسک هفته‌ای دو الی سه مرتبه استفاده کنید تا نتایج مطلوب و دلخواه حاصل شود.

ماسک عسل و سرکه سیب

استفاده از ماسک عسل و سرکه سیب گزینه‌ی دیگری است که طب سنتی به شما عزیزان پیشنهاد می‌کند برای تقویت و رفع آسیب دیدگی ناشی از رنگ و دکلره کردن مو، از آن استفاده کنید ترکیب عسل و سرکه سیب است. برای تهیه این ماسک به دو الی سه قاشق غاخوری عسل و یک چهارم فنجان سرکه سیب نیاز داریم. برای تهیه ماسک کافیست دو مواد را در ظرفی با یکدیگر مخلوط کرده و قبل از رفتن به حمام به موایتان بمالید و پس از گذشت نیم ساعت موهایتان را شامپو و آبکشی کنید.   

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.