خانه دسته‌بندی نشده مقابله با ویروس کرونا در طب سنتی

مقابله با ویروس کرونا در طب سنتی

توسط kakooti
مقابله با ویروس کرونا در طب سنتی

 

یکی از مسائلی که این روزها ذهن همه را به خود درگیر کرده است، شیوع بیماری کرونا و نگرانی از ابتلا به این بیماری ویروسی می‌باشد. واگیردار بودن این ویروس بسیار گسترده بوده که ترس و وحشت مردم را به دنبال داشته است. متأسفانه هنوز درمان قطعی برای ویروس کرونا کشف نشده است. بااین‌حال عمده راه‌کارهایی که در طب سنتی وجود دارد، شانس ابتلا به این ویروس را در شما کاهش می‌دهد. اگر شما هم می‌خواهید بدانید که در صورت ابتلا به این ویروس چگونه رفتار کنید، خواندن ادامه‌ی این مقاله از مجله‌ی تخصصی کاکوتی را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

علائم کرونا ویروس

علائم ویروس کرونا همانند علائم سرماخوردگی و یا آنفلانزای فصلی می‌باشد. از نشانه‌های کرونا ویروس می‌توان به تب، سرفه، تنگی نفس و مشکلات حاد تنفسی اشاره کرد. همچنین ممکن است که در موارد خاص نیز مشکلات گوارشی مانند اسهال، نارسایی حاد تنفسی، اختلالات انعقادی خون و نارسایی کلیه نیز مشاهده شود. در هر صورت بهتر است که با مشاهده‌ی یکی از عوامل بالا به پزشک متخصص مراجعه کنید.

پیشگیری و درمان کرونا در طب سنتی

– درمان و پیشگیری از ویروس کرونا با پاک‌سازی دهان و دندان‌

یکی از راه‌های ورود ویروس کرونا به بدن از طریق دهان می‌باشد؛ بنابراین بهتر است که دهان و دندان‌های خود را که محل رشد میکروب‌ها است، مرتباً تمیز نگه‌دارید. پزشکان طب سنتی توصیه می‌کنند که مرتباً مسواک بزنید و با قرقره نمک، سرکه و گلاب دهان خود را پاک‌سازی کنید.

-درمان و پیشگیری از ویروس کرونا با بخور اکالیپتوس

یکی از مشکلاتی که ویروس کرونا برای شما ایجاد می‌کند، عفونت در بینی و سینوس‌ها می‌باشد؛ بنابراین لازم است تا با مرطوب نگه‌داشتن مجاری تنفسی، از رشد این ویروس جلوگیری کنید. یکی از راهکارهایی که به مرطوب نگه‌داشتن حفره‌های بینی کمک می‌کند استفاده از بخور اکالیپتوس می‌باشد. بخور اکالیپتوس باعث می‌شود تا نایچه‌ها در ریه‌ی شما، بزرگ شود. در نتیجه جریان هوا به‌خوبی از آن عبور کند و التهاب این نواحی را کاهش دهد.

در صورت تمایل می‌توانید روغن اکالیپتوس را به‌صورت اینترنتی از فروشگاه اینترنتی کاکوتی سفارش دهید.

– درمان و پیشگیری از ویروس کرونا با دم‌نوش عناب

برای اینکه دچار ویروس واگیردار کرونا نشوید، بهتر است که از معجزه‌ی عناب بهره ببرید. عناب یکی از بهترین دم‌نوش‌های زمستانه برای درمان سرفه و سرماخوردگی می‌باشد. ازآنجایی‌که ویروس کرونا ریه و دستگاه تنفسی افراد را درگیر خود می‌کند، بهتر است که در صورت مشاهده‌ی علائم آن دم‌نوش عناب را استفاده کنید. دم‌نوش عناب با دارا بودن لعاب فراوان، سینه را نرم کرده و سرفه‌ را کاهش می‌دهد. در نتیجه باعث می‌شود تا مشکلات تنفسی به حداقل برسد.

برای اطلاع از میزان اندازه دم‌نوش عناب حتما با پزشک طب سنتی مشورت کنید.

-درمان و پیشگیری از ویروس کرونا با دم‌نوش پونه

به‌جای مصرف چای، دم‌نوش پونه را جایگزین آن کنید. پزشکان طب سنتی معتقدند که این دم‌نوش گیاهی راهکاری مؤثر برای مقابله با ویروس کرونا می‌باشد. البته بهتر است که قبل از مصرف با پزشک طب سنتی مشورت کنید.

-درمان و پیشگیری از ویروس کرونا با دم‌نوش آویشن

یکی از بهترین دم‌نوش‌هایی که التهابات دستگاه تنفسی را کاهش می‌دهد، استفاده از دم‌نوش آویشن می‌باشد. به‌طوری‌که پزشکان طب سنتی برای بهبود برونشیت، آسم و مشکلات تنفسی، مصرف دم‌نوش آویشن را بسیار توصیه می‌کنند. از طرفی دیگر دم‌نوش آویشن برای تقویت سیستم ایمنی بدن نقش بسیار حیاتی بازی می‌کند؛ بنابراین برای پیشگیری و یا درمان ویروس کرونا جوشانده‌ی ترکیبی از آویشن، عناب، پونه کوهی، بارهنگ و گل ختمی می‌تواند یک گزینه‌ی پیشنهادی باشد.

در صورت تمایل می‌توانید آویشن را به‌صورت اینترنتی از فروشگاه اینترنتی کاکوتی سفارش دهید.

-درمان و پیشگیری از ویروس کرونا با دم‌نوش مریم‌گلی

یکی از داروهای گیاهی جهت درمان مشکلات تنفسی، گیاه مریم‌گلی می‌باشد. این گیاه یک ضدویروس قوی بوده و آنتی‌اکسیدان بالایی دارد. در نتیجه می‌تواند برای مقابله با ویروس کرونا یک گزینه‌ی مناسب باشد. به این دلیل که عفونت را کاهش داده و مشکلات تنفسی شمارا به حداقل می‌رساند.

در صورت تمایل می‌توانید مریم‌گلی را به‌صورت اینترنتی از فروشگاه اینترنتی کاکوتی سفارش دهید.

-درمان و پیشگیری از ویروس کرونا با مصرف بادام شیرین

یکی از راهکارهای طبیعی جهت افزایش سیستم ایمنی بدن مصرف بادام شیرین می‌باشد. مصرف این ماده‌ی غذایی ارزشمند علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، باعث تقویت قلب و مغز نیز می‌شود.

-درمان و پیشگیری از ویروس کرونا با دم‌نوش چای سبز

چای سبز یک ضد ویروس بوده و سیستم داخلی بدن شمارا در مقابل انواع ویروس‌ها ایزوله می‌کند. در نتیجه برای افزایش سیستم ایمنی بدن خود استفاده از چای سبز را فراموش نکنید. این گیاه با خاصیت فراوان خود می‌تواند یک عامل بازدارنده از ویروس کرونا باشد.

در صورت تمایل می‌توانید چای سبز را به‌صورت اینترنتی از فروشگاه اینترنتی کاکوتی سفارش دهید.

-درمان و پیشگیری از ویروس کرونا با دم‌نوش چای کوهی

برای مقابله با انواع ویروس‌ها ازجمله درمان ویروس کرونا، دم‌نوش چای کوهی معجزه می‌کند. گیاه چای کوهی یک ضد باکتری، ضدعفونی‌کننده و ضد التهاب قوی بوده و برای درمان بیماری کرونا مؤثر می‌باشد.

در صورت تمایل می‌توانید چای کوهی را به‌صورت اینترنتی از فروشگاه اینترنتی کاکوتی سفارش دهید.

-درمان و پیشگیری از ویروس کرونا با مصرف سیر

برای مقابله با این ویروس سعی کنید که مصرف پیاز و سیر خود را افزایش دهید. همچنین بهتر است که مصرف قند، شکر و شیرینی را به حداقل برسانید.

-درمان و پیشگیری از ویروس کرونا با مصرف عسل و سیاه‌دانه

برای درمان انواع بیماری‌ها، از معجزه‌ی عسل استفاده کنید. عسل یک آنتی‌بیوتیک طبیعی بوده و برای درمان‌ بیماری‌های ویروسی نیز بسیار مؤثر می‌باشد؛ بنابراین برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا، سیاه‌دانه به همراه عسل را فراموش نکنید. سعی کنید که هر روز صبح برای صبحانه مقدار یک قاشق غذاخوری از عسل و سیاه‌دانه را با یکدیگر ترکیب کرده و نوش جان کنید.

ویتامین‌های مؤثر برای درمان و پیشگیری کرونا

برخی از ویتامین‌ها نقش مؤثری در درمان بیماری‌های ویروسی مانند کرونا دارد؛ بنابراین بهتر است که میزان این ویتامین‌ها را با مصرف مواد غذایی سالم در بدن خود افزایش دهید. ازجمله‌ی این ویتامین‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ویتامین D تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن

شاید شما هم فکر می‌کنید که ویتامین D تنها برای تقویت استخوان بدن می‌باشد؛ اما باید بگوییم که سلول‌های ایمنی که در بدن شما وجود دارد، ویتامین D را نیز جذب می‌کند. در نتیجه بدن شما برای مقابله با ویروس‌‌ها و عفونت‌های زمستانه به این ویتامین نیاز دارد.

ویتامین C تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن

سعی کنید که مقدار ویتامین C بدن خود را برای مقابله با ویروس کرونا افزایش دهید. به این دلیل که ویتامین C یک تقویت‌کننده‌ی طبیعی برای سیستم ایمنی بدن می‌باشد. میوه‌های زمستانه مانند پرتقال، نارنگی و لیموشیرین حاوی مقدار زیادی ویتامین C می‌باشد. همچنین سعی کنید که روزانه مصرف مقدار یک عدد نارنج را به برنامه‌ی غذایی خود اضافه کنید.

ویتامین A تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن

برای تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های ویروسی و یا درمان سریع‌تر آن‌ها، ویتامین A بسیار مؤثر می‌باشد؛ بنابراین سعی کنید که مقدار این ویتامین را در فصل زمستان افزایش دهید.

توصیه‌های عمومی برای درمان و پیشگیری از ویروس کرونا

-یبوست خود را برطرف کنید

طب سنتی معتقد است که یبوست منشأ تمام بیماری‌هاست؛ بنابراین سعی کنید که در شرایط پیش‌آمده یبوست خود را درمان کنید. اگر شما هم دچار چنین مشکلی هستید دم‌نوش‌های فلوس، ترنجبین، گل محمدی و سنا را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

برای آشنایی بیشتر با درمان گیاهی یبوست به سایر مقالات ما مراجعه کنید.

-شستشوی دست‌ها با سرم‌های طبیعی

یکی از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از ویروس کرونا، شستشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون می‌باشد. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به صابون حساسیت دارید، بهتر است که از سرم‌های خانگی استفاده کنید. برای این منظور کافی است تا مقدار ۵۰ تا ۱۰۰ گرم از آویشن یا چای کوهی و یا مرزنجوش را در ۱۰۰ گرم آب بجوشانید. سپس این محلول را صاف کنید و دست‌های خود را با این سرم طبیعی بشویید.

-ضدعفونی کردن محیط

همان‌طور که قدیمی‌ها عادت به دود کردن اسفند داشتند، باید بگوییم که دود کردن اسفند و کندر برای ضدعفونی کردن محیط بسیار مؤثر می‌باشد؛ بنابراین سعی کنید که هر روز محیط خانه‌ی خود را با این طریق ضد عفونی کنید.

-خواب کافی

در کنار رعایت رژیم غذایی بهتر است که خواب کافی نیز داشته باشید. خواب کافی باعث می‌شود تا سیستم ایمنی بدن شما تقویت شود.

سخن نهایی

گیاهان دارویی پیشنهاد شده  در بالا برای درمان بیماری‌های ویروسی بسیار مناسب است. اما در صورت مشاهده‌ی علائم اولیه ویروس کرونا، بهتر است که به پزشک مراجعه کنید و از خوددرمانی جدا پرهیز نمایید. به‌خصوص کسانی که دچار بیماری‌های خاص مانند دیابت، مشکلات قلبی، ضعف سیستم ایمنی بدن و … هستند بدون تجویز پزشک دارویی مصرف نکنند. مصرف خودسرانه‌ی این گیاهان ممکن است صدمات جبران‌ناپذیری به سلامتی شما وارد کند.

 

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.