خانه دسته‌بندی نشده درمان پف زیر چشم با روش‌های طب سنتی

درمان پف زیر چشم با روش‌های طب سنتی

توسط kakooti
درمان پف زیر چشم با روش‌های طب سنتی

پف زیر چشم به تورم و پف کردگی بافت‌های اطراف چشم گفته می‌شود که به دلیل جمع شدن بیش از حد مایع در اطراف چشم ایجاد می‌شود. به دلیل اینکه پوست اطراف چشم بیش از حد نازک است این نوع تغییرات جلب توجه می‌کند. 

علائم و نشانه‌های پف زیر چشم چه هستند؟ 

ورم و تورم پوست اطراف چشم، شل شدن پوست و سیاهی و تیرگی دور چشم

چه عواملی باعث پف زیرچشم می‌شوند؟

پف زیر چشم دلایل بسیاری دارد اما بعضی از عوامل شایع آن تغییرات هورمونی، آلرژی، اضطراب و استرس، بالا رفتن سن، مشکلات و اختلالات پوستی مانند درماتیت، کم کاری تروئید، سندرم نفریتی، بلفاریت، عفونت‌های چشمی، مصرف الکل و دخانیات، خستگی چشم و عوامل ارثی می‌باشند.

عوامل پزشکی پف زیرچشم

کسانی که دچار بیماری تیروئید من جمله بیماری گریوس هستند دچار پف زیر چشم می‌شوند، افرادی که دچار آلرژی چشمی هستند مانند تب یونجه دچار این عارضه می‌شوند، از عوامل دیگر پف زیر چشم می‌توان به خشکی و عفونت‌های چشمی اشاره نمود و عامل دیگری که باعث این عارضه می‌شود نارسایی کلیه است که باعث ورم کردن سراسر بدن از جمله اطراف چشم می‌شود.

در صورتی که این عارضه باعث تاری دید شما شود و یا احساس درد و ناراحتی در چشم خود کردید، احساس کردید جسم خارجی در چشم شما وجود دارد، دچار ورم در سمت گردن و صورت شدید، سردرد شدید و تب داشتید و تنفستان با مشکل روبه‌رو شد حتما به پزشک مراجعه کنید.

بعضی از افراد وقتی که صبح از خواب بیدار می‌شوند پف زیر چشم را در خود مشاهده می‌کنند که در بیشتر مواقع با شروع پلک زدن این عارضه در کمتر از یک ساعت از بین می‌رود.

چه عواملی باعث ایجاد پف زیر چشم در نوزادان و کودکان می‌شود؟

از جمله عواملی که باعث پف زیر چشم در نوزادان و کودکان می‌شود عبارتند از آلرژی، گریه کردن قبل از خواب، شالازیون، بسته شدن غدد اشک، بلفاریت و هر نوع آسیب وارد شده به چشم.

عوامل ایجاد پف زیر چشم در بزرگسالان

از عواملی که باعث پف زیر چشم در بزرگسالان می‌شوند عبارتند از مصرف کردن بیش از اندازه‌ی نمک، آلرژی، مشکلات و اختلالات سینوسی، مصرف کم آب، کم خوابیدن و خستگی، اضطراب و استرس، گریه کردن و بالا رفتن سن.

برای درمان پف زیر چشم راههای مختلفی مانند لیزر پف زیر چشم، جراحی پلک یا بلفاروپلاستی، بوتاکس پف زیر چشم و کربوکسی تراپی وجود دارد. اما در مقابل روشهای خانگی و طبیعی نیز در طب سنتی وجود دارد که به شما عزیزانی که دچار این عارضه هستید کمک می‌کند این مشکل خود را در خانه و با هزینه کم درمان کنید. در ادامه به معرفی بعضی از این روشها می‌پردازیم که امیدواریم مورد استفاده‌ی شما عزیزان قرار گیرد. پس ما را در این مقاله همراهی کنید.

چای سبز

یکی از روشهای آسان و ارزان که در طب سنتی برای درمان خانگی و طبیعی پف زیر چشم به شما عزیزان توصیه می‌کند آن را به کار ببرید این است که از چای سبز استفاده کنید. چای سبز خاصیت ضد التهابی دارد و قرمزی و التهاب اطراف چشم را از بین می‌برد. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که یک کیسه چای سبز را در ظرفی که حاوی آب است قرار دهید و اجازه دهید به مدت سی دقیقه به همین صورت باقی بماند ( در داخل یخچال به مدت زمان گفته شده قرار دهید). حالا این کیسه‌ی چای سبز را روی چشمان خود قرار دهید و بگذارید به مدت پانزده الی بیست دقیقه باقی بماند و پس از گذشت این مدت زمان آن را از روی چشمان خود بردارید و با آب سرد شستشو دهید. این روش درمانی را دو الی سه مرتبه در روز تکرار کنید تا نتایج دلخواه حاصل شود.  

توت فرنگی

در طب سنتی برای درمان خانگی و طبیعی پف زیرچشم از توت فرنگی استفاده می‌شود. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که مقدار یک قاشق چایخوری چای سیاه را دم کنید و مقدار نصف لیوان شیر را روی حرارت بگذارید تا دمای آن به هفتاد درجه سانتی‌گراد برسد. حالا در یک لیوان مقدار دو قاشق غذاخوری شربت توت‌ فرنگی بریزید و سپس شیر را توسط یک قاشق روی آن بریزید و در آخر نیز به آن چای دم کشیده را اضافه کنید. نوشیدنی خوشمزه آماده است آن را نوش جان کنید. این نوشیدنی را روزانه یک بار به مدت چند وقت استفاده کنید تا پف زیر چشم شما از بین برود. 

هل، دارچین و زعفران

یکی از ترکیبات بسیار مفید که در طب سنتی از آن برای درمان پف زیرچشم استفاده می‌شود، ترکیب هل، دارچین و زعفران است. گاهی اوقات علت پف زیر چشم سردی و رطوبت بدن است که برای رفع این عارضه باید شب‌ها سردی‌های کمتری مصرف شود. این دمنوش طبع گرمی دارد و برای درمان پف زیر چشم مفید است. برای تهیه این دمنوش به این صورت عمل کنید که در یک ظرفی که حاوی چهار لیوان  آب در حال جوش مقدار هفت تا ده عدد هل سبز، یک گرم زعفران بریزید و اجازه دهید به مدت سی الی شصت دقیقه روی حرارت باقی بماند تا دم بکشد. پس از دم کشیدن این دمنوش خوش طعم را در یک لیوان بریزید و به آن دو قاشق مرباخوری عسل اضافه کرده و نوش جان کنید. این دمنوش را روزانه یک الی دو مرتبه به مدت چند هفته مصرف کنید تا نتایج دلخواه حاصل شود.

خیار

خیار گیاه دیگری است که در طب سنتی از آن برای درمان خانگی و طبیعی پف زیر چشم استفاده می‌شود. خیار التهاب، سیاهی و پف زیر چشم را از بین میبرد. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که یک عدد خیار را به صورت حلقه‌های نازک برش دهید و آن را روی چشم خود قرار دهید و اجازه دهید به مدت ده دقیقه به همین صورت باقی بماند. این روش درمانی را روزانه یک تا دو مرتبه تکرار کنید و از نتایج مطلوب آن بهره‌مند شوید.

سیب زمینی

سیب زمینی گیاه دیگری است که به عزیزانی که از عارضه پف زیر چشم رنج می‌برند استفاده از آن توصیه می‌شود. سیب زمینی خاصیت خنک کنندگی و ضدالتهابی دارد و کمک شایانی به برطرف شدن پف زیر چشم می‌کند. برای استفاده از این روش درمانی آسان و ارزان به این صورت عمل کنید که یک عدد سیب زمینی را بشویید و آن را به دو نیمه تقسیم کنید. سیب زمینی‌ها را روی یک پارچه تمیز قرار دهید و آن را   روی چشمانتان بگذارید. اجازه دهید سیب زمینی‌ها یک ربع تا بیست دقیقه به همان صورت باقی بمانند و سپس آنها را برداشته و با آب سرد شستشو دهید. این روش درمانی را روزانه یک بار به مدت چند هفته تکرار کنید و از نتایج مطلوب آن بهره ببرید. 

روشی دیگر به این صورت است که سیب زمینی را با خیار ترکیب کنید و از آن برای رفع و درمان پف زیر چشم استفاده کنید. برای استفاده از این ترکیب به این صورت عمل کنید که نصف یک خیار را با یک عدد سیب زمینی متوسط مخلوط کنید تا خمیری حاصل شود. خمیر حاصل شده را زیر چشم خود بمالید و اجازه دهید به مدت یک ربع تا بیست دقیقه به همان صورت باقی بماند و پس از گذشت این مدت زمان با آب نیمه گرم شستشو دهید. این ماسک را روزانه یک بار مصرف کنید تا نتایج دلخواه و مطلوب حاصل شود.

بابونه

گیاه بابونه نیز در طب سنتی برای درمان خانگی و طبیعی پف زیر چشم بسیار مناسب است. برای استفاده از بابونه به این صورت عمل کنید که یک عدد کیسه چای بابونه را در یک دوم لیوان آب جوش قرار دهید و پس از رنگ گرفتن آب جوش به  آن دو قاشق چایخوری ماست اضافه کنید و این ترکیب به دست آمده را زیر چشم خود بمالید و اجازه دهید به مدت بیست الی سی دقیقه باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. این ماسک را یک روز در میان به مدت چند وقت استفاده کنید و شاهد تغییرات شگرف زیر چشم خود باشید. 

هویج

طب سنتی به شما عزیزانی که از عارضه پف زیر چشم رنج می‌برید توصیه می‌کند از هویج استفاده کنید. برای تهیه این ماسک به این صورت عمل کنید که نصف یک عدد هویج را خرد کنید و به آن دو قاشق غذاخوری روغن گیاهی اضافه کنید و اجازه دهید پنج الی ده دقیقه باقی بماند، پس از گذشت این مدت زمان به آن نصف یک خیار را اضافه کنید و با یکدیگر آنها در مخلوط‌کن ترکیب کنید. حالا خمیر حاصل شده را روی چشمان خود قرار دهید و بگذارید ده دقیقه باقی بماند و سپس با آب شستشو دهید. این ماسک را مرتب استفاده کنید تا بهبودی حاصل شود.

گوجه فرنگی

از دیگر روشهای خانگی و طبیعی برای درمان پف زیر چشم استفاده از گیاه گوجه فرنگی است. این گیاه خاصیت شفاف کنندگی دارد. برای تهیه این ماسک پرخاصیت به این صورت عمل کنید که آب گوجه فرنگی را بگیرید و مقدار یک قاشق غذاخوری از آن را با یک قاشق چایخوری آبلیموی تازه را با یکدیگر مخلوط کنید و آن را روی پف زیر چشم بمالید و بگذارید ده دقیقه باقی بماند و پس از گذشت این مدت زمان آن را با آب نیمه گرم شستشو دهید. این روش را روزی دو مرتبه تکرار کنید تا این عارضه بهبود یابد. 

ماسک تخم مرغ و گلیسیرین

از ماسک‌های بسیار عالی برای رفع پف زیر چشم که در طب سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، ماسک تخم مرغ و گلیسیرین است. برای تهیه این ماسک به این صورت عمل کنید که یک عدد سفیده تخم مرغ را خوب بزنید تا سفید شود حالا به آن یک قاشق غذاخوری گلیسیرین اضافه کنید و با یکدیگر مخلوط کنید. این ترکیب را روی ناحیه مورد نظر بمالید و بگذارید پنج الی هشت دقیقه باقی بماند و پس از گذشت این مدت زمان آن را با آب گرم شستشو دهید. این ماسک را هفته‌ای دو الی سه بار مصرف کنید تا بهبودی کامل حاصل شود. 

ریحان

ریحان از گیاهان دیگری است که در طب سنتی از آن برای درمان پف زیر چشم استفاده می‌شود. این درمان که به صورت طبیعی و خانگی انجام می‌گیرد به این صورت است که در ظرفی نصف لیوان آب بریزید و آن را روی حرارت بگذارید تا جوش بیاید به آن یک عدد سیب زمینی با پوست اضافه کنید و پس از کمی جوشیدن ده عدد برگ ریحان بیفزایید و پس از چند دقیقه جوشیدن و نرم شدن سیب زمینی آن را از روی حرارت بردارید. سیب زمینی را پس از پوست کردن رنده کنید و آن را به صورت گلوله‌هایی درآورید. حالا این گلوله‌ها را روی چشمتان قرار دهید و بگذارید یک ربع تا بیست دقیقه باقی بماند.  آب ریحان را در یخچال قرار دهید و پس از خنک شدن و پس از اینکه سیب زمینی را از چشمانتان برداشتید با این آب شستشو دهید. این روش را یک روز درمیان استفاده کنید تا از این عارضه خلاص شوید.

ماسک عنبه هندی و شیر

از ماسک‌های بسیار مفید برای درمان پف زیر چشم ماسک عنبه هندی و شیر است. برای تهیه و استفاده از این ماسک به این صورت عمل کنید که مقدار یک فنجان‌ونیم عنبه و نصف لیوان شیر را در مخلوط‌‌ کن بریزید و به خوبی هم بزنید تا خمیری به دست آید. این خمیر به دست آمده را زیر چشم خود بمالید و اجازه دهید یک ربع باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. این ماسک را هفته‌ای یک مرتبه استفاده کنید تا شاهد از بین رفتن پف زیر چشم خود شوید.

برگ نعناع

گیاه پرخاصیت نعناع نیز برای رفع پف زیر چشم بسیار مفید است و در طب سنتی از آن برای این درمان این عارضه توصیه شده است. برای استفاده به این صورت عمل کنید که تعداد بیست عدد از برگ‌های نعناع را به خوبی بکوبید و آن را زیر چشمان خود قرار دهید. بگذارید یک ربع تا بیست دقیقه باقی بماند و سپس با آب فراوان شستشو دهید. این روش درمانی آسان و ارزان را هفته‌ای دو تا سه بار استفاده کنید.

برگ کرفس

درمان خانگی و طبیعی دیگری که در طب سنتی برای رفع پف زیر چشم استفاده می‌شود، استفاده از برگ کرفس است. برای استفاده کافیست در ظرفی یک لیوان آب بریزید و بگذارید جوش بیاید و به آن برگهای کرفس را اضافه کنید و اجازه دهید تا روی حرارت باقی بماند تا نرم شود. سپس کرفس‌ها را له کنید و پس از سرد شدن آن را زیر چشمان خود بمالید و پس از ده الی پانزده دقیقه با آب شستشو دهید. شما عزیزانی که دچار این عارضه هستید این روش درمانی را می‌توانید هفته‌ای دو الی سه مرتبه تکرار کنید و از نتایج مطلوب آن لذت ببرید. 

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.