خانه دسته‌بندی نشده رفع بوی بد واژن به کمک راهکاری طب سنتی

رفع بوی بد واژن به کمک راهکاری طب سنتی

توسط kakooti
درمان بوی بد واژن به کمک طب سنتی

بوی بد واژن و رفع آن به کمک طب سنتی

واژن به‌طور طبیعی کمی بو دارد؛ اما بوی آن به‌هیچ‌عنوان آزاردهنده نمی‌باشد. درصورتی‌که بوی واژن نامطبوع باشد، نشان از یک بیماری است و باید نسبت به درمان آن اقدام نمایید. در صورت عدم درمان این مشکل، روابط جنسی شما تحت تأثیر قرار می‌گیرد و زندگی زناشویی شما با مشکل مواجه می‌شود. همچنین ممکن است بارداری و سلامت شمارا با مشکل روبه‌رو کند.

علائم بوی بد واژن

بوی بد واژن ممکن است نشانه‌ی یک بیماری باشد. علائمی که همراه با بوی بد واژن است شامل سوزش، درد، خارش، التهاب و یا ترشحات واژن می‌باشد. حتی اگر این نشانه‌ها همراه با بوی بد واژن وجود نداشته باشد، باز هم این بو غیرعادی است و نیاز به درمان دارید تا این بوها رفع شود.

انواع بوی بد واژن

-بوی ماهی در واژن: رشد بیش‌ازحد برخی باکتری‌ها، باعث ایجاد عفونت در ناحیه‌ی واژن می‌شود. این عفونت که با نام واژینوز باکتریال نیز شناخته می‌شود بدون هیچ تماس جنسی ایجاد می‌شود و زنان بین ۱۵ تا ۴۴ سال را درگیر می‌کند. این مشکل چندان خطرناک نبوده و با داروهای خانگی نیز قابل‌رفع است.

-بوی مخمر مانند در واژن: اگر ترشحات واژن شما بویی شبیه به تخمیر و آبجو می‌دهد، شما دچار عفونت قارچی شده‌اید. این عفونت که به‌صورت ترشحات غلیظ و پنیری شکل خارج می‌شود، معمولاً همراه با درد نیز می‌باشد. برای درمان بهتر است با پزشک متخصص خود صحبت کنید. اگرچه ممکن است برخی از راهکارهای خانگی نیز برای این مشکل میسر باشد.

-بوی کپک و ماندگی در واژن: استفاده از لباس‌زیرهای نامناسب و خیس شدن آن به خاطر عرق و یا آب یکی از دلایل بوی بد واژن می‌باشد. در این شرایط سعی کنید که سریعاً لباس‌زیر خود را عوض کنید و یا جنس نخی آن را به تن کنید.

-بوی گندیدگی در واژن: اگر همچون بویی را در ناحیه‌ی واژن خود احساس کردید، حتماً آن را پیگیری کنید. رشد بیش‌ازحد باکتری در آن ناحیه باعث ایجاد این نوع عفونت می‌شود. یکی از علت‌های ایجاد این عفونت در ناحیه‌ی واژن، استفاده بیش از هشت ساعت از تامپون می‌باشد. در صورت سهل‌انگاری ممکن است دچار سندرم شوک سمی شود که بسیار خطرناک و کشنده می‌باشد.

-بوی وایتکس: به علت ماندن ادرار در ناحیه‌ی واژن، ساطع شدن همچون بویی دور از انتظار نیست. آمیزش جنسی و استفاده از روان کننده‌ها نیز بی‌تأثیر در این بو نیست. در صورت مواجه‌شدن با چنین مشکلی می‌توانید با برخی از راهکارهای خانگی بوی بد واژن خود را رفع کنید.

-بوی شیرینی: گاهی ممکن است که در ناحیه‌ی واژن خود احساس بویی شبیه شیرینی داشته باشید. در چنین شرایطی بهتر است که رژیم غذایی خودتان را اصلاح کنید.

پیشنهاد طب سنتی برای درمان بوی بد واژن

اگر واژن شما بوی نامطبوعی دارد، نگران نباشید. این مشکل تا حد زیادی در خانه و با چند راهکار ساده قابل‌درمان می‌باشد و نیاز به مراجعه به پزشک ندارد. در بخش زیر از مجله‌ی تخصصی کاکوتی برخی از این درمان‌ها را ازنظر گذرانده‌ایم:

-درمان بوی بد واژن به کمک سرکه سیب

برای مبارزه با بوی بد واژن، سرکه سیب را امتحان کنید. سرکه سیب دارای خواص ضد باکتری و ضدعفونی‌کننده است و می‌تواند شمارا از شر بوی بد واژن خلاص کند. برای درمان کافی است که دستور زیر را اجرا کنید:

مقدار یک لیوان آب را با دو قاشق غذاخوری سرکه سیب ترکیب کنید. سپس واژن خود را با آن شستشو دهید. برای اثرگذاری بهتر است که این کار را بعد از هر بار حمام کردن انجام دهید.

برای تهیه‌ی سرکه سیب اصل، می‌توانید از فروشگاه اینترنتی کاکوتی اقدام به سفارش کنید. سرکه سیب این فروشگاه اصل بوده و به درمان شما کمک بسیاری می‌کند.

-درمان بوی بد واژن به کمک جوش‌شیرین

جوش‌شیرین خاصیت بازی دارد و قادر است PH واژن شمارا تنظیم کند. درنتیجه با تنظیم PH، بوی بد واژن شما نیز از بین می‌رود. برای درمان کافی است دستور زیر را اجرا کنید:

داخل وان حمام، مقدار نصف لیوان جوش‌شیرین بریزید. سپس به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه داخل وان حمام قرارگرفته و محل واژن خود را با آن شستشو دهید. درنهایت پس‌ازاین مدت ناحیه‌ی واژن خود را کاملاً خشک نمایید.

-درمان بوی بد واژن به کمک ماست

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید، ماست می‌تواند بوی بد واژن را از بین ببرد. ماست حاوی موادی است که می‎‌تواند باکتری‌های موجود در این ناحیه را از بین ببرد و سطح PH واژن را تنظیم نماید.

-درمان بوی بد واژن به کمک سرکه سفید و نمک دریایی

برای رفع بوی بد واژن از معجزه‌ی سرکه سفید بهره ببرید. یکی از دلایل بوی بد واژن، پروتئین‌های موجود در واژن می‌باشد. سرکه سفید با از بین بردن این پروتئین‌ها و تنظیم سطح PH واژن، به درمان بیماری شما کمک بسیاری می‌کند. برای این منظور کافی است دستور زیر را اجرا کنید:

نصف لیوان سرکه سفید را با مقداری نمک دریایی مخلوط کنید. سپس این ترکیب را به وان حمام خود اضافه کنید و درون آن قرار بگیرید. برای گرفتن نتیجه‌ی بهتر، کافی است این کار را چند بار در هفته تکرار کنید تا بوی بد واژن شما از بین برود.

اگر امکان حضوری خرید سرکه سفید و یا نمک دریایی برای شما امکان‌پذیر نیست، می‌توانید به‌صورت اینترنتی از فروشگاه کاکوتی سفارش دهید.

-درمان بوی بد واژن به کمک روغن درخت چای

پزشکان طب سنتی برای درمان بوی بد واژن، درخت روغن چای را توصیه می‌کنند. روغن درخت چای خاصیت ضد قارچ و ضدعفونی‌کنندگی داشته و شمارا از شر بوی بد واژن خلاص می‌کند. برای درمان کافی است دستور زیر را اجرا کنید:

مقداری آب را با چند قطره روغن درخت چای مخلوط کنید. سپس پد پنبه‌ای را به این ترکیب آغشته کنید. این پد را بر روی قسمت خارجی واژن خود قرار دهید.

نکته: هنگام گذاشتن این پد دقت داشته باشید تا با کشاله ران شما برخورد نکند. در این صورت باعث بروز حساسیت در این ناحیه می‌شود.

در صورت تمایل به خرید اینترنتی روغن درخت چای، فروشگاه کاکوتی را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

-درمان بوی بد واژن به کمک سیر

برای درمان بوی بد واژن از خواص دارویی سیر استفاده کنید. سیر با دارا بودن خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی خود، به‌صورت یک آنتی‌بیوتیک طبیعی عمل کرده و بوی بد واژن شمارا از بین می‌برد. برای درمان به این روش کافی است این داروی شفابخش را به‌صورت خام و یا پخته هر روز مصرف کنید.

-درمان بوی بد واژن به کمک عصاره پوست چریش

برای درمان سنتی بوی بد واژن، عصاره چریش را به لیست درمانی خود اضافه کنید. پوست درخت چریش دارای خواص فراوانی مانند ضد باکتری، ضدویروسی و ضد قارچی است و برای درمان بوی بد واژن به کار می‌رود.

-درمان بوی بد واژن به کمک آب

ساده‎ترین و کم‌هزینه‌ترین درمان سنتی بوی بد واژن، نوشیدن آب است. طبیعت واژن، برای عملکرد صحیح خود نیاز به آب دارد. نوشیدن آب به مقدار کافی باعث می‌شود تا محیط داخلی واژن همیشه مرطوب بماند. درنتیجه بوی بد واژن نیز کمتر شود.

-درمان بوی بد واژن به کمک روغن نارگیل

اگر واژن شما دچار عفونت شده باشد، با بوی نامطبوعی مواجه خواهید شد. برای درمان این مشکل به کمک طب سنتی، بهتر است از خواص روغن نارگیل استفاده کنید. روغن نارگیل ضد باکتری، ضدویروس و ضد قارچ بوده و باکتری‌هایی که باعث ایجاد بوی بد می‌شود را از بین می‌برد. برای درمان کافی است یکی از دو دستور زیر را اجرا کنید:

-تامپون را به روغن نارگیل آغشته کنید. بعد از چند ساعت استفاده آن را خارج کرده و ناحیه‌ی تناسلی خود را با آب گرم بشویید. توجه به این نکته ضروری است که این روش برای دختران مجرد توصیه نمی‌شود.

-مقدار دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با چند قطره روغن اسطوخودوس مخلوط کنید. نوار بهداشتی خود به این محلول آغشته کنید. سپس سعی کنید که قبل از خواب از آن استفاده کنید. صبح روز بعد نوار بهداشتی را دور انداخته و محل ناحیه تناسلی خود را با آب گرم شستشو دهید.

برای اثرگذاری این روش بهتر از روغن نارگیل ۱۰۰ در ۱۰۰ طبیعی استفاده کنید. برای تهیه‌ی روغن نارگیل اصل، فروشگاه اینترنتی کاکوتی را انتخاب کنید.

-درمان بوی بد واژن به کمک برگ رزماری

یکی از راهکارهای طب سنتی برای درمان عفونت واژن و خلاص شدن از بوی بد آن، استفاده از خواص برگ رزماری است. برای درمان به این روش کافی است دستور زیر را اجرا کنید:

برگ درخت رزماری را به مدت ۱۵ دقیقه در آب خیس کنید. سپس ناحیه‌ی واژن را با این داروی گیاهی شستشو دهید.

-درمان بوی بد واژن به کمک عسل

از خواص شفابخش عسل برای درمان عفونت و بوی بد واژن استفاده کنید. برای درمان به این روش کافی است دستور زیر را انجام دهید:

روزانه مقداری عسل را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به ناحیه‌ی واژن خود بمالید. سپس عسل را پاک کرده و واژن را بشویید. این عمل را تکرار کنید تا علائم بیماری شما از بین برود.

یکی از راهکارهای طبیعی برای درمان عفونت واژن و کاهش بوی نامطبوع این ناحیه، استفاده از ژل آلوئه‌ورا می‌باشد. برای این روش کافی است دستور زیر را اجرا کنید:

یک ساقه‌ی آلوئه‌ورا را از پوست آن جدا کنید و بر روی واژن خود قرار دهید. همچنین در صورت تمایل می‌توانید مقداری از ساقه‌ی این گیاه را رنده کرده و ژل به‌دست‌آمده از آن را بر روی ناحیه‌ی تناسلی خود قرار دهید. اگر این کار را شب‌ها قبل از خواب انجام دهید، اثرگذاری آن زیاد است.

-درمان بوی بد واژن به کمک زردچوبه

اگر می‌خواهید که بوی بد واژن خود را از بین ببرید، اول بهتر است عفونت این قسمت را درمان کنید. زردچوبه با خواص ضد باکتریایی خود عفونت ناحیه‌ی تناسلی زنانه را از بین برده و بوی بد واژن را کم می‌کند. برای این منظور بهتر است دستور زیر را انجام دهید:

مقدار یک قاشق غذاخوری زردچوبه را با یک لیوان شیر گرم ترکیب کنید و نوش جان کنید.

نکته: برای برخی از افراد زردچوبه حساسیت‌زا است. قبل از نوشیدن این دارو مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید.

نکته: به‌هیچ‌عنوان این دارو را به مدت طولانی مصرف نکنید.

نکته: مصرف زردچوبه برای زنانی که حامله هستند و یا اختلال مثانه دارند و یا با مشکلات کلیوی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و یا مشکل صفرا دارند و یا داروی متفورمین برای کنترل قند خود مصرف می‌کنند، به‌هیچ‌عنوان این درمان را امتحان نکنند.

-درمان بوی بد واژن به کمک مغزهای طبیعی

مصرف روزانه‌ی آجیل برای از بین بردن عفونت واژن و درنتیجه درمان بوی بد این ناحیه بسیار مؤثر است. دانه‌هایی مانند تخمه‌ی آفتاب‌گردان، بادام، گردو و فندق ازجمله مغزهایی است که برای این مشکل بسیار مناسب است.

-درمان بوی بد واژن به کمک میوه‌ها و سبزیجات تازه

پزشکان طب سنتی معتقدند که مصرف روزانه میوه و سبزیجات تازه باعث سلامت واژن شما شده و خطر عفونت و رشد باکتری در این ناحیه را کاهش می‌دهد. بهتر است از سبزیجاتی استفاده کنید که رنگ سبز دارند. سبزیجاتی مانند اسفناج، آووکادو، کلم بروکلی و … ازاین‌دست مواد غذایی است.

-درمان بوی بد واژن به کمک شنبلیله

شاید برای شما هم سؤال پیش آید که شنبلیله چگونه به درمان بوی بد واژن می‌کند؟ برای درمان کافی است دستور زیر را اجرا کنید:

مقدار یک قاشق چای‌خوری شنبلیله را در یک لیوان آب خیس کنید. صبح‌ها قبل از خوردن صبحانه و به‌صورت ناشتا آن را نوش جان کنید تا عفونت واژن شما برطرف شده و بوی نامطبوع آن درمان شود.

برای تهیه عرق مرغوب شنبلیله می توانید به فروشگاه کاکوتی مراجعه کنید.

سخن نهایی

بوی بد مجرای تناسلی خانم‌ها و یا همان واژن، یکی از مشکلات بسیاری از خانم‌ها و زوجین می‌باشد که در این مقاله از مجله تخصصی کاکوتی به درمان آن پرداختیم. اگر با روش‌های گفته‌شده در بالا، مشکل شما مرتفع نشد بهتر است با پزشک متخصص خود مشورت کنید و راه‌های درمانی او را امتحان کنید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.