خانه دسته‌بندی نشده درمان خانگی عفونت با خواص عنبر نسا

درمان خانگی عفونت با خواص عنبر نسا

توسط مدیر مجله
خواص عنبر نسا

مطمئنا شما نیز بارها اسم عنبر نسا را در طب سنتی شنیده‌اید. این ماده به دلیل خواص متنوع خود، شهرت بسیار بالایی در بین افراد دارد. مهم‌ترین خواص عنبر نسا درمان عفونت در خانم‌ها است. اما این ماده خواص درمانی دیگری نیز دارد. همین موضوع باعث شده است تا عنبر نسا مورد توجه بسیاری از طبیبان قرار بگیرد. ما در این مقاله از کاکوتی قصد داریم تا شما را با عنبر نسا یا سرگین الاغ ماده آشنا کنیم. پس در ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

خواص عنبر نسا برای درمان بیماری ها

ممکن است با شنیدن اسم عنبر نسا یا سرگین الاغ ماده، احساس بدی به شما دست دهد. اما برخلاف تصور بسیاری از افراد، این ماده خواص درمانی بسیار بالایی دارد. به خصوص در درمان عفونت‌ها، عنبر نسا می‌تواند یک جایگزین بسیار عالی برای مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها باشد. چرا که در برخی از شرایط ممکن است بدن شما در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها مقاومت از خود نشان دهد. از طرفی دیگر عدم درمان عفونت می‌تواند نتایج ناخوشایندی برای بدن شما به دنبال داشته باشد.

در چنین مواقعی می‌توانید به کمک خواص عنبر نسا مشکل عفونت خود را درمان کنید. دلیل این موضوع این است که لاغ ماده از بهترین گیاهان دارویی تغذیه می‌کند. به خصوص در فصل بهار، گیاهان دارویی بیشماری در کوه‌ها و دشت‌ها می‌رویند؛ بنابراین سرگین الاغ ماده ترکیبی از تمام گیاهان مفید دارویی خواهد بود. در نتیجه با دود کردن عنبر نسارا می‌توانید از خواص این گیاهان دارویی بهره ببرید؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که عنبر نسارا را در این فصل جمع‌آوری کنید.

درمان سینوزیت با عنبر نسا

برخی برای درمان سینوزیت به آنتی‌بیوتیک‌ها روی می‌آورند. همچنین برخی در کنار استفاده از داروهای شیمیایی، به طور مرتب بینی و سینوس‌های خود را شستشو می‌دهند. اما توجه به این نکته ضروری است که همیشه دارو درمانی نمی‌تواند مشکل سینوزیت را در این افراد حل کند؛ در نتیجه مجبور هستند که برای تخلیه سینوس‌های خود به عمل‌‌های جراحی روی بیاورند.

اگر شما هم از مشکل سینوزیت خود رنج می‌برید، پیشنهاد می‌کنیم که از خواص عنبر نسا بهره ببرید. درمان‌های گیاهی به دلیل بی‌ضرر بودن و اثربخشی بالا می‌توانند برای درمان بیماری‌ها موثر باشند. برای درمان کافی است تا دود عنبر نسا را استنشاق کنید. تکرار این کار کمک می‌کند تا سینوزیت حاد شما درمان شود. همچنین این کار کمک می‌کند تا سردردهای ناشی از سینوزیت نیز بهبود پیدا کنند.

برای کاهش سردردهای ناشی از سینوزیت کافی است تا مقداری از عنبر نسا را مانند اسپند دود کنید. استنشاق دود حاصل از عنبرنسا می‌تواند دردهای شما را تسکین ببخشد.

درمان عفونت و درد دندان

عنبر نسا با خواص باکتریایی، ضد عفونی‌ و ضد قارچی خود می‌تواند اثربخشی بالایی در بهداشت دهان و دندان داشته باشد. بدین معنا که اگر دچار عفونت یا دندان درد شدید، دود عنبرنسا می‌تواند به طور موقت درد دندان شما را تسکین ببخشد. برای این منظور کافی است تا عنبر نسا را مانند اسفند دود کنید. سپس دود حاصل از آن را درون دهان خود بچرخانید.

درمان عفونت واژن و زخم رحم

یکی از مهم‌ترین خواص عنبر نسا درمان عفونت‌های زنانه است. همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، عنبر نسا خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد؛ بنابراین استفاده از آن می‌تواند باعث از بین رفتن هرگونه عفونت شود. به خصوص خانم‌هایی که زخم دهانه رحم دارند، با استعمال خارجی عنبر نسا می‌توانند مشکل خود را درمان کنند. برای این منظور کافی است تا بعد از استعمال خارجی دود عنبر نسا، واژن خود را برای مدتی شستشو ندهید.

برخی دیگر از متخصصین طب سنتی معتقد هستند که استفاده از دود عنبر نسا می‌تواند برای کاهش خونریزی‌های شدید پریودی و درمان عفونت‌های واژینال بسیار موثر باشد. برای این منظور کافی است تا مجرای واژن خود را به کمک دود عنبر نسا بخور دهید. البته بهتر است که قبل از انجام این کار حتما با پزشک طب سنتی مشورت کنید.

درمان کیست مویی

به برگشت موی به سمت پوست، کیست مویی گفته می‌شود. اغلب این بیماری در ناحیه ستون فقرات یا دنبالچه نزدیک مقعد اتفاق می‌افتد. عدم درمان به موقع می‌تواند باعث ایجاد ترشح چرکی یا خونی شود. در صورتی که شما هم دچار چنین مشکلی هستید، از خواص عنبر نسا بهره ببرید. خواص ضد عفونی عنبر نسا کمک می‌کند تا عفونت ناشی از کیست مویی از بین برود.

درمان خون دماغ

اگر دچار خون دماغ شدید، به صورت موضعی از عنبر نسا استفاده کنید. برای این منظور کافی است تا مقداری سرکه و عنبر نسا را با یکدیگر ترکیب کنید. سپس آنها را روی پیشانی خود قرار دهید. البته اگر خون دماغ چندین بار برای شما اتفاق افتاد، برای اطمینان بیشتر، بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا خطری سلامتی شما را تهدید نکند.

درمان صرع

در کنار استفاده از داروهای شیمیایی می‌توانید از خاصیت عنبر نسا برای درمان صرع نیز استفاده کنید. برای این منظور می‌توانید یکی از دو روش زیر را امتحان کنید. در روش اول می‌توانید عنبر نسا را با سرکه ترکیب کرده و آن را هر از چند گاهی استنشاق کنید. در روش دوم می‌توانید آب عنبر نسا را به صورت قطره‌ای درون بینی خود بریزید.

درمان سرماخوردگی

با شروع فصل سرما، شیوع بیماری‌های فصلی مانند سرماخوردگی دور از انتظار نیست. اگر دچار سرماخوردگی شده‌اید، برای درمان می‌توانید از خواص عنبر نسا بهره ببرید. تنها کافی است تا مقداری عنبر نسا دود کرده و دود حاصل از آن را استنشاق کنید. عنبر نسا به دلیل خواص ضد میکروبی خود می‌تواند برای درمان سرماخوردگی بسیار موثر باشد.

قطع خونریزی

در شرایطی که دسترسی به پزشک ندارید، می‌توانید از پودر عنبر نسا برای قطع خونریزی استفاده کنید. برای این منظور کافی است تا مقداری عنبر نسا را روی زخم قرار دهید. بعد از چند دقیقه خونریزی شما متوقف می‌شود.

درمان خونریزی لثه با روش‌های طب سنتی

کاهش زمان عادت ماهیانه

اگر شما هم جزو آن دسته از خانم‌هایی هستید که عادت ماهیانه طولانی دارید، پیشنهاد می‌کنیم که از خاصیت عنبر نسا برای کاهش مدت زمان عادت ماهیانه خود استفاده کنید. دود عنبر نسا به واژن می‌تواند زمان عادت ماهیانه شما را کمتر کند. البته بهتر است قبل از انجام این کار حتما با پزشک متخصص طب سنتی مشورت کنی تا دچار مشکلات دیگری نشوید.

درمان بواسیر

به کمک خواص عنبر نسا می‌توانید مشکل بواسیر خود را درمان کنید. برای درمان کافی است تا از دود عنبر نسا استفاده کنید.

ضد عفونی کردن محل زندگی

یکی از بهترین راهکارها برای ضد عفونی کردن محیط خانه، استفاده از دود عنبر نسا است. برای این منظور کافی است تا مقداری از عنبر نسا را مانند اسفند روی آتش قرار دهید. سپس دود حاصل از آن را در محیط خانه دور دهید. این کار باعث می‌شود تا محل زندگی شما ضدعفونی شود.

درد گوش

اگر درد گوش دارید و این مشکل شما را اذیت کرده است، پیشنهاد می‌کنیم که برای رفع درد حتما از عنبر نسا استفاده کنید. استفاده از عنبر نسا باعث می‌شود تا درد گوشتان به سرعت از بین برود.

بهبود زخم و تاول

برای بهبود هر نوع زخم، تاول و سوختگی، دود عنبر نسا می‌تواند کارساز باشد. برای این منظور کافی است تا محل زخم خود را با دود عنبرنسا ضد عفونی کنید. بعد از مدتی متوجه خواهید شد که زخم شما ترمیم شده و اثری از آن روی پوست شما نمانده است.

رفع مشکلات پوستی

برای زیبایی پوست خود پیشنهاد می‌کنیم که از خواص عنبر نسا غافل نشوید. با مراقبت از پوست با خاصیت عنبر نسا می‌توانید زیبایی را برای پوست خود به ارمغان بیاورید. دود عنبر نسا می‌تواند برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی مانند کهیر، سرخک، آبله مرغان و غیره بسیار موثر باشد.

کاهش خارش‌ها

برای کاهش انواع خارش‌های پوستی، دود عنبر نسارا اثر مناسبی دارد. اگر دچار گزیدگی حشرات شده‌اید، پوست بدن خود را که دچار خارش شده است، در معرض دود عنبر نسارا قرار دهید.

عوارض عنبر نسا

استفاده نادرست و بیش از حد از تمامی داروهای گیاهی می‌تواند عوارضی به همراه داشته باشد؛ بنابراین بهتر است به جای استفاده خودسرانه از این داروها، حتما با پزشک طب سنتی مشورت کنید. عنبر نسا نیز مانند سایر داروهای گیاهی خواص درمانی بسیار زیادی دارد. اما زیاده‌روی در مصرف آن می‌تواند آسیب‌های ریوی زیادی را برای شما به وجود بیاورد؛ بنابراین بهتر است دود ملایم عنبر نسا را کمتر از ۳ دقیقه بو کنید تا به ریه شما آسیب جدی وارد نشود.

استنشاق دود غلیظ عنبر نسا می‌تواند باعث بروز سرطان در شما شود. همچنین بهتر است که از دود عنبر نسا در دوران بارداری استفاده نشود. چرا که احتمال خطر سقط جنین را افزایش می‌دهد.

طبع عنبر نسا

سرگین الاغ ماده طبع سردی دارد. اما برعکس الاغ ماده، الاغ نر طبع گرمی دارد. از آنجایی که مریضی‌ها و عفونت‌ها طبع گرمی دارند؛ بنابراین برای درمان این مشکلات از خواص عنبر نسا یعنی سرگین الاغ ماده استفاده می‌شود. این در حالی است که سرگین الاغ نر باعث تشدید بیماری‌ها می‌شود. همین موضوع باعث شده است تا سرگین الاغ نر برای درمان بیماری‌ها موثر نباشد.

روش استفاده از عنبر نسا

اگر قصد دارید تا برای درمان بیماری‌های خود از خاصیت عنبر نسا استفاده کنید، بهتر است از مصرف خوراکی این ماده جدا خودداری کنید. معمولا پزشکان طب سنتی استنشاق دود عنبر نسا را به عنوان راهکاری برای درمان بیماری‌ها توصیه می‌کنند. با این حال ممکن است در مواردی عصاره این ماده را به عنوان راهکاری برای درمان مشکلات شما تجویز کنند. برای این منظور کافی است تا چند قطره از این ماده را درون بینی خود بریزید.

به همین دلیل بسیار ضروری است تا قبل از مصرف عنبر نسا حتما با روش درست استفاده از آن آشنا شوید؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که به جای استفاده خودسرانه حتما از یک متخصص طب سنتی در این زمینه راهنمایی بخواهید.

از بین بردن بوی بد عنبر نسارا

خیلی از افراد به دلیل بوی بد عنبر نسارا تمایلی به استفاده از آن ندارند. اما اگر می‌خواهید که از خواص عنبر نسارا بهره ببرید، ولی بوی بد آن، حالت مشمئزکننده‌ای را برای شما به وجود می‌آورد، پیشنهاد می‌کنیم که دستور زیر را اجرا کنید تا از بوی بد آن خلاص شوید.

برای این منظور کافی است تا یک دستمال را به روغن اسطوخودوس و گلاب آغشته کنید. سپس چند عدد عنبرنسارا را درون این دستمال قرار دهید و آن را در یک جای تاریکی نگهداری کنید. بعد از دو الی سه روز می‌توانید با سوزاندن آن، محل زندگی خود را ضد عفونی کنید. با این کار می‌توانید تمامی عوامل بیماری‌زا را از محیط زندگی خود از بین ببرید. این ماده خاصیت میکروب‌کشی بسیار قوی دارد و می‌تواند در کاهش بروز برخی بیماری‌ها تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

سخن نهایی

ما در این مقاله از کاکوتی سعی کردیم تا شما را با خواص عنبر نسا آشنا کنیم. نکته مهم هنگام استفاده از عنبر نسا، تهیه سرگین الاغ ماده از یک عطاری معتبر است. اگر شما هم قصد خرید این ماده با کیفیت بسیار بالا را دارید، می‌توانید بهترین و باکیفیت‌ترین عنبر نسا را از فروشگاه آنلاین کاکوتی تهیه کنید. ما به شما این اطمینان را می‌دهیم که عنبر نسا موجود در کاکوتی از کیفیت عالی برخوردار است؛ بنابراین شما می‌توانید با خیالی راحت این محصول را از سایت سفارش دهید.

اگر شما هم تجربه استفاده از سرگین الاغ ماده را دارید، می‌توانید زیر همین پست نظر خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.