خانه دسته‌بندی نشده خواص روغن فندق برای سلامتی بدن

خواص روغن فندق برای سلامتی بدن

توسط kakooti
خواص روغن فندق

فندق جزو یکی از مغزهای بسیار مفید در آجیل است که خواص بسیار زیادی برای سلامتی بدن دارد. این مغز بسیار خوشمزه، روغنی با خواص معجزه‌آسا دارد. خواص روغن فندق برای سلامت و زیبایی پوست و مو یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است. اگر شما هم می‌خواهید با خاصیت روغن فندق آشنا شوید، خواندن این مقاله از کاکوتی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. خواص شفابخش روغن فندق قطعا شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

خواص روغن فندق برای سلامتی

اگر به دنبال یک روغن طبیعی برای سلامت و زیبایی پوست و موی خود هستید، روغن فندق می‌تواند تمام نیازهای شما را به خوبی برآورده کند. روغن فندق سرشار از ویتامین A، K، E، C، کلسیم، منگنز، مس، چربی، پروتئین و… است. روغن فندق کاربرد بسیار زیادی دارد. برخی از افراد از این روغن در سالاد، کیک، سبزیجات، نان و… استفاده می‌کنند.

همچنین برخی از افراد از روغن فندق به صورت موضعی برای ماساژ، مرطوب‌کنندگی پوست و بدن خود استفاده می‌کنند. علاوه بر این در تهیه اکثر لوازم آرایشی از روغن فندق استفاده می‌شود. از جمله فواید درمانی روغن فندق می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مرطوب‌کنندگی پوست

خواص روغن فندق برای پوست بسیار زیاد است. از آنجایی که این روغن سرشار از ویتامین E، اسیدهای استئاریک، فیتواسترول، منیزیم، کلسیم و… است، در نتیجه استفاده موضعی از آن باعث نرم‌کنندگی و مرطوب‌کنندگی پوست می‌شود. به خصوص کسانی که از خشکی پوست در زمستان رنج می‌برند، استفاده از روغن فندق خشکی پوست را کاهش می‌دهد.

تقویت و افزایش رشد مو

برای تقویت فولیکول‌های مو، استفاده از روغن فندق را به شما پیشنهاد می‌دهیم. مصرف این روغن کمک می‌کند تا رشد موهای شما به میزان قابل توجهی افزایش یابد. برای این منظور می‌توانید هر شب پوست سر و موهای خود را با این روغن ماساژ دهید. سپس روز بعد موهای خود را با آب گرم بشویید.

کاهش استرس و اضطراب

از آنجایی که روغن فندق سرشار از ویتامین B و اسیدهای چرب امگا ۳ است، در نتیجه می‌تواند سنتز سروتونین را افزایش دهد. این موضوع کمک می‌کند تا افسردگی و استرس و اضطراب شما کاهش پیدا کند.

آبرسانی طبیعی پوست

فندق به دلیل داشتن مقدار بسیار زیاد ویتامین E و اسیدهای چرب، وظیفه آبرسانی و تغذیه به پوست را به خوبی انجام می‌دهد. روغن فندق یک تغذیه مناسب برای پوست شما است و بافت پوستی شما را نسبت به قبل نرم‌ترمی‌کند.

درمان جوش صورت

از جمله خواص روغن فندق می‌توان به از بین بردن جوش‌های صورت و جای جوش‌های قبلی اشاره کرد.

مناسب برای رنگ مو

اگر عاشق رنگ کردن مو هستید، روغن فندق می‌تواند یک گزینه‌ی مناسب برای شما باشد. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد فندق، قدرت رنگ‌کنندگی طبیعی آن است. به طوری که اکثر محصولات رنگ مو، از این روغن در مواد خود استفاده می‌کنند. روغن فندق علاوه بر دوام رنگ فعلی، یک رنگ قهوه‌ای بسیار زیبایی به موهای شما می‌بخشد.

بعد از استفاده از روغن فندق موهای شما حالت بسیار زیبایی به خود می‌گیرد و کمک می‌کند تا موهای شما در برابر ترکیبات شیمیایی رنگ مو به خوبی محافظت شود.

بدن‌سازی

از آنجایی که روغن فندق سرشار از کلسیم و منیزیم است، در نتیجه مصرف آن می‌تواند عضلات بدن شما را تقویت کند. همچنین بعد از انجام تمرینات بدنسازی، عضلات دچار گرفتگی و یا اسپاسم نخواهند شد.

ضد آفتاب طبیعی

اگر به دنبال یک ضد آفتاب طبیعی هستید، استفاده از خواص روغن فندق را به شما توصیه می‌کنیم. از آنجایی که روغن فندق دارای مقادیر بسیار بالایی از آنتی‌اکسیدان و ویتامین E است، در نتیجه سلامت پوست شما را در برابر مضرات اشعه ماورابنفش تامین می‌کند. این موضوع باعث می‌شود تا دچار آفتاب سوختگی و یا سرطان پوست نشوید.

تقویت مژه و ابرو

مواد مغذی موجود در روغن فندق، باعث تقویت مژه‌ها می‌شود. در نتیجه بعد از استفاده از این روغن، ابروهای شما پرپشت به نظر می‌رسد. برای این منظور کافی است تا مقداری از این روغن را بر روی مژه‌های خود بریزید و به آرامی ماساژ بدهید. تکرار هر روزه این کار، نتیجه مثبتی برای شما خواهد داشت.

لاغری و کاهش وزن

فندق به دلیل دارا بودن تیامین، باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود. این موضوع به لاغری و کاهش وزن افراد چاق کمک می‌کند. علاوه بر این، روغن فندق به دلیل دارا بودن منگنز، آنزیم‌های گوارشی را بهبود می‌بخشد و از پرخوری و افزایش اشتها جلوگیری می‌کند.

جلوگیری از پیری زودرس پوست

ویتامین E، ویتامین A و ویتامین C موجود در روغن فندق باعث تولید کلاژن در پوست می‌شود. این ویژگی کمک می‌کند تا چین و چروک صورت شما رفع شود. همچنین این روغن طبیعی سرشار از آنتی‌اکسیدان بوده و خواص روغن فندق شادابی و درخشندگی را برای پوست صورت شما به ارمغان می‌آورد. همچنین آنتی‌اکسیدان موجود در روغن فندق پوست شما را در برابر آسیب‌های رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.

تغذیه پوست سر و مو

از آنجایی که روغن فندق دارای ویتامین‌ها، پروتئین‌ها، مواد معدنی و… است، در نتیجه برای موهای شما یک تغذیه صحیح به حساب می‌آید. برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم که به طور منظم مو و پوست سر خود را با روغن فندق ماساژ دهید. این کار کمک می‌کند تا مشکلات مربوط به پوست و مو به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.

درمان آکنه و جوش صورت

روغن فندق به دلیل دارا بودن مقادیر بسیار زیاد فلاونوئید، روغن اضافی پوست را به خوبی جذب می‌کند. این ویژگی کمک می‌کند تا آکنه و جوش‌های صورت شما از بین برود. همچنین آنتی‌اکسیدان موجود در روغن فندق باعث از بین رفتن رادیکال‌های آزاد می‌شود و کمک می‌کند تا اثری از جای جوش بر روی صورت باقی نماند.

دیابت و قند خون

خواص روغن فندق برای کاهش کلسترول بالای خون در افراد دیابتی بسیار مفید است. به این دلیل که این روغن طبیعی سرشار از چربی‌های مفید برای بدن است. همچنین مصرف روغن فندق در افراد دیابتی تحمل گلوکز بدن را بهبود می‌بخشد. همچنین روغن فندق به دلیل دارا بودن مقدار بسیار زیادی منیزیم خطر ابتلا به دیابت را از بین می‌برد.

حفظ درخشندگی موها

برای داشتن موهای زیبا، رسیدگی به آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. مواد موجود در روغن فندق باعث تغذیه و حفظ رطوبت موها می‌شود و به درخشندگی موها کمک بسیار زیادی می‌کند. در نتیجه ماساژ موها با روغن فندق موهای شما را براق‌تر کرده و جلای و درخشش موها را بیشتر می‌کند.

خاصیت ضد باکتری

یکی از خواص معجزه‌آسای روغن فندق خاصیت ضد باکتری آن است. بعد از استفاده از این روغن منافذ پوست شما کوچکتر از قبل شده و سبوم از آن ترشح می‌شود. بسیاری از پزشکان طب سنتی برای مشکلات پوستی مانند ترک لب، جای زخم، ترک‌های پوستی و… از خاصیت ضد باکتری روغن فندق استفاده می‌کنند.

درمان لکه‌های پوستی و جای زخم

اگر صورت شما دچار زخم، آکنه، جوش، لکه‌های بارداری، آفتاب‌سوختگی و… شده است، از خواص روغن فندق استفاده کنید. ویتامین E موجود در این روغن می‌تواند لکه‌های پوستی شما را محو کند و پوست شما را روشن‌تر از قبل کند.

پیشگیری از سرطان

یکی از خواص شفابخش روغن فندق خنثی کردن انتشار سلول‌های سرطانی در بدن است. همچنین این روغن طبیعی سلول‌های بدخیم پوست را غیر فعال می‌کند. علاوه بر این ویتامین E موجود در روغن فندق جلوی تکثیر سلول‌های سرطانی را می‌گیرد. در نتیجه برای پیشگیری از انواع سرطان‌ها مانند سرطان پستان، سرطان پروستات، روده بزرگ و ریه مصرف این روغن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

آبرسانی به پوست‌های خشک

اگر پوست خشکی دارید، استفاده از روغن فندق را به شما پیشنهاد می‌دهیم. اسیدهای چرب موجود در این روغن گیاهی، نقش یک آبرسان را بازی می‌کند. در نتیجه بعد از ماساژ پوست با روغن فندق انعطاف‌پذیری پوست شما بیشتر از قبل خواهد شد.

درمان موهای خشک و آسیب‌دیده

اگر موهای شما براثر عوامل مختلف مانند رنگ کردن، دکلره و… دچار آسیب شده است، بهره‌مندی از خواص روغن فندق را پیشنهاد می‌دهیم. این روغن برای درمان موهای آسیب‌دیده بسیار خوب عمل می‌کند. همچنین اگر موهای خشکی دارید، برای جلوگیری از مشکلاتی مانند ریزش مو، خارش پوست سر و… روغن فندق بسیار موثر است و مشکلات موهای خشک را به حداقل می‌رساند.

درمان موخوره

اگر به دنبال یک راهکار طبیعی و خانگی برای درمان موخوره هستید، روغن فندق را امتحان کنید. برای این منظور کافی است تا مقداری از روغن فندق را به قسمت‌های انتهایی مو که دچار موخوره شده است، بزنید. بعد از یک شبانه‌روز، موهای خود را با آب گرم بشویید. روغن فندق علاوه بر درمان موخوره، درخشندگی و زیبایی را برای موهای شما به ارمغان می‌آورد.

درمان کبد چرب

اگر دچار کبد چرب هستید، برای پاکسازی کبد، روغن فندق بسیار موثر است.

بهبود حافظه

ویتامین E، فولات، اسیدهای چرب، منگنز، تیامین و سایر مواد مغذی موجود در روغن فندق، برای سلامت مغز و جلوگیری از زوال عقل و آلزایمر بسیار مفید است.

کمک به تغذیه پوست

از جمله خواص روغن فندق بازسازی و جوان‌سازی سلول‌های مرده پوست است. بعد از استفاده از روغن فندق، پوست شما احیا خواهد شد. روغن فندق ارزش تغذیه‌ای بسیار بالایی دارد و مصرف آن به زیبایی پوست صورت و بدن شما کمک بسیار زیادی می‌کند.

مناسب برای پوست‌های حساس

اگر پوست حساسی دارید و به اکثر مرطوب‌کننده‌ها حساسیت دارید، روغن فندق را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این روغن خاصیت مرطوب‌کنندگی طبیعی دارد و به دلیل عدم وجود الکل از بروز حساسیت در پوست شما جلوگیری می‌کند.

کلسترول خون

مقادیر بسیار بالای آنتی‌اکسیدان روغن فندق کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد.

مناسب برای پوست‌های چرب

برخلاف تصور عموم، استفاده از روغن فندق منافذ پوست را کاهش می‌دهد و کمک می‌کند تا میزان روغن ترشح شده پوست، به تعادل برسد. در نتیجه بعد از استفاده از روغن فندق پوست شما تمیز و بدون چربی خواهد بود. بسیاری صابون‌های آرایشی در ترکیبات خود از روغن فندق استفاده می‌کنند.

دفع سنگ کلیه

مصرف منظم روغن فندق در رژیم غذایی به پاکسازی کلیه و دفع سنگ کلیه کمک بسیار زیادی می‌کند.

کم خونی

اگر دچار کمبود آهن و یا کم خونی هستید، پیشنهاد می‌کنیم که روغن فندق استفاده کنید. خواص روغن فندق فقر آهن شما را کاهش می‌دهد.

درمان جوش بعد از اصلاح

از آنجایی که فندق خاصیت ضد التهابی دارد، در نتیجه بعد از اصلاح صورت خود می‌توانید مقداری از این روغن را به پوست صورت خود بمالید. این کار کمک می‌کند تا خارش، قرمزی و جوش بعد از اصلاح درمان شود.

سلامت قلب

روغن فندق سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده، ویتامین، مواد معدنی و… است. در نتیجه مصرف آن می‌تواند جلوی بیماری‌های قلبی و عروقی را بگیرد. همچنین روغن فندق میزان کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد و جلوی بیماری‌های قلبی و عروقی را می‌گیرد. از طرفی دیگر روغن فندق به دلیل دارا بودن مقادیر بسیار زیادی منیزیم، فشار خون بالا را کاهش می‌دهد.

درمان سیاتیک

اگر از دردهای سیاتیک خسته شده‌اید، ماساژ با روغن فندق را به شما پیشنهاد می‌دهیم. برای این منظور کافی است تا مقداری از روغن فندق را با مقداری نمک مخلوط کنید. سپس این ترکیب را بر روی ناحیه درد خود بگذارید و ماساژ دهید.

کاهش دردهای پیش از قاعدگی

یکی از خواص روغن فندق کاهش دردهای قاعدگی است. برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم که چند روز قبل از شروع قاعدگی، ناحیه زیر شکم خود را این روغن به خوبی ماساژ دهید. استفاده از این روغن به صورت موضعی دردهای قاعدگی شما را کاهش می‌دهد.

عوارض و مضرات روغن فندق

اگرچه این روغن فواید درمانی بسیار زیادی دارد، اما مصرف زیاد از حد آن می‌تواند عوارض و مضراتی را برای شما داشته باشد. از جمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آلرژی و حساسیت: اگر نسبت به فندق خام حساسیت دارید، استفاده از روغن فندق نیز می‌تواند باعث ایجاد آلرژی و حساسیت در شما شود.
  • مسمومیت: از آنجایی که فندق سرشار از ویتامین E است، در نتیجه مصرف بیش از اندازه روغن فندق می‌تواند علائم مسمومیت مانند خستگی، ضعف، تهوع، اسهال و… را در شما ایجاد کند.

سخن نهایی

برای بهره‌مندی از خاصیت روغن فندق باید روغن فندق اصل را خریداری کنید. اگر شما هم تجربه‌ای از مصرف این روغن دارید، می‌توانید نظر خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.