خانه دسته‌بندی نشده رفع ریزش آب از دهان در هنگام خواب با استفاده از روش‌های طب سنتی

رفع ریزش آب از دهان در هنگام خواب با استفاده از روش‌های طب سنتی

توسط kakooti
رفع ریزش آب از دهان در هنگام خواب با استفاده از روش‌های طب سنتی

آیا برایتان پیش آمده که هنگامی که از خواب بیدار می‌شوید شاهد خیس شدن بالشان توسط آب دهان باشید؟ این مشکلی است که تعداد کثیری از افراد با آن مواجه هستند. حتما در هنگام مشاهده‌ی چنین حالتی، ذهنتان مشغول این مسئله شود که چه عاملی باعث به وجود آمدن این حالت شده است؟

دلایل ریزش آب دهان در هنگام خواب شب چیست؟

یکی از دلایل پدید آورنده‌ی این حالت ناخوشایند، سردی مغز و احساس درد در ناحیه‌ی پشت سر است.

از دیگر عواملی که می‌توان به دلایل ایجاد کننده‌ی این حالت اشاره نمود، سرد شدن دستگاه گوارش، احساس ترشیدگی، سکسکه و آروغ ترش می‌باشد.

بیماری سینوس‌ها از دیگر عوامل تشدید کننده‌ی این پدیده هستند.

وجود انگل در دستگاه گوارش، دور ناف و معقد همراه با مورمور شدن نیز می‌تواند از دیگر دلایل ریزش آب از دهان در هنگام خواب باشد.

هنگامی که غده‌های بزاقی کم‌کار می‌شوند نیز شاهد این ماجرا خواهیم شد.

وجود سموم در بدن و بالا رفتن مقدار آن در بدن نیز از عومل ایجاد این حالت می باشند.

رعایت نکردن بهداشت دهانی نیز می‌تواند باعث بروز این حالت شوند.

هنگامی که لوزه سوم بزرگ می‌شود نیز ما شاهد این ماجرا خواهیم بود.

گاهی وجود عفونت در معده نیز باعث ریزش آب در دهان در هنگام خواب می‌شود.

از دیگر عواملی که باعث این حالت در بدن می‌شود، غلبه خلط بلغم در بالاتنه‌ی افراد به خصوص در سنین بالا می‌باشد.

استفاده از برخی داروها و عوار ناشی از آنها نیز می‌توانند باعث به وجود آمدن این حالت در بدن شوند. مانند داروهای ضد روان پریشی و داروهایی که برای درمان آلزایمر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مشکلات بلع و اختلال در هنگام قورت دادن نیز از دیگر دلایل ایجاد کننده ی این پدیده‌ی ناخوشایند می‌باشند.

از دیگر عواملی که می‌توان به ان اشاره نمود، هنگامی است شما دچار آپنه خواب می‌شوید. که در این حالت به علت اینکه در طول شب شما نمی‌توانید نفس بکشید ، وجود آب دهان می‌تواند یک عامل خطر برای گرفتگی تنفس در زمان خواب باشد. اگر هنگامی که از خواب بلند می‌شوید شاهد ریزش آب زیادی از دهان هستند و این علامت‌ها را در هنگام خواب دارید حتما به پزشک رجوع کنید: در خواب صدای خرخر بلند دارید، هنگامی که از خواب بلند می‌شوید احساس تنگی نفس یا ایست تنفسی دارید، در طول شبانه روز دچار مشکلات توجه و تمرکز می‌شوید، در ساعات بیداری پیوسته احساس خواب آلودگی می‌کنید و هنگام بلند شدن از خواب احساس گلو درد و خشکی دهان هستید.

برای درمان ریزش آب در هنگام خواب روش‌های کاملا طبیعی و خانگی وجود دارد که به راحتی در منزل و با کمترین هزینه می‌توانید به درمان این مشکل بپردازید. ما در این مقاله به معرفی بهترین روش‌های طبیعی و خانگی می‌پردازیم که امیدواریم مورد رضایت و پسند شما عزیزانی که خودتان و یا عزیزانتان دچار این مشکل و پدیده‌ی ناخوشایند هستند، قرار گیرد. پس ما را در این مقاله همراهی نمایید.

بهترین روش‌های طبیعی و خانگی برای درمان ریزش آب از دهان در هنگام خواب

تغییر موقعیت خواب روشی مناسب برای درمان ریزش آب دهان در هنگام خواب

یکی از ساده‌ترین روش های خانگی و طبیعی برای درمان عارضه‌ی ریزش آب دهان در هنگام خواب این است که حالت و وضعیت خوابیدن خود را تغییر دهید به این صورت که اگر می‌توانید به صورت دمر نخوابید و حالت طاق واز را امتحان کنید و به پشتتان بخوابید. این وضعیت به شما کمک خواهد کرد که مقدار ریزش آب دهان را کنترل کنید تا صورت و بالشتان خیس نشود. پس حتما این روش ساده را امتحان کنید اما اگر با انجام این کار مشاهده کردید که دچار احساس خفگی هستید و یا برای خوابیدن در این وضعیت تلاش بسیار می کنید و در این حین بازگشت اسید معده دارید و یا خیر، این اطمینان را داشته باشید که حتما دچار یک مشکل هستید که باید هر چه زودتر برای درمان آن اقدام کنید.

استفاده از گیاه دارچین روشی مناسب برای درمان ریزش آب دهان در هنگام خواب

یکی از گیاهانی که استفاده از آن کمک شایانی به کم کردن بزاق دهان و در نتیجه کاهش ریزش آب دهان در هنگام خواب می‌شود، گیاه دارچین است. این گیاه با باکتری های موجود در دهان مبارزه می کند و میزان بزاق دهان را به سرعت کاهش دهد. برای استفاده از دارچین برای این منظور کافیست از آن دمنوشی تهیه کنید و آن را به طور روزانه یک الی دو فنجان مصرف کنید تا شاهد نتایج عالی و اثربخش باشید. برای تهیه این چای به چند عدد چوب دارچین نیاز داریم که بایستی ان را در قوری بریزید و به آن یک الی دو لیوان آب جوش اضافه کنید. قوری را روی حرارت غیر مستقیم مثل بخار کتری و یا سماور قرار دهید و اجازه دهید برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه به خوبی دم بکشد و پس از اتمام مدت زمان ذکر شده و گذراندن این دمنوش از صافی آن را نوش جان کنید. شما عزیزان برای ایجاد طعم بهتر می‌توانید این دمنوش را با کمی عسل میل کنید.

استفاده از گیاه میخک روشی مناسب برای درمان ریزش آب از دهان در هنگام خواب

اگر شما نیز جزء آن دسته از عزیزانی هستید که در هنگام خواب دچار ریزش آب از دهان خود هستید و به دنبال روشی طبیعی برای رفع آن هستید، طب سنتی به شما توصیه می کند از گیاه میخک استفاده کنید زیرا استفاده از این گیاه مقدار بزاق را کاهش می‌دهد و علاوه بر آن دارای خواص ضدالتهابی و ضد میکروبی است و به این ترتیب با باکتری ‌های موجود در دهان مبارزه می‌کند. برای استفاده از این روش طبیعی و خانگی به چند عدد گل میخک نیاز داریم که در قوری بریزید و به آن مقدار یک لیوان آب جوش اضافه کنید. قوری را روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه به خوبی دم بکشد و پس از پایان یافتن این مدت زمان و گذراندن آن از صافی نوش جان کنید. این دمنوش را به طور روزانه تهیه و یک فنجان از آن را میل کنید تا بهبودی کامل حاصل شود و شاهد نتایج عالی باشید.

استفاده از ماست شیرین روشی مناسب برای درمان ریزش آب دهان در هنگام خواب

یکی از روش‌های خانگی و طبیعی که طب سنتی برای رفع ریزش آب دهان در هنگام خواب به عزیزانی که دچار این عارضه هستند، توصیه می‌کند، مصرف ماست شیرین است. استفاده از ماست به تنظیم عملکرد دستگاه گوارش کمک شایانی می‌کند و همچنین از ترشح بیش از حد بزاق در دهان نیز پیشگیری می‌کند. شما عزیزان برای کاهش ترشح بزاق فقط کافیست از این روش خانگی استفاده کنید و روزانه پس از یک وعده‌ی غذایی مقدار یک فنجان ماست شیرین مصرف کنید و به همین سادگی و راحتی این عارضه‌ی ناخوشایند را از خود دور کنید.

استفاده از آب روشی مناسب برای درمان ریزش آب از دهان در هنگام خواب

یک روش ساده و در عین حال بسیار مفید برای کاهش میزان ترشح بزاق این است که آب این مایع حیات را استفاده کنید. زیرا هنگامی که شما عزیزان آب می‌نوشید بدن شما مرطوب نگه داشته می‌شود و میزان بزاق در دهان شما کاهش می‌یابد. بنابراین این روش طبیعی و خانگی را حتما در خانه امتحان کنید و از فواید بی‌نظیر آن غافل نباشید.

استفاده از زنجبیل روشی مناسب برای درمان ریزش آب دهان در هنگام خواب

از دیگر گیاهانی که برای کاهش میزان بزاق در دهان بسیار مناسب است و به دلیل دارا بودن خواص ضدالتهابی از تکثیر و ایجاد باکتری ها در بدن پیشگیری می کند. برای استفاده از این روش به یک تکه‌ی کوچک از زنجبیل نیاز داریم که بایستی آن را به صورت برش‌های نازک درآورید. یک تکه از آن را در دهان قرار دهید و اجازه دهید برای مدت چند دقیقه در دهان باقی بماند و سپس از دهان خارج کنید. این روش را به طور روزانه چند بار تکرار کنید تا شاهد روند هر چه سریعتر بهبودی خود باشید.

روش دیگری که با استفاده از زنجبیل به مبارزه علیه این عارضه بپردازید این است که یک تکه‌ی کوچک از گیاه زنجبیل تازه را در ظرفی بریزید و به آن یک لیوان آب جوش اضافه کنید. حالا دربی روی آن بگذارید تا برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه به خوبی دم بکشد و پس از گذشت این مدت زمان آن را نوش جان کنید و فواید بی‌نظیر آن بهره ببرید. این دمنوش را به طور روزانه یک فنجان مصرف کنید.

استفاده از نعناع روشی مناسب برای درمان ریزش آب از دهان در هنگام خواب

طب سنتی به شما عزیزانی که در هنگام خواب دچار مشکل ریزش آب از دهان هستید و به دنبال روشی طبیعی و گیاهی برای درمان این عارضه‌ی ناخوشایند هستید توصیه می‌کند از گیاه نعناع استفاده کنید. این گیاه علاوه بر دارا بودن خاصیت تازگی که به تنفس می‌دهد و دستگاه گوارش را خنک می‌سازد، مقدار اضافی بزاق در دهان را نیز کاهش می‌دهد. برای استفاده از این روش خانگی و طبیعی فقط کافیست روزانه چند بار به مدت چند دقیقه برگ‌ تازه‌ی نعناع را در دهان خود بگذارید و پس از چند دقیقه آن را از دهان خارج کنید.

روشی دیگر نیز به این صورت است که از گیاه نعناع دمنوشی تهیه و آن را به طور روزانه یک فنجان میل کنید. برای تهیه این دمنوش هم می‌توانید از برگ‌های تازه‌ی نعناع و هم برگ‌های خشک شده‌ی آن استفاده کنید. به این صورت که تعدادی از برگ‌های نعناع را در یک لیوان بریزید و به آن آب جوش را اضافه کنید. دربی روی آن بگذارید و اجازه دهید برای مدت زمان پنج الی ده دقیقه باقی بماند. پس از گذشت مدت زمان ذکر شده آن را از صافی عبور دهید و نوش جان کنید. لازم به ذکر است که با انجام مرتب و منظم روش های طبیعی و خانگی حتما به نتایج عالی و ایده‌آل دست خواهید یافت.

کاهش و قطع کردن مصرف قند و خوراکی‌های حاوی قند روشی مناسب برای درمان ریزش آب دهان در هنگام خواب

یکی از روش‌های خانگی و طبیعی که به وسیله‌ی آن خواهید توانست از شر این عارضه خلاص شوید این است که مصرف قند و خوراکی‌های حاوی قند را از برنامه‌ی غذایی روزانه‌ی خود حذف کنید. شما عزیزان با انجام این کار ساده و با مقاومت کردن در مقابل انواع شکلات، شیرینی، دسر، بستنی و سایر خوراکی‌های حاوی مواد قندی خواهید توانست به نتایج عالی و مطلوب برسید. پس حتما این روش را امتحان کنید.

استفاده از لیمو روشی مناسب برای درمان ریزش آب دهان در هنگام شب

همان‌طور که می‌دانیم لیمو دارای خواص بسیاری می‌باشد که یکی از آنها تنظیم و متعادل کردن مقدار بزاق در دهان می‌باشد. شما عزیزان برای کاهش میزان بزاق کافیست به طور روزانه یک لیمو را نصف کنید و آن را بمکید این عمل باعث رها شدن شما از این پدیده‌ی ناخوشایند می‌باشد.

استفاده از دانه‌ی قهوه روشی مناسب برای درمان ریزش آب دهان در هنگام خواب

قهوه این دانه‌ی مغزی نیز دارای خواص کاهش دهندگی میزان بزاق را دارد. شما برای استفاده از این روش کافیست یک عدد دانه ی قهوه را زیر زبان خود قرار دهید. این روش را به طور روزانه و مرتب تکرار کنید تا بهبودی حاصل شود.

استفاده از پونه، آویشن، نعناع و مرزنجوش روشی مناسب برای درمان ریزش آب از دهان در هنگام خواب

یکی از دمنوش‌های گیاهی و طبیعی که استفاده از آن کمک شایانی به رفع این عارضه می‌کند، دمنوش گیاهان پونه، آویشن، نعناع و مرزنجوش است. برای تهیه این دمنوش به یک قاشق چایخوری پونه، یک قاشق غذاخوری آویشن، یک قاشق غذاخوری نعناع و یک قاشق مرباخوری گیاه مرزنجوش نیاز داریم که تمامی مواد را در قوری بریزید و به آن دو لیوان آب جوش اضافه کنید. قوری را برای مدت یک ربع روی حرارت غیرمستقیم قرار دهید. پس از گذشت این مدت زمان آن را از صافی عبور دهید و نوش جان کنید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.